Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Galning1998
Inlägg: 270
Blev medlem: 2023-04-16

Silly Season 2024/25

Inlägg av Galning1998 »

jsson skrev: 2024-05-08 11:00:22 Videll klar för Östersund. Vilken soppa :lol:
Hans fru är från Östersund och de har byggt hus där så egentligen inte särskilt oväntat
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av jsson »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... s-wikegard

Jag vet inte hur ärlig Wikegård är i sportbladet TV-special men där tolkar jag det som följande:

Avfärdade:
Chad Billins
Bobby Nardella
Markus Karlström
Colby Sissons
Tyler Kelleher (Lät inte som att vi hugger även om han släpps av Brynäs)
Tyler Vesel (Icke-svar i intervjun egentligen. Alla som vill upp lär fråga efter honom men inget definitivt "Ja")
Mario Kempe
Peppe Lundh

Tycker att det ska vara någon sorts karantäntid på att ha valt Ryssland under kriget. Man kan inte vara brännmärkt för resten av karriären
Ser det som ett styrelsebeslut snarare än ett sportsligt beslut att låta t.ex Åberg & Reideborn komma tillbaka.

Vi var delvis intresserade av Hank men det fanns inte plats för en spelare som honom.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av jsson »

Galning1998 skrev: 2024-05-08 12:26:09
jsson skrev: 2024-05-08 11:00:22 Videll klar för Östersund. Vilken soppa :lol:
Hans fru är från Östersund och de har byggt hus där så egentligen inte särskilt oväntat
Nej det kändes ganska väntat när ryktet kom. Det känns bara en så sjuk väg att gå kan jag tycka. Att inte lägga sina sista år på att verkligen försöka vinna.

Kommer hem från Ryssland för att försöka vinna med DIF. Lämnar det sjunkande skeppet för att åka tillbaka och nöta bänk. Tar sedan bra cash i SSK och gittar sedan till Östersund för att trappa ner. Han ser oförskämt fräsch ut för sina 39 år och presterar på en hög nivå i HA.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly Season 2024/25

Inlägg av SirDIFalot »

När dom säger ”1-2 backar” menar dom kanske en just nu men två om vi tappar Axel?
Expert.
DIFLuWi
Inlägg: 2522
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av DIFLuWi »

SirDIFalot skrev: 2024-05-08 12:33:17 När dom säger ”1-2 backar” menar dom kanske en just nu men två om vi tappar Axel?
Låter väl rimligt?
Burvaktarn
Inlägg: 45
Blev medlem: 2016-04-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av Burvaktarn »

Droppar några namn - jag har inte hört något om dessa namn däremot är dem avtackade av tidigare klubbar. Kollat Stockholm/DIF koppling alternativt Sverige koppling.

Joey Laleggia, avtackad HC Lugano. Om han går till Svergie lär HA knappast vara intressant?
Victor Björkung, kan definitivt vara i vår prisklass. Skämde inte ut sig Vita Hästen för ett par tre år sedan. Lirat hos oss i ungdomsåren
Mathias From, tveksam åt vilken riktning hans karriär rör sig åt? Blandade resulat i HA tidigare, rätt ålder och Right-spelare. Billig?
Galning1998
Inlägg: 270
Blev medlem: 2023-04-16

Silly Season 2024/25

Inlägg av Galning1998 »

Burvaktarn skrev: 2024-05-08 12:53:14 Droppar några namn - jag har inte hört något om dessa namn däremot är dem avtackade av tidigare klubbar. Kollat Stockholm/DIF koppling alternativt Sverige koppling.

Joey Laleggia, avtackad HC Lugano. Om han går till Svergie lär HA knappast vara intressant?
Victor Björkung, kan definitivt vara i vår prisklass. Skämde inte ut sig Vita Hästen för ett par tre år sedan. Lirat hos oss i ungdomsåren
Mathias From, tveksam åt vilken riktning hans karriär rör sig åt? Blandade resulat i HA tidigare, rätt ålder och Right-spelare. Billig?
Du kan inte på allvar tro att Laleggia är det minsta aktuell för HA? 14 shlklubbar som kommer hugga där. Klass rakt igenom
Burvaktarn
Inlägg: 45
Blev medlem: 2016-04-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av Burvaktarn »

Galning1998 skrev: 2024-05-08 12:58:21
Burvaktarn skrev: 2024-05-08 12:53:14 Droppar några namn - jag har inte hört något om dessa namn däremot är dem avtackade av tidigare klubbar. Kollat Stockholm/DIF koppling alternativt Sverige koppling.

Joey Laleggia, avtackad HC Lugano. Om han går till Svergie lär HA knappast vara intressant?
Victor Björkung, kan definitivt vara i vår prisklass. Skämde inte ut sig Vita Hästen för ett par tre år sedan. Lirat hos oss i ungdomsåren
Mathias From, tveksam åt vilken riktning hans karriär rör sig åt? Blandade resulat i HA tidigare, rätt ålder och Right-spelare. Billig?
Du kan inte på allvar tro att Laleggia är det minsta aktuell för HA? 14 shlklubbar som kommer hugga där. Klass rakt igenom
Precis som jag skrev så tror jag inte HA är intressant för Laleggia. Sedan är det nog inte 14st SHL klubbar... Svårt att se t.ex. HV vara intresserade efter man gav honom dojjan. Verkar inte vara en charmig kille ändå av vad jag förstod rubrikerna tidigare ivår.
Manijock
Inlägg: 7852
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

jsson skrev: 2024-05-08 12:27:39 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... s-wikegard

Jag vet inte hur ärlig Wikegård är i sportbladet TV-special men där tolkar jag det som följande:

Avfärdade:
Chad Billins
Bobby Nardella
Markus Karlström
Colby Sissons
Tyler Kelleher (Lät inte som att vi hugger även om han släpps av Brynäs)
Tyler Vesel (Icke-svar i intervjun egentligen. Alla som vill upp lär fråga efter honom men inget definitivt "Ja")
Mario Kempe
Peppe Lundh

Tycker att det ska vara någon sorts karantäntid på att ha valt Ryssland under kriget. Man kan inte vara brännmärkt för resten av karriären
Ser det som ett styrelsebeslut snarare än ett sportsligt beslut att låta t.ex Åberg & Reideborn komma tillbaka.

Vi var delvis intresserade av Hank men det fanns inte plats för en spelare som honom.
Varken Vesel eller Lundh är avfärdade direkt som jag tolkar det.
Galning1998
Inlägg: 270
Blev medlem: 2023-04-16

Silly Season 2024/25

Inlägg av Galning1998 »

Burvaktarn skrev: 2024-05-08 13:06:17
Galning1998 skrev: 2024-05-08 12:58:21
Burvaktarn skrev: 2024-05-08 12:53:14 Droppar några namn - jag har inte hört något om dessa namn däremot är dem avtackade av tidigare klubbar. Kollat Stockholm/DIF koppling alternativt Sverige koppling.

Joey Laleggia, avtackad HC Lugano. Om han går till Svergie lär HA knappast vara intressant?
Victor Björkung, kan definitivt vara i vår prisklass. Skämde inte ut sig Vita Hästen för ett par tre år sedan. Lirat hos oss i ungdomsåren
Mathias From, tveksam åt vilken riktning hans karriär rör sig åt? Blandade resulat i HA tidigare, rätt ålder och Right-spelare. Billig?
Du kan inte på allvar tro att Laleggia är det minsta aktuell för HA? 14 shlklubbar som kommer hugga där. Klass rakt igenom
Precis som jag skrev så tror jag inte HA är intressant för Laleggia. Sedan är det nog inte 14st SHL klubbar... Svårt att se t.ex. HV vara intresserade efter man gav honom dojjan. Verkar inte vara en charmig kille ändå av vad jag förstod rubrikerna tidigare ivår.
Han gjorde 17-18mål som back i SHL säsongen 22/23 klart alla lag som letar en spelskicklig back vill ha honom. Dubblade säkert sin lön i Schweiz kontra vad HV erbjöd
Manijock
Inlägg: 7852
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev: 2024-05-08 12:33:17 När dom säger ”1-2 backar” menar dom kanske en just nu men två om vi tappar Axel?
Hoppas två. Tre om Axel försvinner! Låter så ändå om man lyssnar på Wikens tankar angående Anderssons vara eller icke vara.

Backsidan kommer bli direkt avgörande med tanke på våran befintliga målvaktssida.
peter johansson
Inlägg: 241
Blev medlem: 2006-06-07

Silly Season 2024/25

Inlägg av peter johansson »

Manijock skrev: 2024-05-08 13:08:07
jsson skrev: 2024-05-08 12:27:39 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... s-wikegard

Jag vet inte hur ärlig Wikegård är i sportbladet TV-special men där tolkar jag det som följande:

Avfärdade:
Chad Billins
Bobby Nardella
Markus Karlström
Colby Sissons
Tyler Kelleher (Lät inte som att vi hugger även om han släpps av Brynäs)
Tyler Vesel (Icke-svar i intervjun egentligen. Alla som vill upp lär fråga efter honom men inget definitivt "Ja")
Mario Kempe
Peppe Lundh

Tycker att det ska vara någon sorts karantäntid på att ha valt Ryssland under kriget. Man kan inte vara brännmärkt för resten av karriären
Ser det som ett styrelsebeslut snarare än ett sportsligt beslut att låta t.ex Åberg & Reideborn komma tillbaka.

Vi var delvis intresserade av Hank men det fanns inte plats för en spelare som honom.
Varken Vesel eller Lundh är avfärdade direkt som jag tolkar det.
Wikegård tror inte att Brynäs släpper Vesel och Kelleher sa han i intervjun!! När det gäller backar så lät det som att 2 stycken ska in och dom vill dom hitta på den högsta hyllan som det lät på Wikegård
Nattuggla_
Inlägg: 3199
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

jsson skrev: 2024-05-08 12:27:39
Tycker att det ska vara någon sorts karantäntid på att ha valt Ryssland under kriget. Man kan inte vara brännmärkt för resten av karriären
Ser det som ett styrelsebeslut snarare än ett sportsligt beslut att låta t.ex Åberg & Reideborn komma tillbaka.


Vi var delvis intresserade av Hank men det fanns inte plats för en spelare som honom.
Tycker han är fel ute här. Det ska vara nolltolerans. Låt säga att vi skulle ta tillbaka Adam redan nästa säsong. Det hade skadat föreningen många år.

Sista delen om "Hank" hoppas jag betyder att de sista två platserna på forward/center går till spets.
Manijock
Inlägg: 7852
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

peter johansson skrev: 2024-05-08 13:12:26
Manijock skrev: 2024-05-08 13:08:07
jsson skrev: 2024-05-08 12:27:39 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... s-wikegard

Jag vet inte hur ärlig Wikegård är i sportbladet TV-special men där tolkar jag det som följande:

Avfärdade:
Chad Billins
Bobby Nardella
Markus Karlström
Colby Sissons
Tyler Kelleher (Lät inte som att vi hugger även om han släpps av Brynäs)
Tyler Vesel (Icke-svar i intervjun egentligen. Alla som vill upp lär fråga efter honom men inget definitivt "Ja")
Mario Kempe
Peppe Lundh

Tycker att det ska vara någon sorts karantäntid på att ha valt Ryssland under kriget. Man kan inte vara brännmärkt för resten av karriären
Ser det som ett styrelsebeslut snarare än ett sportsligt beslut att låta t.ex Åberg & Reideborn komma tillbaka.

Vi var delvis intresserade av Hank men det fanns inte plats för en spelare som honom.
Varken Vesel eller Lundh är avfärdade direkt som jag tolkar det.
Wikegård tror inte att Brynäs släpper Vesel och Kelleher sa han i intervjun!! När det gäller backar så lät det som att 2 stycken ska in och dom vill dom hitta på den högsta hyllan som det lät på Wikegård
Exakt, han tror inte. De han avfärdar däremot säger han bestämt nej till.
Nattuggla_
Inlägg: 3199
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

SirDIFalot skrev: 2024-05-08 12:33:17 När dom säger ”1-2 backar” menar dom kanske en just nu men två om vi tappar Axel?
Inte helt fel om vi letar på högsta hyllan?

X-X (Andersson)
Ragnarsson-Ytterell
Hammarlund-Degnell
Carnebo-Bergström

Eller så betyder det att Andersson blir kvar, men vi väntar svar angående Ytterell?

Men oavsett så är det väl en helt okej backsida att gå in i säsongen med om man tar våran ekonomi samt mängden av spelare på kontrakt i beräkningen.
Bergström och Degnell har ju visat upp en fin nivå, och vem vet vilken utveckling de får (eller inte får) under Kimby?

Sen kan man ju se längs hösten och in mot Januari om det ska kompletteras. Men då blir det också billigare iom färre månader kvar på säsongen.
Skriv svar