Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Inlägg av Therocket1 »

136_Djurgårdare skrev:
Therocket1 skrev:Ändå lyckades Marusak göra 16p och bli poängbästa back i laget.
Är du kanadensare på riktigt Therocket1? Du är i allafall lika fixerad vid poäng och statistik som en sådan. Poäng brukar sällan berätta hela sanningen om en spelares säsong. Men ok han var bättre än Edvin.
Hade vi inte haft Marusak så hade vi gjort 16 mål mindre, Marusak lyckades dessutom hamna +3 i +/- statistiken. Han hade dessutom 26 utvisningsminuter. Nåt måste han ha gjort rätt då han var inne på fler mål framåt än bakåt, och då har ändå varit inne på en hel del powerplay mål.

Marusak var kanske inte vår bästa back, men värdelös var han inte. Däremot bör han ha presterat bättre med tanke på hur han har spelat för 2 år sedan.
Bild
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Therocket1 skrev:
136_Djurgårdare skrev:
Therocket1 skrev:Ändå lyckades Marusak göra 16p och bli poängbästa back i laget.
Är du kanadensare på riktigt Therocket1? Du är i allafall lika fixerad vid poäng och statistik som en sådan. Poäng brukar sällan berätta hela sanningen om en spelares säsong. Men ok han var bättre än Edvin.
Hade vi inte haft Marusak så hade vi gjort 16 mål mindre, Marusak lyckades dessutom hamna +3 i +/- statistiken. Han hade dessutom 26 utvisningsminuter. Nåt måste han ha gjort rätt då han var inne på fler mål framåt än bakåt, och då har ändå varit inne på en hel del powerplay mål.

Marusak var kanske inte vår bästa back, men värdelös var han inte. Däremot bör han ha presterat bättre med tanke på hur han har spelat för 2 år sedan.
Jiri var absolut inte vår sämsta back, han var nog bättre än Edvin, TJ och Ogge åtminstone. Dock gjorde han alldeles för få poäng sett till vad man förväntade sig. Många av hans mål var rena turmålen och jag kan tänka mig att om vi släppte in några mål i PP så var de hans fel (dessa mål räknas ju inte i +/-) eftersom han oftast tappade puck på offensiv blå. Han ska dock ha cred för att han var den enda av våra backar som vågade skjuta. Tyvärr sköt han ofta så uselt att pucken träffade närmsta motståndare och studsade ut i mittzonen.
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Inlägg av blocco »

Diffe89 skrev:Många av hans mål var rena turmålen och jag kan tänka mig att om vi släppte in några mål i PP så var de hans fel (dessa mål räknas ju inte i +/-)
Jodå, gjorda mål i BP samt insläppta i PP räknas in i +/- statistiken. Mål i PP och insläppta i BP räknas dock inte.

Men jag kan hålla med dig om att några av Jiris kassar var riktiga turmål.
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Inlägg av Therocket1 »

Alla mål räknas som man brukar säga.. ;)
Bild
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

TomyMörth


Printz var väl knappast värvad som en spelande back? Han hör till dom bästa BP-spelarna i elitserien. Efter jul så var han kanske vår bästa back, han steg fram samtidigt som te.x Ossi föll tillbaka.

I slutspelet var det knappast bara Printz som hade problem? Men är man så insnöad att man inte kan ändra sin bedömning när man märker att den inte stämmer. Jag hade te.x fel när jag trodde att Printz skulle bli en man för landslaget redan nu. Men du & Kall-El ni som knappt går på matcherna har bestämt er för att ge honom underkänt, det betyder väl inte att ni har rätt.

Likadant med Anger som jag sågade när det blev klart att han skulle till DIF. Han överraskade mig i inledningen av serien men efter jul så föll han tillbaka och blev precis så medioker som jag misstänkte.
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Inlägg av jensa85 »

Östgöten skrev:
jensa85 skrev:När vi ändå pratar om "betyg" på våra backar tänkte jag göra en analys av hela laget. Det enda som ska in är ju en toppback och en forward,(Dick) så det känns som att det är på sin plats att analysera laget.

Va tycker ni andra om mina uppställningar o "betyg"?
Uppskattar framförallt arbetsinsatsen och du tänkt igenom vad du vill ha sagt. Är inte helt överens med dig om första och andrakedjan, men som sagt snyggt uppställt. Du borde dock justera ner betygen något i laget som helhet. En fyra (4) till Dick A och en trea (3) till Niklas A känns sammantaget lite högt. Dick A var för ojämn förra året för att få en fyra (4). Niklas A vet jag inget om, men han spelade i Allsvenskan föregående säsong och en trea (3) känns därför något optimistiskt (det kan dock stämma).
Som sagt, det är ju mina högst personliga förväntningar på dom. Och jag tror absolut att Dick kan bli en forward av god elitserieklass (4) kommande säsong.
Och jag tror även att Niklas Andersson kan bli en okej fungerande elitserieback (3).
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

jensa85 skrev:
Östgöten skrev:
jensa85 skrev:När vi ändå pratar om "betyg" på våra backar tänkte jag göra en analys av hela laget. Det enda som ska in är ju en toppback och en forward,(Dick) så det känns som att det är på sin plats att analysera laget.

Va tycker ni andra om mina uppställningar o "betyg"?
Uppskattar framförallt arbetsinsatsen och du tänkt igenom vad du vill ha sagt. Är inte helt överens med dig om första och andrakedjan, men som sagt snyggt uppställt. Du borde dock justera ner betygen något i laget som helhet. En fyra (4) till Dick A och en trea (3) till Niklas A känns sammantaget lite högt. Dick A var för ojämn förra året för att få en fyra (4). Niklas A vet jag inget om, men han spelade i Allsvenskan föregående säsong och en trea (3) känns därför något optimistiskt (det kan dock stämma).
Som sagt, det är ju mina högst personliga förväntningar på dom. Och jag tror absolut att Dick kan bli en forward av god elitserieklass (4) kommande säsong.
Och jag tror även att Niklas Andersson kan bli en okej fungerande elitserieback (3).
Sluta upp och ljug din tomte. Jag såg på ett eller annat sätt samtliga matcher förra säsongen utom 2. En stor majoritet av dessa var på TV vilket i jämförelse med live är betydligt bättre om man har för avsikt att bedöma en spelares kvalité då TV ger möjlighet till både repriser och närbilder.

För övrigt verkar det som att dina argument börjar tryta alltmer då du måste ge dig in på personangrepp istället för att försöka föra fram vettiga synpunkter.

Vidare kan man fråga sig hur många matcher du sett, eller om du möjligvis behöver glasögon då du vid ett flertal tillfällen hävdat att Daniel Larsson gjorde fler svaga insatser / missar jämfört med Printz...
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Inlägg av jensa85 »

Kall-El skrev:
jensa85 skrev:
Östgöten skrev:
jensa85 skrev:När vi ändå pratar om "betyg" på våra backar tänkte jag göra en analys av hela laget. Det enda som ska in är ju en toppback och en forward,(Dick) så det känns som att det är på sin plats att analysera laget.

Va tycker ni andra om mina uppställningar o "betyg"?
Uppskattar framförallt arbetsinsatsen och du tänkt igenom vad du vill ha sagt. Är inte helt överens med dig om första och andrakedjan, men som sagt snyggt uppställt. Du borde dock justera ner betygen något i laget som helhet. En fyra (4) till Dick A och en trea (3) till Niklas A känns sammantaget lite högt. Dick A var för ojämn förra året för att få en fyra (4). Niklas A vet jag inget om, men han spelade i Allsvenskan föregående säsong och en trea (3) känns därför något optimistiskt (det kan dock stämma).
Som sagt, det är ju mina högst personliga förväntningar på dom. Och jag tror absolut att Dick kan bli en forward av god elitserieklass (4) kommande säsong.
Och jag tror även att Niklas Andersson kan bli en okej fungerande elitserieback (3).
Sluta upp och ljug din tomte. Jag såg på ett eller annat sätt samtliga matcher förra säsongen utom 2. En stor majoritet av dessa var på TV vilket i jämförelse med live är betydligt bättre om man har för avsikt att bedöma en spelares kvalité då TV ger möjlighet till både repriser och närbilder.

För övrigt verkar det som att dina argument börjar tryta alltmer då du måste ge dig in på personangrepp istället för att försöka föra fram vettiga synpunkter.

Vidare kan man fråga sig hur många matcher du sett, eller om du möjligvis behöver glasögon då du vid ett flertal tillfällen hävdat att Daniel Larsson gjorde fler svaga insatser / missar jämfört med Printz...
Ehh, det känns inte som att din kritik var riktad mot mej va? Utan du bara citerade fel?hehe
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Kall-El skrev:
jensa85 skrev:
Östgöten skrev:
jensa85 skrev:När vi ändå pratar om "betyg" på våra backar tänkte jag göra en analys av hela laget. Det enda som ska in är ju en toppback och en forward,(Dick) så det känns som att det är på sin plats att analysera laget.

