Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
EspenK
Inlägg: 9052
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly Season 2024/25

Inlägg av EspenK »

Spännande att se vad vi kan släpa ihop för ett gäng.

Wiken känns spännande och jag tror att han med sin medieträning och entreprenörsbakgrund kan få med sig viktiga sponsorer och samarbetspartners.

Skulle bli extremt förtvivlad om vi ska börja tappa 17 åringar till SHL. Det är inte rätt mot klubben eller mot individen. Man gör klokast i att ha minst en säsong med regelbundet spel i HA istället för en roll i en fjärdekedja i SHL.
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Silly Season 2024/25

Inlägg av #10 »

Nattuggla_ skrev: 2024-04-27 20:16:51 Blickar man framåt längre än nästa säsong så sitter vi på ett drömläge inför 25/26 om vi inte skulle lyckas nästa vår, kontraktmässigt.

Så, jag vill gärna se att vi tar rätt beslut denna silly, och håller igen på de långa kontrakten.
Bättre om vi går upp i år och förnyar deluxe året efter
Nattuggla_
Inlägg: 3179
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

#10 skrev: 2024-04-27 20:22:37
Nattuggla_ skrev: 2024-04-27 20:16:51 Blickar man framåt längre än nästa säsong så sitter vi på ett drömläge inför 25/26 om vi inte skulle lyckas nästa vår, kontraktmässigt.

Så, jag vill gärna se att vi tar rätt beslut denna silly, och håller igen på de långa kontrakten.
Bättre om vi går upp i år och förnyar deluxe året efter
Givetvis.
Men det gäller att skriva rätt längd på rätt spelare ifall man misslyckas.
Nattuggla_
Inlägg: 3179
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

SirDIFalot skrev: 2024-04-27 18:02:09
Jim Morrison skrev: 2024-04-27 11:59:06 Tyler Vesel? Osäker faktiskt. Även där en ålderstigen spelare.

https://hockeynews.se/nyheter/avsljar-d ... toppcenter
Om vi kan skaka fram ekonomi och plats (hej då Rensfeldt?) för en spetsvärvning så tycker jag att det är helt rätt att ta en spelare vi VET håller hockeyallsvensk toppklass.
Sägs vara otroligt uppskattad som lagkamrat också, och Kimby hade honom i Björklöven, så han vet.

Tänker med tanke på att man sällan vet vad man får för mentalitet/humörspelare om man värvar transatlanter från ligor som man inte har helt koll på.
Alberget1891
Inlägg: 76
Blev medlem: 2024-02-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Alberget1891 »

Nattuggla_ skrev: 2024-04-27 20:34:42
SirDIFalot skrev: 2024-04-27 18:02:09
Jim Morrison skrev: 2024-04-27 11:59:06 Tyler Vesel? Osäker faktiskt. Även där en ålderstigen spelare.

https://hockeynews.se/nyheter/avsljar-d ... toppcenter
Om vi kan skaka fram ekonomi och plats (hej då Rensfeldt?) för en spetsvärvning så tycker jag att det är helt rätt att ta en spelare vi VET håller hockeyallsvensk toppklass.
Sägs vara otroligt uppskattad som lagkamrat också, och Kimby hade honom i Björklöven, så han vet.

Tänker med tanke på att man sällan vet vad man får för mentalitet/humörspelare om man värvar transatlanter från ligor som man inte har helt koll på.
1+
Knickedick
Inlägg: 1263
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Knickedick »

Som sagt! Wiken vill bygga ett skridskostarkare lag! Med mer fart!
Rensfedlt kommer därmed få flytta på sig.
Den enda av gamlingarna som har tillräcklig fart är faktiskt Brodin! Kan han ta en roll som ren checkingspelare med andra checkingspelare runt sig så kan han var nyttig!
Med det sagt… ta tillbaka Fredrik Forsberg illa kvickt. Fan vad jag har saknar honom denna säsong. Fan den enda spelaren vi haft på länge som är riktigt jobbig att möta och där det är tacklingsgaranti! Faktiskt tragiskt äckligt veka vi varit när jag tänker efter!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly Season 2024/25

Inlägg av SirDIFalot »

Sägs att Brödernas kan vara villig att ta något dåligt kontrakt av oss i sin satsning mot allsvenskan.

Ytterell kanske?
Expert.
Nattuggla_
Inlägg: 3179
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

SirDIFalot skrev: 2024-04-28 05:53:23 Sägs att Brödernas kan vara villig att ta något dåligt kontrakt av oss i sin satsning mot allsvenskan.

Ytterell kanske?
Du tror inte denna är Rensfeldt då?
Eller är han för bra för Hockeyettan?
dr111DIF
Inlägg: 1027
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

SirDIFalot skrev: 2024-04-28 05:53:23 Sägs att Brödernas kan vara villig att ta något dåligt kontrakt av oss i sin satsning mot allsvenskan.

Ytterell kanske?
Känns som en lagom nivå för Brodin nuförtiden. Ett riktigt affischnamn för brödernas också. Men Ytterell är väl inte otänkbart heller.
dr111DIF
Inlägg: 1027
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

Flunk skrev: 2024-04-26 21:17:48
dr111DIF skrev: 2024-04-26 18:37:43
Rudi skrev: 2024-04-26 17:58:48 Hellkvist känns överskattad, han har väl egentligen inte åstadkommit något. Jag hade hellre haft Stråhle.
Vet inte om jag hellre haft Stråhle. Hellkvist har varit lika mycket ner som upp i sin tränarkarriär. Kan blir lite hur som. I Leksand har han väl inte direkt överpresterat.

