Målvaktsfrågan.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
GudeN
Inlägg: 7
Blev medlem: 2008-12-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Målvaktsfrågan.

Inlägg av GudeN »

As1 skrev:Vi har ingen målvakt, som kan hjälpa till o vinna matcher.
Prio 1 är att värva en ny målvakt i god tid innan kvalspelet!!!
Det är ett måste, Riddarn är inte bra, Wesslau kommer aldrig bli bra.
Kan inte smälta att Riddarn släpper in 3-3 mot S-tälje, fan omöjligt att lyckas med det från den vinkeln!?

haha säger detsamma kan inte heller smälta det där jävla backhand. tycker han gör tabbar efter tabbar jämt. fan less på det är ju som att dif inte vill vinna matcherna var precis samma tabbe dom gjorde mot brynäs. blir så jävla less alltså.
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Re: Målvaktsfrågan.

Inlägg av Diffe89 »

Dags för Mark in da mothafucking park. Och att jag säger det säger mer om våra nuvarande målvakter än om den gode Owuya.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Målvaktsfrågan.

Inlägg av -daniel- »

Diffe89 skrev:Dags för Mark in da mothafucking park. Och att jag säger det säger mer om våra nuvarande målvakter än om den gode Owuya.
Någon nämnde tidigare att det var som att välja mellan pest eller kolera när valet står mellan Riddarn / Wesslau, men blandar vi in Mark Odåga i det hela så är det som att Ebola, Herpes, TBC, Gulsot, Glukosbrist, Torrettes syndrom, Astma & Twar mixas in i utbudet också. :|

(något orättvist då jag egentligen sett för lite av kraken för att uttala mig, men det lilla jag sett har väl inte imponerat direkt...)
Bild
henke
Inlägg: 91
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Bor i Göteborg

Re: Målvaktsfrågan.

Inlägg av henke »

Wesslau är inte jättebra men klart stabilare än Riddarn. Fattar inte hur Riddarn kan få stå så mycket som han gör.
Användarvisningsbild
mårten
Inlägg: 820
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sverige

Re: Målvaktsfrågan.

Inlägg av mårten »

Ny målvakt är prio 1 helt klart. Gör misstag varenda match, riddarn och wessalu är 2:a målvakter tyvärr.
narren
Inlägg: 80
Blev medlem: 2008-12-26

Re: Målvaktsfrågan.

Inlägg av narren »

någon som vet hur det går för daniel larsson i detroit ?, spelar han i AHL, tredje målvakt?, skulle vara ganska schysst om han blev utlånad till DIF?, jag som spawnar lite ursäkta ;)

han kanske dock var utlånad under den tiden i DIF? har inte riktigt koll på det
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Re: Målvaktsfrågan.

Inlägg av lilleman »

Nu är det dags! Testa Mark in tha park för fan!

(Första inlägget på DIF hockey 2009 :wink: )
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Målvaktsfrågan.

Inlägg av Bigge »

Sveriges juniorer förstår hur det är med en bra målvakt längst bak, synd ingen i vår förening inser det....
Men det känns otroligt bra att ha en så bra målvakt. Det ger trygghet till hela laget.

Magnus Svensson Pääjärvi fyller i:

– Ja, Markström är kung. Han är sanslöst bra. Det finns inget så skönt som att känna att man har en målvakt där bak som tar allt. Det sprider sig i hela laget. Det känns som man inte kan förlora.
Saxat från AB, efter Sverige - Ryssland matchen, då Markström höll nollan.
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
_Skogis
Inlägg: 261
Blev medlem: 2006-03-17
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08-land

Re: Målvaktsfrågan.

Inlägg av _Skogis »

narren skrev:någon som vet hur det går för daniel larsson i detroit ?, spelar han i AHL, tredje målvakt?, skulle vara ganska schysst om han blev utlånad till DIF?, jag som spawnar lite ursäkta ;)

han kanske dock var utlånad under den tiden i DIF? har inte riktigt koll på det
Han går rätt bra i Detroit's farmarlag:
31 Daniel Larsson 18 956 12 3 1 4 37 2.32 443 0.923

Så vi får leta reda på någon annan målvakt...
Tex: http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdis ... ?pid=21996 är ju ledig


En sak är säker, vi slipper inte undan kvalserien med två 2'a målvakter...
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
As1
Inlägg: 13
Blev medlem: 2008-12-30

Re: Målvaktsfrågan.

