Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Östgöten skrev:
Remy Lebeau skrev:Enligt någon lirare på hockeysverige.se så ska bara signaturen på kontraktet med Johansson saknas. Dessutom förhandlar man tydligen med Hannula samt tvillingarna Ahlström från Huddinge. Det återstår att se vad som händer.
Kul med Johansson och Hannula, men varför ska DIF värva tvillingarna Ahlström från Huddinge? Stort långfinger till juniorsatsningen. Alexander Deilert nionde back och Calle G och Henrik Eriksson 13 och 14 forward. Inte konstigt att många lovande talanger i DIF, såsom Möller eller Lundh väljer att spela för andra klubbar.

Efter en snabbtitt på statistiken framgår att tvillingarna inte är på samma planet som Klasen eller Axelsson. Snälla kan någon dementera ryktet eller är tvillingarna Ahlström (födda 1986) mer lovande än Calle G (född 1989) och Henrik Eriksson (född 1990)?
Behöver väl inte tillägga så mycket, Östgöten skriver som det är.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Jubla inte för högt för tidigt. Det här med större stasningar man hört förut inte minst undet tider då klubben velat få fräs på färsäljningen av säsongsplåtar. Jag menar det varinte så länge sedan som det sades att 4.5 miljoner skulle stasa p nya spelare, för dessa pengar presenterades Eric Ryman och senare Patrik Nilson...

... Ta därför allt som kommer från media med en stor nya salt så slipper ni bli för besvikna.

Om, och här säger jag OM, Anreas JOhansson vill till DIF skall man självklart hälsa honom välkommen, men med tanke på spelarens skadetendens måste ett kontrakt vara utfärdat på det viset att ersättningen blir bra mycket mindre om han inte kan spela.

Känns för övrigt som de bästa värvningarna vi kan göra är Ragnarsson, Tjärnqvist samt om möjligt försöka behålla Ossi. Då har vi i alla fall ett försvar som håller bra klass. Får vi de spelarna i var sitt backpar borde det bli ordning och reda i alla fall.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Kall-El skrev:Jubla inte för högt för tidigt. Det här med större stasningar man hört förut inte minst undet tider då klubben velat få fräs på färsäljningen av säsongsplåtar. Jag menar det varinte så länge sedan som det sades att 4.5 miljoner skulle stasa p nya spelare, för dessa pengar presenterades Eric Ryman och senare Patrik Nilson...

... Ta därför allt som kommer från media med en stor nya salt så slipper ni bli för besvikna.

Om, och här säger jag OM, Anreas JOhansson vill till DIF skall man självklart hälsa honom välkommen, men med tanke på spelarens skadetendens måste ett kontrakt vara utfärdat på det viset att ersättningen blir bra mycket mindre om han inte kan spela.

Känns för övrigt som de bästa värvningarna vi kan göra är Ragnarsson, Tjärnqvist samt om möjligt försöka behålla Ossi. Då har vi i alla fall ett försvar som håller bra klass. Får vi de spelarna i var sitt backpar borde det bli ordning och reda i alla fall.
Det var väl det vi hade ordning på försvarsspelet, det var detta som tog oss till slutspel (ja vi behöver förstärkningar även i försvaret), det är framåt DIF behöver värvningar, där vore Hannula perfekt, A.Johansson är inte värd pengarna så enkelt är det.
Östgöten
Inlägg: 477
Blev medlem: 2007-03-08

Inlägg av Östgöten »

Stanowski skrev:Och som mitt hjärta är byggt på DIF kärlek så måste jag laga mat åt äckliga gnagare på måndag!

Trevlig helg alla!
Om du behöver hjälp att servera råttgift, finns det säkert många inklusive undertecknad som kan tänka sig att hjälpa till...
Östgöten
Inlägg: 477
Blev medlem: 2007-03-08

Inlägg av Östgöten »

Caveman skrev:Hannula perfekt, A.Johansson är inte värd pengarna så enkelt är det.
Hannula bredvid Engqvist och Linkan samt Ragge och Tjärna i första backpar skulle definitivt få mig att även se alla träningsmatcher.
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Inlägg av Highwind »

Kall-El skrev:Jubla inte för högt för tidigt. Det här med större stasningar man hört förut inte minst undet tider då klubben velat få fräs på färsäljningen av säsongsplåtar. Jag menar det varinte så länge sedan som det sades att 4.5 miljoner skulle stasa p nya spelare, för dessa pengar presenterades Eric Ryman och senare Patrik Nilson...

... Ta därför allt som kommer från media med en stor nya salt så slipper ni bli för besvikna.

Om, och här säger jag OM, Anreas JOhansson vill till DIF skall man självklart hälsa honom välkommen, men med tanke på spelarens skadetendens måste ett kontrakt vara utfärdat på det viset att ersättningen blir bra mycket mindre om han inte kan spela.

Känns för övrigt som de bästa värvningarna vi kan göra är Ragnarsson, Tjärnqvist samt om möjligt försöka behålla Ossi. Då har vi i alla fall ett försvar som håller bra klass. Får vi de spelarna i var sitt backpar borde det bli ordning och reda i alla fall.
Neggo preggo ;)

Till nästa säsong får DIF loss en stor summa pengar från aktieförsäljningen. Det är skillnaden mot tidigare säsonger..

Jag tror vi kommer att värva Ragnarsson och Johansson men är fortfarande tveksam till Tjärna, Ekman och Hannula.

Ekman har gjort en väldigt bra säsong i Ryssland och lär bli erbjuden NHL-kontrakt.

Tjärna har väl inte sagt att han misstrivs i Ryssland? Får han bättre cash i Ryssland så stannar han nog där.

Hannula.. Samma argument som Tjärna..

Ragnarsson och Johansson är dock förstärkningar jämfört med t.ex. Bäcker och Tjomme som lämnar..
al bundy
Inlägg: 55
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av al bundy »

Brutus skrev:al bundy!

Vad hände med Linkan efter att Wikegård lämnade DIF egentligen? Han blev lite äldre, lite långsammare och vann poängligan två år senare. Vet inte vad det säger men alla tränare har sina favorit spelare, samt det går upp och ner för spelare från år till år. En del spelare har kvalite i form av känsla och teknik. En del har talang iform av inställning och attityd. För att få ihop ett bra lag så behövs det både teknik och attityd.

Sen ska man givetvis inte glömma att det behövs klokhet för att gå hela vägen. Man måste ha spelare som kan hålla huvudet kallt när det hettar till. Ottosson är ett exempel på spelare som e klok. Fan va bra han är när det verkligen gäller.

Känns som att DIF kan få ihop ett lag med rätt bra individer nästa år om man kan värva två klassforwards, plus stärka upp med Ragge och Tjärnqvist! Då har man ett lag med alla kvaliteer som behövs för att kunna i alla fall hota om en finalplats!
Glöm inte att Linkan ofta var skadad och att det var Wiken som fick honom att träna rätt så han skulle undvika sina ljumskar.
robin_dif
Inlägg: 650
Blev medlem: 2005-08-17
Ort: sthlm

Inlägg av robin_dif »

AIK har även visat intresse för före detta NHL-proffset David Nemirovsky, som har svensk flickvän och vill bosätta sig i Stockholm.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1810

Är denna nått för DIF att hugga på ?
eller är han helt enkelt för dålig för vårt kära DIF?
Användarvisningsbild
Höken
Inlägg: 167
Blev medlem: 2007-02-26

Inlägg av Höken »

Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
djjjj
Inlägg: 123
Blev medlem: 2007-03-06

Inlägg av djjjj »

Höken skrev:http://hockeysverige.se/news_show_klart ... ?id=444944

Tydligen är han klar nu!
Underbart, så du lever höken? Var ett tag sen nu slutat äta godis?
Djurgårn tills jag dör
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Inlägg av Hawk »

Fan vad bra!!
Användarvisningsbild
Höken
Inlägg: 167
Blev medlem: 2007-02-26

Inlägg av Höken »

Jag lever och frodas, om man nu kan uttrycka sig så :D

Har varit frånvarande ett tag, vilket jag inte har något tydligt svar på. Ska skärpa mig, försöka så gott det går.

Härligt att Ragnarsson återvänder. Hoppas bara inte det är försent, så att Elitserietempot fortfarande finns kvar i blodet.
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
robin_dif
Inlägg: 650
Blev medlem: 2005-08-17
Ort: sthlm

Inlägg av robin_dif »

rated_x
Inlägg: 198
Blev medlem: 2005-06-11

Inlägg av rated_x »

han e muntligt överens men inget e påskrivet ännu
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Vi kan åtminståne glömma Skogs på backsidan
http://hockeysverige.se/news_show_tomas ... ?id=444939
Säg den glädje som varar
Låst