Känns som att Löven bytt spår helt från att blanda bra stomspelare med transatlantiska spetsfynd till dyra etablerade spelare och dylik tränare. Inte säkert ett bättre recept på succé än vad de redan hade.

Nilsson och Forsberg lär väl äta lön som 4-5 av deras toppspelare förra året.
Enligt Karlskogas forum betalar Löven 250000 i månaden till M Nilsson. Det borde äta upp en stor del av deras budget. De verkar också duktigt sugna på att deras lag ska proppa honom rejält eftersom han smörar för Färjestad. Känns otroligt onödigt att reta upp ett grisigt lag som Karlskoga. Har vi tur hamnar Lövens satsning på skadelistan.
250k kan väl ändå inte stämma? Isåfall har kenttä tappat det helt och lagt 20-25% av budget på en spelare. Men dyr i nivå med våra dyraste lär han och Forsberg vara.
benganfs
Inlägg: 518
Blev medlem: 2012-05-29

Silly Season 2024/25

Inlägg av benganfs »

Knickedick skrev: 2024-04-27 23:42:17 Som sagt! Wiken vill bygga ett skridskostarkare lag! Med mer fart!
Rensfedlt kommer därmed få flytta på sig.
Den enda av gamlingarna som har tillräcklig fart är faktiskt Brodin! Kan han ta en roll som ren checkingspelare med andra checkingspelare runt sig så kan han var nyttig!
Med det sagt… ta tillbaka Fredrik Forsberg illa kvickt. Fan vad jag har saknar honom denna säsong. Fan den enda spelaren vi haft på länge som är riktigt jobbig att möta och där det är tacklingsgaranti! Faktiskt tragiskt äckligt veka vi varit när jag tänker efter!

Alltså ja vill nästan bli av mer med Brodin än Rensfeldt om valet är där. Brodin har varit extremt osynlig denna säsongen och enligt Sirdifalot tjänar han mest nästa säsong? Vilket är helt orimligt om man ser till hans säsong. Man får verkligen ångest när man tänker på det.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2334
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Silly Season 2024/25

Inlägg av Buford »

benganfs skrev: 2024-04-28 07:51:26
Knickedick skrev: 2024-04-27 23:42:17 Som sagt! Wiken vill bygga ett skridskostarkare lag! Med mer fart!
Rensfedlt kommer därmed få flytta på sig.
Den enda av gamlingarna som har tillräcklig fart är faktiskt Brodin! Kan han ta en roll som ren checkingspelare med andra checkingspelare runt sig så kan han var nyttig!
Med det sagt… ta tillbaka Fredrik Forsberg illa kvickt. Fan vad jag har saknar honom denna säsong. Fan den enda spelaren vi haft på länge som är riktigt jobbig att möta och där det är tacklingsgaranti! Faktiskt tragiskt äckligt veka vi varit när jag tänker efter!

Alltså ja vill nästan bli av mer med Brodin än Rensfeldt om valet är där. Brodin har varit extremt osynlig denna säsongen och enligt Sirdifalot tjänar han mest nästa säsong? Vilket är helt orimligt om man ser till hans säsong. Man får verkligen ångest när man tänker på det.
Brodin ska väck, är inte ens försvarbart att han ska spela hos oss med den lönen (som sägs vara hög) med tanke på prestation. Älskar Brodin verkligen Djurgården så borde han riva kontraktet själv...
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9486
Blev medlem: 2009-12-01

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Men vem tror ni att någon annan helst vill ha? En som ändå visade i slutspelet att han fortfarande kan lira hockey och bidra eller någon som varit helt osynlig hela säsongen?

Vi kan ju inte ”välja” att skicka iväg den vi tycker är sämst utan ett annat lag vill väl såklart ha lite mervärde i sådana fall.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_
Inlägg: 3179
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2024-04-28 08:24:09 Men vem tror ni att någon annan helst vill ha? En som ändå visade i slutspelet att han fortfarande kan lira hockey och bidra eller någon som varit helt osynlig hela säsongen?

Vi kan ju inte ”välja” att skicka iväg den vi tycker är sämst utan ett annat lag vill väl såklart ha lite mervärde i sådana fall.
Då måste det ju vara Rensfeldt?
Ytterell är för skadebenägen och Brodin helt osynlig.
Osten östlund
Inlägg: 1726
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Nattuggla_ skrev: 2024-04-28 08:56:18
Jim Morrison skrev: 2024-04-28 08:24:09 Men vem tror ni att någon annan helst vill ha? En som ändå visade i slutspelet att han fortfarande kan lira hockey och bidra eller någon som varit helt osynlig hela säsongen?

Vi kan ju inte ”välja” att skicka iväg den vi tycker är sämst utan ett annat lag vill väl såklart ha lite mervärde i sådana fall.
Då måste det ju vara Rensfeldt?
Ytterell är för skadebenägen och Brodin helt osynlig.
Är nog mest troligast. Mot att han kanske får ett längre kontrakt. Ekonomin/familj är viktigt.

2 år till på Brodin, bäst betald. Den är inte lätt!
Skriv svar