Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Inlägg av sportfåne »

linus kjell klar för Stjernen... synd tycker jag för grabben är talang
DIF <3
TomyMörth
Inlägg: 225
Blev medlem: 2006-09-01

Inlägg av TomyMörth »

Diffe89 skrev:
TomyMörth skrev:Snälla! Jämför inte Lidström och Printz! Lidströms hockey kunskaper är från en annan Galax jämfört med Printz!
Ingen har jämfört Printz med Lidström.

Jag har bara övervakat den här tråden lite den senaste tiden och jag kan konstatera att du min herre är det mest pinsamma som detta forum någonsin skådat (förlåt Bauta). Er andra: GE FAN I ATT SNACKA MER OM PRINTZ HOCKEYEGENSKAPER I SILLY-TRÅDEN! STARTA EN NY TRÅD ELLER LÄGG NER!

Jag tycker definitivt att man inte skall kasta sten i glashus! Men tydligen fungerar det så att om man har en annan uppfattning än Mängden "dvs flock djuren" så är man pinsam med mm.....Alla skall vara lagom och tycka lika tycks det! Du behöver inte skriva mer då 95% av dina inlägg är som karbonpapper till alla andra! Oj vad tråkigt liv du måste ha!
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

TomyMörth skrev:
Diffe89 skrev:
TomyMörth skrev:Snälla! Jämför inte Lidström och Printz! Lidströms hockey kunskaper är från en annan Galax jämfört med Printz!
Ingen har jämfört Printz med Lidström.

Jag har bara övervakat den här tråden lite den senaste tiden och jag kan konstatera att du min herre är det mest pinsamma som detta forum någonsin skådat (förlåt Bauta). Er andra: GE FAN I ATT SNACKA MER OM PRINTZ HOCKEYEGENSKAPER I SILLY-TRÅDEN! STARTA EN NY TRÅD ELLER LÄGG NER!

Jag tycker definitivt att man inte skall kasta sten i glashus! Men tydligen fungerar det så att om man har en annan uppfattning än Mängden "dvs flock djuren" så är man pinsam med mm.....Alla skall vara lagom och tycka lika tycks det! Du behöver inte skriva mer då 95% av dina inlägg är som karbonpapper till alla andra! Oj vad tråkigt liv du måste ha!
Ha ha ha

1. "Mängden" har vad jag har märkt (både här och på andra ställen) uppfattningen att Printz är usel. Jag är en av dem som inte tycker det.

2. Alla ska tycka hur jävla olika som helst, jag älskar när det är så, men man måste veta varför man tycker som man tycker och kunna förklara det för andra.
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Ritterwand »

sportfåne skrev:linus kjell klar för Stjernen... synd tycker jag för grabben är talang
Tobias Lindström sticker också till Norge. Vet inte om det behöver vara så dåligt för dem bara för att det inte är i Sverige.. Om tränarna är bra och om de får mycket speltid så kan det nog funka.
TomyMörth
Inlägg: 225
Blev medlem: 2006-09-01

Inlägg av TomyMörth »

Diffe89 skrev:
TomyMörth skrev:
Diffe89 skrev:
TomyMörth skrev:Snälla! Jämför inte Lidström och Printz! Lidströms hockey kunskaper är från en annan Galax jämfört med Printz!
Ingen har jämfört Printz med Lidström.

Jag har bara övervakat den här tråden lite den senaste tiden och jag kan konstatera att du min herre är det mest pinsamma som detta forum någonsin skådat (förlåt Bauta). Er andra: GE FAN I ATT SNACKA MER OM PRINTZ HOCKEYEGENSKAPER I SILLY-TRÅDEN! STARTA EN NY TRÅD ELLER LÄGG NER!

Jag tycker definitivt att man inte skall kasta sten i glashus! Men tydligen fungerar det så att om man har en annan uppfattning än Mängden "dvs flock djuren" så är man pinsam med mm.....Alla skall vara lagom och tycka lika tycks det! Du behöver inte skriva mer då 95% av dina inlägg är som karbonpapper till alla andra! Oj vad tråkigt liv du måste ha!
Ha ha ha

1. "Mängden" har vad jag har märkt (både här och på andra ställen) uppfattningen att Printz är usel. Jag är en av dem som inte tycker det.

