Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
LG08
Inlägg: 160
Blev medlem: 2024-01-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av LG08 »

SirDIFalot skrev: 2024-04-26 23:49:48 Helvete vad svårt det här blir. Ryktet på stan är att vår budget kommande säsong är 15 miljoner för A-truppen. Men det bygger på att man lyckas samla in dom där 30 miljonerna för att säkerställa föreningens överlevnad. Det blir alltså ingen "satsning" oavsett. Fjolårets trupp kostade 27-ish miljoner. När jag tittar på årets lag med lite gissningar löner så har jag otroligt svårt att se hur vi ska få ner det här till 15 miljoner.

Just nu får jag det till cirka 19 miljoner på kontrakt. Sägs att Krüger gick ner i lön vad förlängingen så lade honom på optimistiska 135k. Klasen är också svårbedömd då han ska ha en "relativt låg lön" då han fick en stor sign on istället. Men vad är låg lön för en Linus Klasen som valde att gå till HockeyAllsvenskan?

Bild
Intressanta spekulationer ! Bra jobbat.
Tror du uppskattar Gradin fel. Gradin var ju "lite het" efter en bra säsong målmässigt. Tror Tyvärr KG har lagt honom på minst 65.000 kanske ännu lite mer.
Klasen Tror jag också lyfter 10-30K mer.

Hoppas att
Vi blir av med Klasen och Gradin.
Rensfeldt och Brodin sänker lönen lite grann
Norman skriver ett kontrakt som vi klarar av att bära.
Vi plockar in Costmar, Wigel och 2 nya RW, om dom är från Amerikatt spelar ingen roll.
Nattuggla_
Inlägg: 3164
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

SirDIFalot skrev: 2024-04-26 23:49:48 Helvete vad svårt det här blir. Ryktet på stan är att vår budget kommande säsong är 15 miljoner för A-truppen. Men det bygger på att man lyckas samla in dom där 30 miljonerna för att säkerställa föreningens överlevnad. Det blir alltså ingen "satsning" oavsett. Fjolårets trupp kostade 27-ish miljoner. När jag tittar på årets lag med lite gissningar löner så har jag otroligt svårt att se hur vi ska få ner det här till 15 miljoner.

Just nu får jag det till cirka 19 miljoner på kontrakt. Sägs att Krüger gick ner i lön vad förlängingen så lade honom på optimistiska 135k. Klasen är också svårbedömd då han ska ha en "relativt låg lön" då han fick en stor sign on istället. Men vad är låg lön för en Linus Klasen som valde att gå till HockeyAllsvenskan?

Bild
Så VD säger ”… resan fortsätter redan idag, med ett beslutsamt arbete i oförändrad riktning. Vi ska tillbaka och vi har mycket spännande att se fram emot.” och ”Honken” går ut och säger att det är spännande saker på g i Djurgården och Krüger skriver på för en fortsättning.
Jag vet inte. Det rimmar liksom inte med de uppgifter du kommer med. Säger inte att du har fel men låter märkligt.

Flera andra rapporterar att vi hamnar på 20. Det tyckte jag lät för högt, men vi har ju noll insyn.

Jag fattar att man måste vara positiv inför supportrar och så vidare, med orimligt om man kommer krydda det sådär och sedan gå in med i stort sett samma trupp kommande säsong. Vi är inte dumma i huvudet.

Oavsett. Ska bli så jävla skönt att KASTA ut några av de erfarnas hockeytrunkar nästa vår.
Klipp passerkortet så fort säsongen är klar och be dem rensa skåpet. Otroligt skönt att bli av med deras löneposter.

Om uppgifterna ovanför stämmer så är det cirka 6 miljoner på Andrén, Ytterell, Klasen, Rensfeldt, Andersson.
HEJ DÅ.

Gillar Andersson men lönen är för hög.
Osten östlund
Inlägg: 1716
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Gällande scouting i div 1. Så har Aftonbladet gjort "det lätt"!? Lagt upp dom 50 bästa.

Ryktades om att vi var intresserade av div 1 back. Den bästa backen på listan har Umeå valt. Även en forward från topp 10.

Nr 1 på listan har skrivit med Karlskoga.

Oscar Eriksson Piteå och William Eckmyhl, back, Hudiksvall är dom 2 backarna ( kvar ? ) top 20 listan.
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Silly Season 2024/25

Inlägg av #10 »

Vi slipper ju 2-3 lönekostnader nästa år som vi vaskat detta år och även 1 förra året, Fagervall, Garpen, Hedström, Falk , Magwod
Nattuggla_
Inlägg: 3164
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

#10 skrev: 2024-04-27 09:09:05 Vi slipper ju 2-3 lönekostnader nästa år som vi vaskat detta år och även 1 förra året, Fagervall, Garpen, Hedström, Falk , Magwod
Precis
(Du menar till nästa säsong va?)

Det borde hjälpa ganska mycket.
Även det faktum att vi hade budgeterat för 2 slutspelsmatcher hemma men fick 8 stycken.

