Rögle BK - Djurgårdens IF, 9/10 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
janne08
Inlägg: 299
Blev medlem: 2007-09-28

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 9/10 2008

Inlägg av janne08 »

Kall-El skrev:Kanske inte skulle vilja påstå att Danielsson är feg. Däremot köper jag det omdömet om Anger som verkligen skulle behöva tuffa till sig. Otto - Bremberg behöver ha en tuff spelare med sig, en spelare som går in rakt på mål och detta är inte Anger. Vilken spelare detta borde vara är givetvis svårt att avgöra, men jag hade inte gråtit blod om Ahlén fått chansen.

Hur du kan vara så förblindat positiv till Printz är fortfarande en gåta. Ankan så det första vettig på mycket länge när han kommenterade varför Printz och Ronnie lirade tillsammans; Printz har varit inne på väldigt många baklängesmål därför vill man gärna spela honom tillsammans med en defensiv mästare. Enkelt uttryckt de spelar dessa backar ihop så att Ronnie skall täcka upp bakom Printz. Printz var för övrigt inte prickfri igår heller, inte heller var han genomusel utan tillhörde snarast den grå "medelmassan".

Avslutningsvis skulle vi vinna enormt mycket spelmässigt på om vi kunde få in någon anfallare som spelade lite rakare. ( Eller spela lite rakare generellt sätt. ) En spelare som går rakt in på mål, bökar och sätter trissan i nät. Lite för ofta känns det som att vårt offensiva spel är lite för "fint" och "tillkrånglat".

Å andra sidan tar jag hellre spelet vi har nu jämfört med det som vi praktiserade förra säsongen. Det skulle bara bli så mycket mer effektivt om vissa saker gjordes lite enklare.

Mästaren har talat !!!!!
Du är nog en av de mest korkade person som bloggar här.
det luktar sur mjölk lång väg. det enda konsekventa i ditt skrivande är ditt totala
förakt mot Printz, det är mest bla bla bla, du som är statestikbög kolla + -på några andra spelare så kanske du kan komponera ihop några bra defensiva 5:or.

Jag kan bara konstatera fakta, misstagen igår var få, tog utvisning i precis rätt ögonblick och han hade möjlighet att avgöra mtchen men fick aldrig chansen.
Falk- Ragnarsson-Printz fick mest speltid, så någon måste tyckt att han var ok igår.
Dock naturligtvis inte herr självutnämd expert.

och att rycka ut ett citat från Ankan de e för bedrövligt, han sa faktiskt några ord till om Printz men de e klart de var ju positiva ord så de hoppar vi över.....

Nä ur med huvudet ur syltburken........
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 9/10 2008

Inlägg av Kall-El »

janne08 skrev:
Kall-El skrev:Kanske inte skulle vilja påstå att Danielsson är feg. Däremot köper jag det omdömet om Anger som verkligen skulle behöva tuffa till sig. Otto - Bremberg behöver ha en tuff spelare med sig, en spelare som går in rakt på mål och detta är inte Anger. Vilken spelare detta borde vara är givetvis svårt att avgöra, men jag hade inte gråtit blod om Ahlén fått chansen.

Hur du kan vara så förblindat positiv till Printz är fortfarande en gåta. Ankan så det första vettig på mycket länge när han kommenterade varför Printz och Ronnie lirade tillsammans; Printz har varit inne på väldigt många baklängesmål därför vill man gärna spela honom tillsammans med en defensiv mästare. Enkelt uttryckt de spelar dessa backar ihop så att Ronnie skall täcka upp bakom Printz. Printz var för övrigt inte prickfri igår heller, inte heller var han genomusel utan tillhörde snarast den grå "medelmassan".

Avslutningsvis skulle vi vinna enormt mycket spelmässigt på om vi kunde få in någon anfallare som spelade lite rakare. ( Eller spela lite rakare generellt sätt. ) En spelare som går rakt in på mål, bökar och sätter trissan i nät. Lite för ofta känns det som att vårt offensiva spel är lite för "fint" och "tillkrånglat".

Å andra sidan tar jag hellre spelet vi har nu jämfört med det som vi praktiserade förra säsongen. Det skulle bara bli så mycket mer effektivt om vissa saker gjordes lite enklare.

Mästaren har talat !!!!!
Du är nog en av de mest korkade person som bloggar här.
det luktar sur mjölk lång väg. det enda konsekventa i ditt skrivande är ditt totala
förakt mot Printz, det är mest bla bla bla, du som är statestikbög kolla + -på några andra spelare så kanske du kan komponera ihop några bra defensiva 5:or.

