Läktarklimatet på Hovet/Globen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Praetori
Inlägg: 13760
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Läktarklimatet på Hovet/Globen

Inlägg av Praetori »

Per-Allan skrev: 2024-04-23 22:39:35 4. Beroende på vad motståndarlagets biljettilldelning till oss när vi kommer på besök så ska samma antal biljetter gälla för deras besök på Hovet/Globen.
5. Jumbotronen ska visa repriser när DIF felaktigt får utvisningar och när motståndarna slipper påföljder.
6. Speakern ska vara kort i tonen och inte låta lycklig när motståndarna gör mål eller när vi får utvisningar.
7. Placering av bortapublik måste ska helst vara på läktaren bakom Hovets hylla.
om det inte går att ordna så ska de placeras högst upp och längst ut mot kortsidan, under den tilldelade bortapubliken skärmas sittplatserna av med
reklamvepor storlek beroende på antalet platser som vi fått eller kommer få tilldelade vid returmötet.
Haha det här måste ju vara en trollning..

Punkt 5 är för övrigt reglerat i tävlingsbestämmelserna. 1 repris på mediakuber max.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Dauber
Inlägg: 146
Blev medlem: 2022-03-31

Läktarklimatet på Hovet/Globen

Inlägg av Dauber »

Eriksson skrev: 2024-04-25 09:04:07
Mash skrev: 2024-04-23 22:26:20 Mina idéer nedanför.



2. Besökare bärandes på bortalagets merch hänvisas till bortasektionen. Andra alternativ är att kassera dessa klädesplagg och sitta neutralt klädd på Djurgårdens sektioner. (Daubers initiativ i matchtråd final 4 DIF - Brynäs)
Så med andra ord, Djurgården skall bestämma vilken färg och typ av kläder jag får ha på mig då jag går på hockey om jag har annan plats än bortasektionen

Match mot
Mora - Röda klädesplagg ej tillåtna
Karlskoga - Blåa klädesplagg ej tillåtna
Björklöven - Gröna klädesplagg ej tillåtna
AIK - Svarta klädesplagg ej tillåtna
Osv

Bryter du mot det så har väktare rätt att klä av dig naken och kasta dina kläder, du får sedan sitta snällt i din stol och skämmas tills periodpaus då du har rätt att avlägsna dig från arenan, skulle du gripas av polis för förargelseväckande beteende så tar Djurgården inget ansvar för detta


Du får ursäkta men jag vrider mig av skratt faktiskt, vart genast skitsugen att gå på hockey med kravet att alla kvinnliga fans bär bortalagets färger :wink:
Är det en medveten feltolkning eller är det ingen som riktigt förstår vitsen idén är ju självklart att har du en match tröja från bortalaget med dig så blir det hänvisit i borta stå har du halsduk med dig så blir det ombredd att lägga undan den du får mig tyvärr inte ha väskor med sig så då får de väl lämna det utanför men att som i sista matchen det sitter fullt med folk Brynäs kläder precis bredvid djurgårdsklacken är varken snyggt professionellt eller säkert för dessa supportrar
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 742
Blev medlem: 2012-02-18

Läktarklimatet på Hovet/Globen

Inlägg av Eriksson »

Dauber skrev: 2024-04-25 13:01:47
Eriksson skrev: 2024-04-25 09:04:07
Mash skrev: 2024-04-23 22:26:20 Mina idéer nedanför.



2. Besökare bärandes på bortalagets merch hänvisas till bortasektionen. Andra alternativ är att kassera dessa klädesplagg och sitta neutralt klädd på Djurgårdens sektioner. (Daubers initiativ i matchtråd final 4 DIF - Brynäs)
Så med andra ord, Djurgården skall bestämma vilken färg och typ av kläder jag får ha på mig då jag går på hockey om jag har annan plats än bortasektionen

Match mot
Mora - Röda klädesplagg ej tillåtna
Karlskoga - Blåa klädesplagg ej tillåtna
Björklöven - Gröna klädesplagg ej tillåtna
AIK - Svarta klädesplagg ej tillåtna
Osv

Bryter du mot det så har väktare rätt att klä av dig naken och kasta dina kläder, du får sedan sitta snällt i din stol och skämmas tills periodpaus då du har rätt att avlägsna dig från arenan, skulle du gripas av polis för förargelseväckande beteende så tar Djurgården inget ansvar för detta


Du får ursäkta men jag vrider mig av skratt faktiskt, vart genast skitsugen att gå på hockey med kravet att alla kvinnliga fans bär bortalagets färger :wink:
Är det en medveten feltolkning eller är det ingen som riktigt förstår vitsen idén är ju självklart att har du en match tröja från bortalaget med dig så blir det hänvisit i borta stå har du halsduk med dig så blir det ombredd att lägga undan den du får mig tyvärr inte ha väskor med sig så då får de väl lämna det utanför men att som i sista matchen det sitter fullt med folk Brynäs kläder precis bredvid djurgårdsklacken är varken snyggt professionellt eller säkert för dessa supportrar
Nu är det ju inte väskor vi talar om, dessa får man inte ha med sig av säkerhetsskäl, utan lagens matchfärger, så enkelt sagt, Skall du visa att du representerar/stöder ditt lag så får du endast köpa biljett på hänvisad plats dvs Bortastå. Om platserna är slut där då? Men det finns 4000 platser lediga i resten av arenan

Det betyder då att alla som inte klarar av att stå under ca 3 timmar, äldre, handikappade osv Skall inte få gå på Djurgårdens hemmamatcher om de har motståndarens färger på sig, var går gränsen?

Matchtröja No no
Halsduk No no
Mössa?
Jacka med märke på?
Strumpor?
osv...

Ja, en sådan begränsning kommer ju absolut att locka flera till matcherna och bidrar ju till en ännu bättre ekonomi för Djurgården, eller hur :roll:
Det är väl för tusan inte Ryssland/Kina anno 40-talet vi lever i eller?

Vad blir nästa steg, Du får inte jubla då ditt lag gör mål om du
Jublar för Djurgårdens motståndare och har annan plats än bortastå

Men å andra sidan så kan jag tycka det är lite underhållande med "snillen som spekulerar" Vi får väl hoppas att dessa snillen inte nästlar sig in i styrelsen då vi har mera än nog med "snillen" där

Är nog bara Trolleri över det här
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
daaviid
Inlägg: 4229
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Läktarklimatet på Hovet/Globen

Inlägg av daaviid »

Dauber skrev: 2024-04-25 13:01:47
Eriksson skrev: 2024-04-25 09:04:07
Mash skrev: 2024-04-23 22:26:20 Mina idéer nedanför.



2. Besökare bärandes på bortalagets merch hänvisas till bortasektionen. Andra alternativ är att kassera dessa klädesplagg och sitta neutralt klädd på Djurgårdens sektioner. (Daubers initiativ i matchtråd final 4 DIF - Brynäs)
Så med andra ord, Djurgården skall bestämma vilken färg och typ av kläder jag får ha på mig då jag går på hockey om jag har annan plats än bortasektionen

Match mot
Mora - Röda klädesplagg ej tillåtna
Karlskoga - Blåa klädesplagg ej tillåtna
Björklöven - Gröna klädesplagg ej tillåtna
AIK - Svarta klädesplagg ej tillåtna
Osv

Bryter du mot det så har väktare rätt att klä av dig naken och kasta dina kläder, du får sedan sitta snällt i din stol och skämmas tills periodpaus då du har rätt att avlägsna dig från arenan, skulle du gripas av polis för förargelseväckande beteende så tar Djurgården inget ansvar för detta


Du får ursäkta men jag vrider mig av skratt faktiskt, vart genast skitsugen att gå på hockey med kravet att alla kvinnliga fans bär bortalagets färger :wink:
Är det en medveten feltolkning eller är det ingen som riktigt förstår vitsen idén är ju självklart att har du en match tröja från bortalaget med dig så blir det hänvisit i borta stå har du halsduk med dig så blir det ombredd att lägga undan den du får mig tyvärr inte ha väskor med sig så då får de väl lämna det utanför men att som i sista matchen det sitter fullt med folk Brynäs kläder precis bredvid djurgårdsklacken är varken snyggt professionellt eller säkert för dessa supportrar
Ska dom behöva vara rädda om dom sitter där menar du? Dom är och tittar på en hockeymatch.
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Läktarklimatet på Hovet/Globen

Inlägg av Mash »

