Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
eriblo189
Inlägg: 26
Blev medlem: 2007-08-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Inlägg av eriblo189 »

kul med krisse. en ahlén storlek större och mer rutin!
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Inlägg av spiik »

Jag hoppas (och utgår) från att Krisse spelar utan ersättning för att bevisa fram till sista januari att han ev är värd ett vidare kontrakt.

Vi har forwardsbrist och av den anledningen är han välkommen. I övrigt har vi tillräckligt med "hjärta" men saknar kunnande och således bidrar han knappast med så mycket.
Nu fyller vi med råge kvoten för hockeyarbetare som spelar med rätt karaktär:

Jimpa
Fimpen
Krisse
H. Eriksson
Ahlén
och numer även Honken, Figren samt Danielsson då de bevisligen inte är några produktiva poängmakare att luta sig emot (och i viss mån även Tim).

Ett väldigt tryck ligger därmed på Linkans, Angers och Ottos axlar att producera (efter att Ante blivit skadad samt Dicks uttåg från truppen)

Ekman är givetvis alla DIF:ares våta dröm.
Blue Brigade Sthlm
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Inlägg av jensa öhling »

Tror du allvarligt att Kristoffersson spelar utan ersättning? Hans yrke är att spela hockey och han gör det givetvis inte gratis. Däremot lär han han ett snålt kontrakt. Hans förhandlingssits är inte den bästa och Djurgårdens ekonomi är risig den också.
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Inlägg av spiik »

jensa öhling skrev:Tror du allvarligt att Kristoffersson spelar utan ersättning? Hans yrke är att spela hockey och han gör det givetvis inte gratis. Däremot lär han han ett snålt kontrakt. Hans förhandlingssits är inte den bästa och Djurgårdens ekonomi är risig den också.
Nej det är möjligt att han får någon slant eller dylikt för varje spelad match eller liknande. Men jag hoppas att ersättningen max ligger i en fri kaffe och mazarin och att han ser detta som en chans att få något bättre längre fram (en win-win situation för båda helt enkelt)
Han har ju knappast varit avlönad för att bara träna med laget vilket han ju har gjort ett bra tag för att han själv vill hålla igång. Som du säger har han ju inte den bästa av förhandlingssitsar efter att ha harvat i malmö 9 matcher utan att ens få förlängt i en klubb där alla underpresterar.
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Inlägg av Rocker »

spiik skrev:
jensa öhling skrev:Tror du allvarligt att Kristoffersson spelar utan ersättning? Hans yrke är att spela hockey och han gör det givetvis inte gratis. Däremot lär han han ett snålt kontrakt. Hans förhandlingssits är inte den bästa och Djurgårdens ekonomi är risig den också.
Nej det är möjligt att han får någon slant eller dylikt för varje spelad match eller liknande. Men jag hoppas att ersättningen max ligger i en fri kaffe och mazarin och att han ser detta som en chans att få något bättre längre fram (en win-win situation för båda helt enkelt)
Han har ju knappast varit avlönad för att bara träna med laget vilket han ju har gjort ett bra tag för att han själv vill hålla igång. Som du säger har han ju inte den bästa av förhandlingssitsar efter att ha harvat i malmö 9 matcher utan att ens få förlängt i en klubb där alla underpresterar.
Fri kaffe och mazarin? Tror du på fullaste allvar att en elitseriespelare går med på det? Då finns det allsvenska klubbar som skulle betalat betydligt mycket mer.
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Inlägg av spiik »

