Hyllning till spelarna!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
john vs världen
Inlägg: 13
Blev medlem: 2007-09-29

Hyllning till spelarna!

Inlägg av john vs världen »

Det kanske låter helt absurt. Men jag grubblar precis som alla andra just nu, varför det inte går Djurgårdens väg. Men istället för att ropa avgå (!) tänkte jag tvärt om. Den här tråden är till spelarna 08/09. En hyllningslänk. För jag vet och är övertygad om att ni kan slå varenda lag match efter match. Alla vi som följer Djurgården i vått och torrt har våra favoriter bland spelarna. Med minnen som vi gärna upplever igen. Ögonblick som får oss att vilja se er spelare igen. De egenskaper ni har som gör att vi älskar Djurgården. Passionen som förenar.

Som igår, mot Skellefteå (4/12), så var Wesslau grymt bra i målet. Det var också otroligt härligt att se den fart Tim Eriksson hade under skridskorna ikväll! Det är så jag har velat se honom hela säsongen - precis så där som han spelade under försäsongen.

Eller som Angers mål mot Södertälje senast. Matchen gick åt helvete, men målet var sjukt fint. När jag tänker på Anger så är det i kombination med Ottosson och Danielsson. Den målglädje som ni stod för förra året var helt underbar. Det gick snabbt och mål kom av bara farten!

Jag vill se liraren och målgöraren Dick Axelsson. Du e grym. Lobbmålet från förra året från tekningscirkeln är svår att glömma bort. Någon trodde av sportjournalisterna trodde den var inövad...

Alla har vi våra lirare som får oss att vilja se nästa match! Jag har en minnesbild från Globen, en tekningssituation med Ölvestad. En tekning som går förlorad men som vinns tillbaka i samma sekund som den gick förlorad. För Jimmie kör full fart framåt och vinner tillbaka pucken direkt. Det är den energin och viljan är det jag ser i Djurgården, ett gäng glöda heta järnkaminer.

Jag blir knockad av ungdomskedjan Josefsson, Eriksson och Gustafsson. Ni snurrar upp motståndarna totalt. Ni vrider och vänder och det blir genast oroligt för motståndarna.

Min son är 6 år och ibland vill han fixa till håret och göra sig fin. Då åker vaxet fram och så säger han, - Pappa, idag vill jag se ut som Danielsson! (Även fast stora idolen är Dick Axelsson).

Den här tråden handlar inte om några djupanalyser om vad som är just nu. Det här är en hyllning till spelarna med minnesbilder som vi gärna upplever igen!
Fyll på med hyllningar!!!!!

På lördag kör vi över Färjestad!
Steef
Inlägg: 352
Blev medlem: 2008-03-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: Hyllning till spelarna!

Inlägg av Steef »

bra initsiativ. det är såna här trådar som behövs när det går som det går just nu. inte en massa trådar om kris och att tränarna ska avgå, stötta istället för att gnälla. sjunk inte till dem andra lagens medgångs suportar, stå upp för DIF i motgång.
*skriv signatur här*
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hyllning till spelarna!

Inlägg av Emil Svelander »

Nej, ingen i laget förtjänar hyllningar just nu, så är det bara...

Wesslau kastar in puckar, Ragge är skadad och Linkan glider omkring i mittzon. Nej, just nu förtjänar ingen att hyllas.
Sjunger avgå Johnny...
sorunda_99
Inlägg: 49
Blev medlem: 2008-09-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hyllning till spelarna!

Inlägg av sorunda_99 »

Bra emil svelander det blir säkert jätte mycket bättre när du sitter och klagar istället för att peppa spelarna!!

Jag har ett minne jag gärna upplever igen:D När Djurgården vann avgörande finalen mot FBK 2001 :D jag var då 9 år och var hur glad som helst:D

Hjälp spelarna nu och tagga till, VI SKA TILL SLUTSPEL:D
Alltid Oavsett Förevigt DJURGÅRDEN
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hyllning till spelarna!

