Musiken på matcherna

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7139
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Jaja, alla har rätt till sin usla åsikt, och jag är ganska säker på att Drängarna tillhör svensk musikindustri.

Min åsikt är iallafall att inget svenskt, iallafall inget radiovänligt och ingen techno what so ever.
Säg den glädje som varar
128
Inlägg: 76
Blev medlem: 2008-05-20
Säsongskort: Ja

Inlägg av 128 »

DIF_Soldier skrev:Min åsikt är iallafall att inget svenskt, iallafall inget radiovänligt och ingen techno what so ever.
Dagens åsikt.

Aja, somsagt, back to topic
Användarvisningsbild
Back to the good old days
Inlägg: 102
Blev medlem: 2008-08-15
Ort: Sofia fs
Kontakt:

Inlägg av Back to the good old days »

DIF_Soldier skrev:pundare som Thåström (jag SKITER FULLSTÄNDIGT FAN i om han är Djurgårdare...
Detta kan bara sägas av en bonde från någon av provinserna!
.
Hej hå, Hej hå... Vi hatar aik! Ett äckligt gäng, med noll poäng... Hej hå, hej hå...
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Fricke »

DIF_Soldier skrev:Men snälla ynkliga människor! Svensk musikindustri är ett skämt! Sverige har inget att vara stolta över när man bajsat ut asgamar som Gessle, pundare som Thåström (jag SKITER FULLSTÄNDIGT FAN i om han är Djurgårdare, han är så jävla dålig att han får gå med i Black Army for all I care!) Winnerbäck, Lena PH, Carola, Hellström... Lyssnar ni på något av detta tycker jag väldigt, väldigt synd om er.

(OK, Amon Amarth är väl det ända bra Sverige har att erbjuda)
Din inkompetens är konsekvent med andra ord - det är inte bara hockey du inte begriper dig på.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Inlägg av Jockmaniac »

DIF_Soldier skrev:Men snälla ynkliga människor! Svensk musikindustri är ett skämt! Sverige har inget att vara stolta över när man bajsat ut asgamar som Gessle, pundare som Thåström (jag SKITER FULLSTÄNDIGT FAN i om han är Djurgårdare, han är så jävla dålig att han får gå med i Black Army for all I care!) Winnerbäck, Lena PH, Carola, Hellström... Lyssnar ni på något av detta tycker jag väldigt, väldigt synd om er.

(OK, Amon Amarth är väl det ända bra Sverige har att erbjuda)
Vadå? Har Sverige inget att erbjuda musikaliskt?

Vad sägs om Bonafide


eller Hardcore Superstar


Och framförallt det bästa av allt
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11856
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Fricke skrev:
DIF_Soldier skrev:Men snälla ynkliga människor! Svensk musikindustri är ett skämt! Sverige har inget att vara stolta över när man bajsat ut asgamar som Gessle, pundare som Thåström (jag SKITER FULLSTÄNDIGT FAN i om han är Djurgårdare, han är så jävla dålig att han får gå med i Black Army for all I care!) Winnerbäck, Lena PH, Carola, Hellström... Lyssnar ni på något av detta tycker jag väldigt, väldigt synd om er.

(OK, Amon Amarth är väl det ända bra Sverige har att erbjuda)
Din inkompetens är konsekvent med andra ord - det är inte bara hockey du inte begriper dig på.
Om du sätter =tecken mellan Gessle/Thåström & Winnerbäck/Lena PH,
ja då misstänker iaf jag att du lider svårt av sviterna efter en förlossningsskada.
Dvs, du är ursäktad för du förstår inte bättre
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

DIF_Soldier skrev:Men snälla ynkliga människor! Svensk musikindustri är ett skämt! Sverige har inget att vara stolta över när man bajsat ut asgamar som Gessle, pundare som Thåström (jag SKITER FULLSTÄNDIGT FAN i om han är Djurgårdare, han är så jävla dålig att han får gå med i Black Army for all I care!) Winnerbäck, Lena PH, Carola, Hellström... Lyssnar ni på något av detta tycker jag väldigt, väldigt synd om er.

(OK, Amon Amarth är väl det ända bra Sverige har att erbjuda)
Haha! Men det finns många andra bra band förutom Amon Amarth. Men dom är å andra sidan tillräckligt bra för att väga upp Gessle mfl? :lol:
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

DIF_Soldier skrev:Men snälla ynkliga människor! Svensk musikindustri är ett skämt! Sverige har inget att vara stolta över när man bajsat ut asgamar som Gessle, pundare som Thåström (jag SKITER FULLSTÄNDIGT FAN i om han är Djurgårdare, han är så jävla dålig att han får gå med i Black Army for all I care!) Winnerbäck, Lena PH, Carola, Hellström... Lyssnar ni på något av detta tycker jag väldigt, väldigt synd om er.

(OK, Amon Amarth är väl det ända bra Sverige har att erbjuda)

En pajas ifrån Finspång, men där är det kanske inne med jeansvästar & ryggmärken vad vet jag?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7139
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Verkar som att jag trampat på en väldigt öm tå här... :D Mysigt.

Bara för att han Thåström Djurgårdare så betyder inte det att man måste tycka att han är skitbra. Att han står i klacken och stöttar DIF är ju skitbra, men ur musikalisk synvinkel är han ett skämt.

Reinfeldt är Djurgårdare - är ni moderater?
Fuglesang är Djurgårdare - är ni astronauter?
Kungen är Djurgårdare - är ni dyslektiker? (vissa av er har iofs redan bevisat det, men de flesta av er verkar inte vara det, iaf inte skriftligt)

Doo you get my point?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11856
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF_Soldier skrev: Bara för att han Thåström Djurgårdare så betyder inte det att man måste tycka att han är skitbra. Att han står i klacken och stöttar DIF är ju skitbra, men ur musikalisk synvinkel är han ett skämt.
Fine, smaken är som baken, det vet vi redan.
Men när du likställer Thåström/Winnerbäck med Gessle/Lena PH så handlar det inte längre om olika smak utan om en direkt okunnskap

Förövrigt är det oerhört svårt att ta folk som Amon Amarth på allvar med sina raaaapande-låtsasarga-pubertets-Wowsoundtrackkompositioner.
Det är en mognadsfråga, sånt växer man ifrån så småning om

För enkelhetens skull kan vi väl skita i musik på Hovet när DIF lirar.
Låt klacken stå för draget, då definitionen på vad bra musik är kommer bli omöjligt att enas om
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7139
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Lee Harvey Oswald skrev:
DIF_Soldier skrev: Bara för att han Thåström Djurgårdare så betyder inte det att man måste tycka att han är skitbra. Att han står i klacken och stöttar DIF är ju skitbra, men ur musikalisk synvinkel är han ett skämt.
Fine, smaken är som baken, det vet vi redan.
Men när du likställer Thåström/Winnerbäck med Gessle/Lena PH så handlar det inte längre om olika smak utan om en direkt okunnskap

Förövrigt är det oerhört svårt att ta folk som Amon Amarth på allvar med sina raaaapande-låtsasarga-pubertets-Wowsoundtrackkompositioner.
Det är en mognadsfråga, sånt växer man ifrån så småning om

För enkelhetens skull kan vi väl skita i musik på Hovet när DIF lirar.
Låt klacken stå för draget, då definitionen på vad bra musik är kommer bli omöjligt att enas om
Jag vet ju också skillnaden mellan Lena PH och Winnerbäck herregud - Det jag ville förmedla med det i sammanhanget var att svensk musik ur allmänhetens synvinkel står och faller med dessa männsikor vilket jag tycker är sorligt, och när jag tar fram Amon Amarth som enda godkända svensk musik så förstår du hur illa jag tycker det är. I min mening är Amon Amarth okej, inte mer.

Men jag håller med dig i det sista du skriver, musik behövs inte, förutom introlåten (som jag tycker är jäkligt bra för övrigt - fortsätt med den!) och en del Coca Carola när det är lite folk.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Inlägg av odburt »

Ang. musiken:

Hoppas den blir mäktig - i ordets majestätiska betydelse. Lika majestätiskt som det är att få priviligiet att skriva "16 SM-guld" på ett fett plakat varje gång man möter Linköping.
Användarvisningsbild
mikaelelk
Inlägg: 55
Blev medlem: 2006-07-31
Säsongskort: Ja

Inlägg av mikaelelk »

Jag tycker att årets introlåt ska vara: The Biggest and The Best, med Clawfinger.
Den rockar!
Lucas
Inlägg: 316
Blev medlem: 2008-09-15

Inlägg av Lucas »

Biggest and the Best skulle vara en riktig godbit att börja matcher med, MEN jag tycker den passar bättre när Printz går bersärk och mosar någon (typ som Ossi gjorde mot Mora förra säsongen om någon kommer ihåg? Det var då hor-Harant gick och visade att han blödde för domarn och såg till att Ossi fick matchstraff). Tacklingen var helt psykadelisk.. Hår resande. Tycker att den borde spelas sparsamt vid sådana tillfällen. Helt klart mitt bästa "musik-minne" från hovet (förutom klackers fina röster of course).

Som intro tycker jag personligt att det skulle sjukare än sjukt att höra Disturbed - Down With The Sickness. Förbannat bra intro minst sagt.. Lyssna själv och avgör:

Annars skulle jag även få gåshud om introt från denna låt spelades:


Vet inte riktigt hur långt introt måste vara, men den första är cirka 55 sekunder lång (tills dom börjar på första versen, vilket iofs kan vara del av introt, jag tycker det ^^) så totalt med intro + vers + refräng (kanske lite väl mycke men va fan), blir det ungefär 2 minuter. Den här ser jag fan som ett ganska realistiskt önskemål, inte för att jag tror att något av det jag skriver kommer att ske, men kul att föreslå iaf och se om någon håller med en.

Den andra är desto kortare, drygt 46 sekunder.

Angående svensk musik tycker jag det är dumt att säga att det inte finns bra svensk musik.. Men det beror ju helt och hållet på vad man gillar. Finns många svenska band jag tycker är absurt bra, typ In Flames, Soilwork, The Haunted, Meshuggah, Raised Fist med flera. Så imho är svensk musik inte alls dålig, även fast Gessle, Lena PH, med flera råkar komma från oss. Kort sagt, svensk metal är gudomlig.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

DIF_Soldier är ute och cyklar...som vanligt.

Förövrigt skall vi inte glömma bort Magnus Uggla i musiksammanhang... Djurgårdare och en extremt raljerande och provokativ låtskrivare. Kan det bli mer DIF än vad Ugglas låtar är? :wink:
Sjunger avgå Johnny...
Skriv svar