Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008

Inlägg av sthlm_dif »

Som jag skrev i "Djurgårdens 5 kommande matcher" tråden, så tror jag på en 3 poängare.
Vi möter ett Rögle i Ängelholm, som självklart kommer att vara en otroligt svår match.
Men jag tror att Rögle är slutkört, med en hel del spelare skadade. Blir nog en underhållande och en jämn drabbning.
Men nu är det dags, vinst är det enda acceptabla resultatet!

Slutresultat
2-3


En sak vill jag även kommentera.
Har sätt i många olika trådar där folk tjatar om ett seriöst skrivande mm.
Kan ju inte riktigt påstå att de kommentarer man har läst i denna tråd är så seriösa.
Så ryck upp er nu, Djurgården behöver supportrar som tror på seger varenda match, inte supportrar som ger upp 1 dag innan det är nedsläpp.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sthlm_dif skrev:Djurgården behöver supportrar som tror på seger varenda match, inte supportrar som ger upp 1 dag innan det är nedsläpp.
...and the other way around.
Supportrar behöver (i mellanåt för att orka 55 omgångar) ett lag som visar att man vill vinna & faktiskt tror innan match att det är möjligt.


Kanske inte så begåvat med alla mina & andras oseriösa inlägg.
Men det är en helt naturlig reaktion att man nästan ger upp.
För att vara väldigt överdramatisk kan man likna det med en utdragen våldtäkt där offren ofta säger efteråt att
man stängde av sig själv för att orka med
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Steelmountain
Inlägg: 129
Blev medlem: 2008-11-18

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008

Inlägg av Steelmountain »

Lee Harvey Oswald skrev:
sthlm_dif skrev:Djurgården behöver supportrar som tror på seger varenda match, inte supportrar som ger upp 1 dag innan det är nedsläpp.
...and the other way around.
Supportrar behöver (i mellanåt för att orka 55 omgångar) ett lag som visar att man vill vinna & faktiskt tror innan match att det är möjligt.


Kanske inte så begåvat med alla mina & andras oseriösa inlägg.
Men det är en helt naturlig reaktion att man nästan ger upp.
För att vara väldigt överdramatisk kan man likna det med en utdragen våldtäkt där offren ofta säger efteråt att
man stängde av sig själv för att orka med





Den var bra! helt riktigt så känns senaste veckorna som en enda lång röv penetrering.
Användarvisningsbild
Goalie
Inlägg: 92
Blev medlem: 2007-03-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Lund

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008

Inlägg av Goalie »

Jag är där!
Användarvisningsbild
eliaus
Inlägg: 175
Blev medlem: 2008-10-24
Säsongskort: Ja

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008

Inlägg av eliaus »

Jag tycker att det är tråkigt när alla snackar massa skit. Tror ni verkligen att dom förlorar med 33-2 och 10-0?? Jag tror inte heller att de vinner men de förlurar inte med mer än 7 mål. Sluta att vara oseriösa o stöd DIF istället.

Jag tippar 4-2 till Rögle.
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008

Inlägg av android »

Jävlar vad däng vi får denna matchen. Förut kunde vi spöa "topplagen" men åkte ändå på stryk mot dump-and-chase lagen. Nu får vi smaka ordentligt mot skåningarna. Som vanligt hoppas man att dom visar en annan mentalitet. Den som lever får se...
Född till sportchef.
Erik I
Inlägg: 773
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Lund

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008

Inlägg av Erik I »

Hmmm...det hela beror helt klart på inställningen. Skit samma om det blir lite grisigt, om spelarna bara drar åt samma håll och inte drar på sig utvisningar i onödan tror jag vi har en bra chans. RBK slog MoDo sist, ett MoDo som faktiskt lyckas ha värre kris än DIF (men kanske kan köpa sig ur den), innan dess hade Rögle 4 raka torskar. All respekt för Rögles säsong dock, med tanke på att man har 2 namn som är kända utanför socken. Hoppas och tror på jämn match med bra poängchans om bara DIF kan prestera ett absolut minimum av kämpainsats, vilket jag faktiskt tycker kunna mig kräva.
Användarvisningsbild
Sebbe G
Inlägg: 432
Blev medlem: 2008-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008

Inlägg av Sebbe G »

Lucas skrev:Hahaha, kul att se att Monten redan har sina klassika kommentarer; "Det ser bra ut på träningarna" - vad i helvete ska man annars säga? Det såg dåligt ut på träningarna? ... Och många andra. Tycker han borde få förbud att vara framför en kamera tills han tar i på allvar och får igång laget. När vi är klara för semi kan han få le hur jävla mycket han vill.

Ännu en gång tänker jag tippa med hjärtat. 3-2 DIF efter förlängning. Skiter fullständingt i vem som gör målen, bara dom görs.. In med Mark in da Park!
Där är lösningen Mark In Da Park!!

Och jag tippar 3-1 till Rögle.
Men skulle det vara så att Rögle gör en platt match och Djurgårdarna åker skridskor i minst 58 min, så vinner DJURGÅRDEN med 3-2 och tar hem sin första 3 poängare sen 7-0 matchen mot Modo! :mrgreen:
Användarvisningsbild
Goalie
Inlägg: 92
Blev medlem: 2007-03-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Lund

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008

Inlägg av Goalie »

jag tippar 3-4 i sudden. Sätt in Mark så han håller nollan!
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008

Inlägg av Emil Svelander »

Men herregud, vad är det för fel på Micke och Montén? Det går INTE att byta målvakt varje jävla match. Blir helt slut i huvudet av dessa laguttagningar.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008

Inlägg av Caveman »

Emil Svelander skrev:Men herregud, vad är det för fel på Micke och Montén? Det går INTE att byta målvakt varje jävla match. Blir helt slut i huvudet av dessa laguttagningar.
Det blir svårt att få någon som helst trygghet i försvarsspelet när DIF byter målvakt match efter match!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008

Inlägg av DIF_Soldier »

"Vem ska stå idag då? Ole dole doff..."
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
mikaelelk
Inlägg: 55
Blev medlem: 2006-07-31
Säsongskort: Ja

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008

Inlägg av mikaelelk »

Fan vad irriterad jag blir. Stötta ert lag när det behöver det!

Jag håller med om att vi kanske inte ligger på topp just nu. Men skulle vi vinna 3 matcher, då anser ni alla att DIF är det bästa laget som existerar.

Skärpning!

Håller på DIF oavsett!
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008

Inlägg av sportfåne »

DIF är ALLTID det bästa lag som existerar<3 Men såklart man blir ledsen å besviken när det inte går bra för sitt lag :/
DIF <3
Användarvisningsbild
PNY
Inlägg: 612
Blev medlem: 2008-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Hägersten

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008

Inlägg av PNY »

Dagens domare:
Niklas Persson
Henrik Pihlblad, Per Svensson
Skriv svar