Krig i familjen?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Fricke »

Dam4:

Du är min nya idol.
TomyMörth
Inlägg: 225
Blev medlem: 2006-09-01

Inlägg av TomyMörth »

Damfyra: Det finns inget positivt med AEG dealen! Det är bara en kortsiktig lösning för att få in snabba pengar i klubben för att greja elitlicensen! Det är mycket bättre att låta medlemmarna köpa aktier i klubben! Jag vet att när DIF Hockey skulle ut på börsen första gången var Aktien fulltecknad!

Det här är den mest korkade idéen och upplägg som jag någonsin sett!
Sätta sig i knä på AEG! Nej tack!
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Dam4 saknar förmåga till kritiskttänkande och då skall vi inte ens börja tala om det analytiska ditot.

Det enda personen ifråga gör är att öppet köpa precis allt som skrivs från ledningen utan att försöka läsa mellan raderna eller dra egna slutsatser.
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Fricke »

Kall-El skrev:Dam4 saknar förmåga till kritiskttänkande och då skall vi inte ens börja tala om det analytiska ditot.

Det enda personen ifråga gör är att öppet köpa precis allt som skrivs från ledningen utan att försöka läsa mellan raderna eller dra egna slutsatser.
Och du är den mest konspirationskåta negativa sossen som någonsin reggat sig på detta forum. Dam4 - jag håller din rygg, inga konstigheter.
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

Fricke skrev:
Kall-El skrev:Dam4 saknar förmåga till kritiskttänkande och då skall vi inte ens börja tala om det analytiska ditot.

Det enda personen ifråga gör är att öppet köpa precis allt som skrivs från ledningen utan att försöka läsa mellan raderna eller dra egna slutsatser.
Och du är den mest konspirationskåta negativa sossen som någonsin reggat sig på detta forum. Dam4 - jag håller din rygg, inga konstigheter.
WORD!

Kall-EL: DU skrev att Damfyran inte hade ett kritisktänkande, ni kanske skulle pröva på positivttänkande, kan väl inte va kul och gå runt och sura som ni gör 24 tim/dygn. Och bara gnälla på allt som har med DIF att göra.

Det är precis som ni har satt er för att det finns inget bra med denna affär,och det finns inget som kan ändra er och det spelar ingen roll va Damfyran,Micke Nylander skriver och argumenterar med er. Ni har gett er fan på att detta kommer va undergången för DIF. Men ni kan inte ens se att det kanske kan vara en bra lösning för DIF.
Det enda ni har är vad ni TROR kommer att hända med DIF.

Mitt råd. LÅS TRÅDEN och ta upp denna debatt om något år. så ser vi vilka som hade rätt när vi har mer "kött på benen" istället för en massa spekulationer och fördomar emot AEG
There is no I in TEAM!!!!
Damfyra
Inlägg: 17
Blev medlem: 2006-11-23

kall-el

Inlägg av Damfyra »

Kall-El>>

Som jag sagt förut (inlägget på sida 5) så förstår även jag att fotbollen behöver en ny arena. En arena som uppfyller UEFA-kriterier och inte är omgiven av vallgravar i form av löparbanor liknande de på stadion. Dock så kan jag inte riktigt se hur DIF-Hockeys inträde i AEG påverkar den situationen så direkt som du propagerar för. Staden släpper Globen-området till AEG vilket som och hur djurgårdens hockeystyrelse då påverkar Fotbollens arenafråga så gravt har jag svårigheter i att förstå. Att då, som någon sorts AEG/Kommun-protest, bojkotta Anschutz som investerare är ren idioti ur ett överlevnadsperspektiv som ekonomisk organisation.
Supportrarna kan gå in med pengar i föreningen, absolut. Men det som styrelsen klargjort, både en och två gånger för dig som inte lyssnat, så hade de valt AEG som nyemissionsriktat företag oavsett om någon annan aktör bjudit högre, just för att göra AEG intresserade att driva DIF-Hockey med vinst. (Läs rapporten från mötet, eftersom du tydligen ännu inte kopplat).