Inlägg av As1 »

Förmodligen förstår också ledningen/tränarna att vi har 2 risiga målvakter, men det finns absolut inga pengar, att värva ny förstakeeper för, annars hade det givetvis redan gjorts! Eller hur, så måste det vara.
Frustrationen är nog stor hos ledare.styrelse över detta, väldigt tydliga problem, som borde åtgärdats långt tidigare.
Jag måste också säga att ingen hade varit gladare än jag om Riddarn hade klarat detta bättre, men han räcker inte till ännu. Och givetvis känner han att en orsak till det kommande kvalspelet är just han o Wesslau, det innebär att trycket i kvalserien, blir för stort att bära och fiaskot blir totalt.
Därför är det ännu viktigare att hitta en målvakt, som har högre kapacitet.
Annars går detta åt helvete!
God fortsättning!
Användarvisningsbild
_Skogis
Inlägg: 261
Blev medlem: 2006-03-17
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08-land

Re: Målvaktsfrågan.

Inlägg av _Skogis »

Vad jag inte riktigt förstår är "panik värvningen" av Wesslau när Larsson tog chansen i Detroit, jag förstog inte den i höstas ännu mindre nu...

Hur som helst...
Problemet med våra målvakter är att dom varken lyckas stänga eller stjäla matcher.... Visst "Riddarn" som var tänkt som 1'e målvakt har varit både skadad och sjuk, så missflyt i matchningen har vi haft...

Osäker målvakt, dåligt försvar... Dålig målvakt, osäkert försvar... Oavsett vad man väljer så har vi DIF 08/09
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Steef
Inlägg: 354
Blev medlem: 2008-03-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: Målvaktsfrågan.

Inlägg av Steef »

Tim Sandberg Elitseriens bästa målvakt med 100% räddningar. satsa på honom.
*skriv signatur här*
Användarvisningsbild
Angusdif
Inlägg: 116
Blev medlem: 2008-10-18
Ort: Svealand, Sverige
Kontakt:

Re: Målvaktsfrågan.

Inlägg av Angusdif »

Jag tro DIF skulle behöva värva någon målvakt från NHL ( en hyfsad, på artistkontarkat )
http://www.carlssonshockeyzon.se.dinstudio.se

Nu med ett eget forum http://angushockey.forum24.se/
________________________________________________________________________________
DIF= Stolthet
DIF= Vilja

HEJA DJURGÅRDEN!
Användarvisningsbild
Don66
Inlägg: 32
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Farsta

Re: Målvaktsfrågan.

Inlägg av Don66 »

_Skogis skrev:Vad jag inte riktigt förstår är "panik värvningen" av Wesslau när Larsson tog chansen i Detroit, jag förstog inte den i höstas ännu mindre nu...

Hur som helst...
Problemet med våra målvakter är att dom varken lyckas stänga eller stjäla matcher.... Visst "Riddarn" som var tänkt som 1'e målvakt har varit både skadad och sjuk, så missflyt i matchningen har vi haft...

Osäker målvakt, dåligt försvar... Dålig målvakt, osäkert försvar... Oavsett vad man väljer så har vi DIF 08/09

Vad jag förstår så berodde ju "panikvärvningen" just på panik! Larsson hade ju muntligt sagt att han skulle bli kvar ytterligare en säsong men ångrade sig lite väl sent...
Användarvisningsbild
Dingman
Inlägg: 102
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Lidingö

Re: Målvaktsfrågan.

Inlägg av Dingman »

Ja fan kör med Sandberg nu så länge det håller. Kan ju funka psykologiskt för hela laget om han skulle spela bra. Kan ju ändå inte bli sämre eftersom vi ligger sist redan.
Skriv svar