Vill du ha kvar Jimmie Ölvestad?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst

Vill du ha kvar Jimmie Ölvestad?

JA
458
62%
NEJ
208
28%
VET EJ
76
10%
 
Antal röster: 742

Sundling
Inlägg: 56
Blev medlem: 2007-02-13
Kontakt:

Vill du ha kvar Jimmie Ölvestad?

Inlägg av Sundling »

Ja, jag kanske inte är snäll. Och jag tycker inte man skall vara detta då lagkaptenen förstör så mycket för laget. Man vinner första perioden och övertygar stort mot LHC på bortaplanen. Man trycker ner LHC i skridskorna och det är rena turen (för LHC) att man inte dragit plösen över.

Då tycks det som om Ölvestad tycker synd om LHC och drar på sig en dum utvisning EFTER paussignalen??? Hinner knappt in på isen förrän han åter får lomma till utvisningsbåset. TVÅ DUMMA utvisningar som gör att matchen får en annan karaktär och Djurgården får jobba i uppförsbacke.

Det måste vara frustrerande för spelarna som skall stå upp och försvara efter att lagkaptenen stakat ut fel väg. Djurgården vinner matcher utan Ölvestad men förlorar då han är med (undantagen finns), och måste nu ta ställning mot användandet av Jimmie Ölvestad. Han färgar inte längre i ett elitserielag helt enkelt.

Annars tycker jag att förlusten mot LHC kan ses med positiva ögon, för ju fler segrar ju närmare en förlust kommer man. Precis som tvärt om (SSK). Nu får man se framåt och vända upp igen.
Detta är inte första eller sista gången som Ölvestad kommer att ta en korkad utvisning, TYVÄRR.
Antingen säljer man honom eller sätter han åt sidan då hans spel mera förstör än tillför.
Tiden har sprungit ifrån honom. Jag vet att många kommer att oja sig, men jag vet att jag inte är ensam att tycka detta.
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sälj Ölvestad

Inlägg av Don66-2 »

Håller delvis med...men samtidigt är det få som har ett så stort DIF-hjärta som Ölvestad! Han tillhör ju kategorin som gladeligen skulle täcka ett slagskott med ansiktet för sin klubb!

Men han behöver definitivt jobba med sin timing numera...
robin_dif
Inlägg: 650
Blev medlem: 2005-08-17
Ort: sthlm

Re: Sälj Ölvestad

Inlägg av robin_dif »

Fattar inte vad som hänt med Ölve. Förut va han ju SJUKT snabb på grillorna! Ingen i elitserien hade någon chans att hinna med när han trampade iväg!
Men nu ser faktsikt Ölve riktig seg ut:O Och inte fan kan han skylla på att åldern,han är fortfarande relativt ung.
Men en ölve utan speed är tyvärr inget att ha,då han främsta egenskap just är speeden.
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sälj Ölvestad

Inlägg av Don66-2 »

Nja...speeden har han kvar,det har synts vid ett flertal tillfällen! Men återigen så verkar han ha problem med timingen...han "exploderar" inte lika lätt i skridskoåkningen som tidigare! Saknar hans sarguppåkningar där han sedan viker in på mål! :(
Lucas
Inlägg: 316
Blev medlem: 2008-09-15

Re: Sälj Ölvestad

Inlägg av Lucas »

Mitt ärliga svar är Vet Ej.

Jimmie är en självklar kapten och han tillför mycket på den fronten. Han är duktig på att visa sina känslor för laget och för oss fans (tänker främst när han kom ut efter LHC matchen senast till oss fans om hade stannat kvar för att hylla honom. Som han själv sa, "Det är mycket kärlek"). Han är en stor symbol för DIF, en riktig järnkamin.

Men.. Mycket klantiga utvisningar på senaste tiden. Sätter hela laget i knipa. Han kostar säkert en rejäl skopa..

