Ronnie Pettersson - Mannen, myten, legenden.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Behålla Ronnie P?

Omröstningen slutade 2009-04-01 23:17:33

Ja
49
19%
Nej
192
74%
Vet inte
20
8%
 
Antal röster: 261

Användarvisningsbild
viktem
Inlägg: 22
Blev medlem: 2007-12-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Ronnie Pettersson - Mannen, myten, legenden.

Inlägg av viktem »

Hallå på er!

Undrar bara vad ni tycker om huruvida Ronnie Pettersson ska stanna, eller ge upp efter denna säsong?

Har haft säsongskort nu i några år och nu på senare tid så har man märkt att Ronnie verkligen inte gör någonting, mer än att ta på sig utvisningar och vara i vägen. Han kollar aldrig puck, bara spelare hela tiden. Så han virrar ju bort sig katastrofalt, HELA TIDEN. Att ha Ronnie på planen är som att spela ett boxplay i min synpunkt.

Visst, Ronnie har varit en Djurgårdare och hjälpt till hit och dit, men inte på isen. Så om han nu vill tillföra Djurgården något bra, så tycker jag att han kliver av planen.

Disskutera gärna och säg vad ni tycker!
Användarvisningsbild
M_or0t
Inlägg: 88
Blev medlem: 2007-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Vet inte

Re: Behålla Ronnie P?

Inlägg av M_or0t »

att Ronnie verkligen inte gör någonting, mer än att ta på sig utvisningar och vara i vägen. Han kollar aldrig puck, bara spelare hela tiden. Så han virrar ju bort sig katastrofalt, HELA TIDEN. Att ha Ronnie på planen är som att spela ett boxplay i min synpunkt.
Yes, 100 % träffsäkert.

Lämnar inte Ronnie tar jag fram macheten och beger mig mot Hovet.
Vi_e_Djurgårn
Inlägg: 145
Blev medlem: 2006-12-06
Ort: Uppsala

Re: Behålla Ronnie P?

Inlägg av Vi_e_Djurgårn »

Håller inte helt med om vad han gjort i år. Är kanske DIFs näst bästa spelare på att låsa spelare mot sarg, särskilt i eget hörn, efter Ragge. Men som sagt, att ge honom ett kontrakt nu vore mera som en välgörenhetsgärning för lång och trogen tjänst.

Dags att kliva av, för den gamla trostjänaren.
Användarvisningsbild
viktem
Inlägg: 22
Blev medlem: 2007-12-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Behålla Ronnie P?

Inlägg av viktem »

M_or0t skrev:
Yes, 100 % träffsäkert.

Lämnar inte Ronnie tar jag fram macheten och beger mig mot Hovet.
Mm jag följer med, har suttit och skämts på läktaren varje gång den lallaren är på planen. Vad ser Montén/Johansson i honom som jag/vi inte ser?
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Re: Behålla Ronnie P?

Inlägg av spiik »

viktem skrev:
M_or0t skrev:
Yes, 100 % träffsäkert.

Lämnar inte Ronnie tar jag fram macheten och beger mig mot Hovet.
Mm jag följer med, har suttit och skämts på läktaren varje gång den lallaren är på planen. Vad ser Montén/Johansson i honom som jag/vi inte ser?
Det kanske är just det som gör att Montén/Johansson står i båset och du på läktaren...
Sorry, jag var tvungen, det var en straffspark med öppet mål. =)

Jag håller helt med. Ronnie har gjort det bra med sina förutsättningar men lämna in innan skillnaden mot andra spelare blir FÖR uppenbar. Elitserien utvecklas och blir bara snabbare för varje år medan Ronnie går motsatt håll. Han förblir dock en ikon för DIF.
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Behålla Ronnie P?

Inlägg av melker »

Yes, dags för pensionen nu Ronnie, tyvärr. Har varit många underbara år nu med Ronnie men de två senaste åren har varit oförskämt dåliga!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Stadion
Inlägg: 409
Blev medlem: 2009-02-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Behålla Ronnie P?

Inlägg av Stadion »

Ska vi inte lägga upp en sån här tråd om varje spelare när vi ändå håller på...
Användarvisningsbild
yobeez
Inlägg: 25
Blev medlem: 2009-02-19
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Behålla Ronnie P?

Inlägg av yobeez »

Stadion skrev:Ska vi inte lägga upp en sån här tråd om varje spelare när vi ändå håller på...
Haha. :D

Ronnie Pettersson är större än Gud! ;)
Jimmie Ölvestad - Mannen, myten, legenden!
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Behålla Ronnie P?

Inlägg av Kall-El »

Hänger helt och hållet på hur backsituaitonen ser ut i höst.
Har vi brist på defensiva backar och Ronnie är villig att lira en säsong till för en rimlig penning är det inte mycket att säga om.
Har vi de defensiva pjäser som vi behöver redan kan det nog vara läge att inte förlänga. ( Vilket är högst osanolikt. )

För övrigt vill jag passa på att nämna att skall vi göra oss av med spelare som drar på sig korkade utvisningar skall Ölvestad och Printz och flera andra bort före Ronnie.