Eriksson skrev: 2024-04-25 08:49:03
Mash skrev: 2024-04-25 07:45:17
Flunk skrev: 2024-04-25 07:00:36 Detta låter som en variant på de amerikanska universiteten som är så jävla ”woke” att man förbjuder allt som på hur långsökta sätt som helst kan tänkas kränka någon. Att denna lättkränkthet dyker upp även här var väl bara att vänta…
Så trumma på Hovet och fler bortasupportrar än Djurgårdare på läktaren ifall Flunk får bestämma. Taget.
Ja du, Knappast Flunks fel att det i så fall skulle vara flera bortasupportrar än Djurgårdare på plats i sådana fall. Vad du kanske skall fråga dig är VARFÖR det är fler bortasupportrar än Djurgårdare som köper biljett, det är ju knappast så att bortalaget tilldelas fler biljetter än Djurgårdare, och principen är väl ändå först till kvarn vad det gäller biljetter som man bokar över nätet
Problemet är ju att bortasupportrar signar upp sig för medlemskap för att få tillgång till förturen. Det har skett i många år. Det är helt orimligt att det ska få gå till så. Det var Brynäs längst hela långsidan och även på familjeläktaren där kravet är att du ska ha barn med dig men de vandrade in som om det vore deras bortaklack. Förturen är till för endast Djurgårdare, att förhindra nya medlemskap rätten till förturen är helt rimligt.
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Läktarklimatet på Hovet/Globen

Inlägg av Mash »

Eriksson skrev: 2024-04-25 14:43:01
Dauber skrev: 2024-04-25 13:01:47
Eriksson skrev: 2024-04-25 09:04:07
Mash skrev: 2024-04-23 22:26:20 Mina idéer nedanför.



2. Besökare bärandes på bortalagets merch hänvisas till bortasektionen. Andra alternativ är att kassera dessa klädesplagg och sitta neutralt klädd på Djurgårdens sektioner. (Daubers initiativ i matchtråd final 4 DIF - Brynäs)
Så med andra ord, Djurgården skall bestämma vilken färg och typ av kläder jag får ha på mig då jag går på hockey om jag har annan plats än bortasektionen

Match mot
Mora - Röda klädesplagg ej tillåtna
Karlskoga - Blåa klädesplagg ej tillåtna
Björklöven - Gröna klädesplagg ej tillåtna
AIK - Svarta klädesplagg ej tillåtna
Osv

Bryter du mot det så har väktare rätt att klä av dig naken och kasta dina kläder, du får sedan sitta snällt i din stol och skämmas tills periodpaus då du har rätt att avlägsna dig från arenan, skulle du gripas av polis för förargelseväckande beteende så tar Djurgården inget ansvar för detta


Du får ursäkta men jag vrider mig av skratt faktiskt, vart genast skitsugen att gå på hockey med kravet att alla kvinnliga fans bär bortalagets färger :wink:
Är det en medveten feltolkning eller är det ingen som riktigt förstår vitsen idén är ju självklart att har du en match tröja från bortalaget med dig så blir det hänvisit i borta stå har du halsduk med dig så blir det ombredd att lägga undan den du får mig tyvärr inte ha väskor med sig så då får de väl lämna det utanför men att som i sista matchen det sitter fullt med folk Brynäs kläder precis bredvid djurgårdsklacken är varken snyggt professionellt eller säkert för dessa supportrar
Nu är det ju inte väskor vi talar om, dessa får man inte ha med sig av säkerhetsskäl, utan lagens matchfärger, så enkelt sagt, Skall du visa att du representerar/stöder ditt lag så får du endast köpa biljett på hänvisad plats dvs Bortastå. Om platserna är slut där då? Men det finns 4000 platser lediga i resten av arenan

Det betyder då att alla som inte klarar av att stå under ca 3 timmar, äldre, handikappade osv Skall inte få gå på Djurgårdens hemmamatcher om de har motståndarens färger på sig, var går gränsen?

Matchtröja No no
Halsduk No no
Mössa?
Jacka med märke på?
Strumpor?
osv...

Ja, en sådan begränsning kommer ju absolut att locka flera till matcherna och bidrar ju till en ännu bättre ekonomi för Djurgården, eller hur :roll:
Det är väl för tusan inte Ryssland/Kina anno 40-talet vi lever i eller?

Vad blir nästa steg, Du får inte jubla då ditt lag gör mål om du
Jublar för Djurgårdens motståndare och har annan plats än bortastå

Men å andra sidan så kan jag tycka det är lite underhållande med "snillen som spekulerar" Vi får väl hoppas att dessa snillen inte nästlar sig in i styrelsen då vi har mera än nog med "snillen" där

Är nog bara Trolleri över det här
Har svårt för människor som inte kan föra en normal dialog utan att trycka ned andra, att debattera från två olika ståndpunkter respektfullt är en styrka få innehar. Det finns inget behov av att använda ord som "snillen som spekulerar" och medvetna överdrivna feltolkningar.