Jag kan bara konstatera fakta, misstagen igår var få, tog utvisning i precis rätt ögonblick och han hade möjlighet att avgöra mtchen men fick aldrig chansen.
Falk- Ragnarsson-Printz fick mest speltid, så någon måste tyckt att han var ok igår.
Dock naturligtvis inte herr självutnämd expert.

och att rycka ut ett citat från Ankan de e för bedrövligt, han sa faktiskt några ord till om Printz men de e klart de var ju positiva ord så de hoppar vi över.....

Nä ur med huvudet ur syltburken........
Och du är fullständigt blåst, korkad och dum i huvudet, men det är du väl inte kapabel till att inse själv. Har aldrig påstått mig vara bäst, men en sak är säker och det är att mina kunskaper vida överglänser dina i alla fall. För är det någon som inte klarar av att se saker på ett objektiv / kritiskt granskande sätt så är det du. Dessutom verkar du inte ens kapabel att formulera dig på vettig svenska vilket torde säga det mesta.

För övrigt tyder det på ett enormt förakt / okunskap att dra in homosexuella i dina inlägg, som om det skulle vara något negativt med att ha en viss sexuelläggning.
Användarvisningsbild
Pinnen
Inlägg: 134
Blev medlem: 2007-10-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skåne/Helsingborg

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 9/10 2008

Inlägg av Pinnen »

Ge er för fan. Ni skriver på samma forum, och dessutom älskar ni samma lag. Ska ni tvunget bråka som småbarn så kan ni väl låta oss övriga läsare slippa era personliga gräl.. Ta det på PM tack.

Tror jag talar för mer än mig själv .
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 9/10 2008

Inlägg av Highwind »

Kall-El må vara negativ som person och hittar hellre brister istället för förmågor. Men det innebär också att han bidrar med realism. Printz förmåga befinner sig väl mittemellan Kall-El's bild och de som ofta berömmer honom. Han är en duglig elitserieback, varken mer eller mindre. Hans roll är dock viktig för laget då det är han och Ragnarsson som visar att det gör ont att möta DIF.
Användarvisningsbild
Oulf
Inlägg: 165
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 9/10 2008

Inlägg av Oulf »

Highwind skrev:Kall-El må vara negativ som person och hittar hellre brister istället för förmågor. Men det innebär också att han bidrar med realism. Printz förmåga befinner sig väl mittemellan Kall-El's bild och de som ofta berömmer honom. Han är en duglig elitserieback, varken mer eller mindre. Hans roll är dock viktig för laget då det är han och Ragnarsson som visar att det gör ont att möta DIF.

Word!
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 9/10 2008

Inlägg av stolpskott »

Highwind skrev:Kall-El må vara negativ som person och hittar hellre brister istället för förmågor. Men det innebär också att han bidrar med realism. Printz förmåga befinner sig väl mittemellan Kall-El's bild och de som ofta berömmer honom. Han är en duglig elitserieback, varken mer eller mindre. Hans roll är dock viktig för laget då det är han och Ragnarsson som visar att det gör ont att möta DIF.
Dessutom så är Printz den enda som är rent ut sagt förjävlig för motståndarna, högerkrok där, efterslängning där. Och så snackar han skit hela tiden, han får motståndarna ur balans. Jag tror inte vi hade sett samma DIF utan Printz i laget. Då det är väl han och Fimpen och kanske någon till som stöttar verkligen DIF skölden när det börjar hetta till.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 9/10 2008

Inlägg av Caveman »

Highwind skrev:Kall-El må vara negativ som person och hittar hellre brister istället för förmågor. Men det innebär också att han bidrar med realism. Printz förmåga befinner sig väl mittemellan Kall-El's bild och de som ofta berömmer honom. Han är en duglig elitserieback, varken mer eller mindre. Hans roll är dock viktig för laget då det är han och Ragnarsson som visar att det gör ont att möta DIF.

Det gäller också att titta på matcherna, vissa verka ha bestämt sig redan innan att te.x Printz gör en dålig match. Som jag sa innan, han och alla de andra bedöms efter deras senaste match och för att göra detta så måste skygglapparna av.
Användarvisningsbild
mikaelelk
Inlägg: 55
Blev medlem: 2006-07-31
Säsongskort: Ja

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 9/10 2008

Inlägg av mikaelelk »

Jag gillade inte Printz speciellt mycket när han kom. Men nu tycker jag att han är en bra tillgång för laget
Skriv svar