Silly Season 2024/25
Silly Season 2024/25
Hade inte Wiken ett stort möte eller liknande med sponsorer osv? Troligtvis där han presenterade sin plan på hur man vill spela och hur vi ska tillbaka till SHL. Fick sedan dessa personer/företag att tro på idén och gå in med extra pengar, om det något Wiken kan så är det ju att snacka och hypea.
Silly Season 2024/25
kan bli kul silly trots allt
Silly Season 2024/25
Den där sög hade hoppats på veselOsten östlund skrev: ↑2024-05-16 10:30:02 Vessel stannar i brynäs.
Tror Wiken plockar den andra Tyler. Så Colby får en kompis.
Silly Season 2024/25
Klockren till första paret med Axel! Nog finns det lite pengar att röra sig med som sagt. Nu in med en tvåvägsrightare som uppgraderar i egen zon jämfört med Ytterell så är en bra backsida spikad.
Silly Season 2024/25
Jag har kollat ganska mycket på hv förra säsongen ( min sambo håller på dom gud förbjöd ) men de ja har sett är att han kan lasta många minuter och bra första pass. Extremt bra värvning för HA att dom inte presenterade honom igår istället för Weigel. Hade nog gett ett par extra säsongskort.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2024/25
Så otroligt skönt med en rejäl och spelskicklig kompis till Axel i första backparet. Känns superbra med Colby. Costmar och PJ lyfte laget förra säsongen. Nu är det Costmar och Colby. Å nån till back ytterligare på väg in. Blir bra detta!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Silly Season 2024/25
Kan?
Den är ju så bra man vågat hoppas på och mer därtill.
Särskilt när nu delar av forumet kraxat om pengabrist i snart varje inlägg de gör.
Rätt ålder, visat att han klarat denna nivå, ej oäven på SHL-nivå.
Om nu kommande 2-3 pusselbitar är på samma nivå blir vi att räkna med.
Om jag också ska kraxa om något så är det målvaktssidan. Hoppet står till att Andren kan göra ett bättre andraår i klubben efter en inkörningsperiod.
Men man ser ju hur Oilers får slita hund mot Canucks med dålig målvakt.
Med ett normalt målvaktsspel hade de svept Canucks redan.
Så dålig som Skinner varit för Oilers har ju inte Andren varit för oss, men ändå, målvakterna betyder så mycket när allt ska avgöras.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Silly Season 2024/25
Så hur formerar man laget idag, med det vi vet:
Colby- Axel
Ragge- Ny
Hammarlund- Bergström
Carnebo- Degnell
Ny- Kruger- Costmar
Klasen- Eriksson- Frondell
Eklund- Weigel- Blomgren
Grewe- Rensfeldt- Wersell
Junis- Junis - Brodin
Blir otroligt skevt lönemässigt, ifall inte Klasen. Men framförallt Brodin och Rensfeldt. Inte presterar , för att spela top 6.
Försvinner dom. Så behöver det ersättas med minst en senior spelare.
Colby- Axel
Ragge- Ny
Hammarlund- Bergström
Carnebo- Degnell
Ny- Kruger- Costmar
Eklund- Weigel- Blomgren
Grewe- Rensfeldt- Wersell
Junis- Junis - Brodin
Blir otroligt skevt lönemässigt, ifall inte Klasen. Men framförallt Brodin och Rensfeldt. Inte presterar , för att spela top 6.
-
Silly Season 2024/25
Tror att truppen kommer att fyllas på både på forwards/backsidan iom att både Gradin och Schlyter+Ytterell försvinner just nu har vi tex bara 7 backar! så det kommer att hända grejor det är jag ganska övertygad om heja WikenOsten östlund skrev: ↑2024-05-16 12:19:39 Så hur formerar man laget idag, med det vi vet:
Colby- Axel
Ragge- Ny
Hammarlund- Bergström
Carnebo- Degnell
Ny- Kruger- Costmar
Eklund- Weigel- Blomgren
Brodin- Rensfeldt- Wersell
Junis- Junis
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2024/25
Colby Sissons är ju en drömvärvning. Precis vad vår backsidan behöver. Jätteviktigt.
Schlyter är ju ungefär lika förvånande som Gradin. Också en spelare som jag inte förstod varför vi gav 2 år. Men likt Gradin en lite märklig prioritering att lägga resurser på att köpa ut.
Schlyter är ju ungefär lika förvånande som Gradin. Också en spelare som jag inte förstod varför vi gav 2 år. Men likt Gradin en lite märklig prioritering att lägga resurser på att köpa ut.
Expert.
-
Silly Season 2024/25
Sissons kan inte förvara han är livsfarlig. Gör mycket poäng som kompensation men hjärtat i halsgropen varje gång han är på planSirDIFalot skrev: ↑2024-05-16 12:41:23 Colby Sissons är ju en drömvärvning. Precis vad vår backsidan behöver. Jätteviktigt.
-
Silly Season 2024/25
Vad jag hört så har det kommit in pengar från en grupp supportar som inte behöver leta röda prislappar i butiken. Därav har NW lite förhandlingsutrymme
Silly Season 2024/25
Nu gäller det att svara smart med den pengapåsen, så vi inte hamnar i samma fälla som tidigare.Scott Stevens skrev: ↑2024-05-16 13:18:40 Vad jag hört så har det kommit in pengar från en grupp supportar som inte behöver leta röda prislappar i butiken. Därav har NW lite förhandlingsutrymme
It's easier to be an asshole to words than to people
- diftobbe89
Silly Season 2024/25
Drömvärvning rakt igenom. Frågan är hur Wiken bar sig åt. Sissons borde kunna välja och vraka i Finland alternativt ta en tröja i SHL.
Spela fult