Dick Axelsson

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Re: Dick Axelsson

Inlägg av Bautabröl »

Volker T. skrev:Väljer man att sätta sig i en sån här situation, så har man enligt mig en klart tveksam karaktär! Det finns absolut inget försvar för ett sånt beteende!
Det är bara hoppas att han lärt sig en läxa och inte gör om det. I ett sånt fall så hoppas jag att ledningen ser till att han försvinner från klubben direkt...


http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2247933.ab
Det var väl ungefär det här som Super-Bo gjorde, men eftersom han själv är polis och vuxen så började han själv inte att tjafsa!
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
TomyMörth
Inlägg: 225
Blev medlem: 2006-09-01

Inlägg av TomyMörth »

Jag förstår inte hur folk kan sitta och försvara Dicken!

Han var uttagen i landslaget då går man inte ut och krökar!
Jag skiter i vad Dicken gör på fritiden! Men när man är uttagen i landslaget är man en "Offentlig! person och representerar DIF och Sverige! Det här handlar om att göra sina val!

I det här fallet visar det att Axelssons karaktär/Omdöme inte är bra! Sen är det upp till klubben och tränarna om man tror att han förbättrar sig eller skicka iväg honom! Dicks beteende i detta fall är helt oacceptabelt!
FredrikA
Inlägg: 65
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av FredrikA »

vazze skrev:
FredrikA skrev:
Micke Nylander skrev:Det uttalandet är, enligt honom själv, något han sade i skämtsam ton. Skulle det stämma är det förjävligt agerat av snuten!
Tycker jag inte!
Man kallar inte en Polis för snutjävel. Spelar ingen roll vilken ton man har.
Har du någon gång kallat någon idiot, dumhuvud, CP etc?
Isf. In i buren på en PL13 med dig!
100% en skitsak, med tanke på att polisen skrivit en PL13 rapport på händelsen (Störande av allmän ordning enl. PL13)
Förmodligen har Dicken vart packad, snackat lite skit och hamnat i fyllecell. Liksom 1000-tals andra "idrottsstjärnor" i detta land.
Förstår liksom inte problemet, killen fyller 21, han väljer och fira ett par veckor innan han fyller år för att inte sabba landslagsuppdraget. Han blir på pickalurven och rattar in mot stan (dock utan bil - a lá Dulee) utan kommunalt/taxi.
Sen kan jag garantera att snuten va en jävel och kallades med all rätt snutjävel. Sen om det var begåvat eller inte. Men sist jag kontrollerade Sveriges Rikes lag så fanns yttrandefriheten rätt högt.
Han har ALL rätt att kalla någon snutjävel utan att bli insydd.
Men så har vi PL13 där polisen i grund och botten inte behöver några som helst bevis på att personen den tar är störande eller så. Utan polisen behöver bara 'tro' att den är kapabel till att uföra en brottslig handling och då är det tack och hej.

Mer om lagen finns här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Polislag_13

110% Axelsson! Party ON sålänge du inte skall spela match närmaste veckan!
Det här var nog bland det dummaste jag läst på länge. En person som tycker att det är rätt att kalla en polis för snutjävel ser jag ingen mening att diskutera något mer med
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

TomyMörth skrev:Jag förstår inte hur folk kan sitta och försvara Dicken! Han var uttagen i landslaget då går man inte ut och krökar!
För det första!

Det var länge sedan Tre Kronor var något som engagerade.

För det andra!

Peter Åslin blev hemskickad i rullstol en gång pga av fylla, men inte en käft kommer ihåg detta idag eller bryr sig om det idag.

För det tredje!
Bautabröl skrev:Det var väl ungefär det här som Super-Bo gjorde, men eftersom han själv är polis och vuxen så började han själv inte att tjafsa!
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
kungK2
Inlägg: 225
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Inlägg av kungK2 »

Hawk skrev: Så alla nissar som säger att han har gjort fel...TYST...

