DIF Intro på matcherna

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Busmicke
Inlägg: 186
Blev medlem: 2007-08-22
Ort: Stockholm

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av Busmicke »

Kaminen är dyr i drift?
Det är väl inte riktig ved dom eldar med eller? :roll:
De kör ju ändå flammkanonerna, och det är väl det som eventuellt skulle kosta pengar.. eller?
Användarvisningsbild
Oulf
Inlägg: 165
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av Oulf »

Busmicke skrev:Kaminen är dyr i drift?
Det är väl inte riktig ved dom eldar med eller? :roll:
De kör ju ändå flammkanonerna, och det är väl det som eventuellt skulle kosta pengar.. eller?
Det låter märkligt men det var så han sa.
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Användarvisningsbild
*Knirre
Inlägg: 562
Blev medlem: 2005-10-11

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av *Knirre »

Jag tycker att introt är riktigt fint., känns mer episkt och "större" med musiken man använder nu., alternativet som många andra lag använder sig av, då spelarna kommer in på isen till en värdelös punklåt eller något dåligt hårdrocksriff tycker jag bara är pinsamt.
Mats W
Inlägg: 31
Blev medlem: 2005-10-03
Ort: Saltsjöbaden, Stockholm

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av Mats W »

Introt i år är väl ok, men precis som andra skrivit så efterlyser jag en mäktigare låt när spelarna gör entré. Förra året var det toppen med Nightwish-låten, i år betydligt "mesigare".

Bottom line : Det ska explodera med musik och stämning när DIF entrar isen!
Användarvisningsbild
M_or0t
Inlägg: 88
Blev medlem: 2007-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Vet inte

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av M_or0t »

Håller med om att Nightwish-låten saknas. Den pumpade upp stämningen riktigt bra.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av DIF_Soldier »

Det är så jävla korkat att ta bort Crimson Tide! Jag som blev så överlycklig när min önskan gick i uppfyllelse förra året, och så tar man bort den! Den är förövrigt riktigt jävla klockren!
Har väl säkert att göra med vår nya schlagerdäng-sopa till DJ. Musiken i HOvet nu är så kass så jag vet inte vad.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
*Knirre
Inlägg: 562
Blev medlem: 2005-10-11

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av *Knirre »

Ni får nöja er med de 3-4 sekunder av originalversionen av Crimson Tide som spelas när DIF-skölden kommer upp mellan "flashbackfilmen" och de nya spelarpresentationerna...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av DIF_Soldier »

Det måste vara en låt från nya Batmanfilmernas soundtrack som är med i introt nu, visst är det?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Royen
Inlägg: 123
Blev medlem: 2006-07-04
Ort: Bergen, Norge

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av Royen »

Kan ikke begripe at noen vil ha høy musikk når laget vårt kommer på banen. Alle som var i Scaniarinken på mandag bør forstå hva jeg mener. Der var det musikk på høy volum så snart det var fare for at publikum skulle lage lyd.

Det er vi som er på tribunen som gjør hjemmekampene til en fest. Nightwish, Guns N Roses og AC/DC kan vi høre på når vi er på vei til eller fra. Men det er bare på DIF-kamp man kan høre lyden vi lager.

Da vi møtte Timrå, var det første spillavbruddet med musikk hele 17 minutter inn i første periode. Det er fordi sekretariatet i Hovet gir oss sjansen til å lage lyd. Måtte de fortsette med det inn i evigheten!
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Användarvisningsbild
DIFmanglarn
Inlägg: 76
Blev medlem: 2005-10-25
Säsongskort: Ja
Ort: Bagis

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av DIFmanglarn »

Kojak skrev:
128 skrev:Jag tycker vi kör på att alla (DIF)spelarna åker in och kör en fet tackling i sargen framför klacken när de kommer in!
Då får du tända upp Hovet helt... Annars lär de snubble på varandra eller göra illa sig i tacklingsmomentet innan matchen ens börjat.. ;)

I övrigt... Jag gillar inte tanken på eld allt för mycket. Men ett schysst ljusspel vore inte helt fel med fet musik. Det jag vill klaga på idag är att musiken inte är särskilt bra när spelarna kommer in... Det måste finnas en låt där man hör musiken för att sen helt plötsligt explodera i samma sekund som spelarna kommer in. Förra årets låt var klockren, fortsätt med den!

Puss!
Du kan nog tipsa om nån schysst Michael Jackson-låt ;)
Bild
Användarvisningsbild
DIFmanglarn
Inlägg: 76
Blev medlem: 2005-10-25
Säsongskort: Ja
Ort: Bagis

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av DIFmanglarn »

Adam Blomster skrev:
Vain glory opera - Edguy
Där har du den ultimata intro låten. Denna låt ger rysningar i introt
Japp, den bögiga synthen är så töntig att man ryser för att det är så pinsamt. Hårdrock ska vara hårt, inte mesigt.
Bild
Användarvisningsbild
Paerka
Inlägg: 121
Blev medlem: 2007-10-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av Paerka »

DIFmanglarn skrev:
Adam Blomster skrev:
Vain glory opera - Edguy
Där har du den ultimata intro låten. Denna låt ger rysningar i introt
Japp, den bögiga synthen är så töntig att man ryser för att det är så pinsamt. Hårdrock ska vara hårt, inte mesigt.
Håller med dig helt och hållet DIFmanglarn, det där kan vara bland det töntigaste jag har hört, den där låten är nånting för "cluben"
DIJoaquin
Inlägg: 1
Blev medlem: 2008-10-18

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av DIJoaquin »

Tycker att den här låten skulle skapa riktig stämning, bra intro låt .. http://joaquinz.diinoweb.com/files/01-n ... ld-def.mp3
Tänkte att vid 1:10 skulle spelarna komma in.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av DIF_Soldier »

DIJoaquin skrev:Tycker att den här låten skulle skapa riktig stämning, bra intro låt .. http://joaquinz.diinoweb.com/files/01-n ... ld-def.mp3
Tänkte att vid 1:10 skulle spelarna komma in.
Näää, inte ens i närheten av den dynamik Crimson Tide besitter.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av sthlm_dif »

Finns bara en sak som spelar någon roll :D
Heroes ska alltid vara med på introt, när man ser filmen med heroes i bakgrunden tänker man tillbaka några år till de senaste sm-gulden...
En underbar känsla!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Skriv svar