Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Daven
Inlägg: 298
Blev medlem: 2015-03-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Daven »

Hade mer än gärna sett att vi tar in Scott Pooley, Vesel och sen Bromé på det, Klasen går i pension, Ludde R och Brodda fimpar kontrakten. Såklart orealistikt men ändå.

Bromé - Vesel - Pooley
Blomgren - Krüger - Eklund
Frondell - Weigel - Costmar
Grewe - Eriksson - Gradin
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly Season 2024/25

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-04-30 12:14:10
supreme skrev: 2024-04-30 11:44:52 Känns otroligt tråkigt med Liss. Har alltid gillat honom som person, men tyvärr har inte leveransen motsvarat förväntningarna.
Ja, lätt att tycka om. Sedan kommer man ju sakna hans projektiler.
Skulle med rätt tränare och omgivning säkerligen kunna lyfta sig någon nivå.
Har ju ett avslut av yttersta klass, sedan också stark på pucken.

Kan inte säga att vi gör fel som släpper honom. Har ju gjort sina bästa år och är inte i åldern att man kan börja hoppas på att det ska "lossna".
Kommer garanterat göra nytta i något Allsvenskt lag längre ned i hierarkin som behöver en på point, typ Östersund eller Nybro.
Eller varför inte åka och lira ett par år i Tyskland?

Vi har varit bortskämda på den här positionen ett bra tag nu, spännande att se vem vi hittar till kommande säsong.
Zibbe, Bemström, Holz, Liss,....ja även Ytterell har ju bombat in några därifrån.
Kan Gradin blomma ut efter en svag säsong? Jag har svårt att se det.
Vad har han smackat in, 41mål på sina 2 säsonger? Hittar vi någon som kommer generera mer så enkelt?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Osten östlund
Inlägg: 1748
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Daven skrev: 2024-05-01 17:03:23 Hade mer än gärna sett att vi tar in Scott Pooley, Vesel och sen Bromé på det, Klasen går i pension, Ludde R och Brodda fimpar kontrakten. Såklart orealistikt men ändå.

Bromé - Vesel - Pooley
Blomgren - Krüger - Eklund
Frondell - Weigel - Costmar
Grewe - Eriksson - Gradin
Senast redigerad av Osten östlund den 2024-05-01 21:54:37, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av klintan85 »

Ludwig Blomstrand lämnar SSK.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
kruger4ever
Inlägg: 8
Blev medlem: 2023-05-12

Silly Season 2024/25

Inlägg av kruger4ever »

Mora har gjort klart med den här snubben: https://www.eliteprospects.com/player/5 ... in-johnsen
Verkar finnas mycket intressanta spelare i norska ligan och många av dem lyckas bra i Hockeyallsvenskan. Vi kanske borde titta lite mer där?
Nattuggla_
Inlägg: 3190
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

klintan85 skrev: 2024-05-01 17:51:14 Ludwig Blomstrand lämnar SSK.
Trots kontrakt dessutom.
Undrar varför. Känns märkligt.
Både han och Dyk var väl en del av det man drog in via supporterinsamlingen?
Nypovich
Inlägg: 5
Blev medlem: 2024-05-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nypovich »

Hur kommer det sig att man inte drar igång en ”fansens värvning”? Till och med Brynäs gjorde ju det, trots deras muskler på ekonomin. Nu har ju även Björklöven en.

Eller kommer det komma en när rätt spelare dyker upp?
LG08
Inlägg: 166
Blev medlem: 2024-01-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av LG08 »

dr111DIF skrev: 2024-05-01 15:46:37
EspenK skrev: 2024-05-01 11:16:18 I Glads fall måste det handla om kostnad. Kanske även en del skadeperioder under säsongen. Annars vår klart bästa back tillsammans med Axel.
Han var väl inte så dyr egentligen baserat på böterna, 55-60 k? Marknadsmässig lön ändå i HA för en sådan back.
Oavsett lön så är det glädjande att Glad lämnar. Överskattad tycker jag.
Tror det finns högre lägstanivåer att hämta I dom backar vi har kvar. Bortsett Yterell då möjligen.. men vi har kvar Utvecklingsbara backar.
Nu borde vi satsa på 1 riktigt jäkla bra spets back. Gå med 5 seniora backar plus dom 3 unga. Börja där.

