Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

robin_dif skrev:
Killer Kennholt skrev:Såg att Almtorp är på väg till Sverige igen. Undrar om DIF fortfarande är sugen på honom?!
Fattas väl bara en center? så det känns ju väldigt konstigt om man skulle plocka in Almtorp som sista centern eftersom (han av de jag förstått iaf)
är snarlik Engqvist och Falk alltså en duktigt defensiv center..
Känns som viu skulle behöva få in en offensivt duktig center.
Vi har tio forwards under kontrakt nu, det behövs alltså två till för att få ihop fyra kedjor.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Frylén i byte mot Björk - Ja, tack!
Björk in som sista back - NEJ FÖR I HELVETE!
Säg den glädje som varar
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

DIF_Soldier skrev:Frylén i byte mot Björk - Ja, tack!
Björk in som sista back - NEJ FÖR I HELVETE!
Ingen av dem alls om jag får välja.

In med en junis för Frylén och sedan in med lite spets.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Kall-El skrev:
DIF_Soldier skrev:Frylén i byte mot Björk - Ja, tack!
Björk in som sista back - NEJ FÖR I HELVETE!
Ingen av dem alls om jag får välja.

In med en junis för Frylén och sedan in med lite spets.
Jovisst, men frågan som kvarstår är fortfarande var man ska göra av Edvin, han lyfter en lön han inte förtjänar oavsett vad summan ligger på.

Ett byte löser problemet, frågan är om de är dumma nog att byta Björk mot Frylén; lite mellanskillnad kanske gör susen. Jag har hellre en utlåningsbar Björk i ett år istället för en oduglig Edvin. Men som sagt, kan de verkligen tänka sig ett byte? Osannolikt. Dock vore det det bästa för att bli av med honom.
Säg den glädje som varar
Östgöten
Inlägg: 477
Blev medlem: 2007-03-08

Inlägg av Östgöten »

al bundy
Inlägg: 55
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av al bundy »

Jag kan tänka mig två skånska Djurgårdsförvärv. Båda har haft Djurgårdströjan på kroppen tidigare, och det är Johannes Salmonsson som nu är fri från sitt Brynäskontarkt och Patrik Lundh som drog direkt till Thailand.
:twisted:
kungK2
Inlägg: 225
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Inlägg av kungK2 »

Har Lundh varit bra i Malmö? Minns att det var rätt mycket liv här på forumet för att han lämnade efter en bra juniorsäsong och att vi inte tog hand om våra unga talanger osv.

Statistiken känns väl sådär imponerande men har någon sett honom under säsongen?
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

kungK2 skrev:Har Lundh varit bra i Malmö? Minns att det var rätt mycket liv här på forumet för att han lämnade efter en bra juniorsäsong och att vi inte tog hand om våra unga talanger osv.

Statistiken känns väl sådär imponerande men har någon sett honom under säsongen?

Utan att kolla fakta så tycker jag det känns som att Lundh har haft det svårt & fått minimalt med speltid?
Fritiof
Inlägg: 35
Blev medlem: 2007-07-11

Inlägg av Fritiof »

Jag anser inte att Patrik Lundh har någon möjlighet att ta en plats i DIF till nästa säsong. Däremot så hoppas jag att han byter till Almtuna, och att DIF kan plocka upp honom om ett eller två år. Ennan spelare som jag anser att DIF verkligen bör hålla ögonen på är Oscar Möller, som har en spelstil som DIF verkligen skulle behöva. Även han skulle behöva utvecklas något år till innan han kan bli aktuell. En tredje spelare som mycket väl kan bli intressant framöver är ju Christoffer Löfberg i Rögle.

Jag kan inte göra annat än att ställa mig i skaran som sågar Edwin Frylén, men han är tyvärr under kontrakt och det är bara att inse att han kommer att slå felpass nästa säsong, iklädd DIF-dräkten.

På min önskelista:
Ossi Väänänen (artist kontrakt) alternativt Daniel Tjärnqvist
Dick Axelsson
Daniel Larsson (lånas ut av Detroit)
Andreas Johansson alternativt Michal Bros (Kärpät)
Josefsson
Inlägg: 142
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Josefsson »

Lundh valde bort Djurgården för Malmö inför den här säsongen, han ville inte vara kvar i den här föreningen. När det nu tydligen inte blev som han tänkt sig därnere ser jag ingen som helst anledning till att Djurgården ska välkomna honom tillbaka med stora famnen. Speciellt inte när man sitter med centertalanger som Jacob Josefson och John Norman som vida överträffar Lundh i motsvarande ålder. Inte heller när man i A-laget har unga spelare som Calle Gustafsson, Henrik Eriksson och Andreas Engqvist som är minst lika bra som Lundh var i motsvarande ålder och som VILL spela i Djurgården!

Vad mig anbeträffar, vill Lundh bo i sin hemstad och spela Elitseriehockey får han be agenten slå en signal till SSK. Vill dom inte ha honom får han leta ny bonnhåla att slå ner bopålarna i...
Fnatte79
Inlägg: 191
Blev medlem: 2006-09-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Inlägg av Fnatte79 »

Josefsson skrev:Lundh valde bort Djurgården för Malmö inför den här säsongen, han ville inte vara kvar i den här föreningen. När det nu tydligen inte blev som han tänkt sig därnere ser jag ingen som helst anledning till att Djurgården ska välkomna honom tillbaka med stora famnen. Speciellt inte när man sitter med centertalanger som Jacob Josefson och John Norman som vida överträffar Lundh i motsvarande ålder. Inte heller när man i A-laget har unga spelare som Calle Gustafsson, Henrik Eriksson och Andreas Engqvist som är minst lika bra som Lundh var i motsvarande ålder och som VILL spela i Djurgården!

Vad mig anbeträffar, vill Lundh bo i sin hemstad och spela Elitseriehockey får han be agenten slå en signal till SSK. Vill dom inte ha honom får han leta ny bonnhåla att slå ner bopålarna i...
Instämmer med föregående talare...
DIF 4 Ever
Östgöten
Inlägg: 477
Blev medlem: 2007-03-08

Inlägg av Östgöten »

Fel
Senast redigerad av Östgöten den 2008-04-16 16:09:40, redigerad totalt 1 gånger.
Östgöten
Inlägg: 477
Blev medlem: 2007-03-08

Inlägg av Östgöten »

Josefsson skrev:Lundh valde bort Djurgården för Malmö inför den här säsongen, han ville inte vara kvar i den här föreningen. När det nu tydligen inte blev som han tänkt sig därnere ser jag ingen som helst anledning till att Djurgården ska välkomna honom tillbaka med stora famnen. Speciellt inte när man sitter med centertalanger som Jacob Josefson och John Norman som vida överträffar Lundh i motsvarande ålder. Inte heller när man i A-laget har unga spelare som Calle Gustafsson, Henrik Eriksson och Andreas Engqvist som är minst lika bra som Lundh var i motsvarande ålder och som VILL spela i Djurgården!
Henrik Eriksson är lagkapten i dagens J18 match. STORT!
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Inlägg av rikkard »

Jag tycker att vi ska erbjuda Lundh ett juniorkontrakt (d.v.s 20.000:-/mån). Han har definitivt kvalitéer för framtiden och är enligt mitt tycke minst lika bra som Andreas Engqvist. Ge honom chansen och se om han tar den. Bättre att ha en junior för mycket i laget och låna ut honom än att förlora en talang för all framtid. Vi måste våga satsa på vår linje fullt ut.
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Inlägg av Örebroarn »

Frågan är om vi får se Daniel Tjärnqvist i DIF något mer:

http://stockholm.city.se/sport/2008/04/ ... nobbar_VM/
Låst