Final 3 23/24 Djurgårdens IF -Brynäs 21/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Tellqvist32
Inlägg: 588
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Final 3 23/24 Djurgårdens IF -Brynäs 21/4

Inlägg av Tellqvist32 »

Kunde stått 1-10.
Donkels-3.0
Inlägg: 1155
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Final 3 23/24 Djurgårdens IF -Brynäs 21/4

Inlägg av Donkels-3.0 »

Vi skämmer ut oss fullständigt
SNOPPEL
Inlägg: 11
Blev medlem: 2022-11-25

Final 3 23/24 Djurgårdens IF -Brynäs 21/4

Inlägg av SNOPPEL »

Tack tack Kurt Georg och resten utav denna bedrövliga ledning.
Användarvisningsbild
KnoxBlue
Inlägg: 295
Blev medlem: 2016-03-11

Final 3 23/24 Djurgårdens IF -Brynäs 21/4

Inlägg av KnoxBlue »

Lika bra Honken avgår redan nu.
Wrong one - Holmqvist out

Bring Hank home
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Final 3 23/24 Djurgårdens IF -Brynäs 21/4

Inlägg av B.I.B.A »

Skjut högt. 100% mål varje gång.
Avgå Jocke.
Dusinator
Inlägg: 3821
Blev medlem: 2009-10-26

Final 3 23/24 Djurgårdens IF -Brynäs 21/4

Inlägg av Dusinator »

Så dags

Så irriterande att vi gör en bra förstaperiod, vet hur vi ska spela sen gör tvärtom i andra!?
Senast redigerad av Dusinator den 2024-04-21 19:38:21, redigerad totalt 1 gånger.
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Final 3 23/24 Djurgårdens IF -Brynäs 21/4

Inlägg av #10 »

Wärsell och Andersson går på samma spelare och han vänder bort båda, herregud vilket jävla haveri
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Final 3 23/24 Djurgårdens IF -Brynäs 21/4

Inlägg av Mash »

DIFLuWi skrev: 2024-04-21 19:34:45
daaviid skrev: 2024-04-21 19:34:00
Mash skrev: 2024-04-21 19:30:23
daaviid skrev: 2024-04-21 19:29:21
Mash skrev: 2024-04-21 19:27:02 Han har öppet mål och skjuter i bortrestolpen? :?
Brunsåsaren är där och stör med klubban också vilket bidrar.. men den ska såklart sitta.
Valfri knatte i första periodpausen hade satt den där
Om Du skriver det så måste det ju vara så.
Exakt. Marcus Kruger missade den där. Då måste han ju vara för dålig.
Det handlar väl inte om vem som är dålig. Det handlar om att vi schabblar bort målchans efter målchans. Oavgjort i antal skott på mål men ändå 3 måls underläge. Vad beror det på?

Jahapp 4 måls underläge.
DIFLuWi
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 3 23/24 Djurgårdens IF -Brynäs 21/4

Inlägg av DIFLuWi »

Känns ju lite som att Brynäs spelar GTA med "no cops"-koden...

Trist att KG söp bort vår chans förra året.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Final 3 23/24 Djurgårdens IF -Brynäs 21/4

Inlägg av Praetori »

captcash skrev: 2024-04-21 19:35:01
Praetori skrev: 2024-04-21 19:20:31
captcash skrev: 2024-04-21 19:15:20
Praetori skrev: 2024-04-21 19:12:03
Mattias_87 skrev: 2024-04-21 19:08:38 Så jävla less på hockey nu. Efter 12 eller 13 säsongskort funderar jag på riktigt att ge upp. Särskilt när ekonomin är förstörd har jag inte ens någon motivation.
Jag är mer spänd på vad Wiken och Kimby kan göra nästa säsong.
Vi lider fortfarande av sviterna från avslutet säsongen 21/22. För mycket turbulens, brutna kontrakt och brist på kontinuitet ger dåliga förutsättningar. Men nu känns det lite som en faktisk omstart.
Instämmer, för första gången på länge känns det som tränar/sportchef-förutsättningarna är bra och igång i GOD tid, tror på nästa säsong, den kommer bli mycket intressantare att följa. De flesta av oss (även kallade fake-supporters och "öh, ger du upp redan kan du sluta kolla DIF") insåg från säsongens första match att Brynäs är FÖR bra lag för HA och oss, det skulle till ett Miracle on Ice och det sker typ en gång vart 50år elr så... så skönt nästan med en fräsch start nästa säsong och hoppas man kan rensa truppen från alla som inte är 100% taggade att kämpa för att vinna och inga j-a halvskadade föredettingar please!
Jag räknade absolut inte in Brynäs som klara (gör det fortfarande inte). De har inte varit dominanta alls, bara precis tillräckligt bra. Inte alls så stora som jag förväntade mig inför säsongen. Vi däremot. Underpresterar något fenomenalt sett till materialet.
Kollar man våra möten med Almtuna så ser man ju att Kimby sett nånting som vi själva inte kan identifiera men som han klurat ut. Vad som gör oss sårbara, slöa, ineffektiva.
Brynäs vann serien på halvfart och har slaktat allt motstånd i slutspelet utan att ens behöva skruva upp tempot ordentligt, leder nu "finalen" med 3-0 i matcher... jag vet inte hur mer man kan konstatera att ett lag är FÖR bra för HA och jävligt dominanta! Skulle det behövas en Invincible säsong inkl 4-0 i alla slutspelsmatcherna? :D
Tycker ärligt talat att de inte är särskilt bra med tanke på materialet. De fick slita hund mot Karlskoga som de borde lekt bort om de spelat efter nivå. Vi ger Brynäs 3 vinster i princip på egen uselhet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
tadaa123
Inlägg: 93
Blev medlem: 2024-02-07

Final 3 23/24 Djurgårdens IF -Brynäs 21/4

Inlägg av tadaa123 »

LG08 skrev: 2024-04-21 19:31:51
tadaa123 skrev: 2024-04-21 19:03:08 Kan vi få in lite folk som vill och kan spela fysiskt med energi nästa säsong?? Och några som kan göra mål kanske?
Inte det som är problemet! Vi har tröga och långsamma spelare , framförallt forwards, som är dåliga med puck och ett bristande spelsinne.
Energi och kämpaglöd är inte värt något om man är så fruktansvärt begränsad i allt annat. I spelet med puck, spelsinne och fart, och skott och passa.
Vi har en handfull forwards med bett i skridskoåkningen.

Jag tror inte det minsta på att spelarna inte har energi eller kämpar. Dom är för dåliga Spelar ingen roll när man inte hänger med i tanken eller fart. Åt helvete för många har den egenskapen.
Och detta är KGs eget fel. Han borde inte få vara kvar i klubben. Lite ska det f.n kännas när man gjort ett så fruktansvärt dåligt jobb.

Liss , kan enbart skjuta. TRÖG
Berglund kan enbart kämpa, TRÖG
Grewe kan enbart spela fysiskt, även om han inte gör den delen perfekt. Visst, han kan åtminstone åka skridskor också. MEN FÖR MÅNGA BRISTER I SITT SPEL ÄNDÅ.
Nilsson....? TRÖG
Gradin kan enbart vara lite rivig hos oss. FÖRVIRRAD
Brodin kan bara stå och vara jobbig framför mål. TRÖG
Klasen, enbart PP TRÖG
17-18 åringar kan vi inte kräva något av men det.är klart att det brister här och där.
Rensfeldt, ok slutspel, två dåliga grundserier. TRÖG

HÄVELID... bort !! Bara bort.
Vi ska inte hå nära myrenberg, medelmåttig.
Andrén? För ojämn.

Och till er som gnäller på Norman, Han har fart, grymt spelsinne jämfört med övriga, kan tom skjuta ! Riktigt bra tvåvägsspelare. Kom inte och gnäll på Norman.
Jo det var det jag menade med energi.. alla våra spelare är så jävla tröga och slöa jämfört med alla andra.
Janzoo
Inlägg: 1635
Blev medlem: 2010-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Final 3 23/24 Djurgårdens IF -Brynäs 21/4

Inlägg av Janzoo »

Är man ens besviken? Klart man vill att vi går upp, men det friska var ändå att veta att vi inte hade en chans. Kommer givetvis kolla när vi torskar nästa match också, men här är säsongen absolut slut, även om den sannolikt var det redan innan match ett.

Nya tag nästa sässe!
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Final 3 23/24 Djurgårdens IF -Brynäs 21/4

Inlägg av #10 »

Praetori skrev: 2024-04-21 19:38:51
captcash skrev: 2024-04-21 19:35:01
Praetori skrev: 2024-04-21 19:20:31
captcash skrev: 2024-04-21 19:15:20
Praetori skrev: 2024-04-21 19:12:03

Jag är mer spänd på vad Wiken och Kimby kan göra nästa säsong.
Vi lider fortfarande av sviterna från avslutet säsongen 21/22. För mycket turbulens, brutna kontrakt och brist på kontinuitet ger dåliga förutsättningar. Men nu känns det lite som en faktisk omstart.
Instämmer, för första gången på länge känns det som tränar/sportchef-förutsättningarna är bra och igång i GOD tid, tror på nästa säsong, den kommer bli mycket intressantare att följa. De flesta av oss (även kallade fake-supporters och "öh, ger du upp redan kan du sluta kolla DIF") insåg från säsongens första match att Brynäs är FÖR bra lag för HA och oss, det skulle till ett Miracle on Ice och det sker typ en gång vart 50år elr så... så skönt nästan med en fräsch start nästa säsong och hoppas man kan rensa truppen från alla som inte är 100% taggade att kämpa för att vinna och inga j-a halvskadade föredettingar please!
Jag räknade absolut inte in Brynäs som klara (gör det fortfarande inte). De har inte varit dominanta alls, bara precis tillräckligt bra. Inte alls så stora som jag förväntade mig inför säsongen. Vi däremot. Underpresterar något fenomenalt sett till materialet.
Kollar man våra möten med Almtuna så ser man ju att Kimby sett nånting som vi själva inte kan identifiera men som han klurat ut. Vad som gör oss sårbara, slöa, ineffektiva.
Brynäs vann serien på halvfart och har slaktat allt motstånd i slutspelet utan att ens behöva skruva upp tempot ordentligt, leder nu "finalen" med 3-0 i matcher... jag vet inte hur mer man kan konstatera att ett lag är FÖR bra för HA och jävligt dominanta! Skulle det behövas en Invincible säsong inkl 4-0 i alla slutspelsmatcherna? :D
Tycker ärligt talat att de inte är särskilt bra med tanke på materialet. De fick slita hund mot Karlskoga som de borde lekt bort om de spelat efter nivå. Vi ger Brynäs 3 vinster i princip på egen uselhet.
Du borde ta över som tränare :D
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4516
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Final 3 23/24 Djurgårdens IF -Brynäs 21/4

