Krig i familjen?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Inlägg av Kojak »

vazze skrev:Ponera att AEG får driften över Globen, Hovet och fotbollsarenan (sedermera arenorna).

Och vi tar tex. Bruce Springsteen vill komma och köra en spelning i Hovet, DIF skall spela match där denna utsatta dag, eller dagen efter (avriggningen tar mer än en kvar om vi säger så)

Vem får flytta på sig?

Bruce som kanske drar in 15milj. För en spelning.
Eller DIF som kanske drar in 1milj. för en match?
AEG sitter verkligen i förarposition då vi inte kan förhandla på ett vettigt sätt mot en aktieägare som har ett sånt stort innehav som 12.5%.
Va skall vi säga, och vem skall säga det?

Allt är bara ett spel för galleriet, tror helt ärligt att AEG skiter i Djurgårdens IF Hockey, utan använder oss som en spelbricka i spelet att få kontraktet av Stockholms Stad.
Sen vet vi alla att Hockey inte är speciellt lukrativt i Sverige, vet fåmansföretag med 7-9anställda som omsätter mer än vad DIF Hockey gör. Så det är ju direkt inte en vinstmaskin att investera i Hockey. Och AEG är för att citera Meja? - Its all about the money.
"På frågan om varför AEG behövde äga en andel i Djurgården svarade Mats Larsson att man förvisso kan tänka sig andra konstruktioner, men att ett ägande ändå är den starkaste garanten för ett ömsesidigt intresse. Mats Larsson sa att det kanske hade funnits andra som kunde gå in med mer pengar, men att den bästa lösningen är att hitta en samarbetsform med den part som man hoppas ska få ta över driften av Hovet. Avtalet med AEG säger också att Djurgården ska få ägarliknande förhållanden som liknar dem som finns på andra Elitseriearenor. Visionen är ett renoverat Hovet, anpassat till dagens Djurgårdspublik, där man tar tillvara på den stämning som finns på arenan idag. Stämningen ska byggas in i arenan, inte byggas bort."

Tredje gången jag lägger in det citatet i denna diskussion. Märkbart att inte folk läser..

Ett avtal är ett avtal. Finns ett avtal kommer Bruce få spela på Globen... Jag tror nog att Bruce kan fylla Globen till 14.000 personer också.
TomyMörth
Inlägg: 225
Blev medlem: 2006-09-01

Inlägg av TomyMörth »

janis skrev:
stolpskott skrev:
janis skrev:Gick på alla hockeymatcher från mitten av 70-tal fram till början av 2000-talet då hockeyn "dog" pga av massa orsaker. Massa omgångar t.ex.

Nu känns det faktiskt skönt att jag inte gått dom senaste 7 åren för när man kan "sälja ut" sig till Anschutz (kan väl kallas Ansluss hädanefter) är så jävla lågt så mitt stöd kommer DIF hockey inte få framöver.

Att bli delägt av ett bolag som är delägare i roddklubben strax söder om söder är en stor jävla skymf. Har hockeyn helt tappat huvudet??

Money talks, bullshit walks. Jo, så sant, men mina pengar kommer dom INTE få, alltså. Fasen, funderar på att säga upp mitt livstida medlemsskap i hockeyn.

Är fullständigt övertygad om att DIF hockey kommer förlora publik i mängder med detta förfarande. Kan inte tänka mig att man kan vilja stödja detta med att gå och titta på DIF hockey. Vill påstå att detta kan vara ett sätt att till slut ta död på hockeyn i stockholm för lång tid framöver och så blir det en äkta bonnsport i framtiden.

Enkelt.

Och jag skiter högaktningsfullt i om man inte kallar mig "äkta" Djurgårdare därmed. Jag vet vad jag är. Men man kan ju undra vad herrarna i hockeystyret är???
Det enda jag säger är... Att du inte skämms, ta mig fan!

Vill bara påminna er alla Djurgårdare där ute...

DET FINNS BARA ETT DJURGÅRDEN! BARA ETT! Glöm aldrig det mina bröder, aldrig!
"Skämms", inte ett jävla dugg... För vad???

Kom med något konstruktivt istället för att kasta ut floskler om "bara ett DIF" osv..

Jag anser att DIF Hockey har sålt ut skölden med detta och det många med mig. Att DIF Hockey inte kan hitta någon annan finansiär tyder på att dom är urusla när dom nu tvingas ta in den här Anshutz.

