Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
dr111DIF
Inlägg: 1031
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

Osten östlund skrev: 2024-05-01 08:37:45
EspenK skrev: 2024-05-01 08:28:57 Vi kan ju värva in Austin Mattews for all I care…

Om vi inte lär oss att bygga bakifrån så spelar det ingen roll vad vi får in.

Att tro att vi kan dumpa Brodin, Klasen,Rensfeldt och Ytterell inför nästa är en utopi. Varför skulle de bara gå med på det? De har väl familjer och barn att tänka på också. Inte bara att ta i hand med Wikegård och lämna byggnaden.
Det är nog tyvärr ej särskilt troligt. Frågan är vad ev. utköp hade kostat. Samt är det verkligen värt det!?

Gällande Berglund, motiveringen han fick av Wikegård.

"Förklaringen var kort och rak.
– Det är många på kontrakt och många yngre på gång upp. Det fanns inte plats helt enkelt. "

För att sedan plocka in Weigel som är 2 år äldre!?

Då ser jag det som att Weigel är Rensfeldts ersättare. 3-4 center, samt billigare.

Sades väll någonstans att man vill ge Kruger avlastning, med en duktig 2:a center (Vessel/liknande). Tar man in Vessel, så är han nog inte tillgänglig förrän i oktober . Måste vara "ute ur landet " 6 månader.

Costmar "blir reserv center ". Gick väll mest som vinge i Linköping tror jag.

Eriksson spelar väll JVM med detta år.
Alltså det här med artistskatt är inte samma sak på hockeyallsvenska lönenivåer. Det blir en grej när det gäller transatlanter med löner långt över 100k, t.ex. Benn, Manning, Elliott, Schilling. Det är dock undantag på denna nivå. Vesel har aldrig gått som artistskattare mig veterligen.

Ställer mig till skaran som tycker det låter orimligt att vi ska ta in 3 centrar utan åtminstone en ut av de som är på kontrakt. Inte som att Weigel kommer hit för en roll som fjärdecenter? Jag blir lite orolig för Linus Eriksson också.

Prio ett på inkontot för mig är en riktig klassig tvåvägsback.
Osten östlund
Inlägg: 1748
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

dr111DIF skrev: 2024-05-01 09:24:38
Osten östlund skrev: 2024-05-01 08:37:45
EspenK skrev: 2024-05-01 08:28:57 Vi kan ju värva in Austin Mattews for all I care…

Om vi inte lär oss att bygga bakifrån så spelar det ingen roll vad vi får in.

Att tro att vi kan dumpa Brodin, Klasen,Rensfeldt och Ytterell inför nästa är en utopi. Varför skulle de bara gå med på det? De har väl familjer och barn att tänka på också. Inte bara att ta i hand med Wikegård och lämna byggnaden.
Det är nog tyvärr ej särskilt troligt. Frågan är vad ev. utköp hade kostat. Samt är det verkligen värt det!?

Gällande Berglund, motiveringen han fick av Wikegård.

"Förklaringen var kort och rak.
– Det är många på kontrakt och många yngre på gång upp. Det fanns inte plats helt enkelt. "

För att sedan plocka in Weigel som är 2 år äldre!?

Då ser jag det som att Weigel är Rensfeldts ersättare. 3-4 center, samt billigare.

Sades väll någonstans att man vill ge Kruger avlastning, med en duktig 2:a center (Vessel/liknande). Tar man in Vessel, så är han nog inte tillgänglig förrän i oktober . Måste vara "ute ur landet " 6 månader.

Costmar "blir reserv center ". Gick väll mest som vinge i Linköping tror jag.

Eriksson spelar väll JVM med detta år.
Alltså det här med artistskatt är inte samma sak på hockeyallsvenska lönenivåer. Det blir en grej när det gäller transatlanter med löner långt över 100k, t.ex. Benn, Manning, Elliott, Schilling. Det är dock undantag på denna nivå. Vesel har aldrig gått som artistskattare mig veterligen.

Ställer mig till skaran som tycker det låter orimligt att vi ska ta in 3 centrar utan åtminstone en ut av de som är på kontrakt. Inte som att Weigel kommer hit för en roll som fjärdecenter? Jag blir lite orolig för Linus Eriksson också.

Prio ett på inkontot för mig är en riktig klassig tvåvägsback.

Ok.

Blir jävligt intressant närmaste veckorna. Hur Wikegård lägger pusselbitarna!?
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1404
Blev medlem: 2021-01-22

Silly Season 2024/25

Inlägg av Exile »

Glad borta tyvärr....Annars inga överraskningar.

Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1488
Blev medlem: 2012-03-01

Silly Season 2024/25

Inlägg av Ohddan »

Glad är ju trist asså. Lär ju dock inte behöva gå klubblös särskilt länge.

Ändå skönt att det rörs om. Nuvarande besättning har ju helt klart inte varit tillräckligt bra.
Osten östlund
Inlägg: 1748
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Exile skrev: 2024-05-01 10:01:35 Glad borta tyvärr....Annars inga överraskningar.

Kvarvarande?

- Axel A, Blomgren, Eriksson och Hävelid ( med tanke på hur vi höll på med Lidö).

- Norman, Rensfeldt, Ytterell

Som tidigare: Brodin och Klasen stannar/slutar.
Manijock
Inlägg: 7841
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

Lär ju tyvärr ställa ut tidernas svagaste backuppsättning nästa säsong. En ringrostig Carnebo, en one hit wonder i Hammarlund, två debutanter i Bergström och Degnell, en trasig halvanfallare med bra skott i Ytterell, samt stackars Ragnarsson. Hujedamig!

Fyndläge för alla andra klubbar nu med Glad. Seriens bästa defensiva back på marknaden! Björklöven? Oskarshamn? Om inte SHL nappar.
EspenK
Inlägg: 9054
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly Season 2024/25

Inlägg av EspenK »

I Glads fall måste det handla om kostnad. Kanske även en del skadeperioder under säsongen. Annars vår klart bästa back tillsammans med Axel.
EspenK
Inlägg: 9054
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly Season 2024/25

Inlägg av EspenK »

Manijock skrev: 2024-05-01 11:12:14 Lär ju tyvärr ställa ut tidernas svagaste backuppsättning nästa säsong. En ringrostig Carnebo, en one hit wonder i Hammarlund, två debutanter i Bergström och Degnell, en trasig halvanfallare med bra skott i Ytterell, samt stackars Ragnarsson. Hujedamig!

Fyndläge för alla andra klubbar nu med Glad. Seriens bästa defensiva back på marknaden! Björklöven? Oskarshamn? Om inte SHL nappar.
Kanske är det som gör att det vänder. När vi hade ”onödigt bra backar” så åkte vi ju ur.

Nu har vi (utan att veta vad som är på väg in” onödigt anonyma backar”.
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Silly Season 2024/25

Inlägg av rikkard »

Skönt att bli av med Odelius och Karlsson. Bara det kommer att reducera antal indianare till hälften. Nu vill jag se backar som kan värdera lägen och kan spela enkelt när det behövs. Hoppas eran av forwards-backar är över och att vi fokuserar mer på defensivt stabila backar.
Osten östlund
Inlägg: 1748
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

EspenK skrev: 2024-05-01 11:16:18 I Glads fall måste det handla om kostnad. Kanske även en del skadeperioder under säsongen. Annars vår klart bästa back tillsammans med Axel.
Glad är jävligt synd. Till hans "försvar gällande skador". Så var en del av frånvaron iår. Att han fick barn, vart komplikationer.

Gissar på att han vill flytta närmare hemåt. Så Oskarshamn, eller ifall HV plockar in honom som 6:e /7 :e back?
Manijock
Inlägg: 7841
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

rikkard skrev: 2024-05-01 11:19:22 Skönt att bli av med Odelius och Karlsson. Bara det kommer att reducera antal indianare till hälften. Nu vill jag se backar som kan värdera lägen och kan spela enkelt när det behövs. Hoppas eran av forwards-backar är över och att vi fokuserar mer på defensivt stabila backar.
Jaa alltså värderingen är ju det viktigaste. Inte att man är offensiv eller defensiv. Grundläggande taktkänsla och smartness. De två du nämnde är ju kraftigt felande i dessa egenskaper. Även Hammarlund kan ju ha väldiga problem med att förstå varifrån det blåser....

Sen när Glad försvinner så måste det in en ny back som är stark. Alltså som lägger stolthet i markeringsspel och inte bara fuskar hela tiden. Ragnarsson kan inte maxa varje boxplay... Två backar som kan lyfta bort folk är ett måste!
Steef
Inlägg: 353
Blev medlem: 2008-03-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Silly Season 2024/25

Inlägg av Steef »

Manijock skrev: 2024-05-01 11:12:14 Lär ju tyvärr ställa ut tidernas svagaste backuppsättning nästa säsong. En ringrostig Carnebo, en one hit wonder i Hammarlund, två debutanter i Bergström och Degnell, en trasig halvanfallare med bra skott i Ytterell, samt stackars Ragnarsson. Hujedamig!

Fyndläge för alla andra klubbar nu med Glad. Seriens bästa defensiva back på marknaden! Björklöven? Oskarshamn? Om inte SHL nappar.
Nu är du lite väl historielös, Andre Mattssonsäsongen höll det inte ens div 1-klass
*skriv signatur här*
Manijock
Inlägg: 7841
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

Steef skrev: 2024-05-01 12:40:25
Manijock skrev: 2024-05-01 11:12:14 Lär ju tyvärr ställa ut tidernas svagaste backuppsättning nästa säsong. En ringrostig Carnebo, en one hit wonder i Hammarlund, två debutanter i Bergström och Degnell, en trasig halvanfallare med bra skott i Ytterell, samt stackars Ragnarsson. Hujedamig!

Fyndläge för alla andra klubbar nu med Glad. Seriens bästa defensiva back på marknaden! Björklöven? Oskarshamn? Om inte SHL nappar.
Nu är du lite väl historielös, Andre Mattssonsäsongen höll det inte ens div 1-klass
Ribbenstrand och Liwing.... Kvalite!
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2689
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av klintan85 »

Glad och Loponen kunde man gärna sparat resten är bra att man gör sig av med.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
dr111DIF
Inlägg: 1031
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

EspenK skrev: 2024-05-01 11:16:18 I Glads fall måste det handla om kostnad. Kanske även en del skadeperioder under säsongen. Annars vår klart bästa back tillsammans med Axel.
Han var väl inte så dyr egentligen baserat på böterna, 55-60 k? Marknadsmässig lön ändå i HA för en sådan back.
Skriv svar