Challe i taket

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Royen
Inlägg: 123
Blev medlem: 2006-07-04
Ort: Bergen, Norge

Re: Challe i taket

Inlägg av Royen »

En diskusjon om Challe hører hjemme der oppe eller ikke, er fornuftig. Å si at han ikke kan hedres, fordi han hadde samme nummer som Rolle, blir for dumt. Om det er et problem med to banner med samme nummer, får han heller stå på samme banner som Rolle. Problem solved!

For meg er Otto den ultimate Djurgårdare. Men det blir etter min mening helt feil å diskutere slike ting før en spiller har lagt opp. Det er kun etter karrieren vi vet hvilet grunnlag vi har.
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Bäst-i-stan
Inlägg: 476
Blev medlem: 2007-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Challe i taket

Inlägg av Bäst-i-stan »

Finns några stycken med Djurgårdshjärta men Ottosson ligger rätt bra till efter allt han gjort för vår klubb. Punkterna någon drog upp är rätt fina meriter. Hans tröja kommer vi nog få se i taket inom en snar framtid om han fortsätter några säsonger till. :D
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Challe i taket

Inlägg av DIF_Soldier »

Magin med DIF-tröjor i taket försvinner ju när vi delar arena med äckel-gnaget. Hovet tillhör oss!

Otto och Falk är givna. Även Bremberg kommer få sin tröja hissad var så säkra, däremot kommer Ronnie tyvärr inte att få det.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Challe i taket

Inlägg av sthlm_dif »

Falk, Bremberg, Ottosson borde få sina tröjor hissade i taket...
Men jag tror personligen inte att Djurgården Hockey kommer att hissa så många tröjor inom en kort period.
Därför tror jag att endast Ottossons tröja kommer att bli hissad, men det får vi se :)
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Re: Challe i taket

Inlägg av Palmgren »

Å andra sidan tycker jag att det är rätt löjligt att påstå att man inte kan ha två stycken #2 i taket. Så om en till spelare skulle göra underverk i DIF-tröjan med #22 då skulle vi total vägra att man hängde upp hans tröja i taket för att Håkan redan finns där?
Användarvisningsbild
ludde-
Inlägg: 643
Blev medlem: 2007-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Challe i taket

Inlägg av ludde- »

Palmgren skrev:Å andra sidan tycker jag att det är rätt löjligt att påstå att man inte kan ha två stycken #2 i taket. Så om en till spelare skulle göra underverk i DIF-tröjan med #22 då skulle vi total vägra att man hängde upp hans tröja i taket för att Håkan redan finns där?
Ja, tänk om Stoltz hade haft nummer 22, skulle vi skitit i att hänga upp Södergren då eller? :?
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
don63corleone
Inlägg: 8
Blev medlem: 2008-10-25
Säsongskort: Ja

Re: Challe i taket

Inlägg av don63corleone »

Vem bestämmer vilken tröja som ska hissas?
Finns det några kriterier?

Kenta "Magic" Nilsson i taket.. :!:

Björn Palmqvist, född den 15 mars 1944, är en svensk tidigare detta ishockeyspelare. Han spelade 12 säsonger med Djurgårdens IF. Han spelade också 164 landskamper för svenska landslaget åren 1966-1972. Han fick Stora Grabbars Märke nummer 67 i ishockey.

Det finns ett gäng spelare som bör utmärkas på något sätt.

Ett eget Djurgårdens Hall of fame!!!!
Användarvisningsbild
M_or0t
Inlägg: 88
Blev medlem: 2007-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Vet inte

Re: Challe i taket

Inlägg av M_or0t »

*Knirre skrev:Jag förstår inte varför folk verkar tveka om K. Ottosson ska upp i taket. Det finns väl absolut ingen faktor som talar emot honom.

*Djurgården som moderklubb.
*Aldrig representerat något annat lag. (Förutom Huddinge, men det var ju inte direkt på hans initiativ.)
*Extremt ödmjuk och ambitiös.
*Föredöme både på och utanför isen.
*Sportslig som få.
*Har vunnit SM-guld med klubben.
*Tackat nej till NHL-miljoner.
*Bra ishockeyspelare.

Dessutom lär han ju krossa matchrekordet i klubben då han fortfarande bara är 32 bast...

Jag tycker att han är helt klockren i taket.. det enda man kan sakna är väl ett lite hetare temperament.. men det kan man ju inte anklaga tex. Ronnie för att besitta heller.. och sedan så är det ju inte bara en nackdel., sällan man ser "Otto" ta en utvisning för snack.. eller onödiga utvisningar överhuvudtaget.. eller utvisningar överhuvudtaget nu när jag tänker efter..
Otto är den enda rätte. Om man ska hålla på hissa upp Linkan o Challe så kommer inte det vara lika exklusivt längre.

Sen finns det ju en del andra som går att diskutera.
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Challe i taket

Inlägg av mforce »

Om man ska hålla på hissa upp Linkan o Challe så kommer inte det vara lika exklusivt längre
Linkans siffror:
649 183 304 487

Jag tror att de siffrorna gör honom tillräckligt exklusiv. Och då är han inte färdig ännu.
Användarvisningsbild
M_or0t
Inlägg: 88
Blev medlem: 2007-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Vet inte

Re: Challe i taket

Inlägg av M_or0t »

Du har nog trolgitvis rätt, tog ett dåligt exempel. Det jag menar är att man inte kan hålla på och hänga upp vem som helst, för då tappar man det där heliga i själva grejen.
Ragge1
Inlägg: 105
Blev medlem: 2006-12-09

Re: Challe i taket

Inlägg av Ragge1 »

Har grubblat mycket och länge över att vi har så många hjältar i laget.

Men man ser fram emot en upphängning, när Mickes tröja hängdes upp i taket var intresset kring hockeyn inte lika stor som nu, då jag absolut tror vi säljer ut en arena direkt om det utannonseras...

Synd det där med Micke, då han förtjänade ett fullsatt Globen...
Bäst i stan!
128
Inlägg: 76
Blev medlem: 2008-05-20
Säsongskort: Ja

Re: Challe i taket

Inlägg av 128 »

Ragge1 skrev:Har grubblat mycket och länge över att vi har så många hjältar i laget.

Men man ser fram emot en upphängning, när Mickes tröja hängdes upp i taket var intresset kring hockeyn inte lika stor som nu, då jag absolut tror vi säljer ut en arena direkt om det utannonseras...

Synd det där med Micke, då han förtjänade ett fullsatt Globen...
Men å andra sidan symboliserar Mickes tröjupphängning, i alla fall för mig, starten på uppsvinget för oss på läktaren...
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Challe i taket

Inlägg av mforce »

Du har nog trolgitvis rätt, tog ett dåligt exempel. Det jag menar är att man inte kan hålla på och hänga upp vem som helst, för då tappar man det där heliga i själva grejen.
Det har du helt rätt i. Det ska vara exklusivt och spelaren bör ha utmärkt sig på något ytterligare sätt än att ha varit aktiv i klubben länge.

Håller med om att det borde varit mer folk i Globen när Micke hyllades. Men det var inget fel på stämningen vill jag minnas. Och evenemanget som sådant var välarrangerat.
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Inlägg: 199
Blev medlem: 2005-06-11
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Challe i taket

Inlägg av Blå Helgonet »

:shock: Challe dingla i taket, ergo Hall of Fame, Rolle hänger ju redan där, dilemma.
Blue Saints...
blyrr3
Inlägg: 89
Blev medlem: 2007-01-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Re: Challe i taket

Inlägg av blyrr3 »

"Linkan" är given för mig i taket, Djurgårdens bästa poängkung genom tiderna ska väll ha sin tröja i taket?

För övrigt så undrar jag vart alla våra SM-Guld "tröjor" är någonstans? Jag har iaf inte sett dom i taket på Hovet, någon som vet vart dom är? Annars har jag varit riktigt blind men har ändå inte tänkt på det så mycket.
Alltid oavsett - Förevigt Djurgården !

Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961
1962 - 1963 - 1983 - 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001
Skriv svar