Äntligen försvinner Liss och Berglund. Otroligt viktigt.
Längtat efter den här dagen! På tal om Överskattade (och begränsade) spelare...

Normans kontrakt har gått ut men glädjande nog (!) var han inte med bland dom 8 som direkt rök.
Bort med Klasen eller Brodin nu ! Gradin får hemskt gärna också lämna! Noterar att flera än mig, numera, ser behovet av 1 eller helst 2 "spets" RW .

Blir vi av med Klasen eller Brodin, plus att Gradin också lämnar, så finns det goda förutsättningar att hämta in 2 nya rw som garanterat kommer vara klart bättre än Gradin och Brodin.
Vem.som helst måste ju se att gradin bör ersättas, han är så otroligt begränsad i sitt spel. Han kommer inte lyfta och måste bort. För dom pengarna kommer vi 100% få en bättre spelare.
Hoppas verkligen det jobbas för fullt för att skeppa Gradin och ta in tex en shilkey eller pooley? Vem utav dom som nu är rw...

Och jobba in Norman nu också wikegård !!
Stannar Norman så kommer 2 utav Norman,Costmar och Wigel att gå som vinge.
En annan fördel med det är att Rensfeldt måste börja prestera även i grundserien, vilket han inte gjort på ett par år nu.... Men nu finns det alternativ. Prestera eller läktaren.

Vi får en klart bättre (!!) centersida nästa säsong. Ett par snäpp upp, det kan man konstatera redan nu.
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1404
Blev medlem: 2021-01-22

Silly Season 2024/25

Inlägg av Exile »

Förväntar mig inte att vi blir av med Brodin...förmodligen det sämsta kontraktet i hela ligan. Klasen, också det ett ruskigt dåligt kontrakt...Tror vi får släpas med kontrakten tills de går ut tyvärr.

Gradin har jag gärna kvar, åtminstone om kontraktet är så billigt som de flesta tror.
Morwiin
Inlägg: 696
Blev medlem: 2018-09-21

Silly Season 2024/25

Inlägg av Morwiin »

LG08 skrev: 2024-05-01 23:20:33
dr111DIF skrev: 2024-05-01 15:46:37
EspenK skrev: 2024-05-01 11:16:18 I Glads fall måste det handla om kostnad. Kanske även en del skadeperioder under säsongen. Annars vår klart bästa back tillsammans med Axel.
Han var väl inte så dyr egentligen baserat på böterna, 55-60 k? Marknadsmässig lön ändå i HA för en sådan back.
Oavsett lön så är det glädjande att Glad lämnar. Överskattad tycker jag.
Tror det finns högre lägstanivåer att hämta I dom backar vi har kvar. Bortsett Yterell då möjligen.. men vi har kvar Utvecklingsbara backar.
Nu borde vi satsa på 1 riktigt jäkla bra spets back. Gå med 5 seniora backar plus dom 3 unga. Börja där.

Äntligen försvinner Liss och Berglund. Otroligt viktigt.
Längtat efter den här dagen! På tal om Överskattade (och begränsade) spelare...

Normans kontrakt har gått ut men glädjande nog (!) var han inte med bland dom 8 som direkt rök.
Bort med Klasen eller Brodin nu ! Gradin får hemskt gärna också lämna! Noterar att flera än mig, numera, ser behovet av 1 eller helst 2 "spets" RW .

Blir vi av med Klasen eller Brodin, plus att Gradin också lämnar, så finns det goda förutsättningar att hämta in 2 nya rw som garanterat kommer vara klart bättre än Gradin och Brodin.
Vem.som helst måste ju se att gradin bör ersättas, han är så otroligt begränsad i sitt spel. Han kommer inte lyfta och måste bort. För dom pengarna kommer vi 100% få en bättre spelare.
Hoppas verkligen det jobbas för fullt för att skeppa Gradin och ta in tex en shilkey eller pooley? Vem utav dom som nu är rw...