Jag fattar att man inte lägger allt på spelarbudget då våran ekonomi är som den är. Men detta borde gett NÅGOT. Även om säkert lite bonusar delades ut för att vi nådde final.
Plus Djugårdshjärtat som rullat på.

Man kan säga mycket om våran ekonomi i stort men allt är inte nattsvart.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17529
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly Season 2024/25

Inlägg av SirDIFalot »

Nattuggla_ skrev: 2024-04-27 08:23:18
SirDIFalot skrev: 2024-04-26 23:49:48 Helvete vad svårt det här blir. Ryktet på stan är att vår budget kommande säsong är 15 miljoner för A-truppen. Men det bygger på att man lyckas samla in dom där 30 miljonerna för att säkerställa föreningens överlevnad. Det blir alltså ingen "satsning" oavsett. Fjolårets trupp kostade 27-ish miljoner. När jag tittar på årets lag med lite gissningar löner så har jag otroligt svårt att se hur vi ska få ner det här till 15 miljoner.

Just nu får jag det till cirka 19 miljoner på kontrakt. Sägs att Krüger gick ner i lön vad förlängingen så lade honom på optimistiska 135k. Klasen är också svårbedömd då han ska ha en "relativt låg lön" då han fick en stor sign on istället. Men vad är låg lön för en Linus Klasen som valde att gå till HockeyAllsvenskan?

Bild
Så VD säger ”… resan fortsätter redan idag, med ett beslutsamt arbete i oförändrad riktning. Vi ska tillbaka och vi har mycket spännande att se fram emot.” och ”Honken” går ut och säger att det är spännande saker på g i Djurgården och Krüger skriver på för en fortsättning.
Jag vet inte. Det rimmar liksom inte med de uppgifter du kommer med. Säger inte att du har fel men låter märkligt.

Flera andra rapporterar att vi hamnar på 20. Det tyckte jag lät för högt, men vi har ju noll insyn.

Jag fattar att man måste vara positiv inför supportrar och så vidare, med orimligt om man kommer krydda det sådär och sedan gå in med i stort sett samma trupp kommande säsong. Vi är inte dumma i huvudet.

Oavsett. Ska bli så jävla skönt att KASTA ut några av de erfarnas hockeytrunkar nästa vår.
Klipp passerkortet så fort säsongen är klar och be dem rensa skåpet. Otroligt skönt att bli av med deras löneposter.

Om uppgifterna ovanför stämmer så är det cirka 6 miljoner på Andrén, Ytterell, Klasen, Rensfeldt, Andersson.
HEJ DÅ.

Gillar Andersson men lönen är för hög.
Vilka rapporterar 20? Inte sett en enda. Men låter ju bra.
Expert.
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Silly Season 2024/25

Inlägg av #10 »

Nattuggla_ skrev: 2024-04-27 09:32:38
#10 skrev: 2024-04-27 09:09:05 Vi slipper ju 2-3 lönekostnader nästa år som vi vaskat detta år och även 1 förra året, Fagervall, Garpen, Hedström, Falk , Magwod
Precis
(Du menar till nästa säsong va?)

Det borde hjälpa ganska mycket.
Även det faktum att vi hade budgeterat för 2 slutspelsmatcher hemma men fick 8 stycken.

Jag fattar att man inte lägger allt på spelarbudget då våran ekonomi är som den är. Men detta borde gett NÅGOT. Även om säkert lite bonusar delades ut för att vi nådde final.
Plus Djugårdshjärtat som rullat på.

Man kan säga mycket om våran ekonomi i stort men allt är inte nattsvart.
Ja menar till nästa säsong, vi har nog vaskat bort några miljoner sista 2 åren på spelare/tränare som inte varit med
Calle Congo
Inlägg: 6
Blev medlem: 2022-04-21

Silly Season 2024/25

Inlägg av Calle Congo »

DIFLuWi skrev: 2024-04-26 20:27:45
Calle Congo skrev: 2024-04-26 20:25:42 Philip Holm?
Pratas allt för lite om honom. Kanske finns en anledning iof men Holm skulle vara den backchef vi behöver för att nå hela vägen nästa år. Wiken måste jobba för att få in en eller två backar av Holms kaliber.
Kan ju bero på att han är en etablerad SHL-spelare med lön därefter. Därför det ”pratas allt för lite om honom”.
Klart det vore bra med två backar av Holms kaliber, men det är ju också topp-4 backar i SHL. Det är inte vad en allsvensk klubb kan väntas värva. Speciellt en klubb med ekonomiska bekymmer.
tänker att Holm vill hem till Sthlm. Gjort en del cash.
Man visst, man kanske bara kan drömma om att en spelare som Holm känner kärlek till DIF och vill komma hem för att bidra oavsett lönesänkning.
Matte Alba har ingen näsa
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av klintan85 »

KnoxBlue skrev: 2024-04-26 21:11:29
klintan85 skrev: 2024-04-26 20:34:03
Nattuggla_ skrev: 2024-04-26 13:34:33
Manijock skrev: 2024-04-26 13:16:01
Osten östlund skrev: 2024-04-26 13:10:05 Fredrik Forsberg, HV klar för Umeå!

Hoppas på junisar och unga hungriga killar nästa säsong.

Tröttmössa... om första linan vimmerby borta är Klasen- Kruger- Brodin!
Kommer bli nästa säsongs Brynäs. Inte i närheten av lika överlägsna förstås, men vinner väl ligan med 10/12 poäng eller liknande. Forsberg/Nilsson kommer ensamma garantera en finalplats.

Tröttsamt.
Lär väl förmodligen plocka typ Vesel som förstecenter mellan Forsberg och Nilsson också.
De fick väl nytt sponsoravtal i och med namnbytet på arenan va? Förmodligen rejält tillskott i kassan.
Det är ju tråkigt också när man inte tävlar på samma villkor.
Vet inte om man kan gnälla om "inte tävlar på samma villkor"

Björklöven April 2010 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -i-konkurs

DIF April 2010 https://hockeysverige.se/2010/04/20/dju ... ut-final-6

Skulle väl mer säga att vi hade alla förutsättningar.
Björklöven får mycket mer hjälp av kommunen medans DIF får klara sig själva mer.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Silly Season 2024/25

Inlägg av #10 »

klintan85 skrev: 2024-04-27 11:27:45
KnoxBlue skrev: 2024-04-26 21:11:29
klintan85 skrev: 2024-04-26 20:34:03
Nattuggla_ skrev: 2024-04-26 13:34:33
Manijock skrev: 2024-04-26 13:16:01

Kommer bli nästa säsongs Brynäs. Inte i närheten av lika överlägsna förstås, men vinner väl ligan med 10/12 poäng eller liknande. Forsberg/Nilsson kommer ensamma garantera en finalplats.

Tröttsamt.
Lär väl förmodligen plocka typ Vesel som förstecenter mellan Forsberg och Nilsson också.
De fick väl nytt sponsoravtal i och med namnbytet på arenan va? Förmodligen rejält tillskott i kassan.
Det är ju tråkigt också när man inte tävlar på samma villkor.
Vet inte om man kan gnälla om "inte tävlar på samma villkor"

Björklöven April 2010 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -i-konkurs

DIF April 2010 https://hockeysverige.se/2010/04/20/dju ... ut-final-6

Skulle väl mer säga att vi hade alla förutsättningar.
Björklöven får mycket mer hjälp av kommunen medans DIF får klara sig själva mer.
Inget att hålla på att grina eller beklaga sig över hela tiden, är och kommer alltid vara så, bara påverka det man kan göra
daaviid
Inlägg: 4229
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av daaviid »

SirDIFalot skrev: 2024-04-26 23:49:48 Helvete vad svårt det här blir. Ryktet på stan är att vår budget kommande säsong är 15 miljoner för A-truppen. Men det bygger på att man lyckas samla in dom där 30 miljonerna för att säkerställa föreningens överlevnad. Det blir alltså ingen "satsning" oavsett. Fjolårets trupp kostade 27-ish miljoner. När jag tittar på årets lag med lite gissningar löner så har jag otroligt svårt att se hur vi ska få ner det här till 15 miljoner.

Just nu får jag det till cirka 19 miljoner på kontrakt. Sägs att Krüger gick ner i lön vad förlängingen så lade honom på optimistiska 135k. Klasen är också svårbedömd då han ska ha en "relativt låg lön" då han fick en stor sign on istället. Men vad är låg lön för en Linus Klasen som valde att gå till HockeyAllsvenskan?

Bild
Den där kostnaden på Brodin är ju mer än fullkomligt provocerande. :lol:
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9471
Blev medlem: 2009-12-01

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Tyler Vesel? Osäker faktiskt. Även där en ålderstigen spelare.

https://hockeynews.se/nyheter/avsljar-d ... toppcenter
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
benganfs
Inlägg: 518
Blev medlem: 2012-05-29

Silly Season 2024/25

Inlägg av benganfs »

Jim Morrison skrev: 2024-04-27 11:59:06 Tyler Vesel? Osäker faktiskt. Även där en ålderstigen spelare.

https://hockeynews.se/nyheter/avsljar-d ... toppcenter
Erkänt duktig i HA dock tar nog honom hellre än Rensfeldt förmodligen lite billigare också.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9471
Blev medlem: 2009-12-01

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

benganfs skrev: 2024-04-27 12:17:54
Jim Morrison skrev: 2024-04-27 11:59:06 Tyler Vesel? Osäker faktiskt. Även där en ålderstigen spelare.

https://hockeynews.se/nyheter/avsljar-d ... toppcenter
Erkänt duktig i HA dock tar nog honom hellre än Rensfeldt förmodligen lite billigare också.
Ja, han är ju grym. Hade nog varit en bra värvning ändå.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Osten östlund
Inlägg: 1716
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Jim Morrison skrev: 2024-04-27 11:59:06 Tyler Vesel? Osäker faktiskt. Även där en ålderstigen spelare.

https://hockeynews.se/nyheter/avsljar-d ... toppcenter
1 år, inget att tveka på. Vill ju inte se honom hos våra konkurrenter!
Skriv svar