Man säljer sig inte till ett bolag som äger en stor del i en konkurrerande klubb (fotboll iofs, men ändå).

Nix, jag gillar det inte. Så känner jag och du "stolpskott" kan tycka vad fasen du vill och tycka att jag ska skämmas. Bryr mig inte...


Håller med dig fullständigt! Jag Kommer ej att sponsra DIFHOCKEY/ANSCHUTZ Har bestämt att ej förlänga 12 säsongsbiljetter!
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Inlägg av spiik »

TomyMörth skrev:
janis skrev:
stolpskott skrev:
janis skrev:Gick på alla hockeymatcher från mitten av 70-tal fram till början av 2000-talet då hockeyn "dog" pga av massa orsaker. Massa omgångar t.ex.

Nu känns det faktiskt skönt att jag inte gått dom senaste 7 åren för när man kan "sälja ut" sig till Anschutz (kan väl kallas Ansluss hädanefter) är så jävla lågt så mitt stöd kommer DIF hockey inte få framöver.

Att bli delägt av ett bolag som är delägare i roddklubben strax söder om söder är en stor jävla skymf. Har hockeyn helt tappat huvudet??

Money talks, bullshit walks. Jo, så sant, men mina pengar kommer dom INTE få, alltså. Fasen, funderar på att säga upp mitt livstida medlemsskap i hockeyn.

Är fullständigt övertygad om att DIF hockey kommer förlora publik i mängder med detta förfarande. Kan inte tänka mig att man kan vilja stödja detta med att gå och titta på DIF hockey. Vill påstå att detta kan vara ett sätt att till slut ta död på hockeyn i stockholm för lång tid framöver och så blir det en äkta bonnsport i framtiden.

Enkelt.

Och jag skiter högaktningsfullt i om man inte kallar mig "äkta" Djurgårdare därmed. Jag vet vad jag är. Men man kan ju undra vad herrarna i hockeystyret är???
Det enda jag säger är... Att du inte skämms, ta mig fan!

Vill bara påminna er alla Djurgårdare där ute...

DET FINNS BARA ETT DJURGÅRDEN! BARA ETT! Glöm aldrig det mina bröder, aldrig!
"Skämms", inte ett jävla dugg... För vad???

Kom med något konstruktivt istället för att kasta ut floskler om "bara ett DIF" osv..

Jag anser att DIF Hockey har sålt ut skölden med detta och det många med mig. Att DIF Hockey inte kan hitta någon annan finansiär tyder på att dom är urusla när dom nu tvingas ta in den här Anshutz.

Man säljer sig inte till ett bolag som äger en stor del i en konkurrerande klubb (fotboll iofs, men ändå).

Nix, jag gillar det inte. Så känner jag och du "stolpskott" kan tycka vad fasen du vill och tycka att jag ska skämmas. Bryr mig inte...


Håller med dig fullständigt! Jag Kommer ej att sponsra DIFHOCKEY/ANSCHUTZ Har bestämt att ej förlänga 12 säsongsbiljetter!
Varför har du 12 säsongsbiljetter?
Blue Brigade Sthlm
TomyMörth
Inlägg: 225
Blev medlem: 2006-09-01

Inlägg av TomyMörth »

spiik skrev:
TomyMörth skrev:
janis skrev:
stolpskott skrev:
janis skrev:Gick på alla hockeymatcher från mitten av 70-tal fram till början av 2000-talet då hockeyn "dog" pga av massa orsaker. Massa omgångar t.ex.

Nu känns det faktiskt skönt att jag inte gått dom senaste 7 åren för när man kan "sälja ut" sig till Anschutz (kan väl kallas Ansluss hädanefter) är så jävla lågt så mitt stöd kommer DIF hockey inte få framöver.

Att bli delägt av ett bolag som är delägare i roddklubben strax söder om söder är en stor jävla skymf. Har hockeyn helt tappat huvudet??

Money talks, bullshit walks. Jo, så sant, men mina pengar kommer dom INTE få, alltså. Fasen, funderar på att säga upp mitt livstida medlemsskap i hockeyn.

Är fullständigt övertygad om att DIF hockey kommer förlora publik i mängder med detta förfarande. Kan inte tänka mig att man kan vilja stödja detta med att gå och titta på DIF hockey. Vill påstå att detta kan vara ett sätt att till slut ta död på hockeyn i stockholm för lång tid framöver och så blir det en äkta bonnsport i framtiden.

Enkelt.

Och jag skiter högaktningsfullt i om man inte kallar mig "äkta" Djurgårdare därmed. Jag vet vad jag är. Men man kan ju undra vad herrarna i hockeystyret är???
Det enda jag säger är... Att du inte skämms, ta mig fan!

Vill bara påminna er alla Djurgårdare där ute...

DET FINNS BARA ETT DJURGÅRDEN! BARA ETT! Glöm aldrig det mina bröder, aldrig!
"Skämms", inte ett jävla dugg... För vad???

Kom med något konstruktivt istället för att kasta ut floskler om "bara ett DIF" osv..

Jag anser att DIF Hockey har sålt ut skölden med detta och det många med mig. Att DIF Hockey inte kan hitta någon annan finansiär tyder på att dom är urusla när dom nu tvingas ta in den här Anshutz.

Man säljer sig inte till ett bolag som äger en stor del i en konkurrerande klubb (fotboll iofs, men ändå).

Nix, jag gillar det inte. Så känner jag och du "stolpskott" kan tycka vad fasen du vill och tycka att jag ska skämmas. Bryr mig inte...


Håller med dig fullständigt! Jag Kommer ej att sponsra DIFHOCKEY/ANSCHUTZ Har bestämt att ej förlänga 12 säsongsbiljetter!
Varför har du 12 säsongsbiljetter?

Mitt företag köpte 12 säsongs biljetter förra året 10 året innan...men i år inga!
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Fricke »

TomyMörth skrev: Mitt företag köpte 12 säsongs biljetter förra året 10 året innan...men i år inga!

Kanon Tommy! Äkta Djurgårds anda. Det är nog dig dom tänker på i SFGD - sjung i ur och skur och blåa ränder dom går aldrig ur. Du och al bundy kan ju åka och vandalisera kansliet i helgen också. Och så kan ni lägga det ni sparar på att inte stödja DIF på att sponsra Färjestad istället.

Class act buddy, så handlar en riktig Djurgårdare!
TomyMörth
Inlägg: 225
Blev medlem: 2006-09-01

Inlägg av TomyMörth »

Fricke skrev:
TomyMörth skrev: Mitt företag köpte 12 säsongs biljetter förra året 10 året innan...men i år inga!

Kanon Tommy! Äkta Djurgårds anda. Det är nog dig dom tänker på i SFGD - sjung i ur och skur och blåa ränder dom går aldrig ur. Du och al bundy kan ju åka och vandalisera kansliet i helgen också. Och så kan ni lägga det ni sparar på att inte stödja DIF på att sponsra Färjestad istället.

Class act buddy, så handlar en riktig Djurgårdare!

Jag föredrar att sponsra DIF så köper ett förtagspaket på fotbollen istället.... Du kan ju sponsra Bajen fotboll/AEG om det roar dig?
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Inlägg av Kojak »

TomyMörth skrev:
Fricke skrev:
TomyMörth skrev: Mitt företag köpte 12 säsongs biljetter förra året 10 året innan...men i år inga!

Kanon Tommy! Äkta Djurgårds anda. Det är nog dig dom tänker på i SFGD - sjung i ur och skur och blåa ränder dom går aldrig ur. Du och al bundy kan ju åka och vandalisera kansliet i helgen också. Och så kan ni lägga det ni sparar på att inte stödja DIF på att sponsra Färjestad istället.

Class act buddy, så handlar en riktig Djurgårdare!

Jag föredrar att sponsra DIF så köper ett förtagspaket på fotbollen istället.... Du kan ju sponsra Bajen fotboll/AEG om det roar dig?
TomyMörth,

Du är fan helt jävla otrolig. Har du inte läst någonting av den här diskussionen? Du har fått för dig någonting och tror fortfarande, trots alla jävla förklaringar, att DIF Hockey ska gå ihop med Bajen fotboll?

Du tror också att Bajen fotboll kommer få ta pengar av DIF Hockey? Det är så jävla patetiskt att det fan inte finns ord för det.

Hur tänker du göra om AEG inte vinner upphandlingen och samarbetet med DIF då aldrig blir av?
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Inlägg av spiik »

Fricke skrev:
TomyMörth skrev: Mitt företag köpte 12 säsongs biljetter förra året 10 året innan...men i år inga!

