Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Silly Season 2024/25

Inlägg av BigJ »

diftobbe89 skrev: 2024-04-23 23:15:23 Jag vill se Wiken kontakta Ahlén och be han komma i form, jag tvivlar inte en sekund på att han är sugen, Hank verkar vara i toppform. Göra klart med Hank, bjuda in Ahlén till tryout sen ladda hela jävla Djurgårdsfamiljen för en ny säsong. Hade någon blivit ledsen mer än han som poddar och hans lillebröder. Svar nej. Kör förfan.
Misstänker tyvärr att Ahlén skulle få problem med dagens sjuka domarnivå där allt ansvar endast ligger på vacklande spelare medan den som tar emot en tackling bara vänder ryggen till och får med sig utvisning. Helt sjukt.

Hank däremot har hittat en bra balans som domarna verkar acceptera. Mycket bra om vi värvar Hank.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4779
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av diftobbe89 »

BigJ skrev: 2024-04-23 23:25:16
diftobbe89 skrev: 2024-04-23 23:15:23 Jag vill se Wiken kontakta Ahlén och be han komma i form, jag tvivlar inte en sekund på att han är sugen, Hank verkar vara i toppform. Göra klart med Hank, bjuda in Ahlén till tryout sen ladda hela jävla Djurgårdsfamiljen för en ny säsong. Hade någon blivit ledsen mer än han som poddar och hans lillebröder. Svar nej. Kör förfan.
Misstänker tyvärr att Ahlén skulle få problem med dagens sjuka domarnivå där allt ansvar endast ligger på vacklande spelare medan den som tar emot en tackling bara vänder ryggen till och får med sig utvisning. Helt sjukt.

Hank däremot har hittat en bra balans som domarna verkar acceptera. Mycket bra om vi värvar Hank.
Inga problem alls. Ahlén var ingen spelare som drog på sig tvåor, var det utvisning tog han med sig en spelare ut, sånt där har jag svinbra koll på.

Helt ärligt jag är nyfiken på hans nivå. Är det någon som skulle kunna bjuda in honom till tryout så är det Wiken. Vi ska inte ha några jävla Loritos och skit framöver det är väl lika mycket chansning det...
Spela fult
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Silly Season 2024/25

Inlägg av Mash »

jsson skrev: 2024-04-23 22:36:08
#10 skrev: 2024-04-23 22:35:36 Det är helt sjukt att inte vrålrika personer som har anknytning till DIF inte kan sponsra (mer) för att jämna ut nackdelarna vi har jämfört med många andra lag, min åsikt iallafall
Det står HM på Krügers nya tröja har jag hört
Hans Majestät Krüger?
LG08
Inlägg: 158
Blev medlem: 2024-01-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av LG08 »

DIF87 skrev: 2024-04-23 20:55:49 Jag kommer vara positiv om de obekväma besluten tas, till exempel att Brodin, Norman och Klasen skeppas. Låt Gradin få en lite större roll, den finns en bra spelare där någonstans.
Klasen och Brodin bör vi jobba hårt för att få.bort.
Kan Norman spela är han fan I mig inte långt efter Kruger.
Bra bett i bett i skridskoåkning, otroligt smart och nyttig.

Wigel Kruger NY
Norman Costmar NY
Blomgren Rensfeldt Brodin
Wesäll Eriksson Eklund

Frondell Schlyter 13/14 ( grewe 15e )

UT.
Brodin
Klasen
Berglund
Liss
Gradin, kommer fortfarande inte slå igenom hos oss
Nilsson
(Grewe?)

ERSÄTTS bara med 4 spelare,Wigel, Costmar och 2 riktigt bra spets RW. Vi kommer ändå få en klart lägre kostnad om dessa tas in och försvinner.

Vi behåller ju tyvärr både Ragge och Hammarlund.
Förhoppningsvis Andersson + Degnell Bergström. 5 st.

Ersätt Karlsson, Glad, Loponen och (skeppa) Yterell.
Ta in 2 spets backar för deras löner.

