Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Landsortaren
Inlägg: 16
Blev medlem: 2014-02-28

Silly Season 2024/25

Inlägg av Landsortaren »

Så himla segt det känns att vi inte kan göra "en push" till 24/25. Att få ner Oskarshamn är något helt annat än HV eller Brynäs. De har inte alls samma resurser så nästa säsong tror jag att det är ett annat lags tur. Spontana gissningen nu är Björklöven.
Jag är egenföretagare och har ett litet företag men ska försöka göra det jag kan och kolla upp olika sponsoralternativ, trots att jag bor 70 mil från Sthlm! Hoppas fler djurgårdare hakar på!
Dauber
Inlägg: 146
Blev medlem: 2022-03-31

Silly Season 2024/25

Inlägg av Dauber »

Hockeyn i Stockholm har tyvärr enorma sponsring problem, dom företag som kan och vill sponsra gör det hellre i fotbollen då dom vet att exponeringen är 1000 fallt större där och genererar mer ,
dr111DIF
Inlägg: 1025
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

Jim Morrison skrev: 2024-04-22 09:22:08
Nattuggla_ skrev: 2024-04-22 09:17:07Finns ju olika typer av kulturbärare också. Vi har ju blivit alldeles för veka.
Helt ärligt. Det ska vara jobbigt att komma till Hovet, nu är det ganska mysigt. Alla olika spelartyper behövs. Weigel och Hank in är en stor fet uppgradering mot Liss och Berglund på den punkten.

Jag hade inte haft något emot om vi värvade Anthon Eriksson, spelade i samma kedja som Hank. Så den kan iallafall jag inte skriva under på.
Vi har helt enkelt olika syn på vilken riktning DIF ska ta fortsättningsvis och så kan det få vara. Ingenting som säger att jag nödvändigtvis har rätt heller.
Jag är inte heller såld på Hank som värvning. Blir det av så är det väl garanterat pga att han är någon slags superfavorit hos Wikegård.

Om det är Costmar, Weigel, Hank och Brodecki in utöver det vi redan har kontrakt med måste något mer än vi vet om ut känns det som. Kanske två spelare i 30-plus kategorin?

I värsta fall är det junisar på väg bort eller Blomman.
Tellqvist32
Inlägg: 588
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Tellqvist32 »

Har vi helt gett upp på att ha en sportchef som jobbar med Wikegård?
Osten östlund
Inlägg: 1713
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Tellqvist32 skrev: 2024-04-22 10:29:35 Har vi helt gett upp på att ha en sportchef som jobbar med Wikegård?
Skulle gissa på att man inväntar serie, samt ekonomi!?

Nybros sportchef sa upp sig hastigt ivåras. Han verkade omtyckt där, samt gjort ett bra jobb!

Ett billigare alt. Är KG, med tydlig arbetsbeskrivning.

Han har redan parkeringsplats och passerkort!
Tellqvist32
Inlägg: 588
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Tellqvist32 »

Osten östlund skrev: 2024-04-22 10:39:10
Tellqvist32 skrev: 2024-04-22 10:29:35 Har vi helt gett upp på att ha en sportchef som jobbar med Wikegård?
Skulle gissa på att man inväntar serie, samt ekonomi!?

Nybros sportchef sa upp sig hastigt ivåras. Han verkade omtyckt där, samt gjort ett bra jobb!

Ett billigare alt. Är KG, med tydlig arbetsbeskrivning.

Han har redan parkeringsplats och passerkort!
Gillar Wikegård, men vore ju helt befängt om han skulle vara ensamt ansvarig för lagbygget när han inte varit verksam inom sporten på 20 år...
Nattuggla_
Inlägg: 3159
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Osten östlund skrev: 2024-04-22 10:39:10
Tellqvist32 skrev: 2024-04-22 10:29:35 Har vi helt gett upp på att ha en sportchef som jobbar med Wikegård?
Skulle gissa på att man inväntar serie, samt ekonomi!?

Nybros sportchef sa upp sig hastigt ivåras. Han verkade omtyckt där, samt gjort ett bra jobb!

Ett billigare alt. Är KG, med tydlig arbetsbeskrivning.

