Hjälp Till, Rädda Vårat Hjärta DIF

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
sorunda_99
Inlägg: 49
Blev medlem: 2008-09-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Hjälp Till, Rädda Vårat Hjärta DIF

Inlägg av sorunda_99 »

Kära Djurgårdsfamilj, Nu tycker jag att det är dags att visa att Djurgården har Sveriges absolut bästa publik! Några förslag kommer nedanför att följa som föroppningsvis kommer att utvecklas lite och sedan gå igenom till verklighet för att hjälpa vårt lag Djurgården!

Djurgården ligger i en svår Ekonomisk kris, och med stöd och lite hjälp från oss supportrar så kan det bli bättre och jag tycker det börjar bli dags att på fullt allvar visa hela Sverige att vi är störst bäst och vackrast, eller vad tycker ni?

1. att under varje hemma match ha ca 8-10 hinkar utplacerade runt om i hovet där publik kan lägga dit någon slant! Detta blir en liten ekonomisk vinst varje match och pengarna ska givetvis gå helt oavkortat till DIF Hockey! Även om vinsten varje match inte blir stor så är det alltid något och det hjälper till Dif hockey! När alla går ihop och hjälps åt kan stora saker hända! det är vad vi ska visa :) Ju mer vi hjälper till att stabilisera ekonomin desto fortare kommer det att gå för oss (eftersom vi är en familj) att köpa loss hovet (eller globen) Denna kris får inte existera längre! Detta påverkar spelarna också även om dem inte säger det själva!

2. Att alla Djurgårdare går ihop och bestämmer tillsammans en träning att gå på (söndag exempelvis då flest personer är tillgängliga?) om tex JK Pratar med Dif hockey så dem planerar in en söndags träning någon dag och sedan sprids detta ut till alla via Dif hockey och JK:s hemsida ca 3 veckor innan så hinner detta spridas bland polarna och så! Detta är något som jag inte tror något annat lag någonsin gjort i svensk hockey och där har vi chansen att visa att, Vi står bakom vårat lag i alla dar och att Djurgårds supportrarna är dem bästa som finns! Spelare, ledare och ledningen skulle nog bli chockade på ett positivt sätt och skulle känna att vi finns bakom dom och känner mindre press på sig!


Hjälp nu Djurgården att komma upp på fötter både på isen och utanför! Går vi ut om att vi har Sveriges bästa supportrar då ska vi tamejfan visa det också!!
DJURGÅRN TILLS JAG DÖR<3
Alltid Oavsett Förevigt DJURGÅRDEN
Användarvisningsbild
Sebbe G
Inlägg: 432
Blev medlem: 2008-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hjälp Till, Rädda Vårat Hjärta DIF

Inlägg av Sebbe G »

Det första tycker jag är en lysande ide, och som du säger en match kanske inte hjälper så mycket men i lång loppet kommer det nog göra stor skillnad tillslut.
Skulle det komma upp några hinkar åker det ner minst 20-30 kr från mig varje gång jag går på hockey!!

Den andra iden med träningen tycker jag också är lysande, på Skellefteås första ispass i år var det väl nästan "fullsatt" det kanske är därför dem går så bra i ES nu.
Och Frölunda har ju nästan alltid 10 - 12000 på sina matcher även om det skulle gå dåligt!
Den känsla ska ju alltid finnas hos djurgårdare!! (Att det kommer minst 6000 pers per match)
Spelarna i Djurgår´n måste iallafall känna att vi går på hockey för att vi älskar vårat lag inte för att de vinner utan för att vi ställer upp för dem i vått och torrt!!
Men en träning med 6000 - 7000 på skulle nog få fart på spelarna rejält!!

Sammanfattning: Två stycken sjukt bra ideer hoppas båda kan gå i uppfyllelse!!
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hjälp Till, Rädda Vårat Hjärta DIF

Inlägg av android »

Ideérna är väl okej, dock bara kortsikta lösningar om det ens är en lösning. Att ta upp saik och frölunda är lite fel också. I skellefteå finns i princip bara hockeylaget som någon slags stolthet. I Frölunda/Göteborg så håller dom på 5-6 olika lag i fotboll medans alla Göteborgare håller på Indianerna. Inte så svårt då. Skulle alla Bajare och gnagare hålla på DIF i hockey skulle vi spelat på globen med ett publiksnitt på 13 000.

Klart vi ska stötta klubben, men just nu känns det piss. Det som funkar bäst är ju "folk drar folk principen". Ett attraktivt varumärke drar folk. Om det är bra spel, spännande matcher, hårt kämpande eller en sjuk inramning som är det attraktiva spelar mindre roll. Om folk sedan snackar DIF i skolan, bussen, tåget, cafeér och sedan drar med sig polare, familj, flickvän, jobb osv så rullar det på. Då måste även spelarna ta sitt ansvar, inte spela som en påse skit så fort vi kommer över 6500 på matcherna.

