DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1404
Blev medlem: 2021-01-22

DIF Fotboll

Inlägg av Exile »

Man börjar bli van att förlora avgörande serien/matcher nu... Förhoppningsvis vänder det i hockeyn med det nya blodet i ledarskapet.
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

DIF Fotboll

Inlägg av Praetori »

Vinna en final? Det var ett tag sedan på fotbollssidan eller hockeyn. Börjar bli ganska tröttsamt med tanke på hur bortskämd man varit med det omvända förr om åren.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mmm, så mysigt.
Stryk stryk...och så lite mer, bara för att

Annars gör DIF precis allt man förmår här och visar att Miffo FF visst går att störa (ok , kanske inte över 30 omgångar, men här och där).
Så otroligt nära 2-1 vid frisparken i slutet innan förlängningen

Tur att glädjen i livet finns vid sidan om DIF, annars hade det varit totalt nattsvart nu.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels-3.0
Inlägg: 1155
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

DIF Fotboll

Inlägg av Donkels-3.0 »

Tycker ändå vi står upp bra i finalen mot superhypade Malmö och straffar är ett lotteri och inget jag grämer mig speciellt mycket om
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

DIF Fotboll

Inlägg av Mash »

Bra match och jävligt fint att vi kunde pressa Malmö riktigt ordentligt. Kim och Tolle gör det bra och de som ropar avgång ska vara försiktiga, vi vet inte vad som kommer efter.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7181
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Mash skrev: 2024-05-02 00:06:27 Bra match och jävligt fint att vi kunde pressa Malmö riktigt ordentligt. Kim och Tolle gör det bra och de som ropar avgång ska vara försiktiga, vi vet inte vad som kommer efter.
Är beredd att hålla med.
Börjar bli många säsonger i rad som vi varit ett topplag, i fotboll. :shock:
Inte deras fel att det saknas yttrar i laget.
Vi kommer ju fram till fina ytor ute på kanterna, gång efter gång....efter gång.
Men 39 av 40 inlägg håller för låg kvalitet.
Sedan hade vi kunnat ha mer variation än att bara söka kanterna, men ändå.

Jag tror vi kommer sakna dem väldigt mycket när de lämnar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

DIF Fotboll

Inlägg av Mash »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-05-02 09:25:54
Mash skrev: 2024-05-02 00:06:27 Bra match och jävligt fint att vi kunde pressa Malmö riktigt ordentligt. Kim och Tolle gör det bra och de som ropar avgång ska vara försiktiga, vi vet inte vad som kommer efter.
Är beredd att hålla med.
Börjar bli många säsonger i rad som vi varit ett topplag, i fotboll. :shock:
Inte deras fel att det saknas yttrar i laget.
Vi kommer ju fram till fina ytor ute på kanterna, gång efter gång....efter gång.
Men 39 av 40 inlägg håller för låg kvalitet.
Sedan hade vi kunnat ha mer variation än att bara söka kanterna, men ändå.

Jag tror vi kommer sakna dem väldigt mycket när de lämnar.
Verkligen. Om en skulle titta på resultaten sedan 2018 så bör vi vara evigt tacksamma jämfört med hur vi haft det innan rent sportsmässigt. Jag hoppas duon förlänger till 2030 och fortsätter bära fram oss. Udden vi saknar i avsluten är inte Kim eller Tolles fel, det är oskärpa av spelarna. Direktiven är garanterat solklara, sen att det utförs på för låg nivå kan inte enbart tränarduon lastas för.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5731
Blev medlem: 2012-09-14

DIF Fotboll

Inlägg av Vikas »

Vi går från att spela likvärdigt med Malmö till att bli totalt utspelade av den allsvenska jumbon.

Borde på allvar ligga under med minst 0-3 efter 20 minuter. Bara grov ineffektivitet som räddar oss.

Något är brutalt fel med det här laget.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7181
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Vikas skrev: 2024-05-05 13:19:34 Vi går från att spela likvärdigt med Malmö till att bli totalt utspelade av den allsvenska jumbon.

Borde på allvar ligga under med minst 0-3 efter 20 minuter. Bara grov ineffektivitet som räddar oss.

Något är brutalt fel med det här laget.
Mina tankar om matchen:
1. En viss baksmälla efter cupfinalen, rätt vanligt förekommande.
2. Västerås har spelat ut de flesta lag de mött. De är ett riktigt intressant lag, hoppas de får det att lossna framåt för de spelar en rolig fotboll.
3. Vår trupp är kraftigt överskattad av de flesta. Vi har ett gediget försvar och ett stabilt mittfält, typ så.
Men vi saknar duktiga yttrar. Nu slog ju blixten ned och Fallenius gjorde en solorusch. Men i mina ögon är Vikheim otroligt begränsad, Fallenius likaså. Att då täcka upp med en 38-årig Radetinac som ofta överglänser båda säger allt.
Gulliksen har ju inte visat sig hålla någon högre nivå ännu, men där får man väl hoppas att han behöver anpassa sig till ny miljö. Just nu framstår han som ett rejält felköp.
Tycker vi får ut det mesta ur denna trupp faktiskt.
Jag ser då inte något guldlag vare sig på papperet eller planen. Räcket detta till topp 4 har tränarna gjort det bra.
Såg ut som unga män mot rutinerade gubbar igår.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

DIF Fotboll

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-05-06 09:11:31
Vikas skrev: 2024-05-05 13:19:34 Vi går från att spela likvärdigt med Malmö till att bli totalt utspelade av den allsvenska jumbon.

Borde på allvar ligga under med minst 0-3 efter 20 minuter. Bara grov ineffektivitet som räddar oss.

Något är brutalt fel med det här laget.
Mina tankar om matchen:
1. En viss baksmälla efter cupfinalen, rätt vanligt förekommande.
2. Västerås har spelat ut de flesta lag de mött. De är ett riktigt intressant lag, hoppas de får det att lossna framåt för de spelar en rolig fotboll.
3. Vår trupp är kraftigt överskattad av de flesta. Vi har ett gediget försvar och ett stabilt mittfält, typ så.
Men vi saknar duktiga yttrar. Nu slog ju blixten ned och Fallenius gjorde en solorusch. Men i mina ögon är Vikheim otroligt begränsad, Fallenius likaså. Att då täcka upp med en 38-årig Radetinac som ofta överglänser båda säger allt.
Gulliksen har ju inte visat sig hålla någon högre nivå ännu, men där får man väl hoppas att han behöver anpassa sig till ny miljö. Just nu framstår han som ett rejält felköp.
Tycker vi får ut det mesta ur denna trupp faktiskt.
Jag ser då inte något guldlag vare sig på papperet eller planen. Räcket detta till topp 4 har tränarna gjort det bra.
Såg ut som unga män mot rutinerade gubbar igår.
Nja nog fasiken kan vi hämta ur mer ur den här truppen. Men LB kan de ju peta ett par matcher. Han har drabbats av WN-sjukan och ser ut att undvika allt som kan leda till närkamp. Wikheim behöver nog lite tid men han har fantastisk uppsida i man-man som vi typ inte har i någon annan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar