Djurgårdens IF - HV71, 3/1 2009 - Storsatsningen, del 2!

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - HV71, 3/1 2009 - Storsatsningen, del 2!

Inlägg av -daniel- »

a1m skrev: Lycka till i kvalet..
Bättre kan du, går det inte att provocera lite mer? Eller tryter fantasin redan här?

Förstår iofs att det inte finns så jävla mycket mer att göra i den hålan där du med största sannolikhet har växt upp och fortfarande bor. Så låt inte mig störa. Keep on rockin' in the free world!
Bild
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Djurgårdens IF - HV71, 3/1 2009 - Storsatsningen, del 2!

Inlägg av Doyle »

En fin gest i samband med storsatsningen vore också att göra en spontaninsamling i klacken och återställa de 8300 kronorna som stals vi Röglematchen. Att sedan överlämna pengarna inför tredje perioden skulle visa vilka härliga fans Djurgården förfogar över. Bara en tanke så här en sen fredagskväll :wink:
Jeremy Roenick
Inlägg: 117
Blev medlem: 2008-10-18

Re: Djurgårdens IF - HV71, 3/1 2009 - Storsatsningen, del 2!

Inlägg av Jeremy Roenick »

Doyle skrev:En fin gest i samband med storsatsningen vore också att göra en spontaninsamling i klacken och återställa de 8300 kronorna som stals vi Röglematchen. Att sedan överlämna pengarna inför tredje perioden skulle visa vilka härliga fans Djurgården förfogar över. Bara en tanke så här en sen fredagskväll :wink:
Varför ska jag pröjsa för något som våra problembarn var upphov till?
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Djurgårdens IF - HV71, 3/1 2009 - Storsatsningen, del 2!

Inlägg av Doyle »

Bara för det GODA alltid vinner över det ONDA...tror du kan leva med att slänga tre spänn i en hink för ett behjärtansvärt ändamål. Men jag håller till viss del med dig om dessa fåtal rötägg som förpestar livet emellanåt
Jeremy Roenick
Inlägg: 117
Blev medlem: 2008-10-18

Re: Djurgårdens IF - HV71, 3/1 2009 - Storsatsningen, del 2!

Inlägg av Jeremy Roenick »

Doyle skrev:Bara för det GODA alltid vinner över det ONDA...tror du kan leva med att slänga tre spänn i en hink för ett behjärtansvärt ändamål. Men jag håller till viss del med dig om dessa fåtal rötägg som förpestar livet emellanåt
Din tanke är god! Det ultimata vore dock om man fick tag i det/dom rötägg som snodde pengarna. 8300 kr, det är väl grov stöld?
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Djurgårdens IF - HV71, 3/1 2009 - Storsatsningen, del 2!

Inlägg av Doyle »

Grov stöld, helt klart. Vatten och bröd och sammhällstjänst i 5 år samt städa Hovet själva i 10 år efter varje storsatsning. Inte ett papperstifo skall gå att finna inom Hovets väggar då städningen är klar, JÄVLA SVIN. Hoppas nån tar bladet från munnen och lägger denna usling eller uslingar...
Jeremy Roenick
Inlägg: 117
Blev medlem: 2008-10-18

Re: Djurgårdens IF - HV71, 3/1 2009 - Storsatsningen, del 2!

Inlägg av Jeremy Roenick »

Djurgårn kan väl gå erbjuda 5000 kr till den som kan ge in tips på vilka tjuvarna / vem tjuven är? Dels får man tillbaka 3000 kr, dels så får alla tillfredställelsen av att få veta vilka svinen är.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Djurgårdens IF - HV71, 3/1 2009 - Storsatsningen, del 2!

Inlägg av Doyle »

Känns som vi hamnat lite vid sidan om tråden och storsatsningen...men nån där ute vet vem som gjorde det. Måste kännas lite nervöst att sitta vid köksbordet och äta godsaker för stulna pengar. Tänk när hr blå kommer och knackar på, you never now, handsvetten hos uslingen finns där och det ska den göra under lång, lång tid...

Now back to the party 8)
Användarvisningsbild
Sebbe G
Inlägg: 432
Blev medlem: 2008-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - HV71, 3/1 2009 - Storsatsningen, del 2!

Inlägg av Sebbe G »

2400 sålda till klacken!! Jippi :lol:
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - HV71, 3/1 2009 - Storsatsningen, del 2!

Inlägg av Diffe89 »

Jaha, Anger, Wesslau och Krüger magsjuka. Hoppas verkligen att (framför allt Anger) kan vara med. Tim Sandberg på bänken?

Femmorna?

Linkan - Falk - Tim
Ragge-A. Holmqvist

Ölvestad-M.Holmqvist-Ahlén
Ronnie-Andersson

Fimpen-Ottosson-Danielsson
Printz-Schneider

Hank-Cehlin-Figren

Ser jävligt tunt ut måste jag säga. Tur att JVM är slut snart (så kanske vi kan plocka upp Mark som målvakt också).
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - HV71, 3/1 2009 - Storsatsningen, del 2!

Inlägg av Emil Svelander »

Förstår inte vad tränarna vill få ut med Linkan - Falk - Tim... den kedjan är som gjord för fiasko.

Hur fan tänker de?
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
andreaa-s
Inlägg: 83
Blev medlem: 2007-01-20
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - HV71, 3/1 2009 - Storsatsningen, del 2!

Inlägg av andreaa-s »

Emil Svelander skrev:Förstår inte vad tränarna vill få ut med Linkan - Falk - Tim... den kedjan är som gjort för fiasko.

Hur fan tänker de?
Tvärtom!
Djurgårn tills jag dör!
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Djurgårdens IF - HV71, 3/1 2009 - Storsatsningen, del 2!

Inlägg av Jockmaniac »

Dessutom är det ett bra tag kvar tills imorrn. Många fler hinner sjukna, och är det vinterkräksjuka så saknas alla tre definitivt imorgon. Knivigt läge.
100% DJURGÅRDSJ***L
As1
Inlägg: 13
Blev medlem: 2008-12-30

Re: Djurgårdens IF - HV71, 3/1 2009 - Storsatsningen, del 2!

Inlägg av As1 »

Hej alla...även FBK muppen, som provocerar så ballt, riktigt råkul!
Jag tror, tyvärr att vi losar imorgon, men vi visar ändå en kraftfull läktarinsats, vilket vi o djurgårdare runt om i landet kan vara stolta över. Tyvärr är inte laget riktigt lika bra.
Det finns inget liknande i svensk hockey, så ere bara!
Det är just denna tillgång som gör att jag tror på fortsatt elithockey för DIF, för när man smält den risiga hockeyn, man sett hittills och börjar ladda för kvalserien, är det också en utmaning, som om man lyckas, bär något gott med sig.
Det är ju bara så att vägen DIT, är den roligaste och vägen dit för oss är att klara oss kvar i elitserien, för att sen bli topp4 i elitserien. Det kommer ta tid och laget måste byggas om, då vinnarskallar saknas, junisarna är vårt hopp.
Imorgon håller jag tummarna för att Riddarn inte faller ihop totalt och att vi kanske utnyttjar ett o annat bra läge att göra mål.
En jämn match vore skönt, seger blir det inte, dock. Den segern borde kommit mot Tälje!

Syns imorgon!
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - HV71, 3/1 2009 - Storsatsningen, del 2!

Inlägg av Diffe89 »

Emil Svelander skrev:Förstår inte vad tränarna vill få ut med Linkan - Falk - Tim... den kedjan är som gjord för fiasko.

Hur fan tänker de?
Håller verkligen med. För min del kan Tim gärna få ta Angers plats om denne fortfarande är sjuk imorgon. In med Ahlén med Linkan och låt Figge spela med Ölvestad och Holmqvist.
Skriv svar