Glöm inte heller bort att Ronnie matchas hyfsat hårt i boxplay så än kan gubben.
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Behålla Ronnie P?

Inlägg av Rash »

viktem skrev:
M_or0t skrev:
Yes, 100 % träffsäkert.

Lämnar inte Ronnie tar jag fram macheten och beger mig mot Hovet.
Mm jag följer med, har suttit och skämts på läktaren varje gång den lallaren är på planen. Vad ser Montén/Johansson i honom som jag/vi inte ser?
Fint, då ses vi på Hovet och så får ni ta er förbi mig först.
Viktem, hur i h-vete kan du kalla en av de mest lojala spelarna i DIF i modern tid för lallare?!

Ronnie har sina bästa dagar bakom sig. Samtidigt har vi haft svårt (utöver Ragge) att hitta bra backar. Så finnes inte en ordentlig defensiv back till nästa säsong ser jag gärna Ronnie ett år till.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
M_or0t
Inlägg: 88
Blev medlem: 2007-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Vet inte

Re: Behålla Ronnie P?

Inlägg av M_or0t »

Rash skrev:
viktem skrev:
M_or0t skrev:
Yes, 100 % träffsäkert.

Lämnar inte Ronnie tar jag fram macheten och beger mig mot Hovet.
Mm jag följer med, har suttit och skämts på läktaren varje gång den lallaren är på planen. Vad ser Montén/Johansson i honom som jag/vi inte ser?
Fint, då ses vi på Hovet och så får ni ta er förbi mig först.
Viktem, hur i h-vete kan du kalla en av de mest lojala spelarna i DIF i modern tid för lallare?!

Ronnie har sina bästa dagar bakom sig. Samtidigt har vi haft svårt (utöver Ragge) att hitta bra backar. Så finnes inte en ordentlig defensiv back till nästa säsong ser jag gärna Ronnie ett år till.
Ja, där sa du det. Det spelar väl ingen roll om spelaren ifråga har varit ultralojal mot laget hela sin karriär när han inte tillför något. Och ja, han är defensiv back, men han tillför ju inte mycket mer än fasthållningar och hakningar. Vi kan ju inte sitta och vara nostalgiska på läktarna och tänka tillbaka på de gamla goda dagarna när vi är nära att åka ur. Ronnie Petterson är värd bättre än att glida runt och göra bort sig.
yobeez skrev:Ronnie Pettersson är större än Gud!
Det är möjligt, men hur bra är Gud egentligen på hockey?
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Behålla Ronnie P?

Inlägg av -daniel- »

M_or0t skrev:
yobeez skrev:Ronnie Pettersson är större än Gud!
Det är möjligt, men hur bra är Gud egentligen på hockey?
Han spelar och är faktiskt jävligt vass, speciellt på framspelningar. Gjorde totalt 57 poäng den gångna säsongen om jag inte minns helt fel.
Bild
kungK2
Inlägg: 225
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Behålla Ronnie P?

Inlägg av kungK2 »

Jag säger tack och hej till Ronnie, en lojal kämpe som alltid jobbar på i det tysta men det är nog dags att kliva av.
Användarvisningsbild
viktem
Inlägg: 22
Blev medlem: 2007-12-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Behålla Ronnie P?

Inlägg av viktem »

Rash skrev: Fint, då ses vi på Hovet och så får ni ta er förbi mig först.
Viktem, hur i h-vete kan du kalla en av de mest lojala spelarna i DIF i modern tid för lallare?!

Ronnie har sina bästa dagar bakom sig. Samtidigt har vi haft svårt (utöver Ragge) att hitta bra backar. Så finnes inte en ordentlig defensiv back till nästa säsong ser jag gärna Ronnie ett år till.
Varför ska vi vara "snälla" mot honom och ha honom kvar i laget när han nu på senare tid bara förstör? Visst, han är en DIF-ikon, kommer antagligen alltid vara också. MEN vi är inte snälla mot honom om vi fortsätter ha honom på isen, som någon skrev ovan: "Elitserien går bara fortare och fortare och Ronnie går i motsatt håll". Så är det, end of discussion. Han har haft sin tid i DIF och för 5 år sen, ja då var han duktig! Men nu har jag sett iallafall 3 säsonger att han inte gjort mer än att göra bort sig. Så på senare tid så skäms jag inte för att kalla honom för lallare, för det är vad han varit. Och sen Rash, lev i nuet, vad spelar det för roll om Ronnie var bra eller en av de mest lojala spelarna i DIF förut? Han är fortfarande inte bra nu!
Stadion
Inlägg: 409
Blev medlem: 2009-02-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Behålla Ronnie P?

Inlägg av Stadion »

Helt otroligt att man kallar andra Djurgårdare för lallare och dylikt, skulle aldrig någonsin komma på tanken att göra något dylikt som har gjort så mycket och ställt för Djurgårn. Jag skäms...
Skriv svar