Djurgårdens IF - Frölunda HC, 20/11 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 20/11 2008

Inlägg av Jockmaniac »

Ragge var idag så jävla dålig att jag börjar bli orolig. Är han värre skadad än väntat, eller suger han bara. Dicken var inte mycket att hänga i granen, Anger var bedrövlig och Timmy har aldrig slagit så mycket felpass.

Den enda som var godkänd idag och till och med jävligt bra var ironiskt nog Ölvestad. Fan vad han jobbade idag.

Bedrövligt DIF.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Mans91
Inlägg: 661
Blev medlem: 2006-11-26
Ort: Eskilstuna

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 20/11 2008

Inlägg av Mans91 »

Det är klart jag inte tycker det ser bra ut. men blir det bättre för att alla sitter hemma vid datorn och klagar på sitt lag ?
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 20/11 2008

Inlägg av Emil Svelander »

Jockmaniac skrev:Ragge var idag så jävla dålig att jag börjar bli orolig. Är han värre skadad än väntat, eller suger han bara. Dicken var inte mycket att hänga i granen, Anger var bedrövlig och Timmy har aldrig slagit så mycket felpass.

Den enda som var godkänd idag och till och med jävligt bra var ironiskt nog Ölvestad. Fan vad han jobbade idag.

Bedrövligt DIF.
Nu skojar du väl ändå?
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2332
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 20/11 2008

Inlägg av Buford »

Kall-El skrev:David Schneider - Artistspelare skall vara tungan på vågen i matcherna. Detta har tyvärr inte David varit. Andreas H har t ex visat sig vara betydligt vassare jämfört med amerikanen.
Vet inte hur sånt här fungerar, kan inte det här med artist kontrakten. Men kan vi skicka hem jänkar´n och istället ha råd med Andreas H?
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 20/11 2008

Inlägg av Bigge »

Mans91 skrev:kan inte alla bara hålla käften och sluta gnälla ? det hjälper inte ett skit ! stötta grabbarna istället och gå på matcherna, vi har inte ens spelat hälften av årets matcher och ni snackar redan om kvalserien och om att vi ska åka ut ! vi är inte ens på kvalplats och vi har bara 8 poäng upp till andra plats, det är 3 matcher, 3 MATCHER ! så kom igen nu alla griniga jäävlar som sitter hemma och klagar på vårt älskade lag, gå på matcherna och stötta spelarna och tränarna istället...

SJUNG I UR OCH SKUR ! , är det inte det vi ska göra ? , KOM IGEN NU !


Djurgår'n VI GER ALDRIG UPP !
Bara 8p!?
Vi har tagit en 3 poängare på de senaste 11 matcherna. Senast vi fick en 3 poängare va hemma mot Lhc.


Det skulle betyda 3 raka vinster för DIF medans alla andra lag ovanför oss förlorar 3 raka matcher.. högst troligt ju med det spel DIF har just nu

Monten i AB
Jag tycker ändå att vi gör en betydligt bättre match än senast. Vi har sex powerplay, men får inte in pucken. Vi gör en mål på en kontring i boxplay. Vi måste bli bättre på att sätta puckarna, säger tränaren Tomas Montén till Canal Plus.
Är så man blir mörkrädd, va han verkligen på matchen?
Senast redigerad av Bigge den 2008-11-20 23:01:51, redigerad totalt 5 gång.
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
andreaa-s
Inlägg: 83
Blev medlem: 2007-01-20
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 20/11 2008

Inlägg av andreaa-s »

är det nån annan än jag som tycker att Timmy borde få spela mera ?
Djurgårn tills jag dör!
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 20/11 2008

Inlägg av odburt »

Vi har en stomme på 3000 DIF-are per match. Resten är inflyttade bonnläppar.