Kanon Tommy! Äkta Djurgårds anda. Det är nog dig dom tänker på i SFGD - sjung i ur och skur och blåa ränder dom går aldrig ur. Du och al bundy kan ju åka och vandalisera kansliet i helgen också. Och så kan ni lägga det ni sparar på att inte stödja DIF på att sponsra Färjestad istället.

Class act buddy, så handlar en riktig Djurgårdare!
Iskallt sagt! Det stämmer ju.
Hela den här frågan har delat upp DIF-supportrarna i två läger. Förvisso är de inte lika stora utan de som stöttar DIF i vått och torrt står sig klart starkare men det är dem negativa som hörs och syns mest. Men det är ju å andra sidan naturligt.
Blue Brigade Sthlm
ogooglad
Inlägg: 24
Blev medlem: 2008-04-22
Kontakt:

Inlägg av ogooglad »

spiik skrev:
Fricke skrev:
TomyMörth skrev: Mitt företag köpte 12 säsongs biljetter förra året 10 året innan...men i år inga!

Kanon Tommy! Äkta Djurgårds anda. Det är nog dig dom tänker på i SFGD - sjung i ur och skur och blåa ränder dom går aldrig ur. Du och al bundy kan ju åka och vandalisera kansliet i helgen också. Och så kan ni lägga det ni sparar på att inte stödja DIF på att sponsra Färjestad istället.

Class act buddy, så handlar en riktig Djurgårdare!
Iskallt sagt! Det stämmer ju.
Hela den här frågan har delat upp DIF-supportrarna i två läger. Förvisso är de inte lika stora utan de som stöttar DIF i vått och torrt står sig klart starkare men det är dem negativa som hörs och syns mest. Men det är ju å andra sidan naturligt.

Lägg ner de där skitargumenten om att man skall sjunga i vått och torrt.

Det stämmer förvisso att man säger att en god supporter skall stödja laget. Men det som menas är främst oavsett resultaten - dvs man skall inte sluta stödja "sitt" lag för att det går dåligt.

Om man slutar stödja sitt lag för att de handlar på ett sätt man känner att man inte kan stödja är något annat och går inte att förklara bort med samma låga pinsamma argument.

I ovan nämnda resonemag så innebör stödja laget att gå på matcherna - men även det är ju en förenkling. Jag kan stödja DIF genom att inte gå på matcherna, om jag anser att DIF gynnas av att AEG lämnar oss ifred.

För att underlätta så drar vi saken till sin spets. Om DIF´s styrelse öppet skulle vara nazister - skulle det då inte vara rätt om vi alla slutade gå på matcherna (och samtidigt arbetade på andra sätt) för att bli av med styrelsen?
Eller skulle vi göra bäst i att fortsätta gå på matcherna för att stödja laget?

Hela stödja laget-argumentet bygger på att de är untouchables och vi är skit som skall se upp till dem. SÅ är det ju inte, det är ju vi supportrar som är DIF och när vi tycker att styrelsen har agerat fel så måste vi visa det på ett eller annat sätt. At då ställa sig och sjunga och heja fram laget är knappast ett bra sätt att föra fram sitt budskap.
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Inlägg av Kojak »

ogooglad skrev:
spiik skrev:
Fricke skrev:
TomyMörth skrev: Mitt företag köpte 12 säsongs biljetter förra året 10 året innan...men i år inga!

Kanon Tommy! Äkta Djurgårds anda. Det är nog dig dom tänker på i SFGD - sjung i ur och skur och blåa ränder dom går aldrig ur. Du och al bundy kan ju åka och vandalisera kansliet i helgen också. Och så kan ni lägga det ni sparar på att inte stödja DIF på att sponsra Färjestad istället.

Class act buddy, så handlar en riktig Djurgårdare!
Iskallt sagt! Det stämmer ju.
Hela den här frågan har delat upp DIF-supportrarna i två läger. Förvisso är de inte lika stora utan de som stöttar DIF i vått och torrt står sig klart starkare men det är dem negativa som hörs och syns mest. Men det är ju å andra sidan naturligt.

Lägg ner de där skitargumenten om att man skall sjunga i vått och torrt.

Det stämmer förvisso att man säger att en god supporter skall stödja laget. Men det som menas är främst oavsett resultaten - dvs man skall inte sluta stödja "sitt" lag för att det går dåligt.