2. Alla ska tycka hur jävla olika som helst, jag älskar när det är så, men man måste veta varför man tycker som man tycker och kunna förklara det för andra.


Om du inte förstår kan jag skicka ett pm till dig på enkel svenska så att även du förstår!
Användarvisningsbild
X3M
Inlägg: 366
Blev medlem: 2006-08-10
Ort: Gotland

Inlägg av X3M »

Varför inte bara lägga ner och ta det på pm istället? Denna tråd är till för annat.
Vipul
Inlägg: 98
Blev medlem: 2006-04-09

Inlägg av Vipul »

Jaha så mats sundin vill inte spela me dif inte ens i lockouten men kan ist ställa upp i en golfturnering där han representerar dif..fyyy faaan
Äppelmos
Inlägg: 668
Blev medlem: 2007-01-05
Säsongskort: Ja

Inlägg av Äppelmos »

Vipul skrev:Jaha så mats sundin vill inte spela me dif inte ens i lockouten men kan ist ställa upp i en golfturnering där han representerar dif..fyyy faaan
Ja jag fattar fan inte de asså, seriöst? :S
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Inlägg av lilleman »

Vipul skrev:Jaha så mats sundin vill inte spela me dif inte ens i lockouten men kan ist ställa upp i en golfturnering där han representerar dif..fyyy faaan
Jag tror att skillnaden är ganska radikal. Att byta stad, byta klubb, mindre lön än att åka hit och spela en golfturnering.

Vipul: DIF med versaler!

#300 inlägg#
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
janne08
Inlägg: 299
Blev medlem: 2007-09-28

Inlägg av janne08 »

TomyMörth skrev:
136_Djurgårdare skrev:
robin_dif skrev:
jensa85 skrev:På grund av min otroliga mängd fritid under kvällarna har jag nu kollat upp samtliga mål som vi släppte in i Boxplay under grundserien 07/08 och vem som satt utvisad när motståndarna gjorde mål. Så här ser resultatet ut.

4 Gånger
Otto
Bäcker
Ossi
Jimmie
Fimpen

3 gånger
Timmy
Jiri
Bengan
Anger

2 gånger
Danielsson
Dick
Ryno
Printz

1 gång
Dennis P
Edvin
Tompa
Linkan
Falk
Ronnie
Oscar E

Lite intressant. Eller vad tycker du "TomyMört"? Jag gjorde ju detta för din skull,hehe.
Printz satt alltså utvisad två(!) gånger när motståndarna gjorde mål i PP.
Var det ALLA gångerna du menade?
Ska också tillägga att vid det ena tillfället var så att Djurgården var utspelat mot Brynäs och David fick matchstraff vid ställningen 1-6. Kommer ihåg det speciellt. Det var det enda man kunde glädjas åt att iaf någon visade att man var förbannad över förnedringen.

Men du Mörten, ska vi inte kicka Otto nu när han satt utvisad flest gånger när motståndarna gjorde mål?Särskilt eftersom du skrev nått i stil med. "Om man räknar med alla mål som gjordes när Printz var utvisad så tycker jag han är våran sämsta back".
Det borde väl vara rimligt eftersom Ottosson är våran sämsta center enligt ditt sett att tycka o tänka?
Intressant är att vi släppte in mål när Boxplay spelarna satt utvisade .
Precis, det "jensa85" får fram i den där uppställningen är vilka spelare som är mest betydelsefulla i vårat boxplay (alltså dom som satt utvisade vid flest mål).


Dom flesta på det här forumet är enögda Ni fattar ingenting! Ni har inte tagit med statistiken hur många mål Printz var inne på när han spelade i Boxplay! Jag tycker att Printz är en överbetald elikseriespelare! Det finns bättre spelare än han för den lönen han lyfter! Jensa du måste vara den mest korkade Idioten härinne! eller möjligen "pojkvän" till Printz! Kall_el och jag är dom enda som vågar kritisera DIF! Printz platsade inte ens i Flyers när dom gjorde sin sämsta säsong på många år! Men det är möjligt att du har sett något som ingen NHL klubb eller nhl scouter såg!
Nu börjar det bli ännu mer intressant....
Jag håller delvis med dig i att du och EL-Kalle är dom som kritiserar DIF.
Men för att vara mer precis Ni är dom ända i detta forum som BARA KRITISERAR, aldrig ett positivt ord aldrig någon uppmuntran utan bara Kritik, Gnäll och mer Kritik, Gnäll…..
Världen funkar inte så, ibland även om det tar i mot måste man försöka vara lite positiv i sin Kritik. Problemet är att ibland kommer det några bra åsikter från er, ja i alla fall från EL-Kalle. men det bryr man sig inte om för 95% är bara gnäll och kritik, därför tycker jag att ni skall tänka om lite.
Dittt utalande ” Printz platsade inte ens i Flyers när dom gjorde sin sämsta säsong på många år! Men det är möjligt att du har sett något som ingen NHL klubb eller nhl scouter såg!
Kan jag bara konstatera är både omoget och okunnigt !!
Nu till lite uppmuntran
Nu kan det ju förhålla sig så att du och EL-Kalle är två missförstådda gossar som aldrig själva har fått höra ett positivt ord, men misströsta inte Jag Gillar Er……
Nu hoppas jag att detta skall uppmuntra er till att bli lite Gladare och lite mer Djurgårdare….

Bara 3½ månad Kvar !!!!!
kapten_zoom
Inlägg: 31
Blev medlem: 2007-09-25
Ort: huddinge

Inlägg av kapten_zoom »

Dick stannar kommande säsong! :lol:
jjonas
Inlägg: 504
Blev medlem: 2008-01-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av jjonas »

kapten_zoom skrev:Dick stannar kommande säsong! :lol:
Hehe, det står redan på hemsidan :P
Användarvisningsbild
Struten
Inlägg: 568
Blev medlem: 2008-05-05
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av Struten »

jjonas skrev:
kapten_zoom skrev:Dick stannar kommande säsong! :lol:
Hehe, det står redan på hemsidan :P
[/code][/quote] Om du kollar på tiden när kapten_zoom skrev sitt inlägg och sen på tiden då nyheten lades ut så ser du att han var före.

Annars tycker jag att det är väldigt kul att "dicken" kommer att spela ännu en säsong för oss då jag tror att han en gång kommer bli något stort i framtiden och att han kommer utvecklas ytterligare under nästa säsong.
Det ska bli härligt att få se hans fintande och trixande. Jag hoppas att Johansson/Montén ger honom deras fulla förtroende och att han i slutet av säsongen ska ha kommit +25 poäng.
kapten_zoom
Inlägg: 31
Blev medlem: 2007-09-25
Ort: huddinge

Inlägg av kapten_zoom »

Struten skrev:
jjonas skrev:
kapten_zoom skrev:Dick stannar kommande säsong! :lol:
Hehe, det står redan på hemsidan :P
[/code]
Om du kollar på tiden när kapten_zoom skrev sitt inlägg och sen på tiden då nyheten lades ut så ser du att han var före.

Annars tycker jag att det är väldigt kul att "dicken" kommer att spela ännu en säsong för oss då jag tror att han en gång kommer bli något stort i framtiden och att han kommer utvecklas ytterligare under nästa säsong.
Det ska bli härligt att få se hans fintande och trixande. Jag hoppas att Johansson/Montén ger honom deras fulla förtroende och att han i slutet av säsongen ska ha kommit +25 poäng.[/quote]

finns såna som knappt kollar på hemsidan :roll: Aja hursomhelst en god nyhet enligt mig :D
Algot2003
Inlägg: 176
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Jönköping

Inlägg av Algot2003 »

Härligt att Dick stannar :)

I artiklen står det också att läsa;

"Tidigare rapporterade vi om att Djurgården och Michael Holmqvist var muntligt överens om ett tvåårskontrakt, nu har avtalet undertecknats och Holmqvist är klar för spel i Djurgården de två kommande säsongerna."

Känns mycket bra måste jag säga. Dessutom ska en back in men dom väntar på rätt spelare. Ossi eller Tjärna tolkar jag det som.
Låst