Hävelid måste bort.
Andrén kan vara kvar om vi får någon bättre.
HCCL
Inlägg: 223
Blev medlem: 2019-04-23

Silly Season 2024/25

Inlägg av HCCL »

SirDIFalot skrev: 2024-04-23 21:44:41 Klart det är svårt att bygga ett lag till nästa säsong när budgeten nästan halveras och man sitter på massa usla KG-kontrakt ett år till.

Men liksom… Adam Brodecki, Hank Eriksson och Mario Kempe? Har vi någon form av scouting? Tittar vi öht på spelare som hela hockeysverige inte redan känner till?
Värvar dom Mario Kempe så vet vi att dom medvetet försöker skada klubben, med alla hans skadeproblem..
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2332
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Silly Season 2024/25

Inlägg av Buford »

Donkels-3.0 skrev: 2024-04-23 22:14:37 Ändå skönt att lyssna på Wikegård tror ändå han på sikt kan få den här skutan på rätt köl igen
Tycker inte att han sa så mycket mer än att "vi ska knyta nävarna och komma tillbaka" och att de spelare som inte levererade är nog "revanschsugna". Men det är upp till bevis nu för honom, kommer det att hända drastiska saker som behövs, vad har han i hatten att trolla fram? Jag tror inte att de dyra toppspelarnas s.k. revanschlusta räcker, så hette det ju inför den här säsongen också...
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9469
Blev medlem: 2009-12-01

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

diftobbe89 skrev: 2024-04-23 23:15:23 Jag vill se Wiken kontakta Ahlén och be han komma i form, jag tvivlar inte en sekund på att han är sugen, Hank verkar vara i toppform. Göra klart med Hank, bjuda in Ahlén till tryout sen ladda hela jävla Djurgårdsfamiljen för en ny säsong. Hade någon blivit ledsen mer än han som poddar och hans lillebröder. Svar nej. Kör förfan.
Med tanke på vilken nivå vi verkar lägga värvningarna rent ålders och profilmässigt oavsett sportchef hade jag inte blivit förvånad om detta blev en sanning faktiskt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9469
Blev medlem: 2009-12-01

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Fredric Weigel, 32
Henrik Eriksson, 34
Mario Kempe, 35
Adam Brodecki, 29

Arvid Costmar, 22
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
EspenK
Inlägg: 9052
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly Season 2024/25

Inlägg av EspenK »

BigJ skrev: 2024-04-23 23:12:01
diftobbe89 skrev: 2024-04-23 23:10:31
BigJ skrev: 2024-04-23 23:06:32
diftobbe89 skrev: 2024-04-23 22:58:05 Och hur bra har det gått när vi haft helt pissdyr-trupp som iår. Allt står inte och faller på kostnaden på våra spelare. In med rätt karaktärer och hitta tillbaka till vad vi vill stå för så blir det en rolig säsong. Här känner jag mig trygg med att Wiken kommer in och styr skutan. Det blir inget Mattias Guter-lag om jag säger så.
Enig, väldigt mycket mellanmjölk under lång tid nu...
Går det att hetsa Ahlén att komma i form till september? Såg att han gjorde två matcher med Salem i år :wink: mäktigt ändå..
Yes och Urbom!
Passa på att återuppväck Tumba och Stoltz från de döda.
Manijock
Inlägg: 7817
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

quote=jsson post_id=569183 time=1713906673 user_id=8965]
Manijock skrev: 2024-04-23 21:20:18 Exakt likadant fast med ännu uslare backar. Kanske hade kunnat tänkas spara in på backsidan om vi hade suttit på någon acceptabel målvakt, men nu? Nej det där laget går sanna mina ord inte ens till slutspel. Forwardssidan dock bra, men kan bli ännu bättre...
Vi skulle inte vinna en match i slutspelet med Andrén i mål sa du.

Nu är redan nästa säsong såpass körd att det inte ens blir slutspel.
Nog för att det ser dåligt ut men domedagsprofeten i dig är fan något extra
[/quote]

Inlägget baseras på ett tidigare inlägg där någon spekulerade i en färdig trupp. Där saknades Glad, Kevin och Axel. Plus Odelius förstås, men vem bryr sig där. Ersatta med Degnell och Bergström i stort sett. Hammarlund bärande ihop med Ragge och Ytterell. Är mitt uttalande på något sätt orimligt? Att det inte är en backsida som matchar topp 10 i övriga lag om man går till denna säsong för enkelheten skull.