Jag undrar jag hur länge Montén får hålla på såhär..
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 20/11 2008

Inlägg av -daniel- »

andreaa-s skrev:är det nån annan än jag som tycker att Timmy borde få spela mera ?
Nej.
Bild
Användarvisningsbild
Mans91
Inlägg: 661
Blev medlem: 2006-11-26
Ort: Eskilstuna

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 20/11 2008

Inlägg av Mans91 »

vi har inte tagit 3 poäng på 11 senaste matcherna, vi har ju tagit 4 poäng på de 4 senaste matcherna...
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 20/11 2008

Inlägg av Caveman »

Mans91 skrev:vi har inte tagit 3 poäng på 11 senaste matcherna, vi har ju tagit 4 poäng på de 4 senaste matcherna...

EN 3-poängare.... (efter vinst vid full tid)
Lassborn
Inlägg: 13
Blev medlem: 2008-11-01

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 20/11 2008

Inlägg av Lassborn »

Jockmaniac skrev:Ragge var idag så jävla dålig att jag börjar bli orolig. Är han värre skadad än väntat, eller suger han bara. Dicken var inte mycket att hänga i granen, Anger var bedrövlig och Timmy har aldrig slagit så mycket felpass.

Den enda som var godkänd idag och till och med jävligt bra var ironiskt nog Ölvestad. Fan vad han jobbade idag.

Bedrövligt DIF.
Om han kunde tackla lika bra som ta onödiga utvisningar.
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 20/11 2008

Inlägg av Raus »

jag tkr JK borde sätta upp en banderoll med order om Monténs avgång
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Mans91
Inlägg: 661
Blev medlem: 2006-11-26
Ort: Eskilstuna

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 20/11 2008

Inlägg av Mans91 »

Caveman skrev:
Mans91 skrev:vi har inte tagit 3 poäng på 11 senaste matcherna, vi har ju tagit 4 poäng på de 4 senaste matcherna...

EN 3-poängare.... (efter vinst vid full tid)

skriv det då....
Djuuuuuuuuuuuuu
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 20/11 2008

Inlägg av jensa85 »

Mans91 skrev:Det är klart jag inte tycker det ser bra ut. men blir det bättre för att alla sitter hemma vid datorn och klagar på sitt lag ?

Inte ser bra ut?
Jag hade lätt kunnat köpa att vi förlorar matcher och att vi ligger 10:a i serien. Vi är ju trots allt "bara" typ 10 poäng ifrån en andraplats.

Men det är ju liksom inte riktigt det som är grejen. Som DIF har spelat under i stort sett hela denna jävla äckliga skitsäsongen så finns det absolut ingenting annat än kvalserien att vänta. Jag har under de 15 åren jag följt klubben ALDRIG sett ett Djurgårdslag uppträda på detta sätt. Det finns verkligen ingenting som är positivt. Det tror jag till och med du som den mest posititva människan i världen också inser om du har sett matcherna hittills i år. Men det kanske du inte har gjort?
För om man har gjort det så behöver man knappast vara någon hockeyproffesor för att inse att det inte bara är några 10 poäng upp till toppen som är det stora problemet. Utan hur fan vi någonsin skulle kunna få till någon som helst formtopp med den fullständiga avsaknad av spelidé som årets Djurgården lider av. Hade bara spelet sett hyfsat ut i mer än typ 10% av matcherna hade man kanske inte varit lika orolig. Tyvärr är det ju så nu och ska man gå efter det kommer vi vinna 1 av 10 matcher för att vi gör en bra match. Övriga nio måste vi ha ren och skär tur eller att motståndaren låter oss vinna om de ska blir några fler (bonus)poäng. Tyvärr så är situationen så illa. Och ingen mår sämre än jag av det.
Möjligt att vi kanske med 100% tur kan ta max två raka trepoängare. Men sedan då?

Får man inte in en ny röst i båset omgående som kan styra upp detta helvete är jag rädd att vi är kvalserieklara redan i Januari.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 20/11 2008

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mans91 skrev:vi har inte tagit 3 poäng på 11 senaste matcherna, vi har ju tagit 4 poäng på de 4 senaste matcherna...
Vilken dag som helst kommer du vakna upp med ett skrik ifrån din Bullerby-värld & även du inse att det...ÄR KRIS i DIF nu
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar