Speakern

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Båda parter var överrens och det är inga hard feelings mellan dom. Magnus kan säkert återkomma som reserv någon match :)
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Precis som Kid N och Kojaken har jag fått äran att sitta i sekretariatet under några J20 matcher tillsammans med Lotta. Lotta är en härlig människa och väldigt kunnig. Det skadar heller inte att hennes grabb, Tim Johansson-Bräck lirat med DIFs junisar fram till den här säsongen. Lotta har m.a.o. varit helhjärtat verksam inom DIF ett tag.

Visst kommer Magnus vara saknad, tror dock att Lotta kommer fylla kostymen galant!

Lotta for president!
Lycka är att vara djurgårdare
Bäst-i-stan
Inlägg: 476
Blev medlem: 2007-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bäst-i-stan »

Trist att han slutar men alla ska göra det nån gång. Tror säkert att Lotta kan fylla igen platsen.

Pulsen stiger om två veckor är det premiär!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Nej, vad i helvete?! Magnus är ju oersättelig! Om detta är AEGs verk som vissa misstänker vet jag inte vad jag gör. Nu lär han väl få pendla till Linköping framöver...

Men det hela är ju en vanesak - Lotta blir säkert kanon när man har gått ett par matcher.
Säg den glädje som varar
pekka21
Inlägg: 572
Blev medlem: 2005-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrtälje

Inlägg av pekka21 »

Varför skulle AEG ha med saken att göra?
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Inlägg av spiik »

pekka21 skrev:Varför skulle AEG ha med saken att göra?
Nej, jag vet inte. Det var jag som skrev det lite högre upp men jag vill inte bidra till någon ryktesspridning om det inte alls har med påtryckningar från AEGs sida att göra. Tycker bara det är lite märkligt val av DIF att avsluta samarbetet med en så pass kompetent och av publiken uppskattad speaker.

Det jag var inne och nosade på lite var bara det att AEG kanske har fått en informell makt och styr lite vad gäller arrangemangen (som de ju "ska vara proffs på") trots att de inte har en majoritet av aktierna.

Men som sagt, har inga belägg för det.
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Stiff
Inlägg: 177
Blev medlem: 2007-03-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stiff »

Det kan ju faktiskt vara så att Magnus efter många år nu söker nya utmaningar. Jag klandrar honom inte, men han är verkligen förknippat med DIF för mig.

Onödigt att jaga upp sig så för något som vi inte vet. Det känns som många beskyller AEG så fort nåt händer.
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Inlägg av Kojak »

De som tycker att Magnus är förknippad med DIF var inte med på 90-talet när han va speaker för Solnapacket?

Magnus är duktig som fan, men han är inte DIF!
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Användarvisningsbild
Stiff
Inlägg: 177
Blev medlem: 2007-03-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stiff »

Eftersom Magnus vart speaker i ett bra antal år så förknippar i alla fall jag (och säkerligen många med mig) honom med DIF och själva arrangemanget. För den skull ÄR han inte DIF.

För övrigt anser jag att solna aik är djävulens gåva till jorden.
vazze
Inlägg: 97
Blev medlem: 2006-10-05

Inlägg av vazze »

Magnus är inte DIF, Magnus är inte speciellt bra på det han gör..
Kan garantera att det är en vanesak - Lotta är mer koncist och precis när det gäller hockey. Magnus är "kåt" på micken och snackar gärna en massa skit emellanåt..

Spektakel på hög nivå.

Så Lotta är i mina ögon en bättre speaker än Magnus, dock så är Magnus säkert en bättre konferencier än Lotta. Men vad vet jag, har bara gått på hockey sedan 1981. (Och JA, det var jag som gömde Albas näsa efter Håkan slagit upp den på läktaren)
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Inlägg av lilleman »

Magnus var underbart att lyssna på. När jag kommer till Globen/Hovet och hör Magnus snacka blev jag alltid ännu mer taggad.

Så, Magnus är nummer 1!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
TheGreatOne
Inlägg: 14
Blev medlem: 2007-10-07

Inlägg av TheGreatOne »

DIF_Soldier skrev:Nej, vad i helvete?! Magnus är ju oersättelig! Om detta är AEGs verk som vissa misstänker vet jag inte vad jag gör. Nu lär han väl få pendla till Linköping framöver...

Men det hela är ju en vanesak - Lotta blir säkert kanon när man har gått ett par matcher.
Ja, förmodligen var det så det gick till. AEG flög över en amerikan till Stockholm och satte sig ned med DIF-ordföranden och sa.
AEG: Well, before we begin our cooperation, we have ONE demand: you have to fire the speaker Magnus Gustafsson och hire Lotta instead.
DIF: But why?
AEG: Just shut up and listen. We are evil AEG and we do whatever we want with your tiny games. Muhahaha...
Användarvisningsbild
Back to the good old days
Inlägg: 102
Blev medlem: 2008-08-15
Ort: Sofia fs
Kontakt:

Inlägg av Back to the good old days »

TheGreatOne skrev:
DIF_Soldier skrev:Nej, vad i helvete?! Magnus är ju oersättelig! Om detta är AEGs verk som vissa misstänker vet jag inte vad jag gör. Nu lär han väl få pendla till Linköping framöver...

Men det hela är ju en vanesak - Lotta blir säkert kanon när man har gått ett par matcher.
Ja, förmodligen var det så det gick till. AEG flög över en amerikan till Stockholm och satte sig ned med DIF-ordföranden och sa.
AEG: Well, before we begin our cooperation, we have ONE demand: you have to fire the speaker Magnus Gustafsson och hire Lotta instead.
DIF: But why?
AEG: Just shut up and listen. We are evil AEG and we do whatever we want with your tiny games. Muhahaha...
Hahaha... Klockrehnt!!! :lol:
.
Hej hå, Hej hå... Vi hatar aik! Ett äckligt gäng, med noll poäng... Hej hå, hej hå...
blyrr3
Inlägg: 89
Blev medlem: 2007-01-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av blyrr3 »

Riktigt tråkigt att han slutar han är GRYM! Förresten så är det väll han som är Speaker på NHL spelen numera? När man spelar med typ DIF, kan svära på att det är han!
Alltid oavsett - Förevigt Djurgården !

Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961
1962 - 1963 - 1983 - 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001
Äppelmos
Inlägg: 668
Blev medlem: 2007-01-05
Säsongskort: Ja

Inlägg av Äppelmos »

Jo sjukt tråkigt att han slutar, han och DIF hör lixom ihop...

Sen en till sak jag märkte under NT va att dom spelade "breaking the law" när nått lag fick utvisning, snälla säg att de va på skoj eller nån som kom ät knappen? :shock:
Skriv svar