Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Dif_Julle
Inlägg: 163
Blev medlem: 2006-09-28
Ort: Köping, Västmanland

Inlägg av Dif_Julle »

Vipul skrev:
pekka21 skrev:Så här skriver Dusan på DN i sin blogg om Bremberg:

"Uppdatering om Fredrik Brembergs framtid i Djurgården. Enligt uppgifter till den här bloggen har nu klubben som visat intresse i KHL, Sibir Novosibirsk backat ur till 90 .

De har studerat filmer och sett honom spela. De anser att han är svag i spelet utan puck och är oroliga över att han gjorde två mediokra säsonger i Malmö. Med hans mått mätt.

Novosibirsk vill ha spelare som ger järnet i alla lägen. De tyckte dessutom att han var, enligt min källa, skridskosvag."

Och om Thoresen:
"Patrick Thoresen kommer enligt mina uppgifter inte att hamna i Djurgården. Anledningen är naturligtvis pengarna.

Chockerande uppgifter till denna blogg gör gällande att han kräver 320.000 i månadslön. De klubbar som är i behov av denna typ av spelare och har pengarna är Linköping och HV71.

Förmodligen blir det Linköping som väljer Thoresen. Men pengarna är enorma och flera lag har redan tackat nej till hans tjänster på grund av hans lönekrav.

Djurgården ser inte ut att få Thoresen och jag ber återigen om ursäkt för de som nu hoppades på hans signatur för Stockholmslaget."
Amen hur fan kan du lyssna på dusan?! d e den dummaste idioten som finns. snubben vet säkert inte ens vad is är..

Vipul:
Känner du äns Dusan lr?? Annars jäkligt onödigt att skriva sådär. Känner nämligan han. Det är förövrigt Dragans storebror.
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av jensa öhling »

Thoresen är en drömspelare och trots läget i truppen med en redan bra forwardssida och en riktigt svag backsida är det svårt att tacka nej till en sådan spelare.

nu tror jag ändå DIF-ledningen väljer att lägga allt krut på en back och spara en hacka för en eventuell ny målvakt om Riddarna inte skulle hålla.

mitt tips är att Thoresen ersätter Regin eller Hahl i Timrå och därmed återförenas med Challe Berglund.
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Inlägg av odburt »

Dif_Julle skrev:
Vipul skrev:
pekka21 skrev:Så här skriver Dusan på DN i sin blogg om Bremberg:

"Uppdatering om Fredrik Brembergs framtid i Djurgården. Enligt uppgifter till den här bloggen har nu klubben som visat intresse i KHL, Sibir Novosibirsk backat ur till 90 .

De har studerat filmer och sett honom spela. De anser att han är svag i spelet utan puck och är oroliga över att han gjorde två mediokra säsonger i Malmö. Med hans mått mätt.

Novosibirsk vill ha spelare som ger järnet i alla lägen. De tyckte dessutom att han var, enligt min källa, skridskosvag."

Och om Thoresen:
"Patrick Thoresen kommer enligt mina uppgifter inte att hamna i Djurgården. Anledningen är naturligtvis pengarna.

Chockerande uppgifter till denna blogg gör gällande att han kräver 320.000 i månadslön. De klubbar som är i behov av denna typ av spelare och har pengarna är Linköping och HV71.

Förmodligen blir det Linköping som väljer Thoresen. Men pengarna är enorma och flera lag har redan tackat nej till hans tjänster på grund av hans lönekrav.

Djurgården ser inte ut att få Thoresen och jag ber återigen om ursäkt för de som nu hoppades på hans signatur för Stockholmslaget."
Amen hur fan kan du lyssna på dusan?! d e den dummaste idioten som finns. snubben vet säkert inte ens vad is är..

Vipul:
Känner du äns Dusan lr?? Annars jäkligt onödigt att skriva sådär. Känner nämligan han. Det är förövrigt Dragans storebror.
Bara för att ni kommer ifrån samma samhälle betyder det inte att vi måste gilla honom. Dusan är en oskriven mästare i att försöka sänka DIF hockey i media och är en av de mest hatade (om inte den mest hatade) journalister inom Djurgårns supporterskara. Så är det.

Sen skiter jag i hur han är som person för jag skulle inte ens tilltala människan.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag är till och med beredd att punga ut för Patricks lön, helt seriöst. Han får inte välja nån annan klubb än oss.
Tar fanimig livet av mig annars. Patrick är min favoritspelare någonsin alla kategorier!
Säg den glädje som varar
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Inlägg av sportfåne »

men vadå ska vi köpa han Ignatovich!? någon som sa det va klart ? och sen thoresen vill jag värkligen se i dif tröjan igen han e grym ! men att sälja linkan för honom ? :/ nej nej aldrig
DIF <3
Vipul
Inlägg: 98
Blev medlem: 2006-04-09

Inlägg av Vipul »

Dif_Julle skrev:
Vipul skrev:
pekka21 skrev:Så här skriver Dusan på DN i sin blogg om Bremberg:

"Uppdatering om Fredrik Brembergs framtid i Djurgården. Enligt uppgifter till den här bloggen har nu klubben som visat intresse i KHL, Sibir Novosibirsk backat ur till 90 .

De har studerat filmer och sett honom spela. De anser att han är svag i spelet utan puck och är oroliga över att han gjorde två mediokra säsonger i Malmö. Med hans mått mätt.

Novosibirsk vill ha spelare som ger järnet i alla lägen. De tyckte dessutom att han var, enligt min källa, skridskosvag."

Och om Thoresen:
"Patrick Thoresen kommer enligt mina uppgifter inte att hamna i Djurgården. Anledningen är naturligtvis pengarna.

Chockerande uppgifter till denna blogg gör gällande att han kräver 320.000 i månadslön. De klubbar som är i behov av denna typ av spelare och har pengarna är Linköping och HV71.

Förmodligen blir det Linköping som väljer Thoresen. Men pengarna är enorma och flera lag har redan tackat nej till hans tjänster på grund av hans lönekrav.

Djurgården ser inte ut att få Thoresen och jag ber återigen om ursäkt för de som nu hoppades på hans signatur för Stockholmslaget."
Amen hur fan kan du lyssna på dusan?! d e den dummaste idioten som finns. snubben vet säkert inte ens vad is är..

Vipul:
Känner du äns Dusan lr?? Annars jäkligt onödigt att skriva sådär. Känner nämligan han. Det är förövrigt Dragans storebror.
men dragan e lika dum i huvet som dusan...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

sportfåne skrev:men vadå ska vi köpa han Ignatovich!? någon som sa det va klart ? och sen thoresen vill jag värkligen se i dif tröjan igen han e grym ! men att sälja linkan för honom ? :/ nej nej aldrig

DET VAR ETT SKÄMT. Vet du vad ironi är för det första?

Jag är fortfarande 110% redo att släppa Linkan i förmån för Thoresen och en back. Nu spelar det ingen roll om han vill förlänga kontraktet eller inte, nu gäller det att gambla lite! Med pengarna vi får för Linkan kan vi signa Thore och en klassback på långtidskontrakt. Kom igen, gambla lite!
Säg den glädje som varar
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Inlägg av sportfåne »

Kyösti, en finsk magiker skrev:Har hört från säkra källor, har nära vänner i Lettland som känner mannen i fråga, att Ignatovic kommer att ansluta till DIF innom kort. Jag var aldrig nåt stort fan av Ignatovic när det begav sig, men han är trevlig som person och har spelat upp sig på senare tid.

Han har utvecklat sina defensiva kvaliteér och kan numera även med fördel användas som back, vilket måste ses som positivt!

Kanske ingen drömvärvning, men jag tror att han kommer att överaska många positivt i höst...
bara därför jag undrade ser ingen ironi i det där så fall jävligt tråkig ! men förlåt då !
DIF <3
Erik I
Inlägg: 773
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Lund

Inlägg av Erik I »

...som alltid svårt att skilja sanning från rykten här inne...men visst har DIF behållit kontakten med Patrick under hans NHL-sejour, liksom man ju gör med de flesta (alla?) spelare som lämnar? I så fall kunde man ju anta att DIF haft lite förvägsinfo om att han kunde vara på väg tillbaka till Europa. Hoppas som övriga att han återvänder till DIF eller åtminstone, om löneanspråken är för höga för oss, att han åtminstone väljer Schweiz i stället.
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Inlägg av Kojak »

Dif_Julle skrev:
Vipul skrev:
pekka21 skrev:Så här skriver Dusan på DN i sin blogg om Bremberg:

"Uppdatering om Fredrik Brembergs framtid i Djurgården. Enligt uppgifter till den här bloggen har nu klubben som visat intresse i KHL, Sibir Novosibirsk backat ur till 90 .

De har studerat filmer och sett honom spela. De anser att han är svag i spelet utan puck och är oroliga över att han gjorde två mediokra säsonger i Malmö. Med hans mått mätt.

Novosibirsk vill ha spelare som ger järnet i alla lägen. De tyckte dessutom att han var, enligt min källa, skridskosvag."

Och om Thoresen:
"Patrick Thoresen kommer enligt mina uppgifter inte att hamna i Djurgården. Anledningen är naturligtvis pengarna.

Chockerande uppgifter till denna blogg gör gällande att han kräver 320.000 i månadslön. De klubbar som är i behov av denna typ av spelare och har pengarna är Linköping och HV71.

Förmodligen blir det Linköping som väljer Thoresen. Men pengarna är enorma och flera lag har redan tackat nej till hans tjänster på grund av hans lönekrav.

Djurgården ser inte ut att få Thoresen och jag ber återigen om ursäkt för de som nu hoppades på hans signatur för Stockholmslaget."
Amen hur fan kan du lyssna på dusan?! d e den dummaste idioten som finns. snubben vet säkert inte ens vad is är..

Vipul:
Känner du äns Dusan lr?? Annars jäkligt onödigt att skriva sådär. Känner nämligan han. Det är förövrigt Dragans storebror.
Om vi bortser från Sportfånes korkade inlägg var det här nog ett av de dummaste jag läst.

Är du medveten om vilka jävla problem Dusan ställde till det för DIF under senaste säsongen? "Linkan är för bra för elitserien. Han är inte nöjd med laget, han vill bort osv osv..."

Dusan lyckades förvränga Linkans ord till något sådant vilket skapade en dålig stämning inom klubben ett tag... Gissa själv vad vi tycker om Dusan?
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
pekka21
Inlägg: 572
Blev medlem: 2005-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrtälje

Inlägg av pekka21 »

Vipul skrev:
pekka21 skrev:Så här skriver Dusan på DN i sin blogg om Bremberg:

"Uppdatering om Fredrik Brembergs framtid i Djurgården. Enligt uppgifter till den här bloggen har nu klubben som visat intresse i KHL, Sibir Novosibirsk backat ur till 90 .

De har studerat filmer och sett honom spela. De anser att han är svag i spelet utan puck och är oroliga över att han gjorde två mediokra säsonger i Malmö. Med hans mått mätt.

Novosibirsk vill ha spelare som ger järnet i alla lägen. De tyckte dessutom att han var, enligt min källa, skridskosvag."

Och om Thoresen:
"Patrick Thoresen kommer enligt mina uppgifter inte att hamna i Djurgården. Anledningen är naturligtvis pengarna.

Chockerande uppgifter till denna blogg gör gällande att han kräver 320.000 i månadslön. De klubbar som är i behov av denna typ av spelare och har pengarna är Linköping och HV71.

Förmodligen blir det Linköping som väljer Thoresen. Men pengarna är enorma och flera lag har redan tackat nej till hans tjänster på grund av hans lönekrav.

Djurgården ser inte ut att få Thoresen och jag ber återigen om ursäkt för de som nu hoppades på hans signatur för Stockholmslaget."
Amen hur fan kan du lyssna på dusan?! d e den dummaste idioten som finns. snubben vet säkert inte ens vad is är..
Har jag skrivit någonstans att jag har lyssnat på honom? Nej.

Jag kopierade bara hans text från hans blogg. Ta det lite lugnt istället, det är inte bra för hjärtat att hetsa upp sig sådär för strunt saker.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Kall-El skrev:Thoresen är exakt den anfallstyp som i saknar. Killen besitter både tuffhet och teknik samtidigt som han träffar målet med jämna mellantum. Även om forwardsplatserna är fyllda måste det ges plats för killen som t ex är klasser bättre än både Anger och Axelsson. Med honom laget blir dessutm år forwardsbesättning relativt komplett vilket den inte varitpå flera säsonger.

Ignatovic måste vara ett skämt och dessutom ett dåligt sådant. Skall man plocka in utlänningar skall dessa var spets vilket denna kille INTE är...

Stämmer in till fullo.

(Anger borde vi göra oss av med.)
fd skuggan
Inlägg: 158
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av fd skuggan »

Caveman skrev:

Stämmer in till fullo.

(Anger borde vi göra oss av med.)

Alltså, jag verkar vara ensam om att INTE tycka att vi ska ta Thoresen.
Och framförallt ska vi absolut inte göra oss av med Anger. Han var otroligt nyttig förra säsongen och liksom Timmy P gör han sällan en dålig match. Stabil är väl ordet jag söker. Anger påminner mycket om Rudslätt i mina ögon. Sällan dålig, alltid nyttig. "Går till jobbet" varje match.

Nu vill jag inte alls påstå eller jämföra honom men Thoresen som naturligtvis är en grymt bra ishockeyspelare, men absolut inte den klasspelare av toppklass som alla vill göra gällande.

Jag tror folk här i forumet helt enkelt minns och gillar hans spelartyp som är av klassisk järnkamin-karaktär.

Men minnet är kort hos vissa som verkar glömt att han också var totalt anonym i många matcher. (Hade en LÅNG måltorka i DIF som ingen verka minnas)

Dessutom begär han en fantasilön i förhållande till hans helt misslyckade NHL-karriär. (Att inte ens ta en plats i Philly som saknar en massa forwards inför nästa säsong?...Det är svagt, menar jag)
Vi behöver VERKLIGEN INTE lägga 5 millar på en forward i detta lägge. Mycket hellre en eller två klassbackar.

Full fart framåt? Visst, men håll för fan tätt bakåt också!

Vill avslutningsvis bara poängtera och förtydliga att jag också älskar Thoresens spelartyp och verkligen skulle vilja se honom i DIF, men inte till priset av ett ihåligt försvar.
MAP
Inlägg: 187
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av MAP »

Måste hålla med Skuggan här. Thore spelade med Linkan och gjorde 36 poäng sista säsongen. Helt okej och han hjälpte till att hålla DIF från kvalserien.

Men att i detta läge, med 15 fullgoda forwards, svag backsida, lite pengar... att då gå in och betala miljonbelopp i sign on och en lön som är bland de högsta i Elitserien är bara galenskap.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2342
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Inlägg av Buford »

Nog är det så att det skulle sticka i många DIF-ögon om Thoresen går till en annan klubb i ES, inklusive mina. Men bara för det får vi inte stirra oss blinda på honom utan se till vårat bästa som helhet. BEHÖVER vi verkligen en spelare som Thoresen? Vad är mest akut? Inte för att jag är något proffs på att bygga lag, men en back-klippa ser t.o.m jag vi behöver mera just nu. Visst, har har vi råd så...
Låst