Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Andspe
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andspe »

Fett glad över det här med uppstartsgrejjen igår. Känns fräscht. Presenterade Weigel som alla visste var signad, men det kändes ändå hoppfullt. Vi behöver jobba såhär kring att dra igång hype.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jonas Tegnér sitter och väntar på dig Wikegård. Mest självklara anställningen du skulle kunna göra.

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Rojk
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Rojk »

Klart att KG lämnar efter 32 år. Ett djurgårdshjärta som tyvärr fick en tråkig avslutning.
– Det som gjort att jag blivit kvar under så pass lång tid är att jag alltid fått roller med ett tydligt mandat och ansvar. Jag har genom det varit med och byggt upp och utvecklat de olika områdena. Jag har bestämt mig för att nu är tiden inne att lämna. Det här är något som vuxit fram efter många tuffa år, med ett enormt arbete som startade när vi åkte ur den senaste gången, säger han i ett uttalande på Djurgårdens hemsida.

En delanledning är just att det nu inte finns någon tydlig roll för 55-åringen.

– Jag har känt att det i dag inte riktigt finns en roll som motiverar mig, vilket är ett måste i en sån här verksamhet. Det handlar inte om något åtta till fem-jobb, utan det bygger på att ha en konstant drivkraft
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Almtuna har släppt sina siffror nu. Räddas av konkurs av privata pengar.

DIF var ju väldigt tydliga med att man satsade mot nollresultat och inte fick göra minus, då var licensen i fara, nu skriver hockeynews att DIF ändå gör ett "rejält minusresultat". Därav dessa direkt nödvändigt med dessa privata pengar som styrelsen velat samla in och jag antar man kommit en bit med.

I och med att vårt årsmöte är annonserat till 18 juni borde vår rapport komma vilken dag som helst. Ska bli väldigt intressant.

Även om man gärna vill se en "satsning" så tycker jag att det är dags att DIF hockey faktiskt börjar leva efter sina tillgångar framöver, och inte bedriver en konkursmässig verksamhet år efter år och sen måste böna och be till folk med hjärta för föreningen.
Expert.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

SirDIFalot skrev: 2024-06-07 17:06:40 nu skriver hockeynews att DIF ändå gör ett "rejält minusresultat". Därav dessa direkt nödvändigt med dessa privata pengar som styrelsen velat samla in och jag antar man kommit en bit med.
Det är ju katastrof om detta stämmer. Man gick ju ut med att man budgeterat med två hemmamatcher i slutspelet och vi fick åtta men gick med förlust iallafall? Då är något väldigt snett. Eller tjänar vi ingenting på slutspelsmatcher? Minns att vi för en massa år sedan betalade hyran x7 (eller liknande) utöver de två första slutspelsmatcherna. Tragiskt om det fortfarande är så.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mattias_87 skrev: 2024-06-07 17:21:48
SirDIFalot skrev: 2024-06-07 17:06:40 nu skriver hockeynews att DIF ändå gör ett "rejält minusresultat". Därav dessa direkt nödvändigt med dessa privata pengar som styrelsen velat samla in och jag antar man kommit en bit med.
Det är ju katastrof om detta stämmer. Man gick ju ut med att man budgeterat med två hemmamatcher i slutspelet och vi fick åtta men gick med förlust iallafall? Då är något väldigt snett. Eller tjänar vi ingenting på slutspelsmatcher? Minns att vi för en massa år sedan betalade hyran x7 (eller liknande) utöver de två första slutspelsmatcherna. Tragiskt om det fortfarande är så.
Det har ryktats om rätt kraftiga spelarbonusar om vi nådde final, det kan nog vara en bov i sammanhanget. Men utgifter har man nog haft rätt bra koll på under säsongen. Man har vetat vad spelarna kommer kosta liksom. Men tror intäktssidan har varit en större osäkerhet och således ett större problem. Företagsförsäljningen har varit oerhört svag, något som styrelsen ofta tryckt på under medlemsmötena.
Expert.
Användarvisningsbild
Chabo

Inlägg av Chabo »

SirDIFalot skrev: 2024-06-07 19:59:04
Det har ryktats om rätt kraftiga spelarbonusar om vi nådde final, det kan nog vara en bov i sammanhanget. Men utgifter har man nog haft rätt bra koll på under säsongen. Man har vetat vad spelarna kommer kosta liksom. Men tror intäktssidan har varit en större osäkerhet och således ett större problem. Företagsförsäljningen har varit oerhört svag, något som styrelsen ofta tryckt på under medlemsmötena.
Märkligt att inkludera bonus endast i finalspel då det inte har något egenvärde i HA, endast avancemanget.

Ursäkta den dumma frågan men vad inkluderar man i begreppet företagsförsäljning? Generella sponsorer? Loger? VIP-event? Ingen succe med Linkan då med andra ord?
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Har för mig att jag har hört någonstans att man inte hade budgeterat med slutspel så alla slutspelsmatcher var en bonus
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Knickedick skrev: 2024-06-07 22:58:46 Har för mig att jag har hört någonstans att man inte hade budgeterat med slutspel så alla slutspelsmatcher var en bonus
Vi budgeterade med två slutspelsmatcher hemma.

https://hockeynews.se/nyheter/bonuspeng ... dif-nr-shl
Expert.
dr111DIF

Inlägg av dr111DIF »

SirDIFalot skrev: 2024-06-07 19:59:04
Blir intressant att läsa bokslutet. Delåret var väl utan några konstigheter egentligen så måste hänt något exceptionellt under vårsäsongen för att det ska sluta i brakförlust igen.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Varför väntar man med årsredovisningen? Känns inge bra..
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Simpan

Inlägg av Simpan »

Andspe skrev: 2024-06-14 13:22:54 Varför väntar man med årsredovisningen? Känns inge bra..
När brukar de lägga ut årsredovisningen?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Det är väl ganska normalt att årsredovisningen kommer ut innan sista kallelsen till årsmötet? Vilket redan har gått ut...
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Simpan skrev: 2024-06-14 13:55:56
Andspe skrev: 2024-06-14 13:22:54 Varför väntar man med årsredovisningen? Känns inge bra..
När brukar de lägga ut årsredovisningen?
Den kommer på måndag enl initierad källa.
DIF!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar