Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Örebroarn skrev:Frågan är om vi får se Daniel Tjärnqvist i DIF något mer:

http://stockholm.city.se/sport/2008/04/ ... nobbar_VM/

Då får DIF jobba för att Ossi blir kvar, det är väl fortfarande ingen NHL klubb som visat intresse?

Nej till Patrik Lundh, vi har juniorer som är bättre, han valde att gå inför denna säsongen, nu kan han stanna där nere i deras nybyggda arena.
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Inlägg av Sidney Crosby »

Tråkigt med Tjärna får man ju säga.. Tror faktiskt han hade gått till Rögle ändå.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Inlägg av Jockmaniac »

Örebroarn skrev:Frågan är om vi får se Daniel Tjärnqvist i DIF något mer:

http://stockholm.city.se/sport/2008/04/ ... nobbar_VM/
Jag är rädd att han både väljer Rögle och LHC före DIF om han kommer till Sverige. Jag tror att han skulle känna det som en större utmaning att gå till nykomlingarna Rögle som han dessutom har som moderklubb + att Kenny Jönsson spelar där. Bara det drar mycket. Sen så har vi LHC med sina riksdaler som lär dra i Tjärna en hel del. Det är bara att hoppas att Tjärna verkligen har hjärta för DIF, det är det enda som talar för oss.

Jag tippar nog att vi tyvärr får se Tjärna i Rögle nästa år. Men å andra sidan hellre i Rögle än Linköping
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
*Knirre
Inlägg: 562
Blev medlem: 2005-10-11

Inlägg av *Knirre »

Jag förstår faktiskt inte varför folk tror att han skulle välja Rögle. För det första så är det ju inte alls hans moderklubb som vissa verkar tro, och för det andra har han ju sagt att han vill spela i DIF om han ska spela i Elitserien. Han har dessutom fler år hos oss än i Rögle. Och om det nu skulle handla om pengar så bör väl knappast Rögle ha någon enorm kassakista att plocka ur.

Jag kan naturligtvis ha fel, men jag tror inte att det finns en chans i världen att han skulle gå till Rögle.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Inlägg av Jockmaniac »

*Knirre skrev:Jag förstår faktiskt inte varför folk tror att han skulle välja Rögle. För det första så är det ju inte alls hans moderklubb som vissa verkar tro, och för det andra har han ju sagt att han vill spela i DIF om han ska spela i Elitserien. Han har dessutom fler år hos oss än i Rögle. Och om det nu skulle handla om pengar så bör väl knappast Rögle ha någon enorm kassakista att plocka ur.

Jag kan naturligtvis ha fel, men jag tror inte att det finns en chans i världen att han skulle gå till Rögle.
Tjärna sa att det bara fanns Djurgården i Elitserien förra säsongen eftersom han fick träna med oss när han inte hade något kontrakt. "Det vore illa av mig att skriva på för en annan Elitserieklubb nu när jag tränar med DIF" sa han då. Han sa inget om kommande säsonger. Moderklubb eller inte han började sin karriär där med juniorhockey och sina första A-lagssäsonger. Sen när hade DIF en jättestor kassakista då?
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av -daniel- »

Känner mig oroad (som vanligt) vid den här årstiden angående nästa säsong.... såg ju (som vanligt) jäkligt just ut för någon vecka sedan. Men (som vanligt...börjar bli tröttsamt?) blir man en aning oroad över utvecklingen på signeringen av nya spelare.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Inlägg av Remy Lebeau »

Börjar kännas som enbart taktik det där med "satsning" varje år. Johansson lär gå till Timrå eller Brynäs. Hannula är nog den mest realistiska spelaren av de som nämdes tidigare.

Och för att svara till ovanstående skribent. Nog har DIF större "kassakista" än Rögle? Tycker Daniel visat stort hjärta för DIF när han i princip spelade gratis här under lockout året. Man kan även lägga till att han alltid talat väl om laget och föreningen.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

Jockmaniac : Tjärna har tidigare uttalat sig i media, om att hjärtat ligger hos DIF. Iofs sa han i samma mening att han inte kan tänka sig spela någon annanstans i Europa, förutom i DIF. Och nu vet vi ju det att det inte är sant. Å andra sidan, vad gör inte människor för en rejäl slant med pengar?
Användarvisningsbild
Boråsaren
Inlägg: 619
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Boråsaren »

När jag såg Remy Lebeaus lilla tagg där.

"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore

När kommer han tillbaka tro?

Helt ärligt, i Rögle kan man se en satsning nu när man vill kämpa för att vara kvar i Elitserien. Sedan när ser man en riktig toksatsning från DIF:s sida? Säger inte att Tjärnqvist väljer RBK, men de satsar i alla fall.
Saknar Kung Wikegård!
Josefsson
Inlägg: 142
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Josefsson »

Boråsaren skrev:Helt ärligt, i Rögle kan man se en satsning nu när man vill kämpa för att vara kvar i Elitserien. Sedan när ser man en riktig toksatsning från DIF:s sida? Säger inte att Tjärnqvist väljer RBK, men de satsar i alla fall.
Kanske är jag som är blind, men kan du förklara Rögles satsning lite närmare? Jag ser Högardh, Kempe, Sebastian Karlsson klara hittills plus rykten om Arlbrandt, Porseland, Kasper Degn och tvillingarna Abbott. Ärligt, skulle du kallat det för satsning om Djurgården landat alla dessa herrar?
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

Inte i våran mening kanske, men i deras är det något helt annat.
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Inlägg av Highwind »

Vi får nog se en spetsvärvning. En forward.. Hörnqvists och Tjommes löner lär finansiera det.

Men i övrigt blir det nog medelmåtta spelare.

Tror det blir ett bättre lag än i fjol men då krävs det att vi behåller D.Larsson.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

stolpskott skrev:Jockmaniac : Tjärna har tidigare uttalat sig i media, om att hjärtat ligger hos DIF. Iofs sa han i samma mening att han inte kan tänka sig spela någon annanstans i Europa, förutom i DIF. Och nu vet vi ju det att det inte är sant. Å andra sidan, vad gör inte människor för en rejäl slant med pengar?
Snabb fråga bara, men är Tjärnqvists klubb geografiskt placerad i Europa?

Är inte själv hundra på detta, annat än att jag missänker att det bör ligga i gränslandet för detta. Sedan tycker nog jag att Daniels uttalande måste ses utifrån den tid då det yttrades. Då kunde man inte tjäna NHL-löner i Ryssland vilket man nu kan. Kanske inte så konstigt att man då väljer spel i Ryssland för att säkra sin framtid. Själv skulle jag bli väldigt förvånad om Daniel skulle skriva på för någon annan svensk klubb än DIF, mer än detta tycker jag knappast att man kan kräva av honom heller.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Att arbeta efter stockholmsprofilen är rätt, men det känns som att man blivit totalt insnöad på idén och nästan föredrar en stockholmsk medelmåtta framför en utländsk toppspelare. Vi har ett ungt ungdomslag som är lovande för framtiden, visst, men när man väl har en stomme, vilket vi har, så gäller det att bygga vidare med spelare utifrån vare sig man vill eller ej. Annars har våra talanger ingen att luta sig mot i framtiden, för Falken & co. kommer inte finnas kvar för evigt.
Säg den glädje som varar
Steef
Inlägg: 360
Blev medlem: 2008-03-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Inlägg av Steef »

DIF_Soldier skrev:Att arbeta efter stockholmsprofilen är rätt, men det känns som att man blivit totalt insnöad på idén och nästan föredrar en stockholmsk medelmåtta framför en utländsk toppspelare. Vi har ett ungt ungdomslag som är lovande för framtiden, visst, men när man väl har en stomme, vilket vi har, så gäller det att bygga vidare med spelare utifrån vare sig man vill eller ej. Annars har våra talanger ingen att luta sig mot i framtiden, för Falken & co. kommer inte finnas kvar för evigt.

Vis och sant. tycker du har helt rätt



hoppas på Tjärna och Ossi
Låst