Han har redan parkeringsplats och passerkort!
3 raka Kvalserien och en minst sagt lyckad förstasäsong i Hockeyallsvenskan sedan han tillträdde som sportchef för Nybro.
Kan inget om honom så har noll att säga.
Men spännande om det skulle bli någon utifrån, precis som med Kimby.
HCCL
Inlägg: 223
Blev medlem: 2019-04-23

Silly Season 2024/25

Inlägg av HCCL »

Nattuggla_ skrev: 2024-04-22 10:44:58
Osten östlund skrev: 2024-04-22 10:39:10
Tellqvist32 skrev: 2024-04-22 10:29:35 Har vi helt gett upp på att ha en sportchef som jobbar med Wikegård?
Skulle gissa på att man inväntar serie, samt ekonomi!?

Nybros sportchef sa upp sig hastigt ivåras. Han verkade omtyckt där, samt gjort ett bra jobb!

Ett billigare alt. Är KG, med tydlig arbetsbeskrivning.

Han har redan parkeringsplats och passerkort!
3 raka Kvalserien och en minst sagt lyckad förstasäsong i Hockeyallsvenskan sedan han tillträdde som sportchef för Nybro.
Kan inget om honom så har noll att säga.
Men spännande om det skulle bli någon utifrån, precis som med Kimby.
Det skulle ju vara underbart med någon utifrån, på andra meriter än att ha spelat i DIF!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17526
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly Season 2024/25

Inlägg av SirDIFalot »

MrMadhawk nämner Brodecki och Hank som aktuella.

Vems plats ska dom ta? Hittat en lösning för att bryta med Rensfeldt eller Brodin? Blomgren till SHL?
Expert.
Osten östlund
Inlägg: 1713
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

SirDIFalot skrev: 2024-04-22 15:11:14 MrMadhawk nämner Brodecki och Hank som aktuella.

Vems plats ska dom ta? Hittat en lösning för att bryta med Rensfeldt eller Brodin? Blomgren till SHL?
För DIF hockeys bästa. Tror jag man skulle haft kvar Rensfeld, trygg, knappt skadad, var ok i slutspelet.

Brodin och Klasen behöver dumpas pga lön. Samt att Klasen förmodligen kräver en top roll. Får han inte det. Så har vi en "tjurig stjärna"= inget bra! Samt tufft för Kimby . Att bänka dom överbetalda stjärnorna, ifall han inte får "liv i dem"!?
Tellqvist32
Inlägg: 588
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Tellqvist32 »

Vilka otroligt trista värvningar. Känns som mer av vad vi redan har.

Det måste hittas lösningar med spelare som Brodin och Rensfeldt. Cred till Ludde för hans slutspel, men de kostar alldeles för mycket. Vi kan säkert få fyra bra spelare för samma pengar.

Det är viktigast just nu. Fan, det kanske är bästa chansen på flera år nästa år att gå upp. Oskarshamn kommer ha ett bra lag, men kommer man kunna bygga ett lag som Brynäs och HV? Tveksamt.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9469
Blev medlem: 2009-12-01

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Tellqvist32 skrev: 2024-04-22 15:45:06 Vilka otroligt trista värvningar. Känns som mer av vad vi redan har.

Det måste hittas lösningar med spelare som Brodin och Rensfeldt. Cred till Ludde för hans slutspel, men de kostar alldeles för mycket. Vi kan säkert få fyra bra spelare för samma pengar.

Det är viktigast just nu. Fan, det kanske är bästa chansen på flera år nästa år att gå upp. Oskarshamn kommer ha ett bra lag, men kommer man kunna bygga ett lag som Brynäs och HV? Tveksamt.
Tror varken att någon av våra äldre/dyra spelare är intressant för någon annan klubb eller att dom själva är intresserade av att bryta.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_
Inlägg: 3159
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

SirDIFalot skrev: 2024-04-22 15:11:14 MrMadhawk nämner Brodecki och Hank som aktuella.

Vems plats ska dom ta? Hittat en lösning för att bryta med Rensfeldt eller Brodin? Blomgren till SHL?
Vet inte vem Brodecki ersätter rakt av men tycker det är en intressant och rolig värvning.
Kan nog bli bra med en framstående roll i Hockeyallsvenskan.
Förmodligen tänkt som Topp-6, antar jag.
EspenK
Inlägg: 9052
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly Season 2024/25

Inlägg av EspenK »

Det verkar värre än jag trott när man hör namnen som diskuteras.

Hoppas vi kan få en bättre backsida för utan den så är vi rökta hur som helst.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17526
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly Season 2024/25

Inlägg av SirDIFalot »

Hoppas för guds skull inte att det är pga att någon av våra junior lockats till SHL.
Expert.
Skriv svar