Inlägg av Emil Svelander »

sorunda_99 skrev:Bra emil svelander det blir säkert jätte mycket bättre när du sitter och klagar istället för att peppa spelarna!!

Jag har ett minne jag gärna upplever igen:D När Djurgården vann avgörande finalen mot FBK 2001 :D jag var då 9 år och var hur glad som helst:D

Hjälp spelarna nu och tagga till, VI SKA TILL SLUTSPEL:D
Jag peppar spelarna på matcherna. Ingen ska hyllas som läget är nu, peppa och hylla är helt olika saker.
Sjunger avgå Johnny...
janne08
Inlägg: 299
Blev medlem: 2007-09-28

Re: Hyllning till spelarna!

Inlägg av janne08 »

Emil Svelander skrev:
sorunda_99 skrev:Bra emil svelander det blir säkert jätte mycket bättre när du sitter och klagar istället för att peppa spelarna!!

Jag har ett minne jag gärna upplever igen:D När Djurgården vann avgörande finalen mot FBK 2001 :D jag var då 9 år och var hur glad som helst:D

Hjälp spelarna nu och tagga till, VI SKA TILL SLUTSPEL:D
Jag peppar spelarna på matcherna. Ingen ska hyllas som läget är nu, peppa och hylla är helt olika saker.

Lill Emil vet du vilka som skall hyllas ?????
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Re: Hyllning till spelarna!

Inlägg av Kojak »

janne08 skrev:
Emil Svelander skrev:
sorunda_99 skrev:Bra emil svelander det blir säkert jätte mycket bättre när du sitter och klagar istället för att peppa spelarna!!

Jag har ett minne jag gärna upplever igen:D När Djurgården vann avgörande finalen mot FBK 2001 :D jag var då 9 år och var hur glad som helst:D

Hjälp spelarna nu och tagga till, VI SKA TILL SLUTSPEL:D
Jag peppar spelarna på matcherna. Ingen ska hyllas som läget är nu, peppa och hylla är helt olika saker.

Lill Emil vet du vilka som skall hyllas ?????
Jag kan svara på det där..

INGEN i laget ska hyllas efter gårdagens match! Däremot ska hela laget få det stöd och hjälp de behöver, alltid oavsett!

Jävla skillnad på att hylla och att stötta.
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
#25 SuperMicke Johansson
Inlägg: 138
Blev medlem: 2006-10-16

Re: Hyllning till spelarna!

Inlägg av #25 SuperMicke Johansson »

Micke Johansson snöra grillorna och visa oss din gryma magik!!
Sjukaste handlerderna i svensk hockeys historia!!
Skulle vända trenden lite men Micke som spelande tränare...
#25 SuperMicke Johansson
Inlägg: 138
Blev medlem: 2006-10-16

Re: Hyllning till spelarna!

Inlägg av #25 SuperMicke Johansson »

VI HAR INGENTING ATT FÖRLORA PÅ DET!!
Användarvisningsbild
Kire
Inlägg: 99
Blev medlem: 2006-12-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söderort

Re: Hyllning till spelarna!

Inlägg av Kire »

sorunda_99 skrev:Jag har ett minne jag gärna upplever igen:D När Djurgården vann avgörande finalen mot FBK 2001 :D jag var då 9 år och var hur glad som helst:D
Exakt likadant för mig! :D

Efter dubbelgulden har det bara gått sämre och sämre för varje säsong som gått. Efter lockouten hade vi, på pappret, ett av de sämsta lagen i DIF:s historia. Inte ens då var vi den här prekära situation.

Känns som att vi saknar en ledare för tillfället. En som resolut kliver in i sitationerna och lägger ribban för hela laget. Lite som Ossi för säsongen.

In i skiten DIF!
Vem som helst kan sticka upp, men vi är nummer ett!
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Re: Hyllning till spelarna!

Inlägg av lilleman »

Måste säga att trådskaparens namn stämmer perfekt in på denna tråd :wink:

Nej, ingen förtjänas att hyllas. Men de förtjänar att peppas.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
lich
Inlägg: 7
Blev medlem: 2008-11-23

Re: Hyllning till spelarna!

Inlägg av lich »

Hylla spelarna!?? Nej Nej Nej! Nä fy fan en spark i arslet är vad de ska ha... Jag har varit Djurgårdare i över 20 år och har älskat DIF i vått och torrt! Nu har jag dock lite svårt med tabell-läget vi befinner oss i, och att hylla någon i DIF är för mig helt absurt... Känner mig djupt sviken av både spelare och ledare! Jag kommer trots allt fortsätta gå på matcher och ge spelarna och laget mitt stöd! Är även besviken på alla DIF-fans som inte kommer till matcherna. Skulle vi ha fullsatt, så skulle det inte behöva vara så här. Så en spark i arslet skall även utdelas till alla de tv-tittande soffliggare till fans vi har..
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Re: Hyllning till spelarna!

Inlägg av odburt »

Här kommer en hyllning till:

NUMMER TJUGOÅTTA,
BJÖÖÖÖÖÖRN NORD!
Användarvisningsbild
john vs världen
Inlägg: 13
Blev medlem: 2007-09-29

Re: Hyllning till spelarna!

Inlägg av john vs världen »

Poängen med den här tråden är ju att säga vilken hockey vi vill se Djurgården lira. Inte hålla på att klaga. Jag vet att killarna kan fan så mycket bättre än vad vi sett de senaste matcherna. Jag är så sjukt trött på att lida. Att behöva gå hem med ännu en förlust - på hemma plan. Och laget kan så mycket mer än vad de levererar just nu. Jag vet det. Jag vill se klapp-klapp hockeyn Djurgården kör när de är som bäst. Farten. De oväntade passningarna framför mål. Ett Djurgården som vågar. Glödheta järnkaminer. Man behöver inte vara Einstein för att räkna ut att vi ligger jävligt risigt till i tabellen. Men kom igen, halva säsongen är spelade och så våldsamt många poäng ifrån ligger inte de andra lagen. Se på Luleå och Frölunda. Luleå behövde en spelare som tände hela laget och det gjorde han. Ulf Dahlén gick runt och såg ut som en vandrande hjärtinfarkt i början av säsongen och hur bra gick det då? Montén och Johansson däremot såg så sjukt avslappnade ut och det gick som tåget. Allt handlar om självförtroende. Allt hänger ihop. Ett par matcher med vinst och vips så kommer självförtroendet. Den här tråden handlar inte om att ropa avgå, skrika att Djurgården suger. Det kommer inte hjälpa ett dugg. Däremot behöver spelarna en spark i arslet. Helt rätt! För vad händer om Djurgården trillar ut? Kommer det bli allmänhetens åkning på Hovet då i fortsättningen för att ingen kommer gå och se allsvenska matcher? Vårat lag kan så mycket bättre. De vet det. Vi vet det. Rögle drog ned brallorna på hela serien med sin super vilja. Rögle är som en humla, som tror sig kunna flyga.
Man kommer långt på det. Oavsett hur målen blir till, så räknas det. Det handlar om att vilja och bestämma sig för det innan man kliver ut på isen. Att köra över motståndarna på 60 minuter. Djurgården kan det. Djurgården kan kämpa. Laget måste sluta tycka synd om sig själva. I senaste matchen mot Skellefteå grinandes det på vägen till utvisningsbåset. Det är dålig inställning. Taskigt läge att bli utvisad, men ärligt, är man spelare i mesta mästarna så får man plocka fram krigar viljan - att se till att klara ett boxplay. Har vi ett powerplay med 5-3, så är det ens förbannade skyldighet att få fart på skridskorna. Jag vet att laget kan. Jag har sett det. Men de måste börja inse det själva. Tänk er ett välmående Djurgården - vad är det för hockey ni ser??? Ser man den bilden är det den man kommer leva upp till!

I år har jag sett alla matcherna inklusive försäsongen. Och oavsett match, placering i tabellen och vad resultatet är, så lämnar jag inte min bänkplats på Hovet innan laget är av isen. Det är mitt löfte.

Lagets löfte till oss på läktaren är att visa att de kan så mycket bättre. Det har vi sett förut.

Jag tror vi fixar det här. Det är bara att bestämma sig.
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Re: Hyllning till spelarna!

Inlägg av lilleman »

john vs världen skrev:Poängen med den här tråden är ju att säga vilken hockey vi vill se Djurgården lira. Inte hålla på att klaga. Jag vet att killarna kan fan så mycket bättre än vad vi sett de senaste matcherna. Jag är så sjukt trött på att lida. Att behöva gå hem med ännu en förlust - på hemma plan. Och laget kan så mycket mer än vad de levererar just nu. Jag vet det. Jag vill se klapp-klapp hockeyn Djurgården kör när de är som bäst. Farten. De oväntade passningarna framför mål. Ett Djurgården som vågar. Glödheta järnkaminer. Man behöver inte vara Einstein för att räkna ut att vi ligger jävligt risigt till i tabellen. Men kom igen, halva säsongen är spelade och så våldsamt många poäng ifrån ligger inte de andra lagen. Se på Luleå och Frölunda. Luleå behövde en spelare som tände hela laget och det gjorde han. Ulf Dahlén gick runt och såg ut som en vandrande hjärtinfarkt i början av säsongen och hur bra gick det då? Montén och Johansson däremot såg så sjukt avslappnade ut och det gick som tåget. Allt handlar om självförtroende. Allt hänger ihop. Ett par matcher med vinst och vips så kommer självförtroendet. Den här tråden handlar inte om att ropa avgå, skrika att Djurgården suger. Det kommer inte hjälpa ett dugg. Däremot behöver spelarna en spark i arslet. Helt rätt! För vad händer om Djurgården trillar ut? Kommer det bli allmänhetens åkning på Hovet då i fortsättningen för att ingen kommer gå och se allsvenska matcher? Vårat lag kan så mycket bättre. De vet det. Vi vet det. Rögle drog ned brallorna på hela serien med sin super vilja. Rögle är som en humla, som tror sig kunna flyga.
Man kommer långt på det. Oavsett hur målen blir till, så räknas det. Det handlar om att vilja och bestämma sig för det innan man kliver ut på isen. Att köra över motståndarna på 60 minuter. Djurgården kan det. Djurgården kan kämpa. Laget måste sluta tycka synd om sig själva. I senaste matchen mot Skellefteå grinandes det på vägen till utvisningsbåset. Det är dålig inställning. Taskigt läge att bli utvisad, men ärligt, är man spelare i mesta mästarna så får man plocka fram krigar viljan - att se till att klara ett boxplay. Har vi ett powerplay med 5-3, så är det ens förbannade skyldighet att få fart på skridskorna. Jag vet att laget kan. Jag har sett det. Men de måste börja inse det själva. Tänk er ett välmående Djurgården - vad är det för hockey ni ser??? Ser man den bilden är det den man kommer leva upp till!

I år har jag sett alla matcherna inklusive försäsongen. Och oavsett match, placering i tabellen och vad resultatet är, så lämnar jag inte min bänkplats på Hovet innan laget är av isen. Det är mitt löfte.

Lagets löfte till oss på läktaren är att visa att de kan så mycket bättre. Det har vi sett förut.

Jag tror vi fixar det här. Det är bara att bestämma sig.
Om vi ska säga vad de ska förbättra, varför heter då tråden: "Hyllning till spelerna!"?
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Skriv svar