Angående de andra större delarna i din "avhandling" så kan jag inget annat än skratta. Du sitter, "konspiratorisk" som någon annan uttryckte det, och gissar dig till avtalsklausuler hejvilt som om du själv vore förhandlingarnas upphovsman. Du pratar om kringförsäljningsfrågor, biljettfrågor och äganderättsfrågor men du har inte den blekaste aning om hur avtalet ser ut pro faktum.
Det är precis detta jag försökt säga, och snälla, lyssna den här gången. Ni förutsätter, gissar er till och drar slutsatser som står till fördel för och bekräftar era teorem om att styrelsen vill sänka DIF till botten. Ni rättar ert eget prov.
Att istället invänta ett resultat eller verkligen tro på att styrelsen kan sköta sitt jobb någorlunda vettigt är ju då inte att totalt sakna kritiskt tänkade eller inte kunna läsa mellan raderna. Detta motargument är en syfteslös föreställning i brist på bättre tankar enligt mig.

Läs på det som skrivits och det som styrelsen sagt. Läs inte bara TJ's hatbrev som endast skildrar en persons åsikter. Visst kommer några av er med konstruktiva resonemang, men resten är bara tomma ord från tomma idélådor.

/Damfyra
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: kall-el

Inlägg av warrant »

Damfyra skrev:Kall-El>>

Som jag sagt förut (inlägget på sida 5) så förstår även jag att fotbollen behöver en ny arena. En arena som uppfyller UEFA-kriterier och inte är omgiven av vallgravar i form av löparbanor liknande de på stadion. Dock så kan jag inte riktigt se hur DIF-Hockeys inträde i AEG påverkar den situationen så direkt som du propagerar för. Staden släpper Globen-området till AEG vilket som och hur djurgårdens hockeystyrelse då påverkar Fotbollens arenafråga så gravt har jag svårigheter i att förstå. Att då, som någon sorts AEG/Kommun-protest, bojkotta Anschutz som investerare är ren idioti ur ett överlevnadsperspektiv som ekonomisk organisation.
Supportrarna kan gå in med pengar i föreningen, absolut. Men det som styrelsen klargjort, både en och två gånger för dig som inte lyssnat, så hade de valt AEG som nyemissionsriktat företag oavsett om någon annan aktör bjudit högre, just för att göra AEG intresserade att driva DIF-Hockey med vinst. (Läs rapporten från mötet, eftersom du tydligen ännu inte kopplat).

Angående de andra större delarna i din "avhandling" så kan jag inget annat än skratta. Du sitter, "konspiratorisk" som någon annan uttryckte det, och gissar dig till avtalsklausuler hejvilt som om du själv vore förhandlingarnas upphovsman. Du pratar om kringförsäljningsfrågor, biljettfrågor och äganderättsfrågor men du har inte den blekaste aning om hur avtalet ser ut pro faktum.
Det är precis detta jag försökt säga, och snälla, lyssna den här gången. Ni förutsätter, gissar er till och drar slutsatser som står till fördel för och bekräftar era teorem om att styrelsen vill sänka DIF till botten. Ni rättar ert eget prov.
Att istället invänta ett resultat eller verkligen tro på att styrelsen kan sköta sitt jobb någorlunda vettigt är ju då inte att totalt sakna kritiskt tänkade eller inte kunna läsa mellan raderna. Detta motargument är en syfteslös föreställning i brist på bättre tankar enligt mig.

Läs på det som skrivits och det som styrelsen sagt. Läs inte bara TJ's hatbrev som endast skildrar en persons åsikter. Visst kommer några av er med konstruktiva resonemang, men resten är bara tomma ord från tomma idélådor.

/Damfyra
Bra skrivet..
TomyMörth
Inlägg: 225
Blev medlem: 2006-09-01

Re: kall-el

Inlägg av TomyMörth »