Ingen har nämnt färger, men merch däremot. Matchtröja, halsduk, hattar osv. Att vara restriktiv under serielunk behövs knappast då inga bortasupportrar kommer ändå, utan de tömmer byn när det vankas slutspel och då måste Djurgårdare vara garanterade till 100% att få tillgång till platser före bortasupportrar. Vad annars är vitsen att begränsa deras platser till 150st om de ändå har tillgång till hela arenan samtidigt som oss?
Dauber
Inlägg: 146
Blev medlem: 2022-03-31

Läktarklimatet på Hovet/Globen

Inlägg av Dauber »

Eriksson skrev: 2024-04-25 14:43:01
Dauber skrev: 2024-04-25 13:01:47
Eriksson skrev: 2024-04-25 09:04:07
Mash skrev: 2024-04-23 22:26:20 Mina idéer nedanför.



2. Besökare bärandes på bortalagets merch hänvisas till bortasektionen. Andra alternativ är att kassera dessa klädesplagg och sitta neutralt klädd på Djurgårdens sektioner. (Daubers initiativ i matchtråd final 4 DIF - Brynäs)
Så med andra ord, Djurgården skall bestämma vilken färg och typ av kläder jag får ha på mig då jag går på hockey om jag har annan plats än bortasektionen

Match mot
Mora - Röda klädesplagg ej tillåtna
Karlskoga - Blåa klädesplagg ej tillåtna
Björklöven - Gröna klädesplagg ej tillåtna
AIK - Svarta klädesplagg ej tillåtna
Osv

Bryter du mot det så har väktare rätt att klä av dig naken och kasta dina kläder, du får sedan sitta snällt i din stol och skämmas tills periodpaus då du har rätt att avlägsna dig från arenan, skulle du gripas av polis för förargelseväckande beteende så tar Djurgården inget ansvar för detta


Du får ursäkta men jag vrider mig av skratt faktiskt, vart genast skitsugen att gå på hockey med kravet att alla kvinnliga fans bär bortalagets färger :wink:
Är det en medveten feltolkning eller är det ingen som riktigt förstår vitsen idén är ju självklart att har du en match tröja från bortalaget med dig så blir det hänvisit i borta stå har du halsduk med dig så blir det ombredd att lägga undan den du får mig tyvärr inte ha väskor med sig så då får de väl lämna det utanför men att som i sista matchen det sitter fullt med folk Brynäs kläder precis bredvid djurgårdsklacken är varken snyggt professionellt eller säkert för dessa supportrar
Nu är det ju inte väskor vi talar om, dessa får man inte ha med sig av säkerhetsskäl, utan lagens matchfärger, så enkelt sagt, Skall du visa att du representerar/stöder ditt lag så får du endast köpa biljett på hänvisad plats dvs Bortastå. Om platserna är slut där då? Men det finns 4000 platser lediga i resten av arenan

Det betyder då att alla som inte klarar av att stå under ca 3 timmar, äldre, handikappade osv Skall inte få gå på Djurgårdens hemmamatcher om de har motståndarens färger på sig, var går gränsen?

Matchtröja No no
Halsduk No no
Mössa?
Jacka med märke på?
Strumpor?
osv...

Ja, en sådan begränsning kommer ju absolut att locka flera till matcherna och bidrar ju till en ännu bättre ekonomi för Djurgården, eller hur :roll:
Det är väl för tusan inte Ryssland/Kina anno 40-talet vi lever i eller?

Vad blir nästa steg, Du får inte jubla då ditt lag gör mål om du
Jublar för Djurgårdens motståndare och har annan plats än bortastå

Men å andra sidan så kan jag tycka det är lite underhållande med "snillen som spekulerar" Vi får väl hoppas att dessa snillen inte nästlar sig in i styrelsen då vi har mera än nog med "snillen" där

Är nog bara Trolleri över det här
Nu ska man inte jämföra olika saker men för några år sedan skulle vi med jobbet på semester se Roma spela på Olimpico i Rom, det var knappt jag blev insläppt då jag hade en ljusblå med tunna vita stripes skjorta på mig.
You look almost like Lazio mr, var vad vakterna sa men såg att vi typ satt bredvid vipen och gick med på nåder typ
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 742
Blev medlem: 2012-02-18

Läktarklimatet på Hovet/Globen

Inlägg av Eriksson »

Mash skrev: 2024-04-25 15:16:00
Eriksson skrev: 2024-04-25 14:43:01
Dauber skrev: 2024-04-25 13:01:47
Eriksson skrev: 2024-04-25 09:04:07
Mash skrev: 2024-04-23 22:26:20 Mina idéer nedanför.



2. Besökare bärandes på bortalagets merch hänvisas till bortasektionen. Andra alternativ är att kassera dessa klädesplagg och sitta neutralt klädd på Djurgårdens sektioner. (Daubers initiativ i matchtråd final 4 DIF - Brynäs)
Så med andra ord, Djurgården skall bestämma vilken färg och typ av kläder jag får ha på mig då jag går på hockey om jag har annan plats än bortasektionen

Match mot
Mora - Röda klädesplagg ej tillåtna
Karlskoga - Blåa klädesplagg ej tillåtna
Björklöven - Gröna klädesplagg ej tillåtna
AIK - Svarta klädesplagg ej tillåtna
Osv

Bryter du mot det så har väktare rätt att klä av dig naken och kasta dina kläder, du får sedan sitta snällt i din stol och skämmas tills periodpaus då du har rätt att avlägsna dig från arenan, skulle du gripas av polis för förargelseväckande beteende så tar Djurgården inget ansvar för detta


Du får ursäkta men jag vrider mig av skratt faktiskt, vart genast skitsugen att gå på hockey med kravet att alla kvinnliga fans bär bortalagets färger :wink:
Är det en medveten feltolkning eller är det ingen som riktigt förstår vitsen idén är ju självklart att har du en match tröja från bortalaget med dig så blir det hänvisit i borta stå har du halsduk med dig så blir det ombredd att lägga undan den du får mig tyvärr inte ha väskor med sig så då får de väl lämna det utanför men att som i sista matchen det sitter fullt med folk Brynäs kläder precis bredvid djurgårdsklacken är varken snyggt professionellt eller säkert för dessa supportrar
Nu är det ju inte väskor vi talar om, dessa får man inte ha med sig av säkerhetsskäl, utan lagens matchfärger, så enkelt sagt, Skall du visa att du representerar/stöder ditt lag så får du endast köpa biljett på hänvisad plats dvs Bortastå. Om platserna är slut där då? Men det finns 4000 platser lediga i resten av arenan

Det betyder då att alla som inte klarar av att stå under ca 3 timmar, äldre, handikappade osv Skall inte få gå på Djurgårdens hemmamatcher om de har motståndarens färger på sig, var går gränsen?

Matchtröja No no
Halsduk No no
Mössa?
Jacka med märke på?
Strumpor?
osv...

Ja, en sådan begränsning kommer ju absolut att locka flera till matcherna och bidrar ju till en ännu bättre ekonomi för Djurgården, eller hur :roll:
Det är väl för tusan inte Ryssland/Kina anno 40-talet vi lever i eller?

Vad blir nästa steg, Du får inte jubla då ditt lag gör mål om du
Jublar för Djurgårdens motståndare och har annan plats än bortastå

Men å andra sidan så kan jag tycka det är lite underhållande med "snillen som spekulerar" Vi får väl hoppas att dessa snillen inte nästlar sig in i styrelsen då vi har mera än nog med "snillen" där

Är nog bara Trolleri över det här
Har svårt för människor som inte kan föra en normal dialog utan att trycka ned andra, att debattera från två olika ståndpunkter respektfullt är en styrka få innehar. Det finns inget behov av att använda ord som "snillen som spekulerar" och medvetna överdrivna feltolkningar.

Ingen har nämnt färger, men merch däremot. Matchtröja, halsduk, hattar osv. Att vara restriktiv under serielunk behövs knappast då inga bortasupportrar kommer ändå, utan de tömmer byn när det vankas slutspel och då måste Djurgårdare vara garanterade till 100% att få tillgång till platser före bortasupportrar. Vad annars är vitsen att begränsa deras platser till 150st om de ändå har tillgång till hela arenan samtidigt som oss?
Du svarar på mitt inlägg och benämner det som "svårt för människor" Korrekt borde vara "svårt för dig" istället för att dra in andra i mina åsikter

Tycker att DU har en konstig syn på det här, du påstår att jag och "andra människor" trycker ned andra samtidigt vill du förbjuda viss klädsel hos vissa personer, hur var det nu med trycka ner?

