Krig i familjen?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Emil svelander skrev:Till er som snackar om att inte förlänga säsonskort och bojkotta DIF Hockey o.s.v. ställer jag denna fråga: Hur mycket Djurgårdare är ni egentligen? Detta är förjävligt och förkastligt på samma gång. MEN det är nu vi skall stå upp. Det är nu vi ska visa att vi är Djurgårdare och inte gnagare, bajare eller nåt annat jävla skit.

Vi ska självklart få visa vårt missnöje mot det här. Men det gör man inte genom att vända föreningen man älskar ryggen. Hur roligt tror ni det skulle vara, när DIF lirar i ettan, att ha på samvetet att man bojkottade föreningen när det var som svårast...

Stå upp, om ni älskar DIF!

Djurgårdare och inte gnagare eller bajare! Det är väl nästan det vi blir bajare. Sedan kan väl inte du säga åt oss som haft säongskort år ut och år in vad vi ska tycka eller göra. Detta är helt åt helvete..
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Känns som att DIF Hockey är bortom all räddning nu.
Vi är körda. Tack styrelsen!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Caveman skrev:
Emil svelander skrev:Till er som snackar om att inte förlänga säsonskort och bojkotta DIF Hockey o.s.v. ställer jag denna fråga: Hur mycket Djurgårdare är ni egentligen? Detta är förjävligt och förkastligt på samma gång. MEN det är nu vi skall stå upp. Det är nu vi ska visa att vi är Djurgårdare och inte gnagare, bajare eller nåt annat jävla skit.

Vi ska självklart få visa vårt missnöje mot det här. Men det gör man inte genom att vända föreningen man älskar ryggen. Hur roligt tror ni det skulle vara, när DIF lirar i ettan, att ha på samvetet att man bojkottade föreningen när det var som svårast...

Stå upp, om ni älskar DIF!

Djurgårdare och inte gnagare eller bajare! Det är väl nästan det vi blir bajare. Sedan kan väl inte du säga åt oss som haft säongskort år ut och år in vad vi ska tycka eller göra. Detta är helt åt helvete..
Vi blir inte bajare. Och det är klart att detta är åt helvete. Men om det visar sig vara så illa som det verkar, föreslår jag att samtliga tar sig till årsmötet och avsätter styrelsen istället för att vända föreningen ryggen, så kan man få bort dem som legar bakom ''idiotin''. Det är ju inte ens säkert att det är så illa som det är, då vi knappt fått några kort på bordet alls.
TomyMörth
Inlägg: 225
Blev medlem: 2006-09-01

Inlägg av TomyMörth »

Emil svelander skrev:
Caveman skrev:
Emil svelander skrev:Till er som snackar om att inte förlänga säsonskort och bojkotta DIF Hockey o.s.v. ställer jag denna fråga: Hur mycket Djurgårdare är ni egentligen? Detta är förjävligt och förkastligt på samma gång. MEN det är nu vi skall stå upp. Det är nu vi ska visa att vi är Djurgårdare och inte gnagare, bajare eller nåt annat jävla skit.

Vi ska självklart få visa vårt missnöje mot det här. Men det gör man inte genom att vända föreningen man älskar ryggen. Hur roligt tror ni det skulle vara, när DIF lirar i ettan, att ha på samvetet att man bojkottade föreningen när det var som svårast...

Stå upp, om ni älskar DIF!

Djurgårdare och inte gnagare eller bajare! Det är väl nästan det vi blir bajare. Sedan kan väl inte du säga åt oss som haft säongskort år ut och år in vad vi ska tycka eller göra. Detta är helt åt helvete..
Vi blir inte bajare. Och det är klart att detta är åt helvete. Men om det visar sig vara så illa som det verkar, föreslår jag att samtliga tar sig till årsmötet och avsätter styrelsen istället för att vända föreningen ryggen, så kan man få bort dem som legar bakom ''idiotin''. Det är ju inte ens säkert att det är så illa som det är, då vi knappt fått några kort på bordet alls.

Helt rätt men än är inte slaget förlorat! Det gäller bara att ta reda på hur många medlemmar det krävs för att avsätta styrelsen det finns i DIFS medlemsstadga! sen är det bara att bege sig till styrelsemötet och avsätta styrelsen! Och låta medlemmarna köpa aktier i DIF istället! dela upp aktieposterna på 10000:-/post!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Om inte mötet gör nån effekt så fixar vi en namnlista. Detta var droppen, nu får asen gå.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Själva fan att man inte kan gå på mötet...