Damfyra skrev:Kall-El>>

Som jag sagt förut (inlägget på sida 5) så förstår även jag att fotbollen behöver en ny arena. En arena som uppfyller UEFA-kriterier och inte är omgiven av vallgravar i form av löparbanor liknande de på stadion. Dock så kan jag inte riktigt se hur DIF-Hockeys inträde i AEG påverkar den situationen så direkt som du propagerar för. Staden släpper Globen-området till AEG vilket som och hur djurgårdens hockeystyrelse då påverkar Fotbollens arenafråga så gravt har jag svårigheter i att förstå. Att då, som någon sorts AEG/Kommun-protest, bojkotta Anschutz som investerare är ren idioti ur ett överlevnadsperspektiv som ekonomisk organisation.
Supportrarna kan gå in med pengar i föreningen, absolut. Men det som styrelsen klargjort, både en och två gånger för dig som inte lyssnat, så hade de valt AEG som nyemissionsriktat företag oavsett om någon annan aktör bjudit högre, just för att göra AEG intresserade att driva DIF-Hockey med vinst. (Läs rapporten från mötet, eftersom du tydligen ännu inte kopplat).

Angående de andra större delarna i din "avhandling" så kan jag inget annat än skratta. Du sitter, "konspiratorisk" som någon annan uttryckte det, och gissar dig till avtalsklausuler hejvilt som om du själv vore förhandlingarnas upphovsman. Du pratar om kringförsäljningsfrågor, biljettfrågor och äganderättsfrågor men du har inte den blekaste aning om hur avtalet ser ut pro faktum.
Det är precis detta jag försökt säga, och snälla, lyssna den här gången. Ni förutsätter, gissar er till och drar slutsatser som står till fördel för och bekräftar era teorem om att styrelsen vill sänka DIF till botten. Ni rättar ert eget prov.
Att istället invänta ett resultat eller verkligen tro på att styrelsen kan sköta sitt jobb någorlunda vettigt är ju då inte att totalt sakna kritiskt tänkade eller inte kunna läsa mellan raderna. Detta motargument är en syfteslös föreställning i brist på bättre tankar enligt mig.

Läs på det som skrivits och det som styrelsen sagt. Läs inte bara TJ's hatbrev som endast skildrar en persons åsikter. Visst kommer några av er med konstruktiva resonemang, men resten är bara tomma ord från tomma idélådor.

/Damfyra



Haha....Det stämmer inte ta Hammarby Hockey som AEG var delägare i! AEG var verkligen intresserade av att Bajen Hockey drevs med vinst! Nu är dom i konkurs! Jag tycker att du skall även läsa AEGS informationsbrev i Bajen Hockey!
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Re: kall-el

Inlägg av Kojak »

TomyMörth skrev:
Damfyra skrev:Kall-El>>

Som jag sagt förut (inlägget på sida 5) så förstår även jag att fotbollen behöver en ny arena. En arena som uppfyller UEFA-kriterier och inte är omgiven av vallgravar i form av löparbanor liknande de på stadion. Dock så kan jag inte riktigt se hur DIF-Hockeys inträde i AEG påverkar den situationen så direkt som du propagerar för. Staden släpper Globen-området till AEG vilket som och hur djurgårdens hockeystyrelse då påverkar Fotbollens arenafråga så gravt har jag svårigheter i att förstå. Att då, som någon sorts AEG/Kommun-protest, bojkotta Anschutz som investerare är ren idioti ur ett överlevnadsperspektiv som ekonomisk organisation.
Supportrarna kan gå in med pengar i föreningen, absolut. Men det som styrelsen klargjort, både en och två gånger för dig som inte lyssnat, så hade de valt AEG som nyemissionsriktat företag oavsett om någon annan aktör bjudit högre, just för att göra AEG intresserade att driva DIF-Hockey med vinst. (Läs rapporten från mötet, eftersom du tydligen ännu inte kopplat).

Angående de andra större delarna i din "avhandling" så kan jag inget annat än skratta. Du sitter, "konspiratorisk" som någon annan uttryckte det, och gissar dig till avtalsklausuler hejvilt som om du själv vore förhandlingarnas upphovsman. Du pratar om kringförsäljningsfrågor, biljettfrågor och äganderättsfrågor men du har inte den blekaste aning om hur avtalet ser ut pro faktum.
Det är precis detta jag försökt säga, och snälla, lyssna den här gången. Ni förutsätter, gissar er till och drar slutsatser som står till fördel för och bekräftar era teorem om att styrelsen vill sänka DIF till botten. Ni rättar ert eget prov.
Att istället invänta ett resultat eller verkligen tro på att styrelsen kan sköta sitt jobb någorlunda vettigt är ju då inte att totalt sakna kritiskt tänkade eller inte kunna läsa mellan raderna. Detta motargument är en syfteslös föreställning i brist på bättre tankar enligt mig.

