Slutspelet 2024

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17516
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Slutspelet 2024

Inlägg av SirDIFalot »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-04-15 20:17:31
thelinho skrev: 2024-04-15 15:45:15 Enligt konsensus behöver vi inte ens spela om det. Brynäs har redan gått upp.

Exakt det här som talar för oss?

- Sno en bortamatch den här veckan.
- Vinn hemma.
- Slå in matchbollen på Hovet i match 6.

Match 6: sön 28 april 18:30 (Save the date)
Japp, enligt flertalet Djurgårdare är det kört, fullständigt kört.
Varför ens spela?
Frågar man övriga Hockeysverige är det än mer meningslöst att ens ge oss chansen.

Märklig inställning.
Klart som fan vi ska upp. Vi börjar med att vinna första i Jävle.

Älskar Rögles mentalitet, vi slår ut ettan och tvåan ur serien, och så går vi för att vinna finalen.
Hand upp den som tror Röglefansen gett upp?

Flertalet Djurgårdare verkar gnugga händerna , tävla i att dissa våra chanser, och hoppas kunna säga, I told you so. :D
Har du några exempel på dessa personer?
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7169
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

SirDIFalot skrev: 2024-04-16 01:05:01
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-04-15 20:17:31
thelinho skrev: 2024-04-15 15:45:15 Enligt konsensus behöver vi inte ens spela om det. Brynäs har redan gått upp.

Exakt det här som talar för oss?

- Sno en bortamatch den här veckan.
- Vinn hemma.
- Slå in matchbollen på Hovet i match 6.

Match 6: sön 28 april 18:30 (Save the date)
Japp, enligt flertalet Djurgårdare är det kört, fullständigt kört.
Varför ens spela?
Frågar man övriga Hockeysverige är det än mer meningslöst att ens ge oss chansen.

Märklig inställning.
Klart som fan vi ska upp. Vi börjar med att vinna första i Jävle.

Älskar Rögles mentalitet, vi slår ut ettan och tvåan ur serien, och så går vi för att vinna finalen.
Hand upp den som tror Röglefansen gett upp?

Flertalet Djurgårdare verkar gnugga händerna , tävla i att dissa våra chanser, och hoppas kunna säga, I told you so. :D
Har du några exempel på dessa personer?
Sanny och Svensson är 2 konkreta exempel på personer från övriga Hockeysverige.
Här på forumet kan du välja valfri matchtråd mot Mora, eller varför inte den här tråden.
Men du får läsa själv.
Tror inte du är ute efter svaret om jag fattat dig rätt. :D
4 segrar kvar
Manijock
Inlägg: 7799
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Slutspelet 2024

Inlägg av Manijock »

Inte jätteorimligt att folk tror på favoriten. Djurgårdare eller inte! Man behöver ju inte vara naiv bara för att man är supporter.

Chanslös är man ju aldrig, men att kalla en spade för en spade är ju inte konstigt. Jag är ofantligt glad att vi nådde målet. Även om jag hoppats att spelet skulle vara bättre. Man vill till final och där är vi. Mot dopade giganten! Vi ska ge det en chans.

Hänger på försvarsspelet kombinerat med en jämn målvakt. Vi måste vara ramstarka. Blir det öppna spjäll som ofta mot Mora så kommer vi inte ha en chans. Målsnålt vill vi ha! Sen hålla oss på isen och FRAMFÖRALLT, miljonfrågan, få ordning på PP. Klaffar allt detta kan vi absolut skaka Brynäs ordentligt.

Men summa summarum BOMBOM, förstår vad du är ute efter, men det är inte superkontigt att favoriten är just favorit i det här fallet. Eller att många tycker att det känns märkligt att vi grejade Mora med så många parametrar som inte stämde. Jag är fortfarande i chock :lol:
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9455
Blev medlem: 2009-12-01

Slutspelet 2024

Inlägg av Jim Morrison »

Det enda som talar för oss är att ingenting talar för oss 8)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_
Inlägg: 3144
Blev medlem: 2021-08-14

Slutspelet 2024

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2024-04-16 09:29:25 Det enda som talar för oss är att ingenting talar för oss 8)
Jag må vara pessimist och har varit tydlig med att jag hade kunnat sätta en årslön på att Brynäs går upp, ungefär.

Men min take på det hela är såhär. Det som skulle kunna tala för oss framåt är att vi vinner match 1 (inte en av matcherna, utan match 1) uppe i Gävle och gärna där vi är det bättre laget. Eller åtminstone där deras spel hackar.
Då får Brynäs ett tydligt stopp i deras hittils bekvämliga resa, en typ av vägbula, som de inte haft innan.