Så om jag har en Mora-hatt på mig så får jag inte sitta på annat ställe än bortaklacken, får hatten ha moras färger men inte logga? Var hade du tänkt dig att gränsen skall gå, vem skall kontrollera, skall man visiteras för att man har halsdukar, mössor och tröjor osv med sig in?

Snillen spekulerar, jo ja, hmmm. #kränkt, det du förordar är inte kränkande då? Du borde förstå att postar man ett sådant "provokativt inlägg " så får man nog räkna med att en och annan driver med en, eller skojar till det. Kan man inte ta det så kanske man själv skall tänka till innan man postar.

En 100% seriös fråga då. Tycker du att det är postivt med det som här föreslås i avseende supporterkultur och inkomstmässigt för klubbarna?
Frågar man mig, så skulle jag inte gå på en enda hemmamatch om Djurgården tvingade alla bortalagets supportrar till bortastå endast för att de hade en halsduk, mössa eller jacka på sig i sitt lags färger/namn

Min ståndpunkt som sagt, mitt sätt att ta avstånd
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7176
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Läktarklimatet på Hovet/Globen

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tycker verkligen vi borde förbjuda trummor.

Sedan får de väl klä sig bäst de vill, bara de klär sig. :D

Har inget emot att säsongare får plats i slutspel först, därefter medlemmar och sist övriga.
Sedan först till kvarn.
Förjävligt att se massa Brynäsare i arenan, men jag killgissar att orsaken var att de flesta Djurgårdare givit upp.

Men bort med alla trummor på hovet, behövs verkligen några argument för den åsikten?
1. Ska man kontrollera småbarn på godis men släppa in en trumma?
2. Oljud som oljud, var går annars gränsen för andra instrument/ vuvuzelor/ bangers?
3. Hv får väl söka dispens, de är ju beroende av sitt dunkande, men då borde vi få dispens att hylla vår supporterkultur.

Men 1 och 2 räcker gott.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Läktarklimatet på Hovet/Globen

Inlägg av Mash »

Eriksson skrev: 2024-04-25 18:00:52 Du svarar på mitt inlägg och benämner det som "svårt för människor" Korrekt borde vara "svårt för dig" istället för att dra in andra i mina åsikter

Tycker att DU har en konstig syn på det här, du påstår att jag och "andra människor" trycker ned andra samtidigt vill du förbjuda viss klädsel hos vissa personer, hur var det nu med trycka ner?

Så om jag har en Mora-hatt på mig så får jag inte sitta på annat ställe än bortaklacken, får hatten ha moras färger men inte logga? Var hade du tänkt dig att gränsen skall gå, vem skall kontrollera, skall man visiteras för att man har halsdukar, mössor och tröjor osv med sig in?

Snillen spekulerar, jo ja, hmmm. #kränkt, det du förordar är inte kränkande då? Du borde förstå att postar man ett sådant "provokativt inlägg " så får man nog räkna med att en och annan driver med en, eller skojar till det. Kan man inte ta det så kanske man själv skall tänka till innan man postar.

En 100% seriös fråga då. Tycker du att det är postivt med det som här föreslås i avseende supporterkultur och inkomstmässigt för klubbarna?
Frågar man mig, så skulle jag inte gå på en enda hemmamatch om Djurgården tvingade alla bortalagets supportrar till bortastå endast för att de hade en halsduk, mössa eller jacka på sig i sitt lags färger/namn

Min ståndpunkt som sagt, mitt sätt att ta avstånd
Jag har inget personligt agg. Som sagt, att debattera respektfullt och sakligt är en styrka få besitter i dagens samhälle. Kanske inte så konstigt med tanke på vilka världsledare och s.k journalister vi har som sätter prägeln i debattklimatet. Nåja, nog med offtopic.

Du är välkommen att tycka att jag har en konstig syn, för mig är det inga problem att tycka olika. När jag går på match så går jag för att umgås med likasinnade och njuta av Djurgårdsstämningen. Varför ska vi ha en bortasektion om folk ändå kan köpa biljetter vart som helst på arenan? Bortaklacken kan organisera sig och ställa sig intill aktiv om det vill sig illa. Hovet är vår borg och är man besökare hänvisas man till bortasektionen. Är den full? Ja då är det "slutsålt".

Djurgården ska inte göra en budget där bortasupportrar ingår. Det ska vara fullt fokus på att göra ett attraktivt varumärke så att Hovet fylls med blåränder, inkomsten från bortasektionen är ett plus när det väl sker.

Nu vet jag inte om du var på final 3 & 4, men vi hade Brynässupportrar som stod längst räcket från bortastå hela vägen ned till aktiv samt på familjeläktaren. Jag väljer att se det djurgårdsfientligt där föreningen bör prioritera sina egna supportrar framför andras på hemmaplan, och göra det nästintill omöjligt att köpa biljetter utanför bortasektionen.
Tabarnak
Inlägg: 58
Blev medlem: 2012-03-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Läktarklimatet på Hovet/Globen

Inlägg av Tabarnak »

Det finns par, familjer och kompisgäng där man håller på olika lag. En följd av förslaget blir väl att de inte kan klä sig i sina färger och gå tillsammans? Svårt eller omöjligt att genomföra.

Men att trummor borde totalförbjudas i vår arena är givet tycker jag. Äcklas av dem. De förstör upplevelsen väldigt mkt för mig. Bort bara bort!
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 742
Blev medlem: 2012-02-18

Läktarklimatet på Hovet/Globen

Inlägg av Eriksson »

Mash skrev: 2024-04-25 19:05:32
Jag har inget personligt agg. Som sagt, att debattera respektfullt och sakligt är en styrka få besitter i dagens samhälle. Kanske inte så konstigt med tanke på vilka världsledare och s.k journalister vi har som sätter prägeln i debattklimatet. Nåja, nog med offtopic.

Du är välkommen att tycka att jag har en konstig syn, för mig är det inga problem att tycka olika. När jag går på match så går jag för att umgås med likasinnade och njuta av Djurgårdsstämningen. Varför ska vi ha en bortasektion om folk ändå kan köpa biljetter vart som helst på arenan? Bortaklacken kan organisera sig och ställa sig intill aktiv om det vill sig illa. Hovet är vår borg och är man besökare hänvisas man till bortasektionen. Är den full? Ja då är det "slutsålt".
Jo alla tycker vi olika och det är väl tur. Själv lever jag inte efter att bara umgås med likasinnade, varken privat, arbetsliv eller vid nöjen Att tala med oliktänkande vidgar mina vyer och gör mig mindre trångsint, Hoppas jag i alla fall.
Mash skrev: 2024-04-25 19:05:32 Djurgården ska inte göra en budget där bortasupportrar ingår. Det ska vara fullt fokus på att göra ett attraktivt varumärke så att Hovet fylls med blåränder, inkomsten från bortasektionen är ett plus när det väl sker.
Nu vet jag inte hur Djurgårdens avd som sysslar med ekonomi tänker, men jag själv har svårt att se att de räknar på ett publiksnitt och därefter förutsätter att det bara är Djurgårdare, får jag gissa så tror jag nog att bortafans ingår i den kalkylen

Attraktivt varumärke, varumärket i sig tappar nog en del gissar jag om man på olika grunder stänger ute ett visst klientel på ett negativt sätt, detta är i mina ögon inte positivt

Jag tror nog att ekonomi tar 500 bortasupportrar på stå + 1000 extra på sittplats alla dar i veckan= bra för Varumärket och sponsorerna=vi drar mycket folk.
Mash skrev: 2024-04-25 19:05:32 Nu vet jag inte om du var på final 3 & 4, men vi hade Brynässupportrar som stod längst räcket från bortastå hela vägen ned till aktiv samt på familjeläktaren. Jag väljer att se det djurgårdsfientligt där föreningen bör prioritera sina egna supportrar framför andras på hemmaplan, och göra det nästintill omöjligt att köpa biljetter utanför bortasektionen.
Prioritera ja, men att neka bortasupportrar för hur de klär sig är en helt annan sak. Sen så tror jag att går man in med inställningen "djurgårdsfientligt" så verkar det som man bestämt sig innan. Ta fotbollen som exempel, där man drog i väg bangers och raketer mot familjeläktaren, två skadades varav ett barn, Familjeläktaren med Djurgårdare på, Vilken klack var det då, Djurgårdsklacken. Ytterst sällan att det är bortasupportrarna som sitter nära Djurgårdsklacken som startar skiten, snarare så är det våran egen klack, i alla fall min erfarenhet.


Ta och kolla på SAIK - Rögle, där supportrarna sitter bredvid varandra på sittplats, Fientligt? Knappast. Bråkar de? Enligt mig så ligger problemet i alla testosteronstinna idioter i klackarna med bengaler, bangers, raketer och skidmask över huvet
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Galning1998
Inlägg: 248
Blev medlem: 2023-04-16

Läktarklimatet på Hovet/Globen

Inlägg av Galning1998 »

Mash skrev: 2024-04-25 15:01:44
Eriksson skrev: 2024-04-25 08:49:03
Mash skrev: 2024-04-25 07:45:17
Flunk skrev: 2024-04-25 07:00:36 Detta låter som en variant på de amerikanska universiteten som är så jävla ”woke” att man förbjuder allt som på hur långsökta sätt som helst kan tänkas kränka någon. Att denna lättkränkthet dyker upp även här var väl bara att vänta…
Så trumma på Hovet och fler bortasupportrar än Djurgårdare på läktaren ifall Flunk får bestämma. Taget.
Ja du, Knappast Flunks fel att det i så fall skulle vara flera bortasupportrar än Djurgårdare på plats i sådana fall. Vad du kanske skall fråga dig är VARFÖR det är fler bortasupportrar än Djurgårdare som köper biljett, det är ju knappast så att bortalaget tilldelas fler biljetter än Djurgårdare, och principen är väl ändå först till kvarn vad det gäller biljetter som man bokar över nätet
Problemet är ju att bortasupportrar signar upp sig för medlemskap för att få tillgång till förturen. Det har skett i många år. Det är helt orimligt att det ska få gå till så. Det var Brynäs längst hela långsidan och även på familjeläktaren där kravet är att du ska ha barn med dig men de vandrade in som om det vore deras bortaklack. Förturen är till för endast Djurgårdare, att förhindra nya medlemskap rätten till förturen är helt rimligt.
Vet att modo förra säsongen körde att man fick förtur till finalen om man köpt biljetter till semi, förtur till semi om man köpt i kvarten osv. Kanske ett system Djurgården kan gå över till? Systemet borde redans finnas på plats då de kan skicka ut Mail/sms
dr111DIF
Inlägg: 1025
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Läktarklimatet på Hovet/Globen

Inlägg av dr111DIF »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-04-25 18:38:17 Tycker verkligen vi borde förbjuda trummor.

Sedan får de väl klä sig bäst de vill, bara de klär sig. :D

Har inget emot att säsongare får plats i slutspel först, därefter medlemmar och sist övriga.
Sedan först till kvarn.
Förjävligt att se massa Brynäsare i arenan, men jag killgissar att orsaken var att de flesta Djurgårdare givit upp.

Men bort med alla trummor på hovet, behövs verkligen några argument för den åsikten?
1. Ska man kontrollera småbarn på godis men släppa in en trumma?
2. Oljud som oljud, var går annars gränsen för andra instrument/ vuvuzelor/ bangers?
3. Hv får väl söka dispens, de är ju beroende av sitt dunkande, men då borde vi få dispens att hylla vår supporterkultur.

Men 1 och 2 räcker gott.
Ja, rätt mycket totalitärt som anförts hehe men trumförbud tycker jag absolut är rimligt. Enkelt genomförbart med tanke på de nya evenemangsreglerna. Det är ett störande otyg.

Vore roligt om DIF bortafölje kunde köra 10 minuter Vuvuzela hos alla som tar med trumma på hovet.
dr111DIF
Inlägg: 1025
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Läktarklimatet på Hovet/Globen

Inlägg av dr111DIF »

För att förtydliga så har mina aversioner mot trumma på bortastå inget att göra med att läxa upp supporterkultur i allmänhet. Hemma får de göra vad de vill. Problemet är att det räcker med 1 pers och stor bastrumma för att skära igenom allt i en akustiskt kompakt inomhushall. En enda trummis så får man lyssna på Klass 4B i Skutskär som sätter upp "Orchernas marsch" på folkets hus istället för ett kokande hovet.

Rimligt om en 6 pers ensamble från JK släpar med trumset och marshallstackar till buren i Gävle och kör sjung för djurgårn a la arenarock i 60 minuter? Täcker bara resten av stolarna med en stor DIF-flagga och står längst upp.
Skriv svar