Ni vet inte exakt vad som har hänt. Tro inte på allt som det står i tidningarna!!!
Jag håller med dig i princip - tidningarna vet vi ju alla har en tendens att piffa upp saker och ting och jag var inte där. Nu kanske jag är löjlig men jag tycker att man som Djurgårdare och framför allt som landslagsman har vissa skyldigheter eller kalla det vad ni vill, du går inte ut onykter och tjafsar med Polisen under säsong (som uttagen till landslaget så är säsongen i allra högsta grad i gång)
vazze skrev:[ han väljer och fira ett par veckor innan han fyller år för att inte sabba landslagsuppdraget.
Varför inte göra det lite mer diskret isf om han nu absolut måste dricka, de flesta klarar trots allt av att sköta sig under säsong. Det är ju inte det bästa sättet att verka som förebild - vilket han säkerligen är för många unga grabbar med hockeydrömmar.

Till sist Bautabröl - Du har ju helt rätt vad gäller "Peter Åslin Fyllesvin". Inte så många tänker på det idag och de kommer knappast göra det om Dicken heller om 10år men nu är vi ju trots allt kvar i verkligheten idag.
djjjj
Inlägg: 123
Blev medlem: 2007-03-06

Inlägg av djjjj »

Varför får man inte säga snutjävel till en snut efter dom kallat en idiot helt oprovecerat?
Djurgårn tills jag dör
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

djjjj skrev:Varför får man inte säga snutjävel till en snut efter dom kallat en idiot helt oprovecerat?
Vad har dom kallat en idiot helt oprovocerat?

:D
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
Användarvisningsbild
*Knirre
Inlägg: 562
Blev medlem: 2005-10-11

Inlägg av *Knirre »

Det spelar egentligen inte så stor roll hur uppförstorat detta blivit, man blir ju inte omhändertagen av polisen helt utan anledning. Och är man i positionen som han befann sig i, så är man ju inte så dum att man utmanar ödet. Som sagt var, ingen rök utan eld.

F.ö så är det intressant att se vilket underliggande polishat som verkar råda här.. många på forumet som blivit "oskyldigt" dömda och juridiskt misshandlade, som Dick, utan att själva gjort minsta lilla fel? *ironi*

Sedan måste jag även be om ursäkt till "Säcken", som jag skoningslöst sågat för att ha misshandlat Axelsson i form av bänkningar under säsongen. Känner mig nu till 99% säker på att det är liknande incidenter som denna som ligger bakom. Att han sedan väljer att spela Frylén dygnet runt är en helt annan sak som jag inte kan hitta något legitimt skäl för..
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

Visst, Dicken gjorde bort sig! Detta har kanske hänt fler gånger, men inte som vi vet. Alla människor är värda en andra chans!
Användarvisningsbild
*Knirre
Inlägg: 562
Blev medlem: 2005-10-11

Inlägg av *Knirre »

Självklart är han värd en andra chans. Men det känns löjligt att försvara och nästan hävda att det han gjorde var befogat, som vissa gör...
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

*Knirre skrev:F.ö så är det intressant att se vilket underliggande polishat som verkar råda här.. många på forumet som blivit "oskyldigt" dömda och juridiskt misshandlade, som Dick, utan att själva gjort minsta lilla fel? *ironi*
Har inte hänt mig själv men vet många som blivit konfronterade eller t.o.m. omhändertagna av polisen i stort sett utan anledning, framför allt i samband med fotboll/hockey. Nu är det här lite annorlunda visserligen, men det finns alldeles för många poliser som inte tål kritik, vare sig den är konstruktiv eller inte. Om man kan bli omhändertagen för att man säger snutjävel borde man väl bli portad från Hovet om man skriker domarjävel till domaren? Som tur är blir man inte det.

Det är väl dock uppenbart att Dick verkar tycka om att vara ute och roa sig. Vissa gillar det mer än andra som kanske föredrar att vara hemmavid, inget konstigt med det. Självklart är det inte bra att sådant här händer men samtidigt är han värd en stor eloge för att han själv ringde upp och berättade vad som hänt. Jag tror fan det är tveksamt om det ens uppdagats annars, även om media brukar kunna gräva upp saker.

EDIT: För övrigt är det väl inte befogat att säga snutjävel till en polis om inte denne gjort något som gör det befogat. Jag skulle säkert kunna slänga ur mig något sådant efter ett par öl också, utan att för den skull vara stupfull. All auktoritet ska ifrågasättas, men ibland gillar inte auktoriteten det.
vazze
Inlägg: 97
Blev medlem: 2006-10-05

Inlägg av vazze »

FredrikA skrev: Det här var nog bland det dummaste jag läst på länge. En person som tycker att det är rätt att kalla en polis för snutjävel ser jag ingen mening att diskutera något mer med
Vet inte vad ditt yrke är eller vad du försöker uppnå i livet, polis kanske?
Men han har inte gjort något fel om han har kallat honom snutjävel, bara gilla läget. Hade han handgripligen rört polisen eller hotat honom är det en annan femma, men i detta land får du ha vilken åsikt som helst. Yttrandefrihet, kanske behöver du slå upp ordet i en ordbok eller tala med dina föräldrar om innebörden i ordet.

Jag kan springa runt på stan och kalla folk idioter, jävlar, sattyg och fan som helst. Så länge jag inte gör det till "hets mot folkgrupp". Eller sålänge jag inte uttalar ett hot mot människan/människorna.

Jag har aldrig sagt att jag tycker det var smart gjort. Men fortsatt så har det blivit skriverier i spaltmeter (man kan nästan tro vi är tillbaks till Tallinder & Husse historian med tjej på hotellrummet)
Killen är 20 (fyller väl 21 om ngn vecka) ge han ett break.
Foppa har jag träffat många ggr ute på krogen från det att han var 19, och det är inte heller Guds bästa barn (Inte mycket skit har skrivits om honom va?) Patrik Sjöberg drog en lina på toaletten och det vart ett jävla liv, för vad? Jag förstår inte samhällets intresse i allt detta skit tidningarna skriver. Dick är en vanlig grabb som vill festa. 3 veckor innan en (DOCK) viktig turnering. Börje Salming tex. Var frekvent ute på krogen både i Toronto och här i Stockholm och höll fortfarande hög klass, skrevs det något om honom? Alla fylleslagsmål han varit inblandad i..

Herre jävlar, vi lever i ett samhälle där ALLA måste kritisera vad man gör. Big brother is watching you är ju rent skitsnack, det är den lilla bortglömda grabben/tjejen som är så grön i ansiktet av avund att han måste gnälla ihjäl sig på en person som bara ville gå ut och ha kul.
Hade polisen vetat att Dicken skulle spelat VM skulle dem inte tagit in honom, så enkelt är det. Dicken är dock inte lika välkänd som Foppa, Sundin, Zlatan etc. Sen när det väl kröp fram så var det för sent.

Summa summarum finns nog inte, då folk alltid kommer säga "fel" saker till varandra, vare sig det är "snutjävel" eller "fanskap". Det är taget ur kontext, och jag personligen har också sagt idiot till en polis då dem tror att dem är sheriffer i en dålig film, Al Pacino wannabees, och tro mig jag har mer koll på poliser än många här kan tro, mor min jobbade på Norrmalmspolisen i 20år drygt. Och JO många av dem var svin, men många var även riktigt bra samhällstjänare.
Men hur tjänar man samhället med att ta Dick A. Till fyllecell för "snutjävel"? Och hur snabbt kan man läcka det till en tidning?

Måste ju bara var en aik:are som snörde in honom..
Men fortsätt du tro att polisen är "untouchables" så kan jag snöra upp ett 100-tal filmer, citat, texter på att poliser faktiskt kan vara jävlar
Du var förmodligen inte med i Göteborg mot GAIS, du var inte heller med i Köpenhamn heller va?
DÄR VAR DET BARA SNUTJÄVLAR och inte en vänlig polis så långt ögat kunde nå! Barnfamiljer och "regular Joes" fick slag av batonger, inringade och infösta i kravallbussar och sen inlåsta och visiterade som om dem var någon taliban som precis bombat en kyrka i USA.[/i]
djjjj
Inlägg: 123
Blev medlem: 2007-03-06

Inlägg av djjjj »

vazze, så jävla bra skrivit.
Djurgårn tills jag dör
FredrikA
Inlägg: 65
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av FredrikA »

vazze skrev:
FredrikA skrev: Det här var nog bland det dummaste jag läst på länge. En person som tycker att det är rätt att kalla en polis för snutjävel ser jag ingen mening att diskutera något mer med
Vet inte vad ditt yrke är eller vad du försöker uppnå i livet, polis kanske?
Men han har inte gjort något fel om han har kallat honom snutjävel, bara gilla läget. Hade han handgripligen rört polisen eller hotat honom är det en annan femma, men i detta land får du ha vilken åsikt som helst. Yttrandefrihet, kanske behöver du slå upp ordet i en ordbok eller tala med dina föräldrar om innebörden i ordet.

Jag kan springa runt på stan och kalla folk idioter, jävlar, sattyg och fan som helst. Så länge jag inte gör det till "hets mot folkgrupp". Eller sålänge jag inte uttalar ett hot mot människan/människorna.

Jag har aldrig sagt att jag tycker det var smart gjort. Men fortsatt så har det blivit skriverier i spaltmeter (man kan nästan tro vi är tillbaks till Tallinder & Husse historian med tjej på hotellrummet)
Killen är 20 (fyller väl 21 om ngn vecka) ge han ett break.
Foppa har jag träffat många ggr ute på krogen från det att han var 19, och det är inte heller Guds bästa barn (Inte mycket skit har skrivits om honom va?) Patrik Sjöberg drog en lina på toaletten och det vart ett jävla liv, för vad? Jag förstår inte samhällets intresse i allt detta skit tidningarna skriver. Dick är en vanlig grabb som vill festa. 3 veckor innan en (DOCK) viktig turnering. Börje Salming tex. Var frekvent ute på krogen både i Toronto och här i Stockholm och höll fortfarande hög klass, skrevs det något om honom? Alla fylleslagsmål han varit inblandad i..

Herre jävlar, vi lever i ett samhälle där ALLA måste kritisera vad man gör. Big brother is watching you är ju rent skitsnack, det är den lilla bortglömda grabben/tjejen som är så grön i ansiktet av avund att han måste gnälla ihjäl sig på en person som bara ville gå ut och ha kul.
Hade polisen vetat att Dicken skulle spelat VM skulle dem inte tagit in honom, så enkelt är det. Dicken är dock inte lika välkänd som Foppa, Sundin, Zlatan etc. Sen när det väl kröp fram så var det för sent.

Summa summarum finns nog inte, då folk alltid kommer säga "fel" saker till varandra, vare sig det är "snutjävel" eller "fanskap". Det är taget ur kontext, och jag personligen har också sagt idiot till en polis då dem tror att dem är sheriffer i en dålig film, Al Pacino wannabees, och tro mig jag har mer koll på poliser än många här kan tro, mor min jobbade på Norrmalmspolisen i 20år drygt. Och JO många av dem var svin, men många var även riktigt bra samhällstjänare.
Men hur tjänar man samhället med att ta Dick A. Till fyllecell för "snutjävel"? Och hur snabbt kan man läcka det till en tidning?

Måste ju bara var en aik:are som snörde in honom..
Men fortsätt du tro att polisen är "untouchables" så kan jag snöra upp ett 100-tal filmer, citat, texter på att poliser faktiskt kan vara jävlar
Du var förmodligen inte med i Göteborg mot GAIS, du var inte heller med i Köpenhamn heller va?
DÄR VAR DET BARA SNUTJÄVLAR och inte en vänlig polis så långt ögat kunde nå! Barnfamiljer och "regular Joes" fick slag av batonger, inringade och infösta i kravallbussar och sen inlåsta och visiterade som om dem var någon taliban som precis bombat en kyrka i USA.[/i]
Kan bara konstatera att nivån på det här forumet sjunker för varje dag. Fakta. Dick har gjort bort sig och får stå sitt kast. Har han gjort bort sig för allt framtid? Nej, han skall naturligtvis få fler chanser. Oroväckande är dock att det är flera här inne på forumet som skriver att han verkar ha dålig inställning och attityd.

Mer oroväckande är att det är så många som försvarar honom. Inte fel att kalla någon för snutjävel? Man baxnar.
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

FredrikA skrev:Mer oroväckande är att det är så många som försvarar honom. Inte fel att kalla någon för snutjävel? Man baxnar.
Det är lika fel att med ett par öl i kroppen kalla någon för snutjävel som om jag skulle kalla dig idiot vid ett liknande tillfälle. Ska jag få sova i häktet och bli uthängd i media för det? Tror inte det, va.

Det är självklart inte smart att kalla en snut för snutjävel då det är som att ge dem öppet mål, men jag har tyvärr varit med om fler gånger där uttrycket varit korrekt snarare än tvärtom.
Skriv svar