Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

En spelare kan göra en felpass, kan råka skjuta i fel läge... Kan råka ramla i fel läge. Men inte bara för detta så behöäver det bli mål! Ifall en målvakt gör ett fel, då sitter den! Svårare än så är det inte...!
Östgöten
Inlägg: 477
Blev medlem: 2007-03-08

Inlägg av Östgöten »

jensa85 skrev:Va tycker ni andra om mina uppställningar o "betyg"?
Redovisar mina tankar utifrån dina funderingar nedan. Jag har lagt till min "drömvärvning" i form av Daniel Tjärnqvist, det vill säga en tvåvägsback av högsta klass:

Betygskalan följer den klassiska 1-5 skalan, som sätts utifrån förväntad förmåga kommande säsong.

5= Hög elitserieklass
4= God elitserieklass
3= Elitserieklass
2= Låg elitserieklass
1= Ej elitserieklass

T Eriksson (4) - Ottosson (4) - Axelsson (3)
Ragnarsson (4) - Daniel Tjärnqvist (5)

Snittbetyg: 4,0

T Eriksson och Otto täcker upp för Dick bakåt. Dick har storleken och lär sig att ta stryk framför mål. Ragge och Tjärnas bildar ett av Elitseriens vassaste backpar. Nämnda backpar kan utan problem föra upp pucken i motståndarnas zon eller passa den till forwards.

Bremberg (5) - Holmqvist (4) - Danielsson (4)
Timmy (4) - N Andersson (2)

Snittbetyg: 3,8

Holmqvist går på mål och täcker bakåt liksom Danielsson. Timmy kompletterar högerskjutande Niklas Andersson, som spelar upp sig under säsongen. Nämnda backpar kan föra upp pucken i motståndarnas zon eller passa den till forwards.

Anger (3) - Engqvist (3) - Figren (3)
Printz (3) - O Eklund (3)

Snittbetyg: 3,0

Engqvist placeras med Anger som är duktig både defensivt och offensivt. Figren trollar, spelar fram och gör mål. Anger tar lite mer djup så att Engvist kan komma högre upp i banan och utnyttja sin storlek framför mål. Anger är en duktig passningsspelare och nämnda position längre bak i banan kan ge honom utrymme att komma mer till sin rätt än föregående säsong.

Printz kompletteras med Oscars fina rörelse och positionsspel samtidigt som Eklund drar nytta av Davids förmåga att städa rent framför eget mål. Nämnda backpar kan föra upp pucken i motståndarnas zon eller passa den till forwards.

Ölvestad (3) - Falk (3) - Fimpen (3)
Ronnie P (3) - Deilert (2)

Snittbetyg: 2,8

Fjärdekedjan är en ren "checkingline". På backsidan matchas Deilert sparsamt samtidigt som Ronnie P används flitigt i BP. Nämnda backpar kan inte föra upp pucken i motståndarnas zon eller passa den till forwards. Deilert är en ung Jiri Marusak som är en fungerande back vars främsta förmåga är att skjuta. Liksom Jiri kladdar Deilert mycket med pucken och han har även ovanan att göra "konstiga" misstag i egen zon. Deilert kräver en Timmy P för att han ska fungera, något som Ronnie inte kan leverera. Det skall dock bli intressant att följa Alexanders utveckling kommande säsong.

Calle G, Henrik E och Jacob J "kastas" in vid skador. Edvin ersätter vid skador och gör förtjänstfullt sin sista säsong i DIF.
Senast redigerad av Östgöten den 2008-06-06 10:23:08, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
X3M
Inlägg: 366
Blev medlem: 2006-08-10
Ort: Gotland

Inlägg av X3M »

Ser grymt bra ut, hoppas vi kör den uppställningen. Längtar till det drar igång man får fan gåshud. =)
Användarvisningsbild
reservjesus
Inlägg: 1066
Blev medlem: 2007-09-28

Inlägg av reservjesus »

Östgöten skrev:
jensa85 skrev:Va tycker ni andra om mina uppställningar o "betyg"?
Redovisar mina tankar utifrån dina funderingar nedan. Jag har lagt till min "drömvärvning" i form av Daniel Tjärnqvist, det vill säga en tvåvägsback av högsta klass:

Betygskalan följer den klassiska 1-5 skalan, som sätts utifrån förväntad förmåga kommande säsong.

5= Hög elitserieklass
4= God elitserieklass
3= Okej elitserieklass
2= Låg elitserieklass
1= Ej elitserieklass

T Eriksson (4) - Ottosson (4) - Axelsson (3)
Ragnarsson (4) - Daniel Tjärnqvist (5)

Snittbetyg: 4,0

T Eriksson och Otto täcker upp för Dick bakåt. Dick har storleken och lär sig att ta stryk framför mål. Ragge och Tjärnas bildar ett av Elitseriens vassaste backpar. Nämnda backpar kan utan problem föra upp pucken i motståndarnas zon eller passa den till forwards.

Bremberg (5) - Holmqvist (4) - Danielsson (4)
Timmy (4) - N Andersson (2)

Snittbetyg: 3,8

Holmqvist går på mål och täcker bakåt liksom Danielsson. Timmy kompletterar högerskjutande Niklas Andersson, som spelar upp sig under säsongen. Nämnda backpar kan föra upp pucken i motståndarnas zon eller passa den till forwards.

Anger (3) - Engqvist (3) - Figren (3)
Printz (3) - O Eklund (3)

Snittbetyg: 3,0

Engqvist placeras med Anger som är duktig både defensivt och offensivt. Figren trollar, spelar fram och gör mål. Anger tar lite mer djup så att Engvist kan komma högre upp i banan och utnyttja sin storlek framför mål. Anger är en duktig passningsspelare och nämnda position längre bak i banan kan ge honom utrymme att komma mer till sin rätt än föregående säsong.

Printz kompletteras med Oscars fina rörelse och positionsspel samtidigt som Eklund drar nytta av Davids förmåga att städa rent framför eget mål. Nämnda backpar kan föra upp pucken i motståndarnas zon eller passa den till forwards.

Ölvestad (3) - Falk (3) - Fimpen (3)
Ronnie P (3) - Deilert (2)

Snittbetyg: 2,8

Fjärdekedjan är en ren "checkingline". På backsidan matchas Deilert sparsamt samtidigt som Ronnie P används flitigt i BP. Nämnda backpar kan inte föra upp pucken i motståndarnas zon eller passa den till forwards. Deilert är en ung Jiri Marusak som är en fungerande back vars främsta förmåga är att skjuta. Liksom Jiri kladdar Deilert mycket med pucken och han har även ovanan att göra "konstiga" misstag i egen zon. Deilert kräver en Timmy P för att han ska fungera, något som Ronnie inte kan leverera. Det skall dock bli intressant att följa Alexanders utveckling kommande säsong.

Calle G, Henrik E och Jacob J "kastas" in vid skador. Edvin ersätter vid skador och gör förtjänstfullt sin sista säsong i DIF.
Tycker du satt ihop klockrena femmor. Bara hoppas på att tjärnqvist kommer till oss. Men annars tror jag verkligen på dem femmorna, och som du säger med Frylen kan han nöta bänk, vi har juniorer som tar hans platts. Men tyvär tror jag Frylen kommer få mycket speltid som tidigare säsongen.
Användarvisningsbild
Drutten
Inlägg: 284
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Drutten »

reservjesus skrev:
Östgöten skrev:
jensa85 skrev:Va tycker ni andra om mina uppställningar o "betyg"?
Redovisar mina tankar utifrån dina funderingar nedan. Jag har lagt till min "drömvärvning" i form av Daniel Tjärnqvist, det vill säga en tvåvägsback av högsta klass:

Betygskalan följer den klassiska 1-5 skalan, som sätts utifrån förväntad förmåga kommande säsong.

5= Hög elitserieklass
4= God elitserieklass
3= Okej elitserieklass
2= Låg elitserieklass
1= Ej elitserieklass

T Eriksson (4) - Ottosson (4) - Axelsson (3)
Ragnarsson (4) - Daniel Tjärnqvist (5)

Snittbetyg: 4,0

T Eriksson och Otto täcker upp för Dick bakåt. Dick har storleken och lär sig att ta stryk framför mål. Ragge och Tjärnas bildar ett av Elitseriens vassaste backpar. Nämnda backpar kan utan problem föra upp pucken i motståndarnas zon eller passa den till forwards.

Bremberg (5) - Holmqvist (4) - Danielsson (4)
Timmy (4) - N Andersson (2)

Snittbetyg: 3,8

Holmqvist går på mål och täcker bakåt liksom Danielsson. Timmy kompletterar högerskjutande Niklas Andersson, som spelar upp sig under säsongen. Nämnda backpar kan föra upp pucken i motståndarnas zon eller passa den till forwards.

Anger (3) - Engqvist (3) - Figren (3)
Printz (3) - O Eklund (3)

Snittbetyg: 3,0

Engqvist placeras med Anger som är duktig både defensivt och offensivt. Figren trollar, spelar fram och gör mål. Anger tar lite mer djup så att Engvist kan komma högre upp i banan och utnyttja sin storlek framför mål. Anger är en duktig passningsspelare och nämnda position längre bak i banan kan ge honom utrymme att komma mer till sin rätt än föregående säsong.

Printz kompletteras med Oscars fina rörelse och positionsspel samtidigt som Eklund drar nytta av Davids förmåga att städa rent framför eget mål. Nämnda backpar kan föra upp pucken i motståndarnas zon eller passa den till forwards.

Ölvestad (3) - Falk (3) - Fimpen (3)
Ronnie P (3) - Deilert (2)

Snittbetyg: 2,8

Fjärdekedjan är en ren "checkingline". På backsidan matchas Deilert sparsamt samtidigt som Ronnie P används flitigt i BP. Nämnda backpar kan inte föra upp pucken i motståndarnas zon eller passa den till forwards. Deilert är en ung Jiri Marusak som är en fungerande back vars främsta förmåga är att skjuta. Liksom Jiri kladdar Deilert mycket med pucken och han har även ovanan att göra "konstiga" misstag i egen zon. Deilert kräver en Timmy P för att han ska fungera, något som Ronnie inte kan leverera. Det skall dock bli intressant att följa Alexanders utveckling kommande säsong.

Calle G, Henrik E och Jacob J "kastas" in vid skador. Edvin ersätter vid skador och gör förtjänstfullt sin sista säsong i DIF.
Jag tycker att både Ölvestad, Falk och Ronnie förtjänar högre betyg än 3.
Ingen seger utan offer
Vipul
Inlägg: 98
Blev medlem: 2006-04-09

Inlägg av Vipul »

Tobias Lindström lämnar Dif..då kanske william wallen får chansen om ngn blir skadad;)
Östgöten
Inlägg: 477
Blev medlem: 2007-03-08

Inlägg av Östgöten »

Drutten skrev:Jag tycker att både Ölvestad, Falk och Ronnie förtjänar högre betyg än 3.
En 3:a betyder Elitserieklass. I min text har begreppet "okej elitserieklass" använts som jag förtydligat med att förkorta till Elitserieklass.

Ölvestad höll föregående säsong Elitserieklass liksom Ronnie och Falk. DIF kom på sjunde plats föregående säsong och det är svårt att sätta för många epitet "God elitserieklass" när laget inte ens kom bland de fyra bästa. Vi supportrar kan inte skylla sjundeplatsen på Edvin Frylén och David Printz. Laget var inte värda mer. Tyvärr är det så att många som skriver på forumet har lite för höga förväntningar och krav på DIF:s spelare.

För att få epitetet "God elitserieklass" bör spelaren åtminstone varit nära att bli uttagen i landslaget. Falk och Ronnie var inte nära förra säsongen. Ölvestad kan ha varit nära på grund av tidigare säsongers prestationer, men inte för det han presterade på plan (förutom i slutspelet). Snittbetyget för truppen (exklusive målvakter) ligger på 3,4 och det speglar att DIF har chans att sluta på en sjätte till åttonde plats nästa säsong, varken mer eller mindre. För att det ska ske behövs dock en back av Tjärnas eller Ossis kaliber.
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Inlägg av sportfåne »

hur kan Khl vilja köpa lärking och rådbjer? jag tror det bara är bra för oss om dom gör det för vill inte ha kvar råttan lärking som alltid dömmer emot oss att ingen kan se det :evil: :wink:
DIF <3
Steef
Inlägg: 359
Blev medlem: 2008-03-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Inlägg av Steef »

sportfåne skrev:hur kan Khl vilja köpa lärking och rådbjer? jag tror det bara är bra för oss om dom gör det för vill inte ha kvar råttan lärking som alltid dömmer emot oss att ingen kan se det :evil: :wink:
vi får hoppas att dem går till khl då båda 2
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Inlägg av Jockmaniac »

Steef skrev:
sportfåne skrev:hur kan Khl vilja köpa lärking och rådbjer? jag tror det bara är bra för oss om dom gör det för vill inte ha kvar råttan lärking som alltid dömmer emot oss att ingen kan se det :evil: :wink:
vi får hoppas att dem går till khl då båda 2
Det är absolut ingen förlust för Elitserien. Framförallt inte för oss. Gnagardomare bägge två.
100% DJURGÅRDSJ***L
TomyMörth
Inlägg: 225
Blev medlem: 2006-09-01

Inlägg av TomyMörth »

Caveman skrev:Printz är en spelare som oftas ställs mot motståndarnas bästa spelare, kan det ha att något att göra angående +- & utvisningminuter.

TommyMörth

Du har inte följt DIF i elitserien det märker man då du helt obegripligt säger att Printz var 4-5 bäst i DIF, det är nästintill skrattretande och därför helt logiskt att jag ifrågarsätter hur många matcher du sett...


Daniel Larsson, En klart godkänd säsong är 4/5 i betyg, tavlorna gör att det inte blir en femma.
Jag vet att man inte kan jämföra en målvakts missar med en utespelares därför har jag heller aldrig gjort den jämförelsen.


Du kan inte ha sett många matcher om du påstår att DIF matchade Printz mot dom bästa spelarna i andra lagen! Daniel Larsson skall ha 5 i betyg Printz 2! Dessutom dåliga upspel! För många utvisningar och för dålig +- statistik på honom!
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

TomyMörth skrev:
Caveman skrev:Printz är en spelare som oftas ställs mot motståndarnas bästa spelare, kan det ha att något att göra angående +- & utvisningminuter.

TommyMörth

Du har inte följt DIF i elitserien det märker man då du helt obegripligt säger att Printz var 4-5 bäst i DIF, det är nästintill skrattretande och därför helt logiskt att jag ifrågarsätter hur många matcher du sett...


Daniel Larsson, En klart godkänd säsong är 4/5 i betyg, tavlorna gör att det inte blir en femma.
Jag vet att man inte kan jämföra en målvakts missar med en utespelares därför har jag heller aldrig gjort den jämförelsen.


Du kan inte ha sett många matcher om du påstår att DIF matchade Printz mot dom bästa spelarna i andra lagen! Daniel Larsson skall ha 5 i betyg Printz 2! Dessutom dåliga upspel! För många utvisningar och för dålig +- statistik på honom!
Att inte du ger upp.. Jo, jag var och såg MÅNGA matcher LIVE (säsongskort), tycker det är bättre än att sitta hemma och leta, bläddra ibland statistiken för att få fram spelarnas +- statistik. Det ger mig mer att kolla på matcherna....
TomyMörth
Inlägg: 225
Blev medlem: 2006-09-01

Inlägg av TomyMörth »

Caveman skrev:
TomyMörth skrev:
Caveman skrev:Printz är en spelare som oftas ställs mot motståndarnas bästa spelare, kan det ha att något att göra angående +- & utvisningminuter.

TommyMörth

Du har inte följt DIF i elitserien det märker man då du helt obegripligt säger att Printz var 4-5 bäst i DIF, det är nästintill skrattretande och därför helt logiskt att jag ifrågarsätter hur många matcher du sett...


Daniel Larsson, En klart godkänd säsong är 4/5 i betyg, tavlorna gör att det inte blir en femma.
Jag vet att man inte kan jämföra en målvakts missar med en utespelares därför har jag heller aldrig gjort den jämförelsen.


Du kan inte ha sett många matcher om du påstår att DIF matchade Printz mot dom bästa spelarna i andra lagen! Daniel Larsson skall ha 5 i betyg Printz 2! Dessutom dåliga upspel! För många utvisningar och för dålig +- statistik på honom!
Att inte du ger upp.. Jo, jag var och såg MÅNGA matcher LIVE (säsongskort), tycker det är bättre än att sitta hemma och leta, bläddra ibland statistiken för att få fram spelarnas +- statistik. Det ger mig mer att kolla på matcherna....

Statistiken ljuger aldrig! Förövrigt var jag på en hel del matcher och resten följde jag på Tv! Så lägg ner! Varför tror du NHL har statistik på allt?
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

För någon säsong sedan, hade Niklas Lidström -4 i +/- statistiken. Säger det något om vilken spelare han är? Men om man förövrigt är och ser honom på någon match i detroit, även den säsongen han hade dålig +/- statistik. Så ser man ju hur bra han är, så lägg ner det där snacket. Givetvis är inte -4 bra på något sätt, men ändå blev han vald till NHL's bäste back... Konstigt nog eller? Enough of this.
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Inlägg av blocco »

Ska tillägga att +/- statsistiken hänger på de övriga 5 i laget som är på isen och inte bara på dig själv.
Låst