Om man slutar stödja sitt lag för att de handlar på ett sätt man känner att man inte kan stödja är något annat och går inte att förklara bort med samma låga pinsamma argument.

I ovan nämnda resonemag så innebör stödja laget att gå på matcherna - men även det är ju en förenkling. Jag kan stödja DIF genom att inte gå på matcherna, om jag anser att DIF gynnas av att AEG lämnar oss ifred.

För att underlätta så drar vi saken till sin spets. Om DIF´s styrelse öppet skulle vara nazister - skulle det då inte vara rätt om vi alla slutade gå på matcherna (och samtidigt arbetade på andra sätt) för att bli av med styrelsen?
Eller skulle vi göra bäst i att fortsätta gå på matcherna för att stödja laget?

Hela stödja laget-argumentet bygger på att de är untouchables och vi är skit som skall se upp till dem. SÅ är det ju inte, det är ju vi supportrar som är DIF och när vi tycker att styrelsen har agerat fel så måste vi visa det på ett eller annat sätt. At då ställa sig och sjunga och heja fram laget är knappast ett bra sätt att föra fram sitt budskap.
Jodå, laget borde du stötta. De har ingenting med bolagets ageranden att göra.

Är du inte nöjd med styrelsen så gå på årsmötet och gör din röst hörd.

Men, jag förstår dig till viss del i ditt argument. Det hela bottnar i att vi ser två olika utgångar av det här. AEG:s intåg anser jag kan vara jävligt bra medan du anser det motsatta.

Skulle det här sluta i NHL-stämning på våra matcher så kommer jag vara den första att krypa till korset och be om ursäkt över att ha stöttat hela den här affären. Nu tror jag inte det händer.

Skulle det här leda till ett samarbete med Bajen så kommer jag inte bara krypa till korset och be om ursäkt, jag skulle lämna in mitt medlemskap och inte sätta min fot i en match där hockeylaget deltar.

Nu är jag jävligt säker på att det här inte kommer inträffa.

Om AEG är våran enda chans att få en egen arena och med bättre ekonomi, och vi förkastar den chansen och konkar, då kommer jag gråta floder och förbarma dem som inte kunde stötta.

Nu tror inte jag det heller händer, för om AEG inte vinner upphandlingen av Globenarenorna tror jag att DIF fixar det här ändå.

Kort sagt, det enda som retar folk är att AEG äger aktier i Bajen fotboll. Inte särskilt roligt men något som kommit med utvecklingen och det krav från Stockholm att inte sälja ut en arena i taget.

Det hade varit underbart om DIF hade haft en finansiär som kunde ha köpt Hovet. Bajen kunde ha köpt sin nya arena och Ema kunde ha köpt Globen. Det hade varit perfekt, men det är också en omöjlighet. Ni borde ha förstått varför vid det här laget, om inte så titta på denna hemsida eller läs den här tråden.
vazze
Inlägg: 97
Blev medlem: 2006-10-05

Inlägg av vazze »

"På frågan om varför AEG behövde äga en andel i Djurgården svarade Mats Larsson att man förvisso kan tänka sig andra konstruktioner, men att ett ägande ändå är den starkaste garanten för ett ömsesidigt intresse. Mats Larsson sa att det kanske hade funnits andra som kunde gå in med mer pengar, men att den bästa lösningen är att hitta en samarbetsform med den part som man hoppas ska få ta över driften av Hovet. Avtalet med AEG säger också att Djurgården ska få ägarliknande förhållanden som liknar dem som finns på andra Elitseriearenor. Visionen är ett renoverat Hovet, anpassat till dagens Djurgårdspublik, där man tar tillvara på den stämning som finns på arenan idag. Stämningen ska byggas in i arenan, inte byggas bort."
Detta låter mumma i öronen, men hur blir det i praktiken?
Det är ju stor skillnad på vad som sägs och vad som händer, se bara på våra politiska partier 50år tillbaks i tiden. Mycket snack och ingen verkstad.