Läs på det som skrivits och det som styrelsen sagt. Läs inte bara TJ's hatbrev som endast skildrar en persons åsikter. Visst kommer några av er med konstruktiva resonemang, men resten är bara tomma ord från tomma idélådor.

/Damfyra



Haha....Det stämmer inte ta Hammarby Hockey som AEG var delägare i! AEG var verkligen intresserade av att Bajen Hockey drevs med vinst! Nu är dom i konkurs! Jag tycker att du skall även läsa AEGS informationsbrev i Bajen Hockey!
Suck!

Trots att jag redan har gett ut en mindre "intervju" där Mats Larsson svarar på blandannat det där (Läs tidigare i tråden), så väljer du att bevisa för mig och alla andra hur rätt Damfyra egentligen har. Nämligen det faktum att du gett dig fan på att det här är skit och inte kan lyssna till argument eller vad våran ordförande säger.

Konstigt nog så går det ändå inte att bli förbannad nu med tanke på händelserna efter derbyt.

Men jag har gett upp hoppet om vissa personer på det här forumet...
Användarvisningsbild
Royen
Inlägg: 123
Blev medlem: 2006-07-04
Ort: Bergen, Norge

Inlägg av Royen »

Jeg hadde egentlig tenkt å holde meg utenfor denne diskusjonen, men nå begynner det rett og slett å gå for langt.

Kall-El skrev: Sedan tror inte jag heller för fem öre at AEG bara "skulle släppa sina intressen" kring DIF hockeys matcher om de få ta över driften av arenorna. OM AEG betalar för at rättigheterna till arenorna samtidigt som de väljer att bekosta en upprustning av Hovet måste man ju dra in stålarna man investerat från evenemang. Är det då någon smo på fullaste allvar tror att AEG inte kommer se till att DIF hockey kommer få betala rejält för att få nyttja arenan?
Har du i det hele tatt tenkt over at AEGs engasjement i DIF gjør at de plutselig sitter på to sider av samme bord? Som medeier av Djurgården Hockey, blir de avhengig av at DIF går bra økonomisk. For at DIF skal gå bra, må vi ha publikum på kampene. For å få det til, må vi vinne kamper, spille god hockey og ha profiler på isen. Det klarer vi bare med investeringer, både i arena og i laget. Kommer 8-10.000 mennesker på kampene våre de neste årene, vil AEG tjene penger på det både som arenaeier og som klubbaksjonær.


DIF Hockeys Jesus Gil, Roman Abramovitsj, Silvio Berlusconi har hatt all mulig anledning til å komme frem, i mange år! Men han eksisterer tydeligvis ikke.
Kall-El skrev: Avslutningsvis vill jag bemöta ett annat uttalanden som är helt galet. DIF kommer INTE att få en arena av AEG. NI som tror detta är fullständigt fel ute. AEG kommer köpa rättigheterna till arenorna på Söder och sedan hyra ut dem till andra intressenter. En av dessa intressenter, kanske den största, är DIF hockey. Att då skriva och få det till att låta som att vi får en arena är mer eller mindre en lögn som jag ser det. Vi kommer fortfarande tvingas betala hyra och jag tror inte vi hört det sista beträffande kringförsäljningen heller för den delen. Enda skillnaden nu mot då blir att vi tvingas förhandla mot AEG som är ett rent vinstdrivande företag helt utanför politikernas kontroll tillskillnad mot Globe arena som i alla fall till viss del lydde under Staden.
Herregud. Ser du ikke at du argumenterer mot deg selv? Visst er AEGs formål med det hele å tjene penger. Nettopp derfor er det så viktig at de blir medeier i DIF Hockey. Det er jo det som er hele poenget! Slik det ser ut, om man skal tro dem som mener seg orientert om saken, kommer AEG til å overta driften av Globenområdet uansett. Om de da ikke er inne i DIF Hockey, har vi det problemet du tar opp. At AEG/Anschutz blir deleier i DIF Hockey er den beste måten å imøtegå det problemet på.
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Vi får väl se vem som får rätt fel. AEG gick som bekant in i Bajen hockey och vi såg ju hur lyckat det resultatet blev. Om de nu var så intresserade av att se till att låta det gå bra för sina investeringar borde de då inte rimligtvis sett till att rädda det laget? AEG är snarast råkapitalistiskt och skiter fullständigt i om det går åt helvete för en mindre lyckad investering. Detta bli bara en avskrivning för dem, medan det för laget i fråga blir konkurs.

