Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Östgöten
Inlägg: 477
Blev medlem: 2007-03-08

Re: Välkommen

Inlägg av Östgöten »

FredrikA skrev:Michael Holmqvist är mycket välkommen.

Även om Dick skriver på behöver vi en forwad till. Gärna Hannula eller Ekman.
Järefelt har sagt att truppen ska bestå av 13 forwards. Kvarvarande pengar ska läggas på en back, som gärna får vara högerfattad. Calle G och Henrik E är mycket lovande och bör därför inte sitta på bänken alltför mycket.
Erik I
Inlägg: 773
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Lund

Inlägg av Erik I »

MYCKET trevliga nyheter, måste jag säga...välkommen Michael Holmqvist!

Jag har noterat viss skepsis här mot transfern ("diva" har nämnts) och läser gärna ytterligare motivering till detta, om man nu har den uppfattningen. Personligen anser jag - en mindre lyckad säsong i VF bakom sig visserligen men vem fan har haft en lyckad säsong i VF de 2 senaste åren? - att DIF faktiskt gör ett kap i och med att man får en rutinerad spelare av landslagsklass med stort DIF-hjärta (så stort att han tackar nej til LHC:s bud, vilket ju måste varit avsevärt högre). Mycket beröm även till Sportkommittén.

DIF andas optimism :)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Lugn & fin (Mats Waltin), inget är klart ännu.
Än så länge är det bara lätta ord som snabbt kan blåsa iväg lååååångt bort...


Om detta var det toppnamn som skulle in i truppen på forwardssidan är jag ändå lite besviken, hade valt Nisse före Holmqvist 7 dagar i veckan.

Men det kanske aldrig kan bli aktuellt ens?
(sportkommittén kanske vet mer)
FredrikA
Inlägg: 65
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Välkommen

Inlägg av FredrikA »

Östgöten skrev:
FredrikA skrev:Michael Holmqvist är mycket välkommen.

Även om Dick skriver på behöver vi en forwad till. Gärna Hannula eller Ekman.
Järefelt har sagt att truppen ska bestå av 13 forwards. Kvarvarande pengar ska läggas på en back, som gärna får vara högerfattad. Calle G och Henrik E är mycket lovande och bör därför inte sitta på bänken alltför mycket.
Jo jag vet att han har sagt det. Det är min egen åsikt att vi behöver en forwad till av klass även om Dick skriver på.

Sen kan jag hålla med att det är viktigare med en bra back till.
ReikMax
Inlägg: 22
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av ReikMax »

Att Mika Hannula skulle vara en fin värvning råder det väl inga som helst tvivel om. Men att han, som någon ovanstående påpekat, skulle vara en sniper är väl en ganska grov överdrift då han aldrig lyckats göra mer än 15 mål på en säsong... Då slår jag hellre ett slag för Nisse som vi vet producerar år efter år.

För övrigt välkomnar jag Micke Holmqvist med öppna armar.
Användarvisningsbild
*Knirre
Inlägg: 562
Blev medlem: 2005-10-11

Inlägg av *Knirre »

Tror ju inte att man lägger speciellt hög vikt till vad någon sagt i en intervju angående hur många forwards man skall kontraktera om det visar sig att man får ett gyllene tillfälle att kontraktera en riktig klasspelare, förslagsvis Nils Ekman. Det går nog att göra plats för en sådan spelare i sådana fall..
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Välkommen

Inlägg av Ritterwand »

Östgöten skrev: Calle G och Henrik E är mycket lovande och bör därför inte sitta på bänken alltför mycket.
Håller med, därför bör de lånas ut till allsvenskan och bara tas upp till a-laget om det är långtidsskador i truppen. Hoppas vi kan ställa hela 4 kedjor med seniorspelare på isen till höst.
Användarvisningsbild
ludde-
Inlägg: 643
Blev medlem: 2007-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av ludde- »

*Knirre skrev:Tror ju inte att man lägger speciellt hög vikt till vad någon sagt i en intervju angående hur många forwards man skall kontraktera om det visar sig att man får ett gyllene tillfälle att kontraktera en riktig klasspelare, förslagsvis Nils Ekman. Det går nog att göra plats för en sådan spelare i sådana fall..

