Djurgårdens IF - Timrå IK, 7/10 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
mikaelelk
Inlägg: 55
Blev medlem: 2006-07-31
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 7/10 2008

Inlägg av mikaelelk »

Varför är alla så negativa?
Kul för killarna att åka till matchen och veta att alla fans är övertygade om att de ska förlora.
Jag ser possitiv på saken och räknar men 3 poäng.
Det är mycket roligare att gå på matchen då.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 7/10 2008

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

mikaelelk skrev:Varför är alla så negativa?
Kul för killarna att åka till matchen och veta att alla fans är övertygade om att de ska förlora.
Jag ser possitiv på saken och räknar men 3 poäng.
Det är mycket roligare att gå på matchen då.
Kan ju ha att göra med att TIk passar DIF osedvanligt illa, kanske ännu mer nu sedan Challe tagit över.
Om du backar 6-7år, då kunde man faktiskt "räkna med" 3p hemma mot Tik.

Neej, sötebrödsdagarna är över, om inte DIF går in med 100% inställning till varje match så går man inte ens säker mot luleå.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 7/10 2008

Inlägg av Palmgren »

Senast Djurgården spöade Timrå på hemmais var:

Djurgårdens IF - Timrå IK 2-1
15/2 2007, Globen.

Det var ju ett litet tag sedan, och förra säsongen hade man riktigt svårt för Timrå på hemmaplan och ännu värre på bortaplan. Hoppas på vinst i alla fall.
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 7/10 2008

Inlägg av melker »

Mmm, jag kommer ihåg förra årets första hemmamatch mot timerå på Globen då Ossi gjorde debut - vi torskade med 0-2. Nu vänder vi denna tränd och spöar skoterraggarna!!


ps: skönt att krossa sundsvall!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 7/10 2008

Inlägg av android »

Som sagt, 3 poäng behövs här, men jag har också en dålig känsla mot Timrå.

Tycker att vi borde haft fler poäng, vi spelar inte bra men samtidigt har vi verkligen inte marginalerna på vår sida. Mycket puckar som hoppar över klubbor i avgörande lägen osv. Vinner vi på tisdag så kanske grabbarnas självförtroende öka och vi kan komma in i en bra period.

Hoppas Figren är redo att spela hela matchen, han kan nog bidra med positiv energi till laget. Hoppas även att Riddarn står och att publiken sluter upp och än en gång visar att det inte är kul för bortalagen att komma till hovet.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 7/10 2008

Inlägg av Palmgren »

Notera att Robin Figren gjorde tre (1+2) poäng i dagens J20-match hemma mot Timrå.
Då kanske han är i form inför matchen på tisdag, det lovar ju gott i alla fall.
Bäst-i-stan
Inlägg: 476
Blev medlem: 2007-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 7/10 2008

Inlägg av Bäst-i-stan »

Ser ut att bli en hel del folk så slut upp. Dagen till ära är det säsongskortetsdag så alla med säsongskort kan bjuda med sig två vänner. Ta vara på erbjudandet.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 7/10 2008

Inlägg av Caveman »

Bäst-i-stan skrev:Ser ut att bli en hel del folk så slut upp. Dagen till ära är det säsongskortetsdag så alla med säsongskort kan bjuda med sig två vänner. Ta vara på erbjudandet.
Japp, mina två biljetter är utdelade.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 7/10 2008

Inlägg av android »

Ifall ni inte har 2 nära polare som kan gå så skriv här, på svenskafans, järnkaminernas forum osv att ni har 2 gratisbiljetter. Tråkigt om det går till spillo annars. Är nog många som e lite sugna och gå o se hockeykrigarna men inte vill lägga degen just nu.
Född till sportchef.
Bäst-i-stan
Inlägg: 476
Blev medlem: 2007-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 7/10 2008

Inlägg av Bäst-i-stan »

android skrev:Ifall ni inte har 2 nära polare som kan gå så skriv här, på svenskafans, järnkaminernas forum osv att ni har 2 gratisbiljetter. Tråkigt om det går till spillo annars. Är nog många som e lite sugna och gå o se hockeykrigarna men inte vill lägga degen just nu.
Sant, sen tycker jag att alla med säsongskort borde se till att sina biljetter används Varje match. Är det någon man inte kan gå på så ge dom till vänner, grannen, arbetskamraten bara någon utnyttjar biljetten!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 7/10 2008

Inlägg av -daniel- »

Hade tänkt att för första gången (!!!) stå i klacken... i vanliga fall går jag med farsgubben som av förklarliga skäl helst sitter ner, så har historiskt sett i alla år alltid sett till att sitta väldigt nära klacken för bästa tänkbara stämning. Den här matchen blir jag dock själv som går för första gången, så tänkte se till att hamna i klacken.

Någon som inte tänkt att nyttja en "kompisbiljett" får hemskt gärna PM:a mig, så nallar jag den. Annars skaffar jag en vanlig klackplåt. Såfall; någon som vet om det kan vara svårt att få tag på en vanlig biljett i DIF-butiken strax innan nersläpp på tisdag?

Tack på förhand.

/Daniel
Bild
Användarvisningsbild
dif rules
Inlägg: 512
Blev medlem: 2006-09-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 7/10 2008

Inlägg av dif rules »

-daniel- skrev:Hade tänkt att för första gången (!!!) stå i klacken... i vanliga fall går jag med farsgubben som av förklarliga skäl helst sitter ner, så har historiskt sett i alla år alltid sett till att sitta väldigt nära klacken för bästa tänkbara stämning. Den här matchen blir jag dock själv som går för första gången, så tänkte se till att hamna i klacken.

Någon som inte tänkt att nyttja en "kompisbiljett" får hemskt gärna PM:a mig, så nallar jag den. Annars skaffar jag en vanlig klackplåt. Såfall; någon som vet om det kan vara svårt att få tag på en vanlig biljett i DIF-butiken strax innan nersläpp på tisdag?

Tack på förhand.

/Daniel
Vet inte nånting om dig, men eftersom det är första gången i klacken så är ju tipset att du lär dig DIF-hymnen, resten av sångerna kan du väl, om inte annat lär man sig fort...

Om du menar butiken i globen så kan det, om du vill ha till klacken, bli kärvt med biljett. Då det är ungefär 50st plåtar kvar till klacken varje match. Men gör då så att du köper biljett så nära klacken som möjligt, och sen traska dit i alla fall.

Hoppas förövrigt på att "alla vet" dras upp nångång under match 8)
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 7/10 2008

Inlägg av Emil Svelander »

Äckligt viktig match detta. Grabbarnas självförtroende är säkert lite stukat och det kommer krävas att vi ger dem ett sjuhelvetes stöd om vi lyckas avgå med tre poäng.

Stå upp, om ni älskar DIF!
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 7/10 2008

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag tror såklart att det blir svårt jag också, men något säger mig att årets offensivare DIF gör det svårare för Timrå att luckra upp oss, hur konstigt det än låter. Challe vs. Micke, vem vinner? Känns så konstigt när man ständigt måste påminna sig själv om att de står på varsin sida...
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 7/10 2008

Inlägg av warrant »

Tippar 3-1 till DIF.
Sista målet i öppen kasse..
Skriv svar