All Star match i ES?

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.

Bör det finnas en All Star match i ES?

Ja - det vore väl skoj
32
42%
Nej - för mycket plast/nhl över det hela
44
58%
 
Antal röster: 76

Lucas
Inlägg: 316
Blev medlem: 2008-09-15

All Star match i ES?

Inlägg av Lucas »

Kanske redan varit uppe förut, men jag hittade inget när jag gjorde en sökning på forumet så jag ställer då frågan, borde det finnas en All Star match i ES? Jag vet inte om jag är för eller mot detta men vad tycker ni? Skulle betyda kanske en ledig spel helg från serie-lunken med lite skills competition (hårdaste skottet, snabbaste spelare, etc.) samt en match (svårt att säga hur man skulle dela upp lagen dock.. ES har väl knappast tillräckligt med utlänska spelare för att fylla ett lag, eller? Men annars kanske Norr mot Syd? Eller bästa lirarna i ES mot bästa i Finska SM Ligan?). Kastar bara runt lita vilda förslag.

Skulle lätt byta ut en sådan helg mot typ Sweden Loser Games.. (Även om det inte lär hända)
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: All Star match i ES?

Inlägg av Crashmash »

Var väl verklighet för ett antal år sedan? Har för mig att det kördes några år på rad, och kan tydligen inte varit särskilt lyckat eftersom det inte fortsatte.
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: All Star match i ES?

Inlägg av Frasse »

Man körde två eller tre år i 4:ans regi.
Böev aldrig någon succe och det är inte direkt konstigt för hur kul är det att se hockeyspelare glida runt och inte få/vilja tacklas ?

Den här typen av jippon kan de hålla på med over-there, vi har ju våra landslagsuppehåll som ställer till det för lagen.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Re: All Star match i ES?

Inlägg av Sidney Crosby »

Som Lucas skrev så ser jag hellre detta än en fjantig landslagsturnering. Jag röstade Ja.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: All Star match i ES?

Inlägg av Mattias_87 »

Jag minns när jag var i globen 2001(?) och såg allstarmatchen när Tellqvist stod i mål från Djurgården. Det var kul och fullsatt. Inget fiasko? Kommer ihåg att det blev en massa mål, 13-8 eller liknande :)
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Back to the good old days
Inlägg: 102
Blev medlem: 2008-08-15
Ort: Sofia fs
Kontakt:

Re: All Star match i ES?

Inlägg av Back to the good old days »

Sidney Crosby skrev:Som Lucas skrev så ser jag hellre detta än en fjantig landslagsturnering. Jag röstade Ja.
Mattias_87 skrev:Jag minns när jag var i globen 2001(?) och såg allstarmatchen när Tellqvist stod i mål från Djurgården. Det var kul och fullsatt. Inget fiasko? Kommer ihåg att det blev en massa mål, 13-8 eller liknande :)
NEJ FY TUSAN VILKET SKIT!!!

Det ända roliga med detta jävla-pajas-elände var när Masken Carlsson helt missuppfattat detta med ploj-jävla-pajas-match och slashade Espen så att han fick avbryta matchen.

Det var inget roligt i detta med att Espen fick avbryta matchen, utan helt enkelt att detta med att en ploj-jävla-pajas-match inte passar i Elitserien och att spelarna inte förstår vad detta är.

Vi har fått trams-och-flams genom TV4, men låt oss inte få fler så kallade All-Starmatcher (för var finns stjärnorna???).
Mattias_87 skrev:Kommer ihåg att det blev en massa mål, 13-8 eller liknande :)
Massor av mål innebär inte att det är bra!
.
Hej hå, Hej hå... Vi hatar aik! Ett äckligt gäng, med noll poäng... Hej hå, hej hå...
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: All Star match i ES?

Inlägg av Jepe »

Nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej, jag vill inte ha en All Star match i Elitserien de man kommer ihåg från dessa var att den blev gryyyyyymt segdragen.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: All Star match i ES?

Inlägg av sthlm_dif »

En All Star match behöver riktiga stjärnor... Och i Elitserien finns inte dessa stjärnor.
Så det ska inte spelas All Star matcher i Elitserien.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Busmicke
Inlägg: 186
Blev medlem: 2007-08-22
Ort: Stockholm

Re: All Star match i ES?

Inlägg av Busmicke »

Dock skulle en skill competition vara mer intressant, för att se vem som skjuter hårdast, skrinnar snabbast och är mest träffsäker.. Eller?
Lucas
Inlägg: 316
Blev medlem: 2008-09-15

Re: All Star match i ES?

Inlägg av Lucas »

Busmicke skrev:Dock skulle en skill competition vara mer intressant, för att se vem som skjuter hårdast, skrinnar snabbast och är mest träffsäker.. Eller?
Det tycker jag! Bara för skojs skull. Tänk er Anger, han skulle signa upp sig på alla möjliga tävlingar, och göra allt för att vinna, a-la Anger :D
Användarvisningsbild
Back to the good old days
Inlägg: 102
Blev medlem: 2008-08-15
Ort: Sofia fs
Kontakt:

Re: All Star match i ES?

Inlägg av Back to the good old days »

Trams- och jippofasoner.
.
Hej hå, Hej hå... Vi hatar aik! Ett äckligt gäng, med noll poäng... Hej hå, hej hå...
Torpedo Novgorod
Inlägg: 261
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: All Star match i ES?

Inlägg av Torpedo Novgorod »

Back to the good old days skrev:Trams- och jippofasoner.
Vad skulle det annars vara? Blodigt seriöst? :roll:
Användarvisningsbild
Back to the good old days
Inlägg: 102
Blev medlem: 2008-08-15
Ort: Sofia fs
Kontakt:

Re: All Star match i ES?

Inlägg av Back to the good old days »

Torpedo Novgorod skrev:
Back to the good old days skrev:Trams- och jippofasoner.
Vad skulle det annars vara? Blodigt seriöst? :roll:
Det är idrott, åtminstone för oss supportrar.
.
Hej hå, Hej hå... Vi hatar aik! Ett äckligt gäng, med noll poäng... Hej hå, hej hå...
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Re: All Star match i ES?

Inlägg av lilleman »

Jag är med Crosby och Lucas.

Hellre detta än en jävla pajas turnering där jag får samma känsla som att titta på Curling för hundar.

Jag röstade ja!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Back to the good old days
Inlägg: 102
Blev medlem: 2008-08-15
Ort: Sofia fs
Kontakt:

Re: All Star match i ES?

Inlägg av Back to the good old days »

Man behöver varken ha en fjantig nonsensturnering eller en jippobetonad All-Starmatch som bara är plast och utan värde.

Spela seriespel istället!
.
Hej hå, Hej hå... Vi hatar aik! Ett äckligt gäng, med noll poäng... Hej hå, hej hå...
Skriv svar