Jag kommer alltid älska DIF, vare sig det är i hockey, fotboll eller badminton. Jag är djurgårn tills jag dör. Sen måste vi väl få tycka att AEGs intressen i VÅR klubb är lite märkliga utan att för den delen vara ett as som hatar DIF? Jag menar det är mycket stråkmusik hos Mats Larsson för att detta skall gå igenom, och jag förstår honom till 100%. Men jag måste också förstå Tommys resonemang i hela historian. Att detta kommer skapa konfllikter på sikt mellan DIFs olika sektioner.
Att DIF Hockey skall ha det bra råder det ju inga tvivel om, alla vet vilken situation vi haft det senaste årtiondet, är detta lösningen? Jag tror personligen INTE det. Men jag är inne på ett liknande spår som ritats upp sedan tidigare av Tommy. Att DIF gemensamt måste ta diskussioner mot Stockholms Stad, och därefter handla efter den förmåga staden råder oss till. Just nu har vi en part så långt till vänster och en part så långt till höger, och dessa 2 parter + alla andra sektioner i DIF måste börja närma sig mitten. Att sälja ut DIF Hockey och göra AB är ju inte helt fel, men skall vi spela dessa aktier rakt i händerna på en filur som Anschutz?

Och om Mats Larsson umgegängeskrets består av folk som Tommy J beskriver i sin krönika är detta helt åt HELVETE. Nu vet jag inte sanningshalten, men är det 40% sanning så är det tillräckligt illa..
Helgen får bli lite detektivarbete, kolla vad som hänt i AEGs andra idrottsliga satsningar, utvärdera och komma tillbaks på måndag med kanske nya friska tankar.
Men som det känns just nu, så är vi bara en pusselbit för AEG så att dem "lättare" kan få Staden att ge kontraktet till dem. Sen tror jag inte ett smack på ägarförhållande till Hovet som det beskrivs...

3-vlig helg på Er, och Micke: Jag läste dina andra citat, men är som sagt inte övertygad.
TomyMörth
Inlägg: 225
Blev medlem: 2006-09-01

Inlägg av TomyMörth »

Micke Nylander skrev:
TomyMörth skrev:
Fricke skrev:
TomyMörth skrev: Mitt företag köpte 12 säsongs biljetter förra året 10 året innan...men i år inga!

Kanon Tommy! Äkta Djurgårds anda. Det är nog dig dom tänker på i SFGD - sjung i ur och skur och blåa ränder dom går aldrig ur. Du och al bundy kan ju åka och vandalisera kansliet i helgen också. Och så kan ni lägga det ni sparar på att inte stödja DIF på att sponsra Färjestad istället.

Class act buddy, så handlar en riktig Djurgårdare!

Jag föredrar att sponsra DIF så köper ett förtagspaket på fotbollen istället.... Du kan ju sponsra Bajen fotboll/AEG om det roar dig?
TomyMörth,

Du är fan helt jävla otrolig. Har du inte läst någonting av den här diskussionen? Du har fått för dig någonting och tror fortfarande, trots alla jävla förklaringar, att DIF Hockey ska gå ihop med Bajen fotboll?

Du tror också att Bajen fotboll kommer få ta pengar av DIF Hockey? Det är så jävla patetiskt att det fan inte finns ord för det.

Hur tänker du göra om AEG inte vinner upphandlingen och samarbetet med DIF då aldrig blir av?



Jag tror inte på dina argument och styrelsens! Det ligger för många hundar begravda i den här soppan! Alla tar sina beslut och jag tar mitt! Anschutz gruppen kommer att utnyttja DIF! De har köpt in sig för Kaffe pengar! tro mina ord! DIF Hockeys styrelse har mörkat allt tidigare! vad säger att det inte är saker mörkade i den här DIF/AEG soppan?
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Inlägg av Doyle »

Fricke skrev:
TomyMörth skrev: Mitt företag köpte 12 säsongs biljetter förra året 10 året innan...men i år inga!

Suck, hemma efter en arbetsvecka. Läser de inlägg som gjorts sen den här händelsen dök upp ur tomma intet.

Man blir både frågande och konfunderad över debattnivån här. Visst, en besviken supporter är bland det svåraste som finns att hantera och förstå.

Att ena året köpa 12 säsongsbiljetter och därefter tjura ur och ta fram nappen och frankt deklarera att nu är det slut....jaha, tror Djurgårn överlever det tappet.

Men det känns otroligt sorgligt och stötande att den här affären får ett antal tappra supportrar att vända våra hårt kämpande hockeyhjältar ryggen.

Men visst, det är ju kul att se Djurgårn snart lira i div 2 södra och, kanske, kanske kvala till alltvåan.

