Vilka hatar du?

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.

Vilket lag i Elitserien hatar DU mest?

Linköping
133
40%
Färjestad
82
25%
Frölunda
33
10%
Hv 71
27
8%
MoDo
21
6%
Timrå
6
2%
Skellefteå
2
1%
Luleå
8
2%
Rögle
1
0%
Brynäs
11
3%
Södertälje
10
3%
 
Antal röster: 334

Användarvisningsbild
Sebbe G
Inlägg: 432
Blev medlem: 2008-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Vilka hatar du?

Inlägg av Sebbe G »

1. Linköping
2. Luleå
3. Färjestad
4. Frölunda
5. Södertälje
6. Timrå
7. Skellefteå AJK
8. Hv71
9. Brynäs
10. Modo
11. Rögle
Användarvisningsbild
mikaelelk
Inlägg: 55
Blev medlem: 2006-07-31
Säsongskort: Ja

Re: Vilka hatar du?

Inlägg av mikaelelk »

Vet inte riktigt varför jag harat HV71 som jag gör, men det ska bli så jävla skönt att spöa dem på lördag.
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1540
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: Vilka hatar du?

Inlägg av Hawk »

Äckliga Frölunda.... jag har mina skäl :)
Användarvisningsbild
Angusdif
Inlägg: 116
Blev medlem: 2008-10-18
Ort: Svealand, Sverige
Kontakt:

Re: Vilka hatar du?

Inlägg av Angusdif »

Hatar inget lag riktig starkt gillar dock inte dessa lag: ( i rang ordning av det lag som jag minst tycker om! )

1. Frölunda
2. HV71
3. Färjestad
http://www.carlssonshockeyzon.se.dinstudio.se

Nu med ett eget forum http://angushockey.forum24.se/
________________________________________________________________________________
DIF= Stolthet
DIF= Vilja

HEJA DJURGÅRDEN!
Användarvisningsbild
Angusdif
Inlägg: 116
Blev medlem: 2008-10-18
Ort: Svealand, Sverige
Kontakt:

Re: Vilka hatar du?

Inlägg av Angusdif »

Hawk skrev:Äckliga Frölunda.... jag har mina skäl :)
Tro mig jag gillar dom inte heller, malliga bullätare med massa pengar från stadsbidrag! :evil:
http://www.carlssonshockeyzon.se.dinstudio.se

Nu med ett eget forum http://angushockey.forum24.se/
________________________________________________________________________________
DIF= Stolthet
DIF= Vilja

HEJA DJURGÅRDEN!
Användarvisningsbild
DIForever
Inlägg: 174
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Stenhamra

Re: Vilka hatar du?

Inlägg av DIForever »

1. Färjestad
2. Linköping
3. Södertälje
Lite finare, lite bättre

Bloggen
Användarvisningsbild
Patrik_N
Inlägg: 59
Blev medlem: 2007-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Alingsås

Re: Vilka hatar du?

Inlägg av Patrik_N »

Min lista från 1 (avskyr mest) till 11(tycker bäst om).

Avskyr:

1. Frölunda - överskattat tramslag, främlingslegion, media-darling etc etc.
2. Färjestad - av historiska orsaker sedan tididigt 90-tal, given 1a på min lista fram tills för 5-6 år sen
3. Linköping - köpelaget nr 1

Ogillar:

4. MoDo - lite gammalt groll sen 90-talet
5. Södertälje - seriens gråaste och tråkigaste lag varenda säsong, ständigt överskattat innan säsongsstart


Likgiltig:

6. HV71
7. Timrå

Gillar:

8. Luleå - envisa jävlar som klarar sig kvar år efter år. brukar torska mot DIF
9. Rögle - kul uppstickare, Skånes riktiga hockeystad
10. Skellefteå - också en kul uppstickare, spelar bra hockey
11. Brynäs - klassiskt lag, snygga dräkter, många gamla legender har lirat där
calpe
Inlägg: 107
Blev medlem: 2009-01-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Vilka hatar du?

Inlägg av calpe »

Färjestad och naturligtvis Gnaget,( ALLTID)

Sann DIF supporter :D :D
Användarvisningsbild
*Knirre
Inlägg: 562
Blev medlem: 2005-10-11

Re: Vilka hatar du?

Inlägg av *Knirre »

Skellefteå och Luleå är i en klass för sig för mig som bott där uppe under en längre tid. I regel, har blivit bättre de 2-3 senaste åren dock, förlorar vi alltid mot gris-Luleå också.

MEN! Om ni hade koll på lokal medias bevakning av "AIK" i Skellefteå så skulle ni överväga attentat mot deras redaktioner. Dom lever i en annan värld där uppe. En av de faktorer som jag stör mig ENORMT mycket på är hur alla "rasar" mot landslagsuttagningarna när inga Skellefteåspelare finns med. Då skrivs det krönikor om hur underligt det är "när AIK ligger femma i tabellen och lag som Djurgården ligger nia har med spelare i Tre Kronor"... Det är inte bara en gång som jag varit tvungen att skriva arga mail till www.norran.se för att berätta att det inte är så jävla konstigt när de enda spelarna som gör något bra i Skellefteå är utlänningar (till exempel greker), och att det är lite svårt att ta ut dessa i Tre Kronor då, medan lag som har uteslutande svenska spelare har en bättre möjlighet att få med spelare. Jag blir så förbannad bara nu när jag sitter och tänker på det... Minns speciellt en krönika som skrevs för några veckor sedan där man totalpissade på DIF genom att arrogant kalla klubben för "Det lag som en gång kallades för Stockholms stolthet". Fy faaan för Skellefteå AIK.

Mår lite dåligt över att det bara är ytterligare en person som tycker som jag.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Vilka hatar du?

Inlägg av DIF_Soldier »

*Knirre skrev:Skellefteå och Luleå är i en klass för sig för mig som bott där uppe under en längre tid. I regel, har blivit bättre de 2-3 senaste åren dock, förlorar vi alltid mot gris-Luleå också.

MEN! Om ni hade koll på lokal medias bevakning av "AIK" i Skellefteå så skulle ni överväga attentat mot deras redaktioner. Dom lever i en annan värld där uppe. En av de faktorer som jag stör mig ENORMT mycket på är hur alla "rasar" mot landslagsuttagningarna när inga Skellefteåspelare finns med. Då skrivs det krönikor om hur underligt det är "när AIK ligger femma i tabellen och lag som Djurgården ligger nia har med spelare i Tre Kronor"... Det är inte bara en gång som jag varit tvungen att skriva arga mail till http://www.norran.se för att berätta att det inte är så jävla konstigt när de enda spelarna som gör något bra i Skellefteå är utlänningar (till exempel greker), och att det är lite svårt att ta ut dessa i Tre Kronor då, medan lag som har uteslutande svenska spelare har en bättre möjlighet att få med spelare. Jag blir så förbannad bara nu när jag sitter och tänker på det... Minns speciellt en krönika som skrevs för några veckor sedan där man totalpissade på DIF genom att arrogant kalla klubben för "Det lag som en gång kallades för Stockholms stolthet". Fy faaan för Skellefteå AIK.

Mår lite dåligt över att det bara är ytterligare en person som tycker som jag.
Jag har kollat upp detta, så nu är jag lika äcklad som du! Fy fn.
Säg den glädje som varar
esset_87
Inlägg: 7
Blev medlem: 2007-11-29

Re: Vilka hatar du?

Inlägg av esset_87 »

Andy skrev:Hat är ett starkt ord.

I sammanhanget måste jag understryka även om det inte var det frågan gällde - att jag hatar AIK - bara för sakens skull, men nu gälde det ju Elitserien och ingen gärsgårdsserie med uteriknkar där AIK och Bajen håller till.

Jag hatar:

Färjestad - förklaring överflödig sedan 1983 och framåt

Linköping - köpegäng och dålig attityd på klubboch fans

Frölunda - Hata Göteborg

HTLV-73 - Bibelgäng som inte kan sjunga utan trumma
håller med när det gäller delar av fansen hos LHC. men annars ett bra lag. om jag skall rangordna så får det blir dessa som jag minst av allt gillar.