Inlägg av captcash »

Praetori skrev: 2024-04-21 19:38:51
captcash skrev: 2024-04-21 19:35:01
Praetori skrev: 2024-04-21 19:20:31
captcash skrev: 2024-04-21 19:15:20
Praetori skrev: 2024-04-21 19:12:03

Jag är mer spänd på vad Wiken och Kimby kan göra nästa säsong.
Vi lider fortfarande av sviterna från avslutet säsongen 21/22. För mycket turbulens, brutna kontrakt och brist på kontinuitet ger dåliga förutsättningar. Men nu känns det lite som en faktisk omstart.
Instämmer, för första gången på länge känns det som tränar/sportchef-förutsättningarna är bra och igång i GOD tid, tror på nästa säsong, den kommer bli mycket intressantare att följa. De flesta av oss (även kallade fake-supporters och "öh, ger du upp redan kan du sluta kolla DIF") insåg från säsongens första match att Brynäs är FÖR bra lag för HA och oss, det skulle till ett Miracle on Ice och det sker typ en gång vart 50år elr så... så skönt nästan med en fräsch start nästa säsong och hoppas man kan rensa truppen från alla som inte är 100% taggade att kämpa för att vinna och inga j-a halvskadade föredettingar please!
Jag räknade absolut inte in Brynäs som klara (gör det fortfarande inte). De har inte varit dominanta alls, bara precis tillräckligt bra. Inte alls så stora som jag förväntade mig inför säsongen. Vi däremot. Underpresterar något fenomenalt sett till materialet.
Kollar man våra möten med Almtuna så ser man ju att Kimby sett nånting som vi själva inte kan identifiera men som han klurat ut. Vad som gör oss sårbara, slöa, ineffektiva.
Brynäs vann serien på halvfart och har slaktat allt motstånd i slutspelet utan att ens behöva skruva upp tempot ordentligt, leder nu "finalen" med 3-0 i matcher... jag vet inte hur mer man kan konstatera att ett lag är FÖR bra för HA och jävligt dominanta! Skulle det behövas en Invincible säsong inkl 4-0 i alla slutspelsmatcherna? :D
Tycker ärligt talat att de inte är särskilt bra med tanke på materialet. De fick slita hund mot Karlskoga som de borde lekt bort om de spelat efter nivå. Vi ger Brynäs 3 vinster i princip på egen uselhet.
Fair, jag känner tvärtom, de har varit i en klass för sig och känner att de lätt har en nivå till att växla upp till om det behövs (vilket det inte har gjort under hela säsongen, inkl slutspelet). Är bara jävligt glad att bli av med dem och få ner ett söndertrasat skitlag till nästa säsong, vi måste ragga inverstor stålar då för bättre chans får vi inte att gå upp igen! Behöver bara dumpa allt dökött och sätta ihop ett LAG!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
DIFLuWi
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 3 23/24 Djurgårdens IF -Brynäs 21/4

Inlägg av DIFLuWi »

Mash skrev: 2024-04-21 19:37:47
DIFLuWi skrev: 2024-04-21 19:34:45
daaviid skrev: 2024-04-21 19:34:00
Mash skrev: 2024-04-21 19:30:23
daaviid skrev: 2024-04-21 19:29:21

Brunsåsaren är där och stör med klubban också vilket bidrar.. men den ska såklart sitta.
Valfri knatte i första periodpausen hade satt den där
Om Du skriver det så måste det ju vara så.
Exakt. Marcus Kruger missade den där. Då måste han ju vara för dålig.
Det handlar väl inte om vem som är dålig. Det handlar om att vi schabblar bort målchans efter målchans. Oavgjort i antal skott på mål men ändå 3 måls underläge. Vad beror det på?

Jahapp 4 måls underläge.
Ja exakt? Vad beror det på? "Valfri knatte från första perioden hade satt den där".

Mitt svar är tillfälligheter. På samma sätt som att jag ibland trycker på fel tangent när jag skriver. Eller att jag ibland går in i en dörrkarm, oftast inte. Min poäng är att så fort en spelare missar en "klar" chans så slaktas dem på forumet och vi har inga målskyttar.

Svart-vitt tänkande kallas det i populärpsykologin.
Skriv svar