Ingen härinne har fortfarande lyckats förklara på ett vettigt sätt hur DIF skulle kunna vinna ekonomiskt på att komma ytterligare ett snäpp från kontrollen av sin arena? Enkel mattematik säger att ju fler led du lägger på en vara desto dyrare blir den för köparen. Staden skall ha pengar av AEG som in sin tur skall ha tillbaka de pengarna och göra vinst. Vem tror ni får betala notan i slutändan? ( SKall AEG dessutom betala för en upprustad arena så blir notan än högre. )

Detta är en kärnfråga som ni helt valt att blunda för vilket säger det mesta i min mening. Många härinne tenderar tyvärr att köpa allt som sägs och skrivs från ledningen utan att första tänka över vad det betyder på längre sikt.

Att vissa sedan inte heller begriper att AEG gör en kalasinvestering med dessa 9 miljoner är bara att beklaga samt gratulera AEG till en kanonaffär. Föetaget betalar 9 miljoner och ser i ett slag till att binda upp den största hyresgästen till en arena som de med största säkerhet kommer ta kontrollen över. På hela det sätt som den här soppan skapades tyder allt på att AEG fått förhandsbesked på att de kommer få ta över och driva arenorna och då är dessa 9 miljoner en minimal utgift som dessutom ger dem insyn i största hyresgästen. En liten nätt investering som i slutändan kommer betala sig rejält för företaget. JAg tror alltså inte på fem öre på att AEG skulle gått in med några pengar i föreningen om de inte visste om att de skulle få rättigheterna att driva arenorna.

Sedan bör man kanske ta upp frågan om man helt kan lita på all information som kommer från ledningen. Det talas varje sommar om stora satsningar antagligen i försök at kränga säsongsplåtar, men sedan händer det inte så mycket. Typexemplet på detta torde vara den sommaren då vi väldigt sent tappade Robban Nilsson samt ytterligare någon spelare, kommer inte på vem just nu, och ledningen lovade att pengarna från NHL skulle gå till att stärka upp laget. För dessa miljoner fick vi Erik Ryman samt Markus NIlssons lillebror.

Hittills ha jag haft ett jättefel och det var gällande värvningen av Timmy Pettersson till DIF. Jag trodde det skulle bli kalkon modell större. Jag hoppas innerligt att detta är fel nummer två, men tyvärr tvivlar jag på att detta är fallet.
Damfyra
Inlägg: 17
Blev medlem: 2006-11-23

kall-el

Inlägg av Damfyra »

Kall-El>>

Jag tänker presentera mitt argument i frågan du hakat upp dig på en sista gång. Vem vet, du kanske lyssnar bättre nu..
Om inte, dvs om jag får ännu en upprepning, ignorering eller återanvänt argument emot mig, så överväger jag lämna denna debatt illa kvickt. (Jag känner nämligen vissa likheter i detta med att debattera mot en telefonsvarare.. som någon i detta forum uttryckte det för ett antal år sedan)

Citerar ditt inlägg:
"Ingen härinne har fortfarande lyckats förklara på ett vettigt sätt hur DIF skulle kunna vinna ekonomiskt på att komma ytterligare ett snäpp från kontrollen av sin arena?"

Du argumenterar, om än kanske omedvetet, mot dig själv i detta ärende. Vi skulle, precis som du säger, kunna komma ett snäpp längre ifrån arenan än vi står i dagsläget. Men detta skulle tvärtom inträffa om vi stod som passiva observatörer och tittade på hur AEG tar över globenområdet från kommunen. Poängen i denna affär är ju nämligen just att ta kontroll över arenan. Detta gör vi, som jag och flera med mig försöker få fram, genom att göra djurgårdens intressen, en lukrativ hockeyrörelse, till gemensamma med Anschutz.