Och jobba in Norman nu också wikegård !!
Stannar Norman så kommer 2 utav Norman,Costmar och Wigel att gå som vinge.
En annan fördel med det är att Rensfeldt måste börja prestera även i grundserien, vilket han inte gjort på ett par år nu.... Men nu finns det alternativ. Prestera eller läktaren.

Vi får en klart bättre (!!) centersida nästa säsong. Ett par snäpp upp, det kan man konstatera redan nu.
Norman borde nog lägga ner sin karriär då han är mer skadad än på isen. Och nja vet inte vad vi ska med han till, för lite bang for the bucks :/
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2335
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Silly Season 2024/25

Inlägg av Buford »

Morwiin skrev: 2024-05-01 23:33:50
LG08 skrev: 2024-05-01 23:20:33
dr111DIF skrev: 2024-05-01 15:46:37
EspenK skrev: 2024-05-01 11:16:18 I Glads fall måste det handla om kostnad. Kanske även en del skadeperioder under säsongen. Annars vår klart bästa back tillsammans med Axel.
Han var väl inte så dyr egentligen baserat på böterna, 55-60 k? Marknadsmässig lön ändå i HA för en sådan back.
Oavsett lön så är det glädjande att Glad lämnar. Överskattad tycker jag.
Tror det finns högre lägstanivåer att hämta I dom backar vi har kvar. Bortsett Yterell då möjligen.. men vi har kvar Utvecklingsbara backar.
Nu borde vi satsa på 1 riktigt jäkla bra spets back. Gå med 5 seniora backar plus dom 3 unga. Börja där.

Äntligen försvinner Liss och Berglund. Otroligt viktigt.
Längtat efter den här dagen! På tal om Överskattade (och begränsade) spelare...

Normans kontrakt har gått ut men glädjande nog (!) var han inte med bland dom 8 som direkt rök.
Bort med Klasen eller Brodin nu ! Gradin får hemskt gärna också lämna! Noterar att flera än mig, numera, ser behovet av 1 eller helst 2 "spets" RW .

Blir vi av med Klasen eller Brodin, plus att Gradin också lämnar, så finns det goda förutsättningar att hämta in 2 nya rw som garanterat kommer vara klart bättre än Gradin och Brodin.
Vem.som helst måste ju se att gradin bör ersättas, han är så otroligt begränsad i sitt spel. Han kommer inte lyfta och måste bort. För dom pengarna kommer vi 100% få en bättre spelare.
Hoppas verkligen det jobbas för fullt för att skeppa Gradin och ta in tex en shilkey eller pooley? Vem utav dom som nu är rw...

Och jobba in Norman nu också wikegård !!
Stannar Norman så kommer 2 utav Norman,Costmar och Wigel att gå som vinge.
En annan fördel med det är att Rensfeldt måste börja prestera även i grundserien, vilket han inte gjort på ett par år nu.... Men nu finns det alternativ. Prestera eller läktaren.

Vi får en klart bättre (!!) centersida nästa säsong. Ett par snäpp upp, det kan man konstatera redan nu.
Norman borde nog lägga ner sin karriär då han är mer skadad än på isen. Och nja vet inte vad vi ska med han till, för lite bang for the bucks :/
Norman gör ju ingen glad precis, 66 matcher och 28 poäng på två säsonger...
Nattuggla_
Inlägg: 3190
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Ska Norman vara kvar så måste det bli till en lön som liknar en tredje/fjärdecenter på den här nivån.
Inte en krona till.
Och det är inte svårt att motivera heller med tanke på den stundtals mediokra leveransen och det faktum att han går sönder hela tiden.

Det finns dock ett antal centrar jag hellre ser skriva på. Även om man bortser från de självklara Weigel och Vesel. Så hade jag gärna tagit en sådan som Felix Olsson från Tingsryd exempelvis.