Va tycker ni andra om mina uppställningar o "betyg"?
Uppskattar framförallt arbetsinsatsen och du tänkt igenom vad du vill ha sagt. Är inte helt överens med dig om första och andrakedjan, men som sagt snyggt uppställt. Du borde dock justera ner betygen något i laget som helhet. En fyra (4) till Dick A och en trea (3) till Niklas A känns sammantaget lite högt. Dick A var för ojämn förra året för att få en fyra (4). Niklas A vet jag inget om, men han spelade i Allsvenskan föregående säsong och en trea (3) känns därför något optimistiskt (det kan dock stämma).
Som sagt, det är ju mina högst personliga förväntningar på dom. Och jag tror absolut att Dick kan bli en forward av god elitserieklass (4) kommande säsong.
Och jag tror även att Niklas Andersson kan bli en okej fungerande elitserieback (3).
Sluta upp och ljug din tomte. Jag såg på ett eller annat sätt samtliga matcher förra säsongen utom 2. En stor majoritet av dessa var på TV vilket i jämförelse med live är betydligt bättre om man har för avsikt att bedöma en spelares kvalité då TV ger möjlighet till både repriser och närbilder.

För övrigt verkar det som att dina argument börjar tryta alltmer då du måste ge dig in på personangrepp istället för att försöka föra fram vettiga synpunkter.

Vidare kan man fråga sig hur många matcher du sett, eller om du möjligvis behöver glasögon då du vid ett flertal tillfällen hävdat att Daniel Larsson gjorde fler svaga insatser / missar jämfört med Printz...

Nej, du ser inte bättre på tv´n, man ska inte bara följa pucken i hockey, det händer mycket intressanta saker där pucken inte alltid är och detta ser du bäst live.

Passa dig, vem är du att kalla mig tomte?

Du kunde väl inte gå på matcherna för dom startade vid fel klockslag, eller spelades på fel dagar, eller?

Daniel Larsson gjorde en klart godkänd serie men stod för 4-5 st riktigt stora tavlor, detta är kostsamt då man är målvakt, men du missade väl det?

Jag har aldrig jämfört Printz och Larsson däremot med backkollegorna i laget.

Mina argument tryter inte då jag aldrig påstått att Printz är en spelande PP-back ( nu var han iofs framgångsrik i PP också), mitt argument är som tidigare att han är en av dom bästa BP spelarna i elitserien. Han hade en jobbig inledning men efter jul visade han mer sitt rätta jag.

Men du som alltid ska mästra i alla möjliga trådar verkar har missat det viktigaste och det är själv sporten och hur den ska spelas..

(jag har säsongskort både till hockey och fotbollen)
TomyMörth
Inlägg: 225
Blev medlem: 2006-09-01

Kom inte och snacka om att gå på matcher!

Inlägg av TomyMörth »

Caveman!


Kom inte och snacka om att gå på matcher!

Printz var 4-5 back i DIF! Inte i närheten av landslaget! Inte ens påtänkt till landslaget! Tom Fryhlén hadde bättre +- än prins!

Lägg ner ditt snack!
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: Kom inte och snacka om att gå på matcher!

Inlägg av Remy Lebeau »

Nu vet inte jag vad du hittade din information, men Printz hade -7 och Edvin -10.

Kan dock sägas att både Printz och Edvin hade sämst +/- i hela laget.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Inlägg av sportfåne »

asså shit varför e edvin kvar? jag drömmer fortfarande mardrömmar om alla hans misstag. han åker lika fort max som linkan gör till båset = långsamt :P vill oxå tillägga att linkan är KUNG ;) <3
DIF <3
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

sportfåne skrev:asså shit varför e edvin kvar? jag drömmer fortfarande mardrömmar om alla hans misstag. han åker lika fort max som linkan gör till båset = långsamt :P vill oxå tillägga att linkan är KUNG ;) <3
Vill inte ens påstå att Linkan åker till båset. Han går på skridskorna.
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Inlägg av sportfåne »

hehe e man kung så e man ;P
DIF <3
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Re: Kom inte och snacka om att gå på matcher!

Inlägg av Diffe89 »

Remy Lebeau skrev:Nu vet inte jag vad du hittade din information, men Printz hade -7 och Edvin -10.

Kan dock sägas att både Printz och Edvin hade sämst +/- i hela laget.
De lirade t.o.m. tillsammans ett tag väl? Printz är en helt okej elitserieback sett över en hel säsong förutsatt att han får spela med en spelskicklig och snabb back.
Låst