Hovet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Köpa Hovet

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Hr1 skrev:Självklart hade vi ett val.
Och DIF hade inte gått i konkurs utan AEG:s pengar, kapital hade gått att få in från annat håll.
Allt annat är ren och skär propaganda från DIFs håll.
Intressant teori.
Du menar att det sitter någon/några "DIF-sadistser" där ute & bara väntar tills vi gått omkull för att sedan gripa in?
Måste väl ändå vara lättare att "gå in med kapital från annat håll" medans DIF fortfarande spelar í Elitserien?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Hr1
Inlägg: 166
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Köpa Hovet

Inlägg av Hr1 »

Lee Harvey Oswald skrev:
Hr1 skrev:Självklart hade vi ett val.
Och DIF hade inte gått i konkurs utan AEG:s pengar, kapital hade gått att få in från annat håll.
Allt annat är ren och skär propaganda från DIFs håll.
Intressant teori.
Du menar att det sitter någon/några "DIF-sadistser" där ute & bara väntar tills vi gått omkull för att sedan gripa in?
Måste väl ändå vara lättare att "gå in med kapital från annat håll" medans DIF fortfarande spelar í Elitserien?
Nej, det menar jag inte, vad får dig att tro det?
Självklart är det lättare att få in kapital från annat håll om vi spelar i Elitserien, har jag påstått annorlunda?

DIF erbjöd inga andra än AEG att köpa aktier.
DIF kollade inte ens runt om det fanns andra villiga att köpa aktier.

Jag är säker på att DIF hade fått in minst lika mycket vid en öppen nyemission, dessutom med bättre villkor.
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
rollejunior
Inlägg: 28
Blev medlem: 2008-11-30

Re: Köpa Hovet

Inlägg av rollejunior »

Ingen behöver vara orolig för konkurs, det kommer aldrig att hända. AEG kommer om ingen annan gör det att PUMPA in pengar om så behövs. Nu är jag inte för "köpeslag", men det kan nog bli så att vi i framtiden också blir ett om inte Djurgården kan stå på egna ben. AEG kan och vill göra oss till europas bästa hockeylag, om de får våra supportrar på köpet är dock ytterst tveksam, mig får de iaf! Jag mår absolut inte sämre av att vi är ett köpeslag i framtiden, tror ingen annan här inne heller är emot det, kanske av ren avundsjuka möjligtvis. Står inte DIF på egna ben 2009, så är vi elitseriens bästa lag 2011-2012. Ni som gråter om konkurs, vad tänker ni med? AIK hade helt andra förrutsättningar när detta hände dem, dom va "en" förening fotbollen och hockeyn och då sa fotbollen NEJ. Däremot så kan vi nog oroa oss för att laget inte klarar detta sportsligt...

Djurgården har en modern arena vid namn hovet inom 2-3 år och elitseriens bästa lag tack vore AEG, är du en av oss fortfarande? JAG ÄR

EDIT: AEG sitter och myser över denna situation, de är smarta killar..
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Re: Köpa Hovet

Inlägg av stolpskott »

Snart lär väl vi inte heta Djurgårdens IF längre, utan DAEG eller något mer liknande... :(
Användarvisningsbild
Hr1
Inlägg: 166
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Köpa Hovet

Inlägg av Hr1 »

rollejunior skrev:Ingen behöver vara orolig för konkurs, det kommer aldrig att hända. AEG kommer om ingen annan gör det att PUMPA in pengar om så behövs. Nu är jag inte för "köpeslag", men det kan nog bli så att vi i framtiden också blir ett om inte Djurgården kan stå på egna ben. AEG kan och vill göra oss till europas bästa hockeylag, om de får våra supportrar på köpet är dock ytterst tveksam, mig får de iaf! Jag mår absolut inte sämre av att vi är ett köpeslag i framtiden, tror ingen annan här inne heller är emot det, kanske av ren avundsjuka möjligtvis. Står inte DIF på egna ben 2009, så är vi elitseriens bästa lag 2011-2012. Ni som gråter om konkurs, vad tänker ni med? AIK hade helt andra förrutsättningar när detta hände dem, dom va "en" förening fotbollen och hockeyn och då sa fotbollen NEJ. Däremot så kan vi nog oroa oss för att laget inte klarar detta sportsligt...

Djurgården har en modern arena vid namn hovet inom 2-3 år och elitseriens bästa lag tack vore AEG, är du en av oss fortfarande? JAG ÄR

EDIT: AEG sitter och myser över denna situation, de är smarta killar..
DIF är i dagsläget konkursmässiga och läget blir värre för varje dag. Är man inte orolig för konkurs bör man nog tänka om.
Kommer AEG pumpa in pengar? Kallar du att köpa fler aktier (till ett sjukt underpris) för att i längden försöka ta över DIF så ja, jag håller med dig, antagligen gör dom det. I dagsläget.
Men att inte vara rädd för konkurs när läget är som det är, herregud...

Kan och vill AEG göra oss till Europas bästa hockeylag? Det ville dom nog med Hammarby Hockey också och det gick inte så bra. Hammarby Fotboll har dom ju verkligen lyft, eller inte.
Fast där kanske dom inte ville ha framgångsrika lag?