Jag undrar hur tongångarna går inne på Hovet, något säger mig att det är hetsigt. Ska bli intressant att höra vad tidigare motståndare till bolagiseringen, typ Mats Jonsson har att säga om detta...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Diffe89 skrev:Ärligt talat, är det någon som tror att Tommy J m.fl. gått in med lika mycket pengar, eller mer? Det hade dessutom bara varit konstgjord andning. Uppenbarligen så tror hockeystyrelsen nu att man kan förbättra sin arenasituation, vilket är nyckeln för verksamheten. Att Tommy sen snackar om en kombinationsarena med både hockey och fotboll är ju rent ut sagt pinsamt. Hur lång tid tror han och ni andra det tar att få klartecken för en sådan arena? Det går ju inte ens att bygga en vanlig fotbollsarena som det är nu. DIF Hockey hade varit nere i tvåan innan en arena för både hockeyn och fotbollen varit klar.

EDIT: Sen så har styrelsen aldrig velat be fans och andra DIF-sektioner om hjälp, antagligen för att man vill lösa sina egna problem. Visst, det kanske inte är bra. Men om Tommy J verkligen velat rädda hockeyn (och nog fan har han insyn i att den behöver räddas), kunde han då inte ha hört av sig själv?
Håller med dig. Det kan väl knappast ha undgått en endaste människa med en gnutta idrottsintresse att vårt hockeylag har det kämpigt med ekonomin.

Jag tycker denne Tommy verkar vara en bitter jävel som snarast borde be om ursäkt för sitt idiotiska val att gå ut med informationen på detta pinsamma sätt och smutskasta vår sköld offentligt. Han kunde ha fört fram sina åsikter mer nyanserat. Att snacka om bojkott å liknande mot hockeyn säger väl det mesta om den mannen.

Att han sedan får använda sig av dif.se som forum är ett lågvattenmärke från fotbollens sida. Men han har väl köpt sig makt att göra som han vill där.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Inlägg av Doyle »

Ja, mycket skall man höra innan öronen trillar av. Detta måste totalt sett vara ett lågvattenmärke för Djurgårdens Idrottsförening.

Att de två största ledarna inom Djurgårdsfamiljen i ishockey och fotboll står på varsin arena och beskyller varann för otrohet och diverse andra smutsiga angrepp gör mig bara stum.

Är detta sk styrelseproffs :roll: , ursäkta mig jag börjar undra. Bosse Lundqvist, Tommy Jacobsson, Mats Larsson, Ericsson Svanberg mfl, är ni införstådda med hur illa detta låter hos var och en av oss Djurgårdare.

Herregud.....

Denna soppa överträffar verkligen dikten. Så pass rutinerade herrar som det här handlar om måste ju för FAN prata med varandra och finna någon form av samförståndslösningar så att man inte PINSAMT måste gå ut med en personlig krönika på Djurgårdens officiella forum.

Jag är otroligt besviken på det ledarskap ni totalt sätt visat i denna fråga. Det enda ni skapat är att ställa olika supportrar mot varandra...det är inte precis vad Djurgården behöver i dessa ekonomiskt kämpiga tider för elitidrotten i Stockholm...

Mitt hjärta blöder, men jag överger aldrig det lag som jag älskat sedan barnsben vare sig det gällt fotboll eller ishockey, Djurgården är och förblir mitt hjärtelag :evil: // Doyle
Senast redigerad av Doyle den 2008-04-22 20:33:00, redigerad totalt 2 gång.
TomyMörth
Inlägg: 225
Blev medlem: 2006-09-01

Inlägg av TomyMörth »

Jag kommer aldriga att sponsra AEG/Bajen fotboll med en enda krona! Jag tycket personligen att det var bra att Tommy J skrev sanningen till skillnad från DIF Hockeys styrelse som har försökt att mörka AEG inköp i DIF!
Affse
Inlägg: 52
Blev medlem: 2006-11-26

Inlägg av Affse »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Diffe89 skrev:Ärligt talat, är det någon som tror att Tommy J m.fl. gått in med lika mycket pengar, eller mer? Det hade dessutom bara varit konstgjord andning. Uppenbarligen så tror hockeystyrelsen nu att man kan förbättra sin arenasituation, vilket är nyckeln för verksamheten. Att Tommy sen snackar om en kombinationsarena med både hockey och fotboll är ju rent ut sagt pinsamt. Hur lång tid tror han och ni andra det tar att få klartecken för en sådan arena? Det går ju inte ens att bygga en vanlig fotbollsarena som det är nu. DIF Hockey hade varit nere i tvåan innan en arena för både hockeyn och fotbollen varit klar.

EDIT: Sen så har styrelsen aldrig velat be fans och andra DIF-sektioner om hjälp, antagligen för att man vill lösa sina egna problem. Visst, det kanske inte är bra. Men om Tommy J verkligen velat rädda hockeyn (och nog fan har han insyn i att den behöver räddas), kunde han då inte ha hört av sig själv?
Håller med dig. Det kan väl knappast ha undgått en endaste människa med en gnutta idrottsintresse att vårt hockeylag har det kämpigt med ekonomin.

Jag tycker denne Tommy verkar vara en bitter jävel som snarast borde be om ursäkt för sitt idiotiska val att gå ut med informationen på detta pinsamma sätt och smutskasta vår sköld offentligt. Han kunde ha fört fram sina åsikter mer nyanserat. Att snacka om bojkott å liknande mot hockeyn säger väl det mesta om den mannen.

Att han sedan får använda sig av dif.se som forum är ett lågvattenmärke från fotbollens sida. Men han har väl köpt sig makt att göra som han vill där.
Ja detta ageranda är bra mycket värre än själva sakfrågan. Dessutom fullt med en massa antaganden och personliga angrepp. Men mig lurar han inte, jag tänker fortsätta gå på hockey och naturligtvis fotboll....
Fnatte79
Inlägg: 191
Blev medlem: 2006-09-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Inlägg av Fnatte79 »

Oavsett så slutar det ju med att många som går på fotbollen som också gått på hockeyn kan komma att sluta med det... då mister vi supportrar och i slutändan pengar, om detta inte reder ut sig så har nog styrelsen gjort sitt och borde avsättas med våld om så måste... ja ja... vi får se...
DIF 4 Ever
TomyMörth
Inlägg: 225
Blev medlem: 2006-09-01

Inlägg av TomyMörth »

Så här blir det efter AEGS intåg i DIFHOCKEY!

http://img90.imageshack.us/img90/9862/1 ... jents5.jpg
zero_cool
Inlägg: 7
Blev medlem: 2006-12-21

Inlägg av zero_cool »

http://difhockey.se/nyhet.php?news=4675

Här ser vi väl framtiden... Smart att visa framtiden den 1:a april så att ingen trodde på det...
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

TomyMörth skrev:Så här blir det efter AEGS intåg i DIFHOCKEY!

http://img90.imageshack.us/img90/9862/1 ... jents5.jpg
Men snälla, ge dig! Om AEG är delägare i DIF och du betalar för en matchbiljett betyder det inte att Bajen får något utav dina pengar. AEG är ett svinrikt företag som oavsett om ingen går på DIF Hockeys matcher eller på annat sätt stödjer föreningen ändå kommer att bistå med pengar till LA Kings, Bajen Fotboll och de andra lagen som de är inblandade i.

Sen tycker jag också att det luktar riktigt illa att ha samma delägare som Bajen Fotboll, men det är också det ENDA gemensamma föreningarna har. Det är för fan inte så att vi kommer att samarbeta med Hammarby Fotboll, ge dem pengar eller vad du nu verkar tro. Lägg ner.
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Inlägg av lilleman »

Diffe89 skrev:
TomyMörth skrev:Så här blir det efter AEGS intåg i DIFHOCKEY!

http://img90.imageshack.us/img90/9862/1 ... jents5.jpg
Men snälla, ge dig! Om AEG är delägare i DIF och du betalar för en matchbiljett betyder det inte att Bajen får något utav dina pengar. AEG är ett svinrikt företag som oavsett om ingen går på DIF Hockeys matcher eller på annat sätt stödjer föreningen ändå kommer att bistå med pengar till LA Kings, Bajen Fotboll och de andra lagen som de är inblandade i.

Sen tycker jag också att det luktar riktigt illa att ha samma delägare som Bajen Fotboll, men det är också det ENDA gemensamma föreningarna har. Det är för fan inte så att vi kommer att samarbeta med Hammarby Fotboll, ge dem pengar eller vad du nu verkar tro. Lägg ner.
Håller med dig som fan, Viktor!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Skriv svar