Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
eliaus
Inlägg: 175
Blev medlem: 2008-10-24
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av eliaus »

Får man ta med sig eget konfetti eller är det någon som blir sur? Man vet aldrig :D
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Emil Svelander »

eliaus skrev:Får man ta med sig eget konfetti eller är det någon som blir sur? Man vet aldrig :D
Skall nog inte vara något problem. Annars är det väldigt många som river konfetti av matchprogrammet numera.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
eliaus
Inlägg: 175
Blev medlem: 2008-10-24
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av eliaus »

Okej man kan göra både och alltså :D Jag gillar det här forumet. Man får alltid svar på sina frågor. Tack Bröder :D
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

varför kan man inte köpa klackbiljetter ? säg inte att dom e slut :(
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av melker »

Raus skrev:varför kan man inte köpa klackbiljetter ? säg inte att dom e slut :(
Om du menar inför Brynäs matchen 18/11 så är det nog på grund av att det är för tätt in på matchen för att boka nu.
Prova dra till Globen Shopping Centrum och DIF affären där och köp i rimlig tid innan matchen!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av odburt »

Samba-Ronnie kliver fram och trycker dit 1-0.

DIF - BIF 3-2

1:a per
1-0 Ronnie
2:a per
2-0 Linkan
3-0 Figren
3:e per
3-1 Dackell
3-2 Sundqvist

Skott: 24-32
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

fan va förbannad jag blir. Mot brynäs ikväll stod jag vid fabrikens plats och viftade en flagga när vi körde några ramsor , sen får jag klagomål från folk bakom mig som SITTER ner på STÅPLATS för att dom inte kan se matchen!
jag menar WTF köp biljetter på familjeläktaren för samma pris om du ska sitta och hänga med huvudet i tre perioder gubbjävel. Det här var fan i mig droppen , om man är i klacken kan man väl i alla fall stå NÅN GÅNG och sjunga..

//arg supporter
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Dingman
Inlägg: 102
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Lidingö

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Dingman »

Raus skrev:fan va förbannad jag blir. Mot brynäs ikväll stod jag vid fabrikens plats och viftade en flagga när vi körde några ramsor , sen får jag klagomål från folk bakom mig som SITTER ner på STÅPLATS för att dom inte kan se matchen!
jag menar WTF köp biljetter på familjeläktaren för samma pris om du ska sitta och hänga med huvudet i tre perioder gubbjävel. Det här var fan i mig droppen , om man är i klacken kan man väl i alla fall stå NÅN GÅNG och sjunga..

//arg supporter

Sånt där tycker jag händer ofta. Bara att skita i, le lite och sjunga vidare. Finns mycket folk som köper de billigaste biljetterna (kortsida) och förväntar sig att det ska vara tyst och lugnt omkring dom.
Användarvisningsbild
eliaus
Inlägg: 175
Blev medlem: 2008-10-24
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av eliaus »

jag blir så sur om jag ser sånt! på matchen idag så var det några killar som kastade konfetti i klacken. Då lackar några gamla gubbar ur o börjar skrika åt som så ja o mina kompisar börjar skrika åt gubbarna o så drog dom. De va jävligt skönt!
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Caveman »

Uppe på JK.se nu. Dubbel stortsatsning i år:

26/12 mot Rögle där vi har 2000 plåtar
3/1 mot Hv - Järnkaminernas dag.

Biljettpaket med klackbiljett till båda matcherna + medlemskap i JK 2009 för 300 kr kommer inom kort går att köpa.

http://www.jarnkaminerna.se
DIFalk
Inlägg: 38
Blev medlem: 2005-06-10
Ort: Kungsör

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av DIFalk »

Hallå.

Jag och ett flertal kompisar funderar på att åka upp på en storsatsning. Frågan är bara vilken? Kommer folk dyka upp även mot Rögle, trots att JK dagen är mot HV? Rögle är den match som lockar, då den är så pass nära inpå. Men dyker folk upp, eller är det värt att vänta? :D
Emil Falk
Användarvisningsbild
eliaus
Inlägg: 175
Blev medlem: 2008-10-24
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av eliaus »

Ja, de kommer folk till båda matcherna. Tror det blir fullsatt på båda, men 3/1 blir det lite bättre stämning från klacken då man är 500 mer än mot rögle
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
DIFalk
Inlägg: 38
Blev medlem: 2005-06-10
Ort: Kungsör

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av DIFalk »

Låter bra, så länge det inte blir "fiasko" och 1100 dyker upp av 2000 liksom. Men då är det gjutet att man bokar!
Emil Falk
Användarvisningsbild
eliaus
Inlägg: 175
Blev medlem: 2008-10-24
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av eliaus »

Jag kan garanterat lova dej att alla kommer :D
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
118216
Inlägg: 1
Blev medlem: 2008-11-30
Säsongskort: Ja
Ort: Farsta

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av 118216 »

Vad fan är det med er egentligen? Jag riktar mig till ni här på forumet och många av er i klacken, främst övre sektionen, som bara buar och gnäller. Fortsätter ni så kommer det garanterat att gå åt helvete.

Började ni gå på hockey den här säsongen eller? Kommer ni direkt från fotbollen och tror att det löser sig när ni uttrycker er besvikelse med era busvisslingar? På vilket jävla sätt hjälper det laget? Förväntar ni er SM-guld eller vad är det frågan om? I fotbollen var situationen en annan och där var det acceptabelt att klandra tränarna, ledningen och spelarna, men i hockeyn kommer det inte tjäna till någonting.

De flesta av er står iaf upp, men sen får ni fan se till att visa ert stöd i form av sång i 60 minuter (minst), oavsett hur matchen går. Vill ni inte det finns det gott om lediga sittplatsstolar.

Vill också citera ett inlägg på JK-forumet som handlar om Brynäs borta, http://www.difbutiken.se/forum/showpost ... tcount=177
Djurgårdstrogen skrev:Det spelas en jävla mycket viktiga matcher innan Lucia men förstår ni hur mycket en vinst i den här matchen skulle betyda? Djurgårdsfamiljen sjunger hela matchen igenom med underbara växelsånger och spelarna tar med sig tre poäng samtidigt som adrenalinet hos spelarna efter att fått se en helt magisk stämning signerad Djurgårdsfamiljen får ett sånt jävla självförtroende att de visar upp en helt ny sida av vad mentalitet innebär. Dagarna efter matchen tänker de "Shit, vad var det som hände?", "var det där verkligen vår publik?". De kommer ha det i tankarna hela tiden och när de kliver ut på isen på Hovet mot Rögle den 26 december så kommer de veta att samma stöd finns där.

Det här är drömscenariot och det ska vi fan se till att skapa! Vi vet att vi inte kan sno på oss ett par grillor och åka ut på isen och spela bättre själva om det går tungt för DIF. Vi är där för att för att stötta vårt lag genom sång och show, och det ska vi fan se till att göra. November är över, tagga!
Med den inställningen vänder vi skutan. Så småningom.
Skriv svar