Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9542
Blev medlem: 2009-12-01

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Osten östlund skrev: 2024-05-15 15:04:19
Manijock skrev: 2024-05-15 14:51:23 Otroligt märkligt. Verkligen inget problem som är värt att angripa på detta sätt. Tramsigt! En ung billig spelare som är klart okej. Som att hoppa på Schlyter eller Blomgren... Det är liksom inte där problemet ligger.

Klasen och Brodin.... Där har vi problem! Säkert en halv förmögenhet att lösa dock....
Nu spekulerar vi bara. Men helt klart.

Tror man tänker med Gradin. Få ner kostnaden, ersätta med junis.

Men helt klart, är inte där problematiken ligger, gällande det ekonomiska!

Men "många bäckar små"........!?
Köper vi ut honom får vi väl inte ned kostnaden? Väldigt knappt i så fall.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
LG08
Inlägg: 183
Blev medlem: 2024-01-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av LG08 »

Se där... noterar att jag, ganska ensam, fick rätt om Gradin.
Hoppas ingen blir alltför triggad av det...

Bra av Wikegård, 100% rätt.
Vi kan få en bättre RW för den pengen. Frågan är vad för spelartyp vi tar in..

Inga stora förhoppningar på att grewe också lämnar, även om wersäll, Blomgren och Wigel är bättre.
Ser ingen mening att betala 40-45.000 i månaden för En så pass begränsad spelare som med stor sannolikhet kommer bli 13e fw, eller helt utanför truppen.

Tycker vi borde landa med Schlyter och frondell som 13-14 fw, börja där.
Grewe blir överflödig. Men ok, han är ganska billig å andra sidan. Men tycker det är onödigt.

Har stora förhoppningar på Wikegård och hans möjligheter att få in nyttiga/vettiga shl lån till vår fw sida.
Användarvisningsbild
KnoxBlue
Inlägg: 297
Blev medlem: 2016-03-11

Silly Season 2024/25

Inlägg av KnoxBlue »

Känns som en skapligt menlös affär om inte det är för att frigöra plats. Hade heller sett att man kört en utlåning mot 50% av lönen. Typ Almtuna hade varit en kandidat.
LG08
Inlägg: 183
Blev medlem: 2024-01-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av LG08 »

Gradin var inte billig. Jag tror han lyfte 65-75.000 mån. Kanske till och med 80 ( ett KG kontrakt trots allt ).
Någon här inne gissade på 50-55 tidigare, det tror jag inte på. Blir gärna motbevisad med fakta om någon vet säkert?,
Kan dif podden skaka fram.den siffran ??

Mina gissningar baseras på att han var het innan han skrev på för oss, Tanken var SHL, presenterades med en extremt nöjd KG, han hade säkerligen en del intressanta alternativ där och då. Nej, han borde ha lyft en del

Tror att DIF framförallt hade förväntat sig mycket högre nivå i spelet, rent generellt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17584
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly Season 2024/25

Inlägg av SirDIFalot »

Standard vid utköp är väl att man får halva lönen ungefär. Så säg att han hade 60k, så står vi för hälften nu och ska ersätta honom med andra halvan av lönen. Märklig prioritering. Men man har kanske större förståelse om man vet alla detaljer.
Expert.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 715
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jimmy Peterson »

Utan någon insikt i vad som gäller kring Gradin, så kan man väl generellt säga att det är klokare att köpa ut (säga åt att leta ny klubb?) en spelare som är intressant för andra lag. Kanske tar vilket lag det nu blir hela eller en stor del av lönen. Då får vi utrymme att bygga om på en position. Gradin är ju en spelare som producerar trots allt och är därmed intressant för ett lag med annan spelstil. För jag tolkar Wikegård som att han vill ha ett snabbt och tufft lag. Då blir det också logiskt i skenet av ett slags mini-ombygge av truppen att välja ut Gradin. Mer går kanske inte att göra i nuläget. Man väljer ju inte bara spelare att göra sig av med hur som helst, utan det finns ju många faktorer att beakta. Blir intressant att höra mer i kväll om hur tankarna kring lagbygget går just nu.
Osten östlund
Inlägg: 1832
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

LG08 skrev: 2024-05-15 15:08:29 Se där... noterar att jag, ganska ensam, fick rätt om Gradin.
Hoppas ingen blir alltför triggad av det...

Bra av Wikegård, 100% rätt.
Vi kan få en bättre RW för den pengen. Frågan är vad för spelartyp vi tar in..

Inga stora förhoppningar på att grewe också lämnar, även om wersäll, Blomgren och Wigel är bättre.
Ser ingen mening att betala 40-45.000 i månaden för En så pass begränsad spelare som med stor sannolikhet kommer bli 13e fw, eller helt utanför truppen.

Tycker vi borde landa med Schlyter och frondell som 13-14 fw, börja där.
Grewe blir överflödig. Men ok, han är ganska billig å andra sidan. Men tycker det är onödigt.

Har stora förhoppningar på Wikegård och hans möjligheter att få in nyttiga/vettiga shl lån till vår fw sida.
Som man tolkar artikeln. Så är vi ju inte av med lönen helt. Så Wikegård kan plocka in en ny, för samma peng.
Osten östlund
Inlägg: 1832
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

SirDIFalot skrev: 2024-05-15 15:41:51 Standard vid utköp är väl att man får halva lönen ungefär. Så säg att han hade 60k, så står vi för hälften nu och ska ersätta honom med andra halvan av lönen. Märklig prioritering. Men man har kanske större förståelse om man vet alla detaljer.
"Standard" finns nog ingen vettig människa som, halverar sim ersättning. När man har ett avtal.

Så är det bara fimpa Brodin direkt. Tjänat halva lönen. Sen kanske vi kan få ett bidrag ifrån brödernas, ifall han lirar där. Alt medlemmar får 30% rabatt på brödernas globen!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17584
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly Season 2024/25

Inlägg av SirDIFalot »

Osten östlund skrev: 2024-05-15 15:54:59
SirDIFalot skrev: 2024-05-15 15:41:51 Standard vid utköp är väl att man får halva lönen ungefär. Så säg att han hade 60k, så står vi för hälften nu och ska ersätta honom med andra halvan av lönen. Märklig prioritering. Men man har kanske större förståelse om man vet alla detaljer.
"Standard" finns nog ingen vettig människa som, halverar sim ersättning. När man har ett avtal.

Så är det bara fimpa Brodin direkt. Tjänat halva lönen. Sen kanske vi kan få ett bidrag ifrån brödernas, ifall han lirar där. Alt medlemmar får 30% rabatt på brödernas globen!
Klart det finns i sportens värld. Om du har 60k i månaden, blir erbjuden halva lönen för att inte jobba alls resten av avtalet, och sen kan skriva ett nytt avtal någon annanstans, så får du både möjlighet att byta lag och gå plus på det ekonomiskt.

Brodin skulle exempelvis inte acceptera en sån deal då han inte hade kunnat få hälften av vad han sitter på nu någon annanstans på ett nytt kontrakt, det kan Gradin.
Expert.
Osten östlund
Inlägg: 1832
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Erbjud billigt 1 års kontrakt Jesper Kokkonen. Tycker han varit bra mot oss ett flertal ggr
Osten östlund
Inlägg: 1832
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

SirDIFalot skrev: 2024-05-15 15:58:27
Osten östlund skrev: 2024-05-15 15:54:59
SirDIFalot skrev: 2024-05-15 15:41:51 Standard vid utköp är väl att man får halva lönen ungefär. Så säg att han hade 60k, så står vi för hälften nu och ska ersätta honom med andra halvan av lönen. Märklig prioritering. Men man har kanske större förståelse om man vet alla detaljer.
"Standard" finns nog ingen vettig människa som, halverar sim ersättning. När man har ett avtal.

Så är det bara fimpa Brodin direkt. Tjänat halva lönen. Sen kanske vi kan få ett bidrag ifrån brödernas, ifall han lirar där. Alt medlemmar får 30% rabatt på brödernas globen!
Klart det finns i sportens värld. Om du har 60k i månaden, blir erbjuden halva lönen för att inte jobba alls resten av avtalet, och sen kan skriva ett nytt avtal någon annanstans, så får du både möjlighet att byta lag och gå plus på det ekonomiskt.
Ok, jag hade "sålt mig dyrt iallafall ". Hoppas inte våra gamlingar gör det dock!
Steef
Inlägg: 360
Blev medlem: 2008-03-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Silly Season 2024/25

Inlägg av Steef »

Gradin ryktas till brynäs.... nej nu ljuger jag.

Men vi lär väl få svar av Wiken ikväll?
*skriv signatur här*
dr111DIF
Inlägg: 1056
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

Alltså om det ska in en center och FW spets så måste naturligtvis spelare på kontrakt ut. Annars blir truppen orimligt stor. Jag gillar en hel del med Gradin ändå, men kanske var på han vi fick bäst deal helt enkelt?
GULD
Inlägg: 381
Blev medlem: 2021-09-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av GULD »

Steef skrev: 2024-05-15 16:20:23 Gradin ryktas till brynäs.... nej nu ljuger jag.

Men vi lär väl få svar av Wiken ikväll?

Hans Agent förhandlingar just nu med Östersund
Från flera olika källor
Användarvisningsbild
KnoxBlue
Inlägg: 297
Blev medlem: 2016-03-11

Silly Season 2024/25

Inlägg av KnoxBlue »

GULD skrev: 2024-05-15 16:36:15
Steef skrev: 2024-05-15 16:20:23 Gradin ryktas till brynäs.... nej nu ljuger jag.

Men vi lär väl få svar av Wiken ikväll?

Hans Agent förhandlingar just nu med Östersund
Från flera olika källor

Just såna fattiga klubbar hade varit perfekt att låna ut till.

Nu är vi iofs fattiga också, men ja.
Skriv svar