Färjestads BK - Djurgårdens IF, 30/10 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 30/10 2008

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Emil Svelander skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
jensa85 skrev:Väldigt tråkigt att se Ragge just nu kontra första 10 matcherna.

Han gör helt plötsligt mängder med misstag. Idag har han varit direkt orsaken till 2-3 frilägen.
Jaa, det oroar en del.
Lägg där till Printz agerande innan 2-0 målet & vips ser det lika virrigt ut i försvaret som det senaste 3 åren

Annars fortsätter DIF att vara könslösa framför mål, man skapar ju tillräckligt med lägen för att vända denna match.
Ett tidigt mål i 3:e, annars blir det en ganska väntad förlust.

Novemberformen börjar så sakterliga ta form
Säcken är inte kvar, ännu finns det hopp...
Säcken ja, den "sopan" (som många tyckte förra året)
Nu har han råkat dra upp saik i serieledning.
Undrar om han inte saknar sträckdramatiken lite... :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 30/10 2008

Inlägg av sportfåne »

Linkan såg riktigt pigg ut idag... men annars såg man inte mycke possitivt. När Figge kom in blev det lite fart iaf fattar inte att han va extra forward och fick så lite speltid. Niklas Andersson håller inte tyvärr. Schneider är osynlig och har varit det ända från södertälje matchen (debuten). Och nu skadad också.. Ragge börjar slarva mer och mer :/ Han måste börjar lira lite enklare som han gjorde ibörjan. Och välja sina lägen att åka på offensiven kan han ju men inte visat senaste matcherna(förutom målet idag då går han i perfekt läge när Linkan har pucken och får också en perfekt pass) fast Linkan slår ju alltid perfekta passar men lagspelarna sätter inte lägena. Holmqvist jr gillar jag och han skjuter mycke i powerplay. Jag skulle vilja se Linkan-Otto-Holmqvist tillsammans. Holmqvist ska vara nya Hörnqvist inte bara namnet som e lite likt han ska även vara den som står framför mål och han som ska göra målen kan ju både få passningar från Linkan och Otto.
DIF <3
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 30/10 2008

Inlägg av jensa85 »

sportfåne skrev:Linkan såg riktigt pigg ut idag... men annars såg man inte mycke possitivt. När Figge kom in blev det lite fart iaf fattar inte att han va extra forward och fick så lite speltid. Niklas Andersson håller inte tyvärr. Schneider är osynlig och har varit det ända från södertälje matchen (debuten). Och nu skadad också.. Ragge börjar slarva mer och mer :/ Han måste börjar lira lite enklare som han gjorde ibörjan. Och välja sina lägen att åka på offensiven kan han ju men inte visat senaste matcherna(förutom målet idag då går han i perfekt läge när Linkan har pucken och får också en perfekt pass) fast Linkan slår ju alltid perfekta passar men lagspelarna sätter inte lägena. Holmqvist jr gillar jag och han skjuter mycke i powerplay. Jag skulle vilja se Linkan-Otto-Holmqvist tillsammans. Holmqvist ska vara nya Hörnqvist inte bara namnet som e lite likt han ska även vara den som står framför mål och han som ska göra målen kan ju både få passningar från Linkan och Otto.

Jag är också för att lira Linkan och Otto ihop. Dock känns inte Holmqvist som den naturliga tredjelänken.
Jag ser gärna dessa kedjor efter uppehållet då Jimmie är tillbaka.

Linkan - Otto - Figren
T Eriksson - Holmqvist - Danielsson
Ölvestad - Engqvist - Axelsson
Fimpen - Josefsson - H Eriksson

Anger o C-G som extraspelare.
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Inlägg: 199
Blev medlem: 2005-06-11
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 30/10 2008

Inlägg av Blå Helgonet »

Uddlöst framåt och en massa… (ett annat ord för samlag i pluralisform) i sargen.
Så såg det ut för fyra år sedan, månne vara ett mönster som upprepar sig varje gång järnkaminerna inte riktigt kommer in i andra aningen.
Nåja, efter regnet kommer solen, förhoppningsvis är gulröd blåa gubbarna taggade på lördag när sillstryparna kommer å stinker ner kungliga Hovet.

Melodin i de syd- och västsvenska dialekterna, från skånska till värmländska, skiljer sig markant från rikssvenskan.
Detta är en av de egenskaper som tydligast utmärker dessa dialekter.
Och ingen annan dialekt utmärker sig så distinkt, äckligt som värmländskan.
Detta förbannade ryggradslösa, veliga kärringgnäll usch fy … (ett annat ord för Lucifer).

