Djurgårdens IF - Linköpings HC, 18/10 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 18/10 2008

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Stocky skrev:Hoppas ni skojar när ni klagar på Wesslau denna match, han är ingen Jesus med klubban direkt MEN det är inte så stort steg mellan Ridderwall och Wesslan. Med Ridderwall i mål är man minst lika skakis när han får ett skott på sig, dessutom tror jag han är ensam om att gå runt med ryggen MOT!! planen när någon spelare går köksvägen på han. Riktigt bra match ikväll!
Ser du inte skillnad på Ridderwalls förmåga att suga upp det flesta skott & blockera pucken vs. Wesslaus puckfrånstötande yviga stil..???

Ingen har sagt att Gustav är en sopa, bara att Ridderwall är tydlig No.1 då han utstrålar mer lugn i kassen.
Ganska säker på att Johansson/Montén resonerar likadant då Wesslau matchats sparsamt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
andreaa-s
Inlägg: 83
Blev medlem: 2007-01-20
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 18/10 2008

Inlägg av andreaa-s »

Lee Harvey Oswald skrev:
Stocky skrev:Hoppas ni skojar när ni klagar på Wesslau denna match, han är ingen Jesus med klubban direkt MEN det är inte så stort steg mellan Ridderwall och Wesslan. Med Ridderwall i mål är man minst lika skakis när han får ett skott på sig, dessutom tror jag han är ensam om att gå runt med ryggen MOT!! planen när någon spelare går köksvägen på han. Riktigt bra match ikväll!
Ser du inte skillnad på Ridderwalls förmåga att suga upp det flesta skott & blockera pucken vs. Wesslaus puckfrånstötande yviga stil..???

Ingen har sagt att Gustav är en sopa, bara att Ridderwall är tydlig No.1 då han utstrålar mer lugn i kassen.
Ganska säker på att Johansson/Montén resonerar likadant då Wesslau matchats sparsamt

Jag har inte sagt nått om att gustav är bättre en stefan, det jag har sagt är att man inte kan klaga på wesslaus match.!!!!!!!
Användarvisningsbild
antti-pekka
Inlägg: 175
Blev medlem: 2007-01-08
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 18/10 2008

Inlägg av antti-pekka »

Här vinner vi med 3-1 hemma mot guldtippade Linköping och majoriteten av inläggen handlar om att målvakten inte håller måttet. Härliga positiva Djurgården - eller inte...
Användarvisningsbild
andreaa-s
Inlägg: 83
Blev medlem: 2007-01-20
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 18/10 2008

Inlägg av andreaa-s »

antti-pekka skrev:Här vinner vi med 3-1 hemma mot guldtippade Linköping och majoriteten av inläggen handlar om att målvakten inte håller måttet. Härliga positiva Djurgården - eller inte...
Håller med dags att byta samtalsämne på denna tråd,
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 18/10 2008

Inlägg av sthlm_dif »

Först vill jag börja med att säga att, Ja... Ridderwall är bättre än Wesslau, därför är han också 1a målvakt.
Sen om Wesslaus insats idag, 29/30 skott tagna... Varför klaga?
Tänk efter lite nu. Det är klart han var orolig att han skulle bli av med för mycket salt idag igen, och hamna på akuten som förra gången han stod.
Var självklart därför han möjligtvis släppte mycket returer idag och var lite skakis...

Ni som sitter och skriver att han är seg i sidled... Håller inte med er där, han gjorde många räddningar idag genom snabba sidleds förflyttningar. Och ja, Riddarn kanske även där är lite snabbare, men det är ju skit samma, eftersom båda målvakterna är bra på den punkten.

Om ett lag som Djurgården ska kunna vara med och slåss om topp-placeringar i år, behövs det garanterat 2 målvakter (eftersom Ridderwall kommer att bli sliten och eventuellt skadad) som bara kan hoppa in när som helst och göra bra ifrån sig...
Det jag vill komma fram till är att om man bara låter Ridderwall stå så kommer Wesslau inte vara en bra målvakt, det är ju självklart eftersom man MÅSTE hålla igång både målvakterna i matchträning...

Åter igen, underbar seger!

Mot slutspel vi tågar, guld är vårt mål!...
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Inlägg: 829
Blev medlem: 2007-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 18/10 2008

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Wesslan stoppade 29 av 30 skott. Utespelarna var nöjda med honom citerar Dicken: "vi har en grym målvakt idag." Hörde inget missnöje på läktarn eller att någon gav ifrån sig något oroligt ljud så fort lhc sköt. Försvaret såg lugnare ut än på länge och det var egentligen ingen farlig retur på hela matchen. Djurgården vann!

Ändå så väljer vissa att totalt såga målvaktens egenskaper. Han har inte bevisat att han håller i 10-15 matcher nej men han har heller inte än fått chansen att bevisa det. Tycker man bör ge någon chansen att visa vad man går för innan man sågas. Uppenbarligen gör Wesslan något rätt, köper inte att hans match idag endast var flax.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
Oulf
Inlägg: 165
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 18/10 2008

Inlägg av Oulf »

Det har tydligen blivit en sedvana här på forumet att man måste gnälla på någon spelare efter varje match. Nu när Anger gjorde poäng så får Wesslau (som förövrigt var grym idag) ta massa skit. Fattar inte hur ni tänker.
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Kalle
Inlägg: 77
Blev medlem: 2007-04-10

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 18/10 2008

Inlägg av Kalle »

Jag har sett alla Almtunas hemmamatcher i år och måste säga att Owuya gjort det grymt bra. Han är på väg att få det självtroende och hitta den form som gjorde honom till supertalang.

