Brynäs IF - DIF, 13/12 2008 - JK arrangerar resa!

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Brynäs IF - DIF, 13/12 2008 - JK arrangerar resa!

Inlägg av Emil Svelander »

spiik skrev:Heder åt tränarna och spelarna som står bakom sin målvakt och inte hänger ut honom när de pratar om "ett lite turligt mål" till 3-3.

Ska sanningen fram så blir DIF bestulna på 2 poäng av wesslan. Poäng som hade suttit som en jävla smäck inför ledigheten och som puttat ned ssk till jumboplatsen. Tyvärr ger han inte laget chansen att vinna matchen. Samma visa mot luleå i matchen innan då han släpper in obegripliga puckar. De två senaste matcherna skulle med en keeper som tätar till lite gett DIF 6 pinnar istället för 3 som nu blivit fallet. Det finns inget utrymme för sånt i det här läget!
Helt korrekt. Wesslau måste bort från kassen!
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
andreaa-s
Inlägg: 83
Blev medlem: 2007-01-20
Säsongskort: Ja

Re: Brynäs IF - DIF, 13/12 2008 - JK arrangerar resa!

Inlägg av andreaa-s »

Helt korrekt. Wesslau måste bort från kassen![/quote]´


Gnäll lika mycket på Riddarn när han gör ETT misstag i en match.
En elitserie tränare kan mycket hockey och om han väljer att spela wesslau före Riddarn måste det innebära att wesslan är bättre!
Det är ju pinsamt hur mycket kritik EN spelare får p.g.a det här tabell läget.
Det är ju uppenbart att dom här målvakterna inte håller men dom är ungefär lika bra som djurgårns ekonomi.
Djurgårn tills jag dör!
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Brynäs IF - DIF, 13/12 2008 - JK arrangerar resa!

Inlägg av warrant »

Rocker skrev:
Hawk skrev:7 skott av Brynäs, 2 insläppta..... ingen bra statestik på målvaktsidan.
När försvaret äntligen tätar ihop lite och inte låter motsdtåndarna komma in så lätt så måste ju för tusan Wesslay göra ett bättre jobb än så här. Sjukt irriterad på att Holmqvist inte blir bänkad, uppe i -18 nu. Ni som klagar på Printz, han har bara -2.

Så Micke holmqvist är ute på isen ensam när han är inne på baklängesmål ?
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Re: Brynäs IF - DIF, 13/12 2008 - JK arrangerar resa!

Inlägg av sportfåne »

Det är målvaktsidan som är vårat största problem tyvärr :/ Wesslau håller inte och det gör tyvärr inte Riddarn för tillfället heller. Wesslau tappar returer lite överallt och är sååååååååå seg i sidled. Riddarn ser jag inget direkt fel på förutom att han värkar bli darrig ibland och släpper in många enkla puckar för att sen rädda omöjliga skott. Jag tycker vi ska satsa på Riddarn som första målvakt för om han kommer in i en stabilitet så kommer han vara riktigt bra ! Micke Ahlén är grym !.. så här i efter hand är 3-3 okej resultat då man ser på skadorna på falk och Linkan i första oxå så är det starkt att ta poäng. Men ändå så är jag besviken då vi släpper in 3 puckar på typ 14 skott eller va dom kom upp till? Den har matchen skulle varit 3 poäng ! Utan Wesslaus tavla och en Rönnmark som blåste så mycket så man trodde man hade fått tinitus...
DIF <3
Användarvisningsbild
ludde-
Inlägg: 643
Blev medlem: 2007-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Brynäs IF - DIF, 13/12 2008 - JK arrangerar resa!

Inlägg av ludde- »

Östgöten skrev:Jag var kritisk till Mark inför den här säsongen och trodde att han inte skulle hålla som back up till Ridderwall (jag trodde inte heller på Gustaf som back up till Ridderwall). Tiden i Almtuna har Mark förvaltat riktigt bra. DIF har just nu ett seriöst målvaktsproblem som Mark kan vara en lösning på. Om vi jämför de fyra främsta målvakerna från nuvarande säsong i Allsvenskan kan vi konstatera att Mark är den fjärde bästa målvakten sett till GAA. Om vi jämför Mark med Gustaf (data från Gustafs tid i Borås) så är han statistiskt klart bättre än Gustaf både vad gäller GAA och SVS%. Hoppas att vi antingen byter bort Ridderwall eller Gustaf mot Mark efter att den sistnämnde är tillbaka från junior VM, eftersom alla tre tillhör DIF. Jag tror inte att Mark är en frälsare, men han borde iallafall vara en bättre målvakt just nu än Ridderwall och Gustaf Wesslau.