Brorsan å jag bänkade oss på O’Learys och beställde Chicken Fajitas, som vanligt tog det en halvtimme att få krubb.
Käket kom ju lägligt i andra perioden, dock försvann ju aptiten när äckliga värmlänningarna gjorde sitt andra mål.
Utan att vara pessimist, men både jag å Brorsan visste att grabbarna på isen måste kunna knata på vatten (åtminstone veta vart stenarna ligger) för att greja det här underläget i kaffekvarnen.
Vi hängde inte läpp för det utan hade kul med popcornen som vi kastade på två lökar med lila-ful-gula halsdukar.
Avslutningsvis sparkade vi till bordet – vi å vi, ska inte skylla på brorsan för mina huliganfasoner – så urinljumma pilsnern stänkte ner i brallan på ena värmländska gnällspiken.

Ränderna går aldrig ur en tiger.
Snarare gulröd blåa ränderna går aldrig ur Helgonet BUYAKA! :mrgreen:
Senast redigerad av Blå Helgonet den 2008-10-30 22:31:06, redigerad totalt 1 gånger.
Blue Saints...
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 30/10 2008

Inlägg av Caveman »

jensa85 skrev:
sportfåne skrev:Linkan såg riktigt pigg ut idag... men annars såg man inte mycke possitivt. När Figge kom in blev det lite fart iaf fattar inte att han va extra forward och fick så lite speltid. Niklas Andersson håller inte tyvärr. Schneider är osynlig och har varit det ända från södertälje matchen (debuten). Och nu skadad också.. Ragge börjar slarva mer och mer :/ Han måste börjar lira lite enklare som han gjorde ibörjan. Och välja sina lägen att åka på offensiven kan han ju men inte visat senaste matcherna(förutom målet idag då går han i perfekt läge när Linkan har pucken och får också en perfekt pass) fast Linkan slår ju alltid perfekta passar men lagspelarna sätter inte lägena. Holmqvist jr gillar jag och han skjuter mycke i powerplay. Jag skulle vilja se Linkan-Otto-Holmqvist tillsammans. Holmqvist ska vara nya Hörnqvist inte bara namnet som e lite likt han ska även vara den som står framför mål och han som ska göra målen kan ju både få passningar från Linkan och Otto.




Jag är också för att lira Linkan och Otto ihop. Dock känns inte Holmqvist som den naturliga tredjelänken.
Jag ser gärna dessa kedjor efter uppehållet då Jimmie är tillbaka.

Linkan - Otto - Figren
T Eriksson - Holmqvist - Danielsson
Ölvestad - Engqvist - Axelsson
Fimpen - Josefsson - H Eriksson

Anger o C-G som extraspelare.
Känns som om jag vill byta Danielsson mot Anger...
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 30/10 2008

Inlägg av jensa85 »

Caveman skrev:
jensa85 skrev:
sportfåne skrev:Linkan såg riktigt pigg ut idag... men annars såg man inte mycke possitivt. När Figge kom in blev det lite fart iaf fattar inte att han va extra forward och fick så lite speltid. Niklas Andersson håller inte tyvärr. Schneider är osynlig och har varit det ända från södertälje matchen (debuten). Och nu skadad också.. Ragge börjar slarva mer och mer :/ Han måste börjar lira lite enklare som han gjorde ibörjan. Och välja sina lägen att åka på offensiven kan han ju men inte visat senaste matcherna(förutom målet idag då går han i perfekt läge när Linkan har pucken och får också en perfekt pass) fast Linkan slår ju alltid perfekta passar men lagspelarna sätter inte lägena. Holmqvist jr gillar jag och han skjuter mycke i powerplay. Jag skulle vilja se Linkan-Otto-Holmqvist tillsammans. Holmqvist ska vara nya Hörnqvist inte bara namnet som e lite likt han ska även vara den som står framför mål och han som ska göra målen kan ju både få passningar från Linkan och Otto.




Jag är också för att lira Linkan och Otto ihop. Dock känns inte Holmqvist som den naturliga tredjelänken.
Jag ser gärna dessa kedjor efter uppehållet då Jimmie är tillbaka.