En annan sak som du upprepade gånger tar upp som en parallell jämförelse är hur händelseförloppet tedde sig när Hammarby Hockey förliste. I den frågan får man dock ha i åtanke, återigen som styrelsen försöker få er att förstå, att Hammarby Hockey och DIF Hockey i jämförelse med varandra är som natt och dag. DIF är en sedan länge etablerad elitserieklubb med en helt annan omfattning som organisation och löper inte alls samma risker att gå bankrutt. DIF Hockey och Hammarby Hockey var i två helt olika ligor, och då menar jag mer än bara sporsligt.

Försök att förstå, ha inte som mål att hela tiden leta brister och kryphål i din motståndares argument. Se möjligheterna.
Nu ska jag sova
Godnatt
Frölunda
Inlägg: 2
Blev medlem: 2008-04-26

Inlägg av Frölunda »

ogooglad skrev:Josefsson

Vad menar du att han skall göra då.

Prata med Mats - som är den han anser håller på att sälja ut DIF hockey och slå undan benen på DIF fotboll?

Det har han ju uppenbarligen gjort.

Personligen är jag tacksam att han gjorde som han gjorde. Jag följer inte DIF hockey så noga nu när säsongen är slut och detta hade mer eller mindre gått mig förbi om inte Tommy J hade gått ut med detta brav. Jagh visste om bolagiseringen med att det var AEG det handlade om visste jag inte.


Men gubar ta och lugna er nu! Alla vet ju att det blir Frölunda som tar hem det nästa sesong. Alla Difare är välkommna till Scandinavium till hösten.

/M
Användarvisningsbild
slagskott
Inlägg: 93
Blev medlem: 2005-06-25

Inlägg av slagskott »

AEG:s köp ger upphov till mer frågor än svar.

Just nu verkar det bara vara förvirring.

Ser man till köpesumman så fick AEG 12,5% av aktierna i DIF Hockey för en spottstyver, 9 miljoner SEK.
Varför sålde man sig så billigt?

Gick man på ett löfte om att AEG skulle köpa Hovet/Globen som sägs rendera 75 miljoner back?
Jag börjar fundera på om köpet av hockeysektionen bara är något man gör för att smörja kråset på politikerna till att sälja av sina arenor.

Konspiratoriskt måhända men DIF hockey kanske bara är en bricka i ett mycket större spel som egentligen går ut på att AEG ska tjäna stora pengar på arenorna?
Sports dont build character, it reveals it
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Inlägg av Kojak »

slagskott skrev:AEG:s köp ger upphov till mer frågor än svar.

Just nu verkar det bara vara förvirring.

Ser man till köpesumman så fick AEG 12,5% av aktierna i DIF Hockey för en spottstyver, 9 miljoner SEK.
Varför sålde man sig så billigt?

Gick man på ett löfte om att AEG skulle köpa Hovet/Globen som sägs rendera 75 miljoner back?
Jag börjar fundera på om köpet av hockeysektionen bara är något man gör för att smörja kråset på politikerna till att sälja av sina arenor.

Konspiratoriskt måhända men DIF hockey kanske bara är en bricka i ett mycket större spel som egentligen går ut på att AEG ska tjäna stora pengar på arenorna?
Återigen en person som inte har läst i tråden..

Slagskott. Ponera att AEG inte får köpa dessa tre arenor vid Globenområdet (vilket är ett krav att de ska göra för att staden ska sälja) så kommer DIF och AEG avbryta samarbetet och AEG blir av med sina aktier i DIF och vi börjar om på ny kula.

Men eftersom det ligger i Djurgårdens intresse att skriva ett avtal med AEG, som gör att DIF får liknande äganderättigheter på Hovet som övriga elitserielag har över sina arenor (läs citatet jag skrivit tre gånger tidigare i denna tråd, vilket också är ett svar till Kall-El) så är det klart som fan att DIF redan nu säljer aktier. DIF VILL att AEG ska vinna upphandlingen och köpa dessa tre arenor just för att de ser en stor möjlighet med "nya Hovet". Att man inte ser den möjligheten är för mig jävligt konstigt...
Skriv svar