Bremberg - Holmqvist - Ekman

de skulle jag inte tacka nej till :twisted:
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Don_T
Inlägg: 809
Blev medlem: 2005-07-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vasastan

Inlägg av Don_T »

ReikMax skrev:Att Mika Hannula skulle vara en fin värvning råder det väl inga som helst tvivel om. Men att han, som någon ovanstående påpekat, skulle vara en sniper är väl en ganska grov överdrift då han aldrig lyckats göra mer än 15 mål på en säsong... Då slår jag hellre ett slag för Nisse som vi vet producerar år efter år.

För övrigt välkomnar jag Micke Holmqvist med öppna armar.
Enligt Hannula själv ska DIF ligga långt från den klubb han kommer att spela i nästa säsong. Källa: En god vän till honom.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Med tanke på vilken säsong Holmqvist hade senast i VF känns denna eventuella värvning som småfarlig. Att han dessutom av VF fans beskrivs som divig gör inte det hela bättre direkt. Att han dessutom var petad i vissa matcher för VF får inte mig att jubla direkt högre.

Känns tyvärr som att DIF hel snöat in på att alla svenska spelare som värvas skall vara från regionen annars får det vara.

Jag hade alla veckans dagar hellre tagit Ekman än Holmqvist om jag fått välja.

Detta känns tyvärr som en värvning som kan kosta mycket mer än den smakar.

Att sedan hylla de värvningsansvariga är smått löjligt. De har haft 4 säsonger på sig att skaffa fram en riktigt bra PP-back utan att lyckas. Att de dessutom enbart signar tunga och långsamma backar känns allt anna än rätt heller för den delen. Det smartaste man kan göra just nu är i alla fall att försöka låna ut Frylén för där har vi en dyr klump som inte direk höjer standarden på laget. Att vi dessutom näsan hel saknar högerskyttar gör inte saken bättre...
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Visst, killen lyckades inte i VF men har ju varit bra när han spelat i landslaget. Sen är det en sak att vara divig i VF men om killen säger "jag är Djurgårdare, det är Djurgården jag vill spela för" samtidigt som han tar en lägre lön än i LHC så känns det ändå som att han kommer ge allt för klubben. Det han säger gör honom väldigt välkommen om allt går i lås!
Användarvisningsbild
Killer Kennholt
Inlägg: 121
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Rotebro, Bor i Värmland

Inlägg av Killer Kennholt »

Men är det inte tränarna som bestämmer vilken spelartyp som ska in i laget? Sen är det upp till typ Järlefelt att hitta en sån spelartyp som är möjlig att värva? Tycker inte vi ska klandra dom allt för mycket.
Killer Kennholt Skjuter För Döda
Brutus
Inlägg: 77
Blev medlem: 2006-12-02

Inlägg av Brutus »

Och Kall-el har snöat in på Edwin Frylén hat... tror nästan att han är skyldig till kriget i Irak, växthuseffekten, algblomningen i Östersjön och Domarskandalen i SM-finalspelet.
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av isolerad »

Angående Frylén.

Vad händer om DIF säger till honom att han kommer inte få spela några matcher öht nästa säsong?

Vill han verkligen stanna då?

Inte världens snällaste kanske, men det borde gå : p
i
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

isolerad skrev:Angående Frylén.

Vad händer om DIF säger till honom att han kommer inte få spela några matcher öht nästa säsong?

Vill han verkligen stanna då?

Inte världens snällaste kanske, men det borde gå : p
Tjaa,
Frylén är ju inte direkt i den åldern då det spritter i benen av spellust.
Tror inte han får panik om han inte får spela, han kanske lugnt går till jobbet & hämtar ut sin lön varje dag iaf, en rätt så dum & dyr lösning för DIF

Nää, värvningsansvarig får dra på dumstruten & skämmas en säsong till, sedan är väl Fryléns karriär över..?
Låst