Så stort tvek till John Norman faktiskt.
Osten östlund
Inlägg: 1748
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Nattuggla_ skrev: 2024-05-02 06:35:07 Ska Norman vara kvar så måste det bli till en lön som liknar en tredje/fjärdecenter på den här nivån.
Inte en krona till.
Och det är inte svårt att motivera heller med tanke på den stundtals mediokra leveransen och det faktum att han går sönder hela tiden.

Det finns dock ett antal centrar jag hellre ser skriva på. Även om man bortser från de självklara Weigel och Vesel. Så hade jag gärna tagit en sådan som Felix Olsson från Tingsryd exempelvis.

Så stort tvek till John Norman faktiskt.
Är nog dax att släppa Norman, pga historiken.

2 finnar ifrån Nybro som drar. För mig att dom var bra.

Eero Savilahti och Juho Liuksiala. Ryktet säger Eero till Umeå. Den andra till Västerås
Flunk
Inlägg: 192
Blev medlem: 2021-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Flunk »

Osten östlund skrev: 2024-05-02 06:48:08
Nattuggla_ skrev: 2024-05-02 06:35:07 Ska Norman vara kvar så måste det bli till en lön som liknar en tredje/fjärdecenter på den här nivån.
Inte en krona till.
Och det är inte svårt att motivera heller med tanke på den stundtals mediokra leveransen och det faktum att han går sönder hela tiden.

Det finns dock ett antal centrar jag hellre ser skriva på. Även om man bortser från de självklara Weigel och Vesel. Så hade jag gärna tagit en sådan som Felix Olsson från Tingsryd exempelvis.

Så stort tvek till John Norman faktiskt.
Är nog dax att släppa Norman, pga historiken.

2 finnar ifrån Nybro som drar. För mig att dom var bra.

Eero Savilahti och Juho Liuksiala. Ryktet säger Eero till Umeå. Den andra till Västerås
Norman är en bra spelare som inte kan spela. Det har vi ingen användning för. Savilahti var bäst i Nybro förra säsongen så det är ytterligare en bra värvning av Löven.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7181
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

kruger4ever skrev: 2024-05-01 19:06:49 Mora har gjort klart med den här snubben: https://www.eliteprospects.com/player/5 ... in-johnsen
Verkar finnas mycket intressanta spelare i norska ligan och många av dem lyckas bra i Hockeyallsvenskan. Vi kanske borde titta lite mer där?
Spelar inte så stor roll var vi tittar, så länge vi inte tittar fel.
Ta Gradin som exempel. Typisk statistik-värvning. Hade säkert fina siffror och vi gick på det.
Saknar man resurser är det helt okey att luta sig mot statistik till en början, men sedan måste man scouta spelaren i ett antal matcher, mot olika lag. Varför producerade Gradin i sin förra klubb? Vilken roll hade han? Får han den hos oss?
Liknar vårt spel Tingsryds? Passar han bättre i deras system?
Ska man ha Karlsson, Hedman, Bouchard och Makar i samma lag, alltså finns rollen ledig i vårt lag?
Är han en tuff och kaxig person som klarar pressen i Djurgården?

Är det utifrån detta en slump att han halverat poängskörden hos oss?

Så mina tips:
1. Börja scanna av terrängen med rykten/statistik, scanna av intressanta spelare helt enkelt.
2. Kolla spelaren på plats, både borta/hemma, flera matcher.
3. Höra sig för med spelarens gamla tränare/lagkamrater. Vad säger dom?
4. Möte med spelaren, hur är han som individ, vad har han för mål med sin hockey?

Typ så. Då spelar det mindre roll var man letar, möjligen då är Norge bättre eftersom de lär vara billigare spelare där än att söka i Sverige.

Ex, Simon Åkerström i Tingsryd, många stannar på punkt 1.
Jag har sett honom på plats i Tingsryd. Han har rätt svårt att sätta stopp i spelet i egen zon, vill man ha honom i ett slutspel?
Går såklart lira utmed Lillragge, men min poäng är att vi verkat ha gått på statistik lite för hårt när vi värvat in spelare.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar