Frölunda HC - Djurgårdens IF, 22/1 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
foppa
Inlägg: 69
Blev medlem: 2009-01-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 22/1 2009

Inlägg av foppa »

Jag tror denna match blir kryss, kanske om vi har tur får vi 3 poäng beroende på hur GUSTAV är i målet...
zkcaml
Inlägg: 7
Blev medlem: 2008-12-26
Säsongskort: Ja

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 22/1 2009

Inlägg av zkcaml »

I den här matchen blir det dyngstryk, 6-0, samtliga mål är tabbar av en fladdrande Wesslau

Det är mitt tips, mest för att det har gått bra de senaste matcherna med liknande tips (vidskeplig) och för att vi brukar ha jävligt svårt mot frölunda.
foan
Inlägg: 30
Blev medlem: 2007-04-07

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 22/1 2009

Inlägg av foan »

Någon som vet hur det är med biljetter till matchen? Direktinsläpp som på de flesta arenor?
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 22/1 2009

Inlägg av Sidney Crosby »

Nix, finns dock en Ticnetbutik som ligger precis bredvid Scandinavium där du kan köpa dina biljetter.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 22/1 2009

Inlägg av Caveman »

Tror på en förlust i denna match, men jag hoppas på ett oavgjort resultat, hjärtat skriker efter 3-poäng till Djurgården!

Kan DIF spelar en grym, tät & disciplinerad hockey, där vi håller nere siffrorna under den 1:a perioden. Sedan tror jag att det kommer märkas att Frölunda är inne i en tung period med ett sämre självförtroende som följd.

Kämpa DIF!
Senast redigerad av Caveman den 2009-01-19 18:48:55, redigerad totalt 1 gånger.
wallander
Inlägg: 57
Blev medlem: 2007-11-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 22/1 2009

Inlägg av wallander »

Tyvärr torsk!
Men hjärtat säger att det kommer att kämpas...
Det som avgör är tyvärr målvakterna!
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 22/1 2009

Inlägg av Honken »

Riktig kris i Frölunda när man tar in Jonas Johnsson
http://www.hockeyexpressen.se/elitserie ... fora-nagot
Sitter och funderar på hur SSK matchen påverkar Frölunda.
Vinst och nytt mod eller en känsla av att dom är pg igen och på så sätt invaggas i en ”falsk säkerhet” när dom ska möte bottenlag Nr 2
Förlust och ännu nervösare så att det låser sig ännu mer eller taggar dom till topp inför mötet med DIF.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 22/1 2009

Inlägg av diffarn1 »

Edin skrev:Går vi till slutspel så tänker jag skicka ett tackkort till Andreas Pihl.


ÖLVESTADS JÄRNKAMINER!
Jag är på! :D
muffen
Inlägg: 7
Blev medlem: 2008-11-21
Säsongskort: Ja

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 22/1 2009

Inlägg av muffen »

Doyle skrev:Ser faktiskt fram emot denna svåra bortamatch med tillförsikt. Frölunda har ff inte insett att man inte har den toppkvalitet man från första nedsläpp tror sig haft. Att slänga in ett pass med kognitiv beteendeterapi kommer knappast att hjälpa mot den måltorka som kollektivt drabbat deras forwards.

Tänk på Kallio som åker omkring och drömmer om sitt 15-års kontrakt värt 115 miljonér i stället för att räkna i vilken nätmaska hans handledsskott ska träffa, då Frölunda är mörkret nära.

När pengar tar makten över hjärnan då är mörkret nära, Frölunda.

När dessutom 11 500 goa gubbar i Scandinavium spottar ut snuset och gallskäller likt ett stucket vildsvin då är mörkret väldigt nära, Frölunda.

Vi djurgårdare har tillsammans levt i träsket under många mörka månader och lärt oss att bara tillsammans kan man lyfta något som ingen ensam man på denna jord klarar.

Vi Djurgårdare har stärkts av krisen som hela tiden legat där på lur.

Ni Frölunda, känn ångesten komma krypande då era supportrar kräver mer än ni klarar av. Ni vet det redan, er nedåtgående trend har bara börjat, snart når ni träsket och dyn och sjunker, sakta, sakta, ner mot botten.

Ölvestads järnkaminer är på gång och fruktan är vårt vapen, nån har väckt den björn som hittills sovit gott i sitt ide 8)
Läget då?

Om matchen behöver vi väl inte poängtera mer än att DIF måste ta jobbet i alla byten. Jimmie Ölvestad får mer än gärna visa vägen med ett par rejäla smällar i början och sätta tonen. Kallio en av 1 987 234 finska spelare i Elitserien (fan vad trött jag är på lag som inte har någon som helst återväxt. Kolla Timmerå till exempel som hade två raka femmor med finska pinnar förra året, sen drog några och nu är det stendött i Sundsvall - pinsamt) skall hållas kort och har en handske i ansiktet efter varje avblåsning. Niklas Andersson är dyngslut men sprattlar säkert till mot Ronnie som med sin långsamhet måste spela med stoooora marginaler.

Schneider ska sitta på läktaren, helst inte vara med alls.
Wesslau ska fortsätta som senast.
Printz ska verkligen fortsätta.
Otto ska hålla i nu och spela som ett geni med än 10 sekunder per period.
Linkan ska keep up the good work. Dessutom ska Linkan skyddas till varje pris. Det kommer vara hett i Scandinavium på torsdag och 11 000 från staden Lilla London kommer vara heta. Det kan bli efterslängar och småbråk och Linkan ska skyddas. Som det såg ut mot Beirut hemma runt jul får det aldrig mer se ut (Linkan solo i fight).
Andreas Holmqvist ska skjuta när han får chansen. (Förresten, hur jävla lång klubbar har han egentligen?)
Fimpen måste öka nu. Kör över dom!
Falk, satan Falken vilka matcher du gjort senaste tre, håll i det nu!
Anger (Angerer) - du är så långsam men så farlig har det visat sig, gör mål!
Nicklas Danielsson, sluta tänk!

Coach: Inga sjuka smajl om vi ligger under - se galen ut!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 22/1 2009

Inlägg av DIF_Soldier »

Det är på det mentala planet den här matchen äger rum. Djurgården tar med sig en fin trend men även tankar på hur det brukar gå i Gbg. Frölunda faller tyngre än en gråsten och när man vet att DIF aldrig vinner i Scandinavium samt att man torskat mot bottenlag nyligen så är pressen oerhört stor på dem.

Det lag som kopplar bort det förflutna vinner.
Säg den glädje som varar
Bonoman
Inlägg: 7
Blev medlem: 2007-08-14

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 22/1 2009

Inlägg av Bonoman »

Efter att bara sett en match live i år, storsatsningen mot HV, (resten på tv :D ) så blir det dags för match igen. Välkomna hit DIF!
foppa
Inlägg: 69
Blev medlem: 2009-01-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 22/1 2009

Inlägg av foppa »

Om luleå kan ta 3 poäng borta mot Frölunda kan vi också göra det, ingen snack om saken vi måste spela på topp annars är det stryk som gäller. Gustav på TOPP med.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 22/1 2009

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

foppa skrev:Gustav på TOPP med.
Har inte sett Wesslaus eventuella skills som forward ännu men det slulle nog ändå kännas lugnast att ha honom längst bak........i mål :wink:

Förövrigt får DIF gärna skärpa till tekningsstatistiken, framför allt i egen zon då man i det senaste 2 hemmamatcherna (Lhc, Modo) släppt in 2 mål efter klockrent förlorade tekningar.
Senast mot MoDo tog det nästan 14min innan DIF vann 1:a tekningen.

Skärpning....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Patrik_N
Inlägg: 59
Blev medlem: 2007-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Alingsås

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 22/1 2009

Inlägg av Patrik_N »

Imorgon gäller det! Har inte varit och sett Djurgården vinna i sardinburken sen Leffe Rohlin avgjorde i sudden, i mars 2002...
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 22/1 2009

Inlägg av sportfåne »

jag ska iallafall kolla på torsdag ? men du kan kolla imorgon ;)
DIF <3
Skriv svar