Det är samma fel en gång till fast ännu längre ifrån. Men för hjärtats skull låter jag Wikegård jobba först. Mitt svar var endast hypotetiskt riktat till just det inlägget. Negativt? You bet.
Senast redigerad av Manijock den 2024-04-24 05:53:13, redigerad totalt 1 gånger.
Stockholmimitthjärta
Inlägg: 16
Blev medlem: 2024-01-19

Silly Season 2024/25

Inlägg av Stockholmimitthjärta »

Om vi nu ändå inte ska prova något nytt kan ingen kontakta Boorken? Där har vi vår mentala rådgivare😁 Kanske kan få ordning på syltpyskena...
Manijock
Inlägg: 7817
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

diftobbe89 skrev: 2024-04-23 23:33:52
BigJ skrev: 2024-04-23 23:25:16
diftobbe89 skrev: 2024-04-23 23:15:23 Jag vill se Wiken kontakta Ahlén och be han komma i form, jag tvivlar inte en sekund på att han är sugen, Hank verkar vara i toppform. Göra klart med Hank, bjuda in Ahlén till tryout sen ladda hela jävla Djurgårdsfamiljen för en ny säsong. Hade någon blivit ledsen mer än han som poddar och hans lillebröder. Svar nej. Kör förfan.
Misstänker tyvärr att Ahlén skulle få problem med dagens sjuka domarnivå där allt ansvar endast ligger på vacklande spelare medan den som tar emot en tackling bara vänder ryggen till och får med sig utvisning. Helt sjukt.

Hank däremot har hittat en bra balans som domarna verkar acceptera. Mycket bra om vi värvar Hank.
Inga problem alls. Ahlén var ingen spelare som drog på sig tvåor, var det utvisning tog han med sig en spelare ut, sånt där har jag svinbra koll på.

Helt ärligt jag är nyfiken på hans nivå. Är det någon som skulle kunna bjuda in honom till tryout så är det Wiken. Vi ska inte ha några jävla Loritos och skit framöver det är väl lika mycket chansning det...
Ahlén var framförallt otroligt underskattad spelmässigt. Ett jävla nav i att nagla fast pucken och vinna tid. Ett monster runt målet. En stor anledning till Linus Johanssons genombrott på SHL-nivå.

Många verkar minnas honom som en buse, men det är direkta felaktigheter. Urbom likaså! Glömmer lätt hans sista tid hos oss när han lärt sig att undvika utvisningar. Då var han våran enskilt bästa försvarare.
Manijock
Inlägg: 7817
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

Stockholmimitthjärta skrev: 2024-04-24 05:44:15 Om vi nu ändå inte ska prova något nytt kan ingen kontakta Boorken? Där har vi vår mentala rådgivare😁 Kanske kan få ordning på syltpyskena...
Skulle vilja se dagens kids tvingas käka huggorm :lol: "Eiwwww, ska man svälja helt? Utan caramell latte???"
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7176
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

#10 skrev: 2024-04-23 22:35:36 Det är helt sjukt att inte vrålrika personer som har anknytning till DIF inte kan sponsra (mer) för att jämna ut nackdelarna vi har jämfört med många andra lag, min åsikt iallafall
Det där har slagit mig både en och två gånger kan jag lugnt säga.
Men det verkar dessvärre vara så att den fördelen tillfaller bonnalagen också.
Kolla bara Luleå med sin spelmiljardär.
Visst får vi en del , men det skulle kunna vara så mycket mer och betydande.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
EspenK
Inlägg: 9052
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly Season 2024/25

Inlägg av EspenK »

Lite OT men kanske så skulle man under veckan som kommer behövt lite hoppfulla rubriker. Inte bara allt klätt i svart.

Wiken! Dags att börja jobba nu. In och peta i allt. Få ordning på skutan och se till att jobba mot att få in tunga sponsorer.

Ställ lite krav på spelare och ledare i DIF. Nån ordning måste det väl vara i en förening.
Skriv svar