Linkan - Otto - Figren
T Eriksson - Holmqvist - Danielsson
Ölvestad - Engqvist - Axelsson
Fimpen - Josefsson - H Eriksson

Anger o C-G som extraspelare.
Känns som om jag vill byta Danielsson mot Anger...
Jo, men det är svårt att få till det ultimata med den konkkurensen som vi faktiskt ändå har tack vare våra juniorer.
Ett annat alternativ hade varit att spela Danielsson med Fimpen o Josefsson i fjärde o kasta in Anger med Tim och Senior-Honken
Sen kommer Henke Eriksson och C-G in i perioder av matcher när laget behöver "väckas".
Känns kanske lite orättvist mot dessa två, men tror ändå det kan vara en ganska bra lösning.
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 30/10 2008

Inlägg av Raus »

Någon mer än mig som STÖRDE sig något otroligt på fbk:s "klack" ?!!!
Sjöng samma sång hela andra perioden , och det var typ 10 pers som "sjöng" max..
Trots att publiksiffran var 7500 så låter de mindre än hovet med ungefär 4-5 tusen personer på plats..

Sen är deras ramsa (som förövrigt liknar djurgårn tills jag dör) så JÄVLA pinsam xD sämst text ..
Losing all hope was freedom.
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 30/10 2008

Inlägg av isolerad »

Emil Svelander skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
jensa85 skrev:Väldigt tråkigt att se Ragge just nu kontra första 10 matcherna.

Han gör helt plötsligt mängder med misstag. Idag har han varit direkt orsaken till 2-3 frilägen.
Jaa, det oroar en del.
Lägg där till Printz agerande innan 2-0 målet & vips ser det lika virrigt ut i försvaret som det senaste 3 åren

Annars fortsätter DIF att vara könslösa framför mål, man skapar ju tillräckligt med lägen för att vända denna match.
Ett tidigt mål i 3:e, annars blir det en ganska väntad förlust.

Novemberformen börjar så sakterliga ta form
Säcken är inte kvar, ännu finns det hopp...
Med tanke på att SAIK ligger i topp, vilket är helt osannolikt, har jag börjat tro att det inte var Säckens fel. Om det här laget gav max i varenda match hade vi legat i topp nu. Det verkar som det är det Säcken har lyckats med uppe i norr.
i
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 30/10 2008

Inlägg av -daniel- »

Raus skrev:Någon mer än mig som STÖRDE sig något otroligt på fbk:s "klack" ?!!!
Välkommen till hockey utanför Stockholms gränser.
Bild
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 30/10 2008

Inlägg av blocco »

isolerad skrev:Med tanke på att SAIK ligger i topp, vilket är helt osannolikt, har jag börjat tro att det inte var Säckens fel. Om det här laget gav max i varenda match hade vi legat i topp nu. Det verkar som det är det Säcken har lyckats med uppe i norr.
Har också funderat på det.

Men sen å andra sidan, det Säcken gjorde under sin första säsong hos oss var också näst intill ett mirakel.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2334
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 30/10 2008

Inlägg av Buford »

Dessa ständiga kontringar emot oss måste vi sluta med, var ständigt nervös. Tycker vi drog på oss ovanligt lite utvisningar för att vara ett hat-möte. Hade gärna sett någon proppa gristrynet kåberg och kärringen nordström.

Var det fler än jag som tyckte att Montén hade en likadan frilla som Svarte-Orm?
DJUU
Inlägg: 45
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 30/10 2008

Inlägg av DJUU »

bara att hoppas på att ölvestad e tillbaka snart ...
Alltid oavsett
Användarvisningsbild
samiam
Inlägg: 122
Blev medlem: 2007-06-23
Ort: Tidaholm

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 30/10 2008

Inlägg av samiam »

Jag tycket vi har haft kniven på strupen längen nu genom att få poäng p övertid mm
men till slut så håller inte detta spel, så det vi bevittnar just nu är nog hur bra DIF är i år

Särskilt när vi inte sätter fler an 2,3mål i snitt och bränner 98% av våra klara målschanser
DIF kommer vara nummer 1 igen
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1433
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 30/10 2008

Inlägg av Stocky »

Varför i helvete ska han ändra i femmorna hela tiden innan matchen under match... Genidrag att ta bort Figren och kasta in en av säsongens bästa målsumpare (Danielsson) med Linkan. Wesslau var väl den ända som var riktigt bra idag, man saknar inte Ridderwall.

Sen en annan grej, varför står dom högerfattade backarna till höger i PP för? Är det för att vi ska undvika att lyckas med direkt skott, vilket David.S. har fått sluta med totalt nu. Tycker spelarna gör det bra, men byt in Micke som match tränare.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 30/10 2008

Inlägg av Crashmash »

Stocky skrev:Genidrag att ta bort Figren och kasta in en av säsongens bästa målsumpare (Danielsson) med Linkan.
Något måste göras för att försöka få igång Danielsson.
Skriv svar