Är man Djurgårdare, bestämmer att gå på match typ ssk, pröjsar 300 spänn för en långsidebiljett. Köper en kaffe/dricka/öl + nåt att käka för typ 50 spänn och sedan ligger DIF under med 5-1 efter 2 perioder. En sådan marginalsupporter väljer nog teven nästa gång. Särskilt om han ser att dom torskar stort på bortaplan nästa gång.

Att nu börja kalla marginalsupportrarna för medgångare, klia sig i röven och brösta upp sig om hur macho man är som har säsongskort i klacken bör nog ta sig en funderare.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hjälp Till, Rädda Vårat Hjärta DIF

Inlägg av Caveman »

Leffe Boork i dagens Expressen:


Djurgården har problem. Stora problem.
Inte bara med spelet och spelarna, utan med hela elitsidan i ishockeyföreningen.

DJURGÅRDENS MARDRÖMSSVIT
25 oktober: Timrå (b) 2-3
28 oktober: Södertälje (h) 3-5
30 oktober: Färjestad (b) 1-2
1 november: Frölunda (h) 3-6
3 november: Modo (b) 3-4
11 november: Modo (h) 7-0
15 november: Skellefteå (b) 2-2
18 november: Brynäs (h) 2-4
20 november: Frölunda (h) 1-4

Många av mina kontaktytor i Djurgården är oroade. Och frågeställningen är: Hur kommer det sig att en av Sveriges mest anrika föreningar, i rikets största stad med enormt många kontaktytor in i näringsliv och politik inte lyckas lösa sina problem. Och det är inte vilka problem som helst.


Problem, problem, problem...
* Ett gigantiskt ekonomiskt underskott och likviditetsproblem som utmynnar i att man måste låna pengar av sina anställda.
* En handlingsförlamande situation med en arena som man inte har makten över.
* En intern organisation som är under stark kritik och till synes oförmögen att lösa problemen.
* Ett lag som underpresterar och som periodvis spelar för bekvämt och utan passion.
* Och ett publikunderlag som är hopplöst dåligt. 4 200 åskådare i torsdags mot Frölunda.
Flera mycket initierade personer inklusive jag själv, tror att det kan gå käpprätt åt helsike.


Mycket som inte stämmer
Djurgården IF är en institution. Det finns fantastiskt många människor med inflytande som värnar och står bakom föreningen. Den nuvarande organisationen har inte förmåga att realisera dessa människors positioner i reell ekonomi och handlingskraft. Vad gör Du Carl-Henric Svanberg? Sitter Du bara och värmer en sittdyna i styrelserummet?
Vad gör Stockholms stad? Fattar ni inte att ni är på väg att mista en marknadsposition inom den mest etablerade sektorn inom svensk elitidrott. Nämligen ishockeyn. Och ännu värre. Djurgårdens ishockeystyrelse förmår inte ändra på detta.
Fattar inte styrelsen att den största bad-will man kan göra medialt är när man tar pengar från spelarna. Då är man garanterad dåligt mediefokus.
Fattar ni inte att ni måste ha en sportslig organisation med makt. Sportchefen ska bestämma och ha en budget. Han ska inte ha sex, sju före detta spelare över sig i en sportkommitté som saknar erfarenheter av lagbyggnad. Och hur kan nuvarande sportchefen finna sig i detta? Prestige?
Fattar inte sportchefen och tränarna att de måste operera bort spelare som saknar förmåga att mobilisera arbetsglädje och passion. Det ska mobiliseras varje dag. I allt man gör. Inte bara efter ett krismöte eller de sista 10-12 minuterna i en match med underläge.
Jag tror det behövs grundläggande förändringar. Snart. Och jag vet att det finns många som skulle kunna bidra. Om de fick frågan
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Hjälp Till, Rädda Vårat Hjärta DIF

Inlägg av Kall-El »

Tyvärr tror jag Boorken har rätt...

Finns som jag ser det en person som borde ges absolut makt, likt i antika Rom vid kriser, och denna diktator borde självfallet bli Putte Carlsson.

Å andra sidan skulle jag gärna se att han fick samma befogenheter inom fotbollen också, men det går kanske att klona snubben.
Användarvisningsbild
chribba
Inlägg: 220
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Sthlm

Re: Hjälp Till, Rädda Vårat Hjärta DIF

Inlägg av chribba »

Caveman skrev:Leffe Boork i dagens Expressen:


Jag tror det behövs grundläggande förändringar. Snart. Och jag vet att det finns många som skulle kunna bidra. Om de fick frågan

Syftar boorken på sig själv månne..?
(Rocklundahallen-98: "Fuck you! You fuckin fuck..")
Skriv svar