Tycker Owuya är en bättre målvakt än Wesslau på de flesta punkter (och då har jag både sett dem i DIF och i Ais).
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 18/10 2008

Inlägg av Therocket1 »

Ni kan bara komma med ett argument varför han är en bra målvakt, och det är att han stoppade 29 av 30 skott i en match. Jag kan på rak arm komma på fem som säger att han inte är en bra målvakt för 10-15 matcher. Han är inte en målvakt för en backup position.

För att återknyta Wesslau's insats tilll gårdagens match (som faktiskt tråden handlar om) så syns det på långa vägar att han inte kommer hålla för 10-15 matcher. Han flaxar alldeles för mycket, är för långsam och släpper alldeles för mycket returer. 3-1 målet borde han enkelt tagit om han slängt ner högra benskyddet och tryckt iväg sig med vänstra skridskon, istället stod han kvar och såg på. Om det beror på att han är matchotränad så är det ytterligare ett argument varför han inte platsar/passar som andramålvakt. En andramålvakt ska kunna hoppa in efter 5-6 matcher och göra ett stabilt intryck utan att backarna ska behöva rensa efter varje fösare. Finns otaliga exempel igår där Wesslau släpper returer från plockhandsken och bröstet/magen, såna som han ska ha alla dagar i veckan.

Och det är klart som fan spelarna säger att målvakten gjorde det bra. Hur skulle det låta om de sa "Nej, vi litar inte på vår målvakt" om målvakten i fråga släpper in 5 mål?

Jag brukar inte hänga ut spelare på detta vis, jag var t.o.m. en av få som "skyddade" Anger, men Wesslau är för tillfället inte av backup material för Elitserien.
Bild
Östgöten
Inlägg: 477
Blev medlem: 2007-03-08

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 18/10 2008

Inlägg av Östgöten »

Therocket1 skrev:1. Wesslau saknar grundteknik som bra målvakter har.
2. Wesslau ser bara till att stoppa första skottet, resten får backarna ta hand om. Ridderwall försöker hålla skotten.
3. Wesslau är alldeles för långsam i sidled, tillskillnad från alla moderna målvakter som är snabba i sidled. I dagens hockey behöver man en målvakt som är snabb i sidled.
4. Wesslau är alldeles för långsam att ta sig upp från isen.
5. Ska jag fortsätta?

Wesslau håller för ett par matcher, men inte för 10-15 matcher som en reservmålvakt bör göra. Meningen är ju att en reservmålvakt ska avlasta första målvakten och inte sätta försvaret i panik.
Var kritisk till Wesslau när han värvades. Gårdagens match var ett fall framåt för Gustav, MEN bakom ett antal av dina punkter ovan är att han behöver träna upp sin kondition och fysik ytterligare för att att bli en riktigt bra backup till Ridderwall. Vad gäller Mark "in the Park" föredrar jag Gustav alla dar i veckan DENNA säsong. Mark är en inpirationsmålvakt och jag känner mig betydligt lugnare med Wesslau eftersom man vet vad man får, nämligen en ok puckmotare som fungerar helt ok bakom ett stabilt försvar som orkar rensa alla bort returer.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 18/10 2008

Inlägg av Doyle »

Hallå, har nu läst ett gäng kräkningar om Wesslau. Tycker ni får ge ER. Killen kämpar säkert på med sina svagheter som tränarna nog känner till bättre än ni här på forumet. Att totalt såga killen efter en härlig seger igår känns för FAN patetiskt, ursäkta mig.

Wesslau gör enligt mitt sätt att se det en fullt godkänd insats. Att 3 - 1 målet sedan är en skänk från ovan, rickochett från ben som inte ens världens bäste målvakt plockat förtar inte heller hans insats. Ge nu killen självförtroende och analysera i stället hur laget skall fortsätta följa den fina trend våra hjältar på isen skapat
128
Inlägg: 76
Blev medlem: 2008-05-20
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 18/10 2008

Inlägg av 128 »

Kan väl sammanfatta matchen med att Herr Gustav inte var den enda målvakten med flax.
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 18/10 2008

Inlägg av warrant »

Alla ni som gnäller på Wesslau..
Ställ er i mål själva så får vi se hur bra ni är..
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 18/10 2008

Inlägg av Therocket1 »

warrant skrev:Alla ni som gnäller på Wesslau..
Ställ er i mål själva så får vi se hur bra ni är..
Haha, bara väntade på att denna skulle komma. Ja, om Wesslau själv är på det så utmanar jag honom gärna, är trots allt landslagsmålvakt i bandy.
Bild
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 18/10 2008

Inlägg av Doyle »

Hade du sagt handboll var det full respekt. Bandy...hmmm okey, kast med liten boll, når du över mittlinjen :?: 8)
Therocket1 skrev:
warrant skrev:Alla ni som gnäller på Wesslau..
Ställ er i mål själva så får vi se hur bra ni är..
Haha, bara väntade på att denna skulle komma. Ja, om Wesslau själv är på det så utmanar jag honom gärna, är trots allt landslagsmålvakt i bandy.
Skriv svar