1. HV71
2. Frölunda
3. Djurgården
LHC Förläng kontraktet med Mikael " Musse" Håkansson nu!
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Vilka hatar du?

Inlägg av sthlm_dif »

esset_87 skrev:håller med när det gäller delar av fansen hos LHC. men annars ett bra lag. om jag skall rangordna så får det blir dessa som jag minst av allt gillar.

1. HV71
2. Frölunda
3. Djurgården
Jag förstår faktiskt inte hur någon Linköping supporter kan hata oss överhuvudtaget... Alla era ramsor är omgjorda DIF ramsor (förutom en bajen ramsa). Så det måste väl ändå tyda på kärlek, eller? :wink:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Vi_e_Djurgårn
Inlägg: 145
Blev medlem: 2006-12-06
Ort: Uppsala

Re: Vilka hatar du?

Inlägg av Vi_e_Djurgårn »

var tvungen att göra en egen lista, efter att ha läst allas.


1. Färjestad - "Himlen lyser lila-gul wooh ooh"(deras gamla mål-låt), är fortfarande en mardröm ja drömmer, sedan min visit 05/06.) Wolfpack, ja just det PACK, vissa vet i alla fall vad dom är. Äckliga silver och guldhandskar och allmän hybris.

2. Linköping - linKÖPing... halva gamla DIF. Cluben....

3. Frölunda - Äckliga gubbar, började nästan gråta när jag såg en av deras bandroller där det stod, "de va la gött ändå". Synsam...hallå?

4. Södertälje - Lillebror som borde åka ur, kebab och taxi. Hyrbis med ett "wannabe-stålmannen-S" på tröjorna.

5. HV71 - Behöver jag säga annat än Davidsson, Törnberg och ursch? "Dansa Stefan", påminner ungefär om Seven i Uppsala, d.v.s. fjortis på gammal nivå.

6. Luleå - Bonniga som sagt. "Björnens vrål", är ju kanske det värsta. Samt deras ständiga älgbröl från läktarna. Typ: "UUUU EEEEE ÅÅÅÅÅ", ett femhundraåttisju gånger per match.

7. Brynäs - Har varit på bortamatcher ofta, sämsta klacken som går att hitta kanske? På brynäsdagen har de "speciella klackledare" som det hette enligt hockeyligan. Så pinsamt att ja inte kan stava till det. Samt deras "brynäs klapp klapp" från speakern är patetiskt pinsam, bara för att klacken inte kan dra igång publiken. Finns en på ena långsidan som är bättre än hela klacken tillsammans. Ständigt en cirkus i gävle, med massa fula låtar som spelas. Samt att dom lirar idol-ola när dom gör mål, tyder på låg hjärnkapacitet.

8. Skellefteå - Kan nästan bara bua. Borde vara högre upp med tanke på att dom är gnägget 2. Att en klubb ifrån norrland anammar hela sitt koncept från solna, är inte supportrarnas fel. Men det är äckligt när dom hejar på "aik".

9. Rögle - Var favoritlaget i förra kvalet. Men påstod att dom skulle komma upp och äga alla klackmässigt. Dom skämde ut sig och blev skraja när 20 järnkaminer gick över för att fråga vad danskarna gjorde i Hovet. Svårt att förstå ramsorna ibland, då dom är på danska. Men rögle har några sköningar som höjer värdet. Laget krigar grymt, åk inte ut!

10. Modo - Har varit där uppe två gånger. Det är helt dött. Wikegård sågade de som klackade utan tröja, som var pinsamma, de försvann snabbt och fint! Heart of hockey och foppaland är koncept som i år blev fantastiskt meningslösa.

11. Timrå - Varken bu eller bä. Challe håller ju på Djurgårn trots allt...
Användarvisningsbild
X3M
Inlägg: 366
Blev medlem: 2006-08-10
Ort: Gotland

Re: Vilka hatar du?

Inlägg av X3M »

alskar_dif skrev:
Titta på dom :





:lol: :lol: :lol:
Dra åt helvete vad jag garva åt dem, kolla även alla kommentarer . Haha!!
Skriv svar