Sen förstår jag inte vad du menar med att du tror inte att dom får ”våra” supportrar med sig. Om du nu tror så, hur kan du då tro att DIF kommer att lyckas? Skulle DIF lyckas utan sina supportrar?

Elitseriens bästa lag 2011-2012? Varför? För att AEG pumpar in pengar? Har man inte intäkter som täcker dom löpande kostnaderna kommer man aldrig att lyckas. Malmö med Percys pengar och Bajen med AEG:s är typexempel på det.

Sen vad du menar med att AIK gått i konkurs och att dom hade andra förutsättningar förstår jag ingenting av. AIK har mig veterligen aldrig gått i konkurs!

Håller med dig om att AEG myser över den situation som råder, dom köper stora delar av DIF Hockey för ett reapris. Självklart är dom smarta som du säger, och deras uppgift är att tjäna pengar åt AEG och deras aktieägare vilket är deras enda mål.
stolpskott skrev:Snart lär väl vi inte heta Djurgårdens IF längre, utan DAEG eller något mer liknande... :(
Nej, det kommer inte att hända. Alliansföreningen tillåter inte det. Det som kan hända är AEG tar över det idrottsAB som idag spelar ishockey och att Djurgårdens IF börjar om i division 4. Men inte heller det är troligt då föreningen äger spelrättigheten och kan ta tillbaka den från idrottsaktiebolaget.
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
rollejunior
Inlägg: 28
Blev medlem: 2008-11-30

Re: Köpa Hovet

Inlägg av rollejunior »

Framgång föder framgång, vi Djurgårdare är kända för att vara medgångssupportrar. Har vi ett bra lag då fyller vi hovet, that`s it. Så ekonomin finns där om laget är tillräckligt bra och om man äger arenan. Köper AEG mer i DIF lär förrutsättningarna för att göra mer pengar på publikintäkter betydligt större, annars är det bra skrivet..
Christer
Inlägg: 67
Blev medlem: 2006-10-15
Ort: Haninge

Re: Köpa Hovet

Inlägg av Christer »

Hittade ingen annan passande tråd men läs Marie Hallmans hockeyblogg idag.

"... Hovet kommer rustas upp. Exakt hur och för hur mycket pengar är inte klart ännu. Men såväl Stockholm Stad som Globenarenorna och AEG/Anschutz är införstådda i att man måste fräscha upp Hovet till VM. Att det inte går att ha Hovet i det skick det är nu. Bingo där för DIF och AIK som då plötsligt drar fördel av den upprustningen av Hovet.... "

Visserligen ingenting om att köpa Hovet men ändå trevlig läsning om än ganska långt till 2013
Användarvisningsbild
Sebbe G
Inlägg: 432
Blev medlem: 2008-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Köpa Hovet

Inlägg av Sebbe G »

Christer skrev:Hittade ingen annan passande tråd men läs Marie Hallmans hockeyblogg idag.

"... Hovet kommer rustas upp. Exakt hur och för hur mycket pengar är inte klart ännu. Men såväl Stockholm Stad som Globenarenorna och AEG/Anschutz är införstådda i att man måste fräscha upp Hovet till VM. Att det inte går att ha Hovet i det skick det är nu. Bingo där för DIF och AIK som då plötsligt drar fördel av den upprustningen av Hovet.... "

Visserligen ingenting om att köpa Hovet men ändå trevlig läsning om än ganska långt till 2013
Det är långt kvar till 2013 ja. Men dem rustar ju inte HOvet dagen innan VM börjar. Rustningen kanske börjar om 2-3 år om VI har tur! :lol:
Användarvisningsbild
shma
Inlägg: 205
Blev medlem: 2005-09-21

Re: Köpa Hovet

Inlägg av shma »

Sedan höjs väl hyran med.
Bild
Användarvisningsbild
Leijon
Inlägg: 539
Blev medlem: 2009-06-14
Säsongskort: Ja
Ort: Söder Om Söder

Re: Köpa Hovet

Inlägg av Leijon »

shma skrev:Sedan höjs väl hyran med.

Jo, det kommer den säkert! Blir väl DIF hockeys ekonomi ännu sämre?
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Köpa Hovet

Inlägg av Crashmash »

Ett litet steg i fräschare arena.

Bild
Användarvisningsbild
Sebbe G
Inlägg: 432
Blev medlem: 2008-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Köpa Hovet

Inlägg av Sebbe G »

Crashmash skrev:Ett litet steg i fräschare arena.

Bild
Det ser fräscht ut! :mrgreen:
Användarvisningsbild
poGDI
Inlägg: 85
Blev medlem: 2009-01-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Köpa Hovet

Inlägg av poGDI »

Sakta men säkert!
Hardy Nilssons järnkaminer! - Johanssons järnkaminer!
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Köpa Hovet

Inlägg av Crashmash »

Slänger in en bild hur det såg ut innan.

Bild

Hämtat från bloggen här på difhockey.se.
Användarvisningsbild
hjelm
Inlägg: 78
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Köpa Hovet

Inlägg av hjelm »

Crashmash skrev:Ett litet steg i fräschare arena.

Bild
Oj oj oj! I denna fart har vi ju en ny arena vid 2056!
Men iaf ett framsteg. Undrar om man skulle gå dit och vandalisera lite så dom måste bygga om visa delar....
Skriv svar