Att supportrarna skulle köpa in aktier i den omfattning som krävs för en ny framgångsrik era tror iaf inte jag på. Tänk när nästa motgång inträffar, vad hittar Tommy Mörth på då, SUCK...

Trevlig Helg på er alla andra som står där i ur och skur och stöttar laget i ert hjärta trots motgångar.

Är själv en sann supporter med många matchtröjor hängande på väggen och har upplevt djurgårn i både med och motgång men sviker, skulle inte tro det 8)
Damfyra
Inlägg: 17
Blev medlem: 2006-11-23

vazze

Inlägg av Damfyra »

Vazze>>
Orkar inte dra samma argument en gång till för att försöka få er anti-AEGare att förstå DIF/Anschutz-Dealen

Har dock ett par funderingar angående ditt inlägg. Två av aspekterna som du belyser är nämligen frekvent använda av mot-sidan.. Saken är dock den att dessa två argument även har två motsägelser, motsägelser som ingen av er kritiker verkar vilja bemöta.. Skulle därför vilja att du som verkar ha huvudet på skaft kan bringa klarhet i era resonemang för mig.

För det första (Citerar ditt inlägg)
"Men jag måste också förstå Tommys resonemang i hela historian. Att detta kommer skapa konfllikter på sikt mellan DIFs olika sektioner. "

FÖRKLARA HUR!! Hockeystyrelsens inträde i denna affär påverkar inte Stadens affärer med AEG och därmed inte heller Stadens/DIF-Fotbolls arenadebatt. Så hur kan detta leda till en konflikt i DIF-Familjen? Hjälp mig, för jag försöker febrilt att förstå.

För det andra (Citerar ditt inlägg)
"Sen tror jag inte ett smack på ägarförhållande till Hovet som det beskrivs... "

Varför inte? Jag är nämligen mycket nyfiken på varför AEG då frivilligt inkluderat denna klausul i avtalet parterna emellan.

PS
TomyMörth, jag tycker det är tråkigt att du för dig med uppfattningen att DIF Hockeys styrelse ständigt vill göra det som är sämst för föreningen. Du har kritiserat beslutet från början, och jag skulle respekterat dina åsikter förutsatt att du bibehållit den objektivitet du hade i början av debatten. Nu har du dock övergivit öppenheten mot andras åsikter och börjat cirkulera dina argument om och om igen, klädda i andra ordalag. Försök öppna upp för det positiva som affären kan innebära.
Om inte så ger jag blanka fan i dina 12 biljetter.
DS
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: vazze

Inlägg av Kall-El »

Damfyra skrev:Vazze>>
Orkar inte dra samma argument en gång till för att försöka få er anti-AEGare att förstå DIF/Anschutz-Dealen

Har dock ett par funderingar angående ditt inlägg. Två av aspekterna som du belyser är nämligen frekvent använda av mot-sidan.. Saken är dock den att dessa två argument även har två motsägelser, motsägelser som ingen av er kritiker verkar vilja bemöta.. Skulle därför vilja att du som verkar ha huvudet på skaft kan bringa klarhet i era resonemang för mig.

För det första (Citerar ditt inlägg)
"Men jag måste också förstå Tommys resonemang i hela historian. Att detta kommer skapa konfllikter på sikt mellan DIFs olika sektioner. "

FÖRKLARA HUR!! Hockeystyrelsens inträde i denna affär påverkar inte Stadens affärer med AEG och därmed inte heller Stadens/DIF-Fotbolls arenadebatt. Så hur kan detta leda till en konflikt i DIF-Familjen? Hjälp mig, för jag försöker febrilt att förstå.

För det andra (Citerar ditt inlägg)
"Sen tror jag inte ett smack på ägarförhållande till Hovet som det beskrivs... "

Varför inte? Jag är nämligen mycket nyfiken på varför AEG då frivilligt inkluderat denna klausul i avtalet parterna emellan.

PS
TomyMörth, jag tycker det är tråkigt att du för dig med uppfattningen att DIF Hockeys styrelse ständigt vill göra det som är sämst för föreningen. Du har kritiserat beslutet från början, och jag skulle respekterat dina åsikter förutsatt att du bibehållit den objektivitet du hade i början av debatten. Nu har du dock övergivit öppenheten mot andras åsikter och börjat cirkulera dina argument om och om igen, klädda i andra ordalag. Försök öppna upp för det positiva som affären kan innebära.
Om inte så ger jag blanka fan i dina 12 biljetter.
DS
Personer som inte kan se hur denna deal kan komma att påverka fotbollen måste ha noll i slutledningsförmåga. Hur sugna tror ni Staden är på att jobba vidare och se till att DIF fotboll får en plätt mark om alla andra elitlag i stan är lokaliserade till ett annat område. Och dessutom låsta till det hela under mycket lång tid. Ett område där det dessutom Skall uppföras en tokdyra fotbollsarena.

Det råder i alla fall inte i min värld någon tvekan om att både staden och AEG skulle föredra att se DIF foboll i området också och nu har DIF hockey genom att släppa in AEG som delägare skapat en än starkare sits för dessa båda aktörer. Om Staden tvingar DIF till Söder betyder detta at man slipper problemet med att lokalisera ut mark till föreningen samtidigt smo man får en hyresgäst till. Win win för Staden och AEG medan de stora förlorarna blir DIF fotboll.

Sedan tror inte jag heller för fem öre at AEG bara "skulle släppa sina intressen" kring DIF hockeys matcher om de få ta över driften av arenorna. OM AEG betalar för at rättigheterna till arenorna samtidigt som de väljer att bekosta en upprustning av Hovet måste man ju dra in stålarna man investerat från evenemang. Är det då någon smo på fullaste allvar tror att AEG inte kommer se till att DIF hockey kommer få betala rejält för att få nyttja arenan?

Jag personligen är rädd för att hyrorna på sikt kommer höjas. Vidare bevivlar jag startk att AEG skulle ha något större intresse av att släppa kringförsäljningen. Har man personal anställd ill öviga arrangemang misstänker jag att man vill låta dessa jobba även på DIFs matcher. I bästa fall kanske DIF kan få någon procent p intäkterna vilket är åt helvete för dåligt.

Ni tror väl inte på fullaste allvar att AEG går in med stora pengar bara för att vara snälla. De har inga känslomässiga kopplingar till föreningen utan gör detta enbart för en sak skull, att tjäna pengar. Varför gick då AEG in med pengar i DIF hockey? Min gissning är att de gjorde detta av den enkla anledningen att man genom att investera 9 miljoner dels hamnade i en bättre sits att få ta över skötslen av arenorna samtidugt som man med dessa 9 miljoner på ett mycket effektivt sätt ser till att binda den sörsta hyresgästen till området.

Ytterst smart agerat av AEG, otroligt kortsiktigt agerat av DIF hockey som nu sitter fast och kommer ha ytterst små möjligheter att kunna påverka sin framtid eller ha möjlighet att växa till sig ekonomiskt, som jag ser det finns det nu endast en möjligt för DIF hockey att öka på sitt kapital och deta är genom ökad publik. Detta är kanske inte något man skall räkna med då man genom sina senaste agernade har allenierat stora delar av fansen.

Den största funderingen jag har är om denna deal blivit av en gång om det inte hade varit för hotet om elitlicensen? Hela detta upplägg känns som en kortsiktigt paniklösning förfinad med lite alibilöften om att ekonomin på sikt kan komma att bli bättre. Min lilla undran är hur ekonomin kan bli bättre när man lägger på ett led till som skall ha pengar, nämligen AEG, istället för att jobba mot att plocka bort led och därmed tjäna pengar.

När det dessutom framförs uttalanden från Forsberg i stil med att fotbollens riskkapitalbolag skulle vara ett större hot mot föreningen än denna deal ja då vet man inte om man skall skratta eller gråta. Bara det uttalandet borde leda till att den mannen omedelbart entledigas från sina uppgifter.

Avslutningsvis vill jag bemöta ett annat uttalanden som är helt galet. DIF kommer INTE att få en arena av AEG. NI som tror detta är fullständigt fel ute. AEG kommer köpa rättigheterna till arenorna på Söder och sedan hyra ut dem till andra intressenter. En av dessa intressenter, kanske den största, är DIF hockey. Att då skriva och få det till att låta som att vi får en arena är mer eller mindre en lögn som jag ser det. Vi kommer fortfarande tvingas betala hyra och jag tror inte vi hört det sista beträffande kringförsäljningen heller för den delen. Enda skillnaden nu mot då blir att vi tvingas förhandla mot AEG som är ett rent vinstdrivande företag helt utanför politikernas kontroll tillskillnad mot Globe arena som i alla fall till viss del lydde under Staden.
Skriv svar