Name Team GP GAA SVS SVS%
Läck, Eddie Leksand 27 1,98 622 93,25
Heino-Lindberg, C. AIK 23 2,01 462 92,96
Karlsson, Henrik Malmö 24 2,28 667 92,64
Owuya, Mark Almtuna 27 2,4 633 90,69

Gustaf Wesslau Borås 37 3.36 88,6
Jo, Mark är ingen dålig clown som många verkar tro, han har ju potential helt klart, dessutom så är väl Leksand, Malmö samt aik bättre defensivt än Almtuna?

Sen om han håller i elitserien är väl en annan fråga.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Re: Brynäs IF - DIF, 13/12 2008 - JK arrangerar resa!

Inlägg av Palmgren »

Först till det roliga. Vilken stämning vi skapade på läktaren, även om vi kan bättre så var det endå bra. Riktigt roligt att bevisa att vi är bäst om vi vill.

Sen kan man inget annat än säga att det faktiskt är Wesslaus fel att vi tappade de 2 poängen igår. Är man målvakt så får man bara inte släppa en sådan retur som han gjorde på Brynäs kvitteringspuck. Fast å andra sidan så borde inte Brynäs andra mål godkännts då en Brynäs-spelare knuffade in "Ragge" i Wesslau som åkte in med pucken i mål. Inget snack om att domaren höll en väldigt låg klass i gårdagens match.

Häng med och sjung, djurgårdsfamiljen sjunger heja Djurgår´n!!!
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: Brynäs IF - DIF, 13/12 2008 - JK arrangerar resa!

Inlägg av Hawk »

[quote="Palmgren"]Först till det roliga. Fast å andra sidan så borde inte Brynäs andra mål godkännts då en Brynäs-spelare knuffade in "Ragge" i Wesslau som åkte in med pucken i mål.

quote]

Det var väl snarare tvärt om att ragge knuffade in en Brynäs spelare in i mål. Målet var riktigt dömt.
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Brynäs IF - DIF, 13/12 2008 - JK arrangerar resa!

Inlägg av Frasse »

Fast å andra sidan så borde inte Brynäs andra mål godkännts då en Brynäs-spelare knuffade in "Ragge" i Wesslau som åkte in med pucken i mål. Inget snack om att domaren höll en väldigt låg klass i gårdagens match.
Ragge tacklade Brynäs spelaren som i sin tur krockade med Ölvestad och det ledde till att den senare tryckte in Wesslau i målet.
Helt korrekt dömt mål av Rönnmark.

Dock förstörde huvuddomaren denna match med sin enormt låga nivå under den andra perioden.
Vilket ledde till att inga tacklingar eller kroppskontakt förekom i den tredje akten.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Re: Brynäs IF - DIF, 13/12 2008 - JK arrangerar resa!

Inlägg av Rocker »

warrant skrev:
Rocker skrev:
Hawk skrev:7 skott av Brynäs, 2 insläppta..... ingen bra statestik på målvaktsidan.
När försvaret äntligen tätar ihop lite och inte låter motsdtåndarna komma in så lätt så måste ju för tusan Wesslay göra ett bättre jobb än så här. Sjukt irriterad på att Holmqvist inte blir bänkad, uppe i -18 nu. Ni som klagar på Printz, han har bara -2.

Så Micke holmqvist är ute på isen ensam när han är inne på baklängesmål ?
Med tanke på hans +/- statistik början man faktsikt undra. En spelare som i stort sett är inne på varenda baklängesmål ska inte få spela.
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Re: Brynäs IF - DIF, 13/12 2008 - JK arrangerar resa!

Inlägg av Palmgren »

Frasse skrev:
Fast å andra sidan så borde inte Brynäs andra mål godkännts då en Brynäs-spelare knuffade in "Ragge" i Wesslau som åkte in med pucken i mål. Inget snack om att domaren höll en väldigt låg klass i gårdagens match.
Ragge tacklade Brynäs spelaren som i sin tur krockade med Ölvestad och det ledde till att den senare tryckte in Wesslau i målet.
Helt korrekt dömt mål av Rönnmark.

Dock förstörde huvuddomaren denna match med sin enormt låga nivå under den andra perioden.
Vilket ledde till att inga tacklingar eller kroppskontakt förekom i den tredje akten.
Okej okej. Jag kanske har fel då. Tyckte det var en Brynäs spelare som knuffade in Wesslau och pucken i mål, men jag har inte sett några repriser så jag ska väl inte uttala mig då.
Användarvisningsbild
andreaa-s
Inlägg: 83
Blev medlem: 2007-01-20
Säsongskort: Ja

Re: Brynäs IF - DIF, 13/12 2008 - JK arrangerar resa!

Inlägg av andreaa-s »

http://hockeyligan.se/index.php?teamid= ... 08&lang=sv


här har ni beviset alla ni som försvara riddarn och skylller allt på wesslan. wesslan har bättre räddningsprocent än Riddarn. Sen ser man ju även att våra målvakter inte håller, och det kan ja hålla med om.
Djurgårn tills jag dör!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Brynäs IF - DIF, 13/12 2008 - JK arrangerar resa!

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

andreaa-s skrev:http://hockeyligan.se/index.php?teamid= ... 08&lang=sv


här har ni beviset alla ni som försvara riddarn och skylller allt på wesslan. wesslan har bättre räddningsprocent än Riddarn. Sen ser man ju även att våra målvakter inte håller, och det kan ja hålla med om.
Vill du veta en hemlis?
I början av säsongen då Ridderwall var no.1 & stod det flesta matcherna..........då hade Wesslau bättre räddningsprocent.
Kooooonstigt vaaah.....? :shock:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Re: Brynäs IF - DIF, 13/12 2008 - JK arrangerar resa!

Inlägg av spiik »

andreaa-s skrev:http://hockeyligan.se/index.php?teamid= ... 08&lang=sv


här har ni beviset alla ni som försvara riddarn och skylller allt på wesslan. wesslan har bättre räddningsprocent än Riddarn. Sen ser man ju även att våra målvakter inte håller, och det kan ja hålla med om.
Statistik säger dessvärre bara en del, långt ifrån hela sanningen. Jag håller inte med varken dig eller statistiken i det här fallet. Självklart har alla i laget del i att vi gick bra i början av säsongen och uselt nu på slutet men det går inte att blunda för att vi tagit fler poäng med Riddarn i mål. Ser man på de 8 senaste matcherna som Wesslan stått i har vi bara tagit 1, värt att upprepas: EN ynka 3-poängare. Han är tyvärr ingen matchvinnartyp den där Wesslan.

Flera av matcherna har varit jämna och stått o vägt där han kunde varit skillnaden men tavlor både mot luleå och senast brynäs har gjort att vi bara fått till stånd sudden trots förkrossande skottstatistik. Utan tavlorna jag just nämnde hade vi haft tre raka fullpoängare nu mot fbk, luleå och brynäs. Känn på den...
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Brynäs IF - DIF, 13/12 2008 - JK arrangerar resa!

Inlägg av Emil Svelander »

Har sagt det förut, säger det igen - Wesslau måste bort från kassen.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
andreaa-s
Inlägg: 83
Blev medlem: 2007-01-20
Säsongskort: Ja

Re: Brynäs IF - DIF, 13/12 2008 - JK arrangerar resa!

Inlägg av andreaa-s »

Men ja!
alla tycker också att wesslan ska bort från kassen. Men det folk inkl. jag tycker, är att folk gnäller för mycket på wesslan.
Jag vet att statistisk inte säger allt men jag tycker wesslan är en bättre målvakt än riddarn.
Våga lägga kritik på folk som har varit en legend/ har rötterna i DIF!
Djurgårn tills jag dör!
Skriv svar