Rocker skrev:
spiik skrev:
jensa öhling skrev:Tror du allvarligt att Kristoffersson spelar utan ersättning? Hans yrke är att spela hockey och han gör det givetvis inte gratis. Däremot lär han han ett snålt kontrakt. Hans förhandlingssits är inte den bästa och Djurgårdens ekonomi är risig den också.
Nej det är möjligt att han får någon slant eller dylikt för varje spelad match eller liknande. Men jag hoppas att ersättningen max ligger i en fri kaffe och mazarin och att han ser detta som en chans att få något bättre längre fram (en win-win situation för båda helt enkelt)
Han har ju knappast varit avlönad för att bara träna med laget vilket han ju har gjort ett bra tag för att han själv vill hålla igång. Som du säger har han ju inte den bästa av förhandlingssitsar efter att ha harvat i malmö 9 matcher utan att ens få förlängt i en klubb där alla underpresterar.
Fri kaffe och mazarin? Tror du på fullaste allvar att en elitseriespelare går med på det? Då finns det allsvenska klubbar som skulle betalat betydligt mycket mer.
Nej det tror jag inte men som du ser skrev jag "hoppas" att det ligger i en fri kaffe... Det var således symboliken jag ville åt då jag vägrar inse att vi skulle kasta pengar vi knappt har på en spelare av hans kaliber.
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
_Skogis
Inlägg: 261
Blev medlem: 2006-03-17
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08-land

Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Inlägg av _Skogis »

Frasse skrev:Linus Klasén har ännu så länge inte visat något som helst intresse att förlänga med ssk.
Ryktas om att han funderar att signa med den klubb han ratade för två år sedan....
Låter trevligt, du brukar ju ha sten koll... Men vi bör nog vara kvar i ES om detta ska bli aktuellt....

Linus kan faktiskt bli en arvtagare tilll Linkan... Någon NHL spelare lär han ju aldrig bli.
Och Linkan var ju inte direkt någon passningskung under de första åren i ES... New Jersey draftade han men tyckte, iförsig under Lasse Falk åren, varför har vi draftat han? Han åker ju mer bakåt än framåt...
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
DarkDingus
Inlägg: 20
Blev medlem: 2007-03-02

Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Inlägg av DarkDingus »

_Skogis skrev:
Frasse skrev:Linus Klasén har ännu så länge inte visat något som helst intresse att förlänga med ssk.
Ryktas om att han funderar att signa med den klubb han ratade för två år sedan....
Låter trevligt, du brukar ju ha sten koll... Men vi bör nog vara kvar i ES om detta ska bli aktuellt....

Linus kan faktiskt bli en arvtagare tilll Linkan... Någon NHL spelare lär han ju aldrig bli.
Och Linkan var ju inte direkt någon passningskung under de första åren i ES... New Jersey draftade han men tyckte, iförsig under Lasse Falk åren, varför har vi draftat han? Han åker ju mer bakåt än framåt...
Jag tror att de krängde hans rättigheter till Edmonton senare. Var han inte dit på training camp och grejer?
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Inlägg av sportfåne »

Vi kan ju glömma Ekman den här säsongen. fast jag har aldrig trott han skulle komma ändå
DIF <3
Användarvisningsbild
Don66
Inlägg: 32
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Farsta

Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Inlägg av Don66 »

sportfåne skrev:Vi kan ju glömma Ekman den här säsongen. fast jag har aldrig trott han skulle komma ändå
Jupp,trist...

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4117168.ab
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Inlägg av -daniel- »

"men jag vet också om mitt marknadsvärde och vill ha lön efter hur bra jag är."

Agera INTE, nu!
Bild
Användarvisningsbild
ludde-
Inlägg: 643
Blev medlem: 2007-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Inlägg av ludde- »

-daniel- skrev:
"men jag vet också om mitt marknadsvärde och vill ha lön efter hur bra jag är."

Agera INTE, nu!
Eller hur... om nu inte ens LHC kan tänka sig att betala de han kommer begära...
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Inlägg av -daniel- »

ludde- skrev:
-daniel- skrev:
"men jag vet också om mitt marknadsvärde och vill ha lön efter hur bra jag är."

Agera INTE, nu!
Eller hur... om nu inte ens LHC kan tänka sig att betala de han kommer begära...
Jag tycker visserligen han gör helt rätt som begär en marknadsmässig lön, men det är verkligen ingenting vi har råd att betala i dagsläget. Det finns andra, inför nästa säsong, som ligger ruskigt mycket högre upp på "want-listan"...
Bild
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Inlägg av Jepe »

Magnus Pääjärvi Svensson är ju missnöjd med sina ca 10 minuter per match i Timrå, kanske något att snegla lite åt kanske? Eller vad säger ni? Risken finns ju att det är ett större ego än en lirare för laget?
2014-04-07, vad hände?
Låst