Slutsats, stanna Jimmie, men skärp till dig och hitta ditt gamla smarta jag.
Användarvisningsbild
grandstoff
Inlägg: 227
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Örebro

Re: Sälj Ölvestad

Inlägg av grandstoff »

Till nästa säsong vill jag se Jimmie kvar, men att han kliver ner från kaptensplatsen och lämnar över äran till Ragge (som jag HOPPAS fortsätter). Då kan han koncentrera sig på sitt, vilket verkar behövas... Hur mycket hjärta man än har så passar inte alla som kapten.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Sälj Ölvestad

Inlägg av Jepe »

Ölvestad måste vara kvar i DIF nästa säsong, hans roll är underskattad av många märks det! Visst tar han en hel del onödiga utvisningar men man får inte släppa en sådan här spelare.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Sälj Ölvestad

Inlägg av Doyle »

Finns bara en ÖLVESTAD och den killen är MR Djurgårn och lite till. Jämför lite med Lance Ward i HV...hur mycket sjuka utvisningar drog inte han på sig, men var ändå en otrolig tillgång i laget med sitt sätt att vara. Sen att jag föredrar Övestad 7 ggr i veckan före Ward är en annan historia :twisted:
Användarvisningsbild
dif rules
Inlägg: 512
Blev medlem: 2006-09-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sälj Ölvestad

Inlägg av dif rules »

Fyfafn att ni ens vågar uttala er så mot Jimmie.

Vi som efterttraktar riktiga Djurgårdshjärtan så mycket som vi gör. Jimmie har det största Djurgårdshjärtat av alla här i Sverige, så ni som klagar tycker jag ska skämmas och tänka om.

Dessutom var det Jimmie som kanske tar oss till slutspel genom sin markering på Pihl. Detta har hänt tidigare många gånger, att han fått igång laget när det sett som dystrast ut.

Han är en av oss, Jimmie!
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Bäst-i-stan
Inlägg: 476
Blev medlem: 2007-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sälj Ölvestad

Inlägg av Bäst-i-stan »

Vore tjänstefel att sälja Jimmie. Han är och förblir en sann Djurgårdshjälte!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Sälj Ölvestad

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Sorry, räkna bort en röst från NEJ, mitt klåfinger tryckte för snabbt på fel alternativ
(Rubriken Sälj Ölvestad lurade mig)

Självklart ska Jimmie vara kvar nästa säsong, dock inte som kapten.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
mårten
Inlägg: 820
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sverige

Re: Sälj Ölvestad

Inlägg av mårten »

Ölvestad går inte och känna igen riktigt, speeden, tyngden. Men att han skall stanna i djurgårn är självklart. Men inte som lagkapten, ragge skall Dif jobba på så att han stannar/spelar vidare och ge rollen som kapten.
Användarvisningsbild
Angusdif
Inlägg: 116
Blev medlem: 2008-10-18
Ort: Svealand, Sverige
Kontakt:

Re: Sälj Ölvestad

Inlägg av Angusdif »

Dum tanke! DIF behöver slitvargar som Ölvestad. Vi fick ju in Marcus Kristoffersson hä, men han drog ju direkt!
http://www.carlssonshockeyzon.se.dinstudio.se

Nu med ett eget forum http://angushockey.forum24.se/
________________________________________________________________________________
DIF= Stolthet
DIF= Vilja

HEJA DJURGÅRDEN!
Användarvisningsbild
ludde-
Inlägg: 643
Blev medlem: 2007-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sälj Ölvestad

Inlägg av ludde- »

Sååå mycket hjärta för klubben, vet ej vad han plockar ut för lön, men lönesänkning vid nytt kontrakt? Tyvärr känns inte Ölvestad som sitt forna jag.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1433
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Re: Sälj Ölvestad

Inlägg av Stocky »

Håller med om att Ölvestad´s match mot LHC var under all kritik och han kostade oss minst 1 poäng. Men han behövs i detta lag, är på tok för mycket mesar i årets lag och troligen i nästa års också. Ingen annan står upp för laget och tar en fight. A. Holmqvist foster ställning när han blev på pucklad av Kudroc var bara pinsamt osv.
Låst