Att vinna en av matcherna är såklart otroligt viktigt men jag skulle säga att vinna match 1 kan öka våra chanser betydligt.
För fram tills nu så har dem bara gått som tåget utan hinder.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Slutspelet 2024

Inlägg av Praetori »

Nattuggla_ skrev: 2024-04-16 09:46:15
Jim Morrison skrev: 2024-04-16 09:29:25 Det enda som talar för oss är att ingenting talar för oss 8)
Jag må vara pessimist och har varit tydlig med att jag hade kunnat sätta en årslön på att Brynäs går upp, ungefär.

Men min take på det hela är såhär. Det som skulle kunna tala för oss framåt är att vi vinner match 1 (inte en av matcherna, utan match 1) uppe i Gävle och gärna där vi är det bättre laget. Eller åtminstone där deras spel hackar.
Då får Brynäs ett tydligt stopp i deras hittils bekvämliga resa, en typ av vägbula, som de inte haft innan.

Att vinna en av matcherna är såklart otroligt viktigt men jag skulle säga att vinna match 1 kan öka våra chanser betydligt.
För fram tills nu så har dem bara gått som tåget utan hinder.
Ett byte i taget. Om alla går in och ger sitt yttersta, ett byte i taget, så kan det här gå hela vägen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
coden
Inlägg: 153
Blev medlem: 2010-03-18

Slutspelet 2024

Inlägg av coden »

Det är såklart brunsås som är skyhöga favoriter i den här finalen och vi måste få det att jobba till vår fördel.

Tryck på att brunsås har ALLT att förlora och att dom MÅSTE slå DIF i den här serien för att inte ha gjort en fiaskosäsong.

Allt annat än 2-0 efter första två matcherna är en otrolig framgång och ska firas. Se det som att vi har två chanser att kasta in en skiftnyckel i brunsåsmaskinen.

Lyckas vi med det så är plötsligt serien vidöppen.

Jag TROR att brunsås tar det i slutänden och blir glad om vi bara undviker att bli svepta men jag ser små, små tecken och har ett brinnande hopp att killarna ska klara av att göra match av det.

Längtar till imorgon!!!
Tellqvist32
Inlägg: 584
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av Tellqvist32 »

Fan, Karlskoga tog ändå 3 av 5 matcher till förlängning. Det var ändå förhållandevis jämna matcher.


Det kan gå. BP måste sitta, Andrén måste fortsätta spela på en lika hög nivå och sedan behöver vi såklart marginalerna med oss. Viktigt att få Brynäs stressade. De har ju knappt behövt anstränga sig i år, framförallt har de aldrig ens varit nära att spela med en tillstymmelse till ångest.
Donkels-3.0
Inlägg: 1152
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet 2024

Inlägg av Donkels-3.0 »

En sak till som måste sitta är PP och vi har inte råd med att tex lira Liss i pp
Hockeygubbe
Inlägg: 11
Blev medlem: 2024-04-02

Slutspelet 2024

Inlägg av Hockeygubbe »

Tellqvist32 skrev: 2024-04-16 10:26:49 Fan, Karlskoga tog ändå 3 av 5 matcher till förlängning. Det var ändå förhållandevis jämna matcher.
Karlskoga var också näst bästa laget i ligan sedan nyår efter bara Brynäs. De hade förmodligen slutat 2a om det inte vore för deras dåliga start.
supreme
Inlägg: 500
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Slutspelet 2024

Inlägg av supreme »

Tellqvist32 skrev: 2024-04-16 10:26:49 Fan, Karlskoga tog ändå 3 av 5 matcher till förlängning. Det var ändå förhållandevis jämna matcher.


Det kan gå. BP måste sitta, Andrén måste fortsätta spela på en lika hög nivå och sedan behöver vi såklart marginalerna med oss. Viktigt att få Brynäs stressade. De har ju knappt behövt anstränga sig i år, framförallt har de aldrig ens varit nära att spela med en tillstymmelse till ångest.
Tycker ändå att vi sett tendenser till press hos brynäs. Larssons vattenkastning mot kameramannen är ett exempel.

Kan vi hindra deras fart (Kopacka/Kelleher/Rödin mot Hammarlund :( ), kan vi komma under skinnet på dem, kan vi bromsa deras PP/BP så kan det finnas en chans. Man allt vi tar från dem måste vi själva höja hos oss.
Mardrömmen är ett snabbt PP för dem i match 1 där de rullar upp oss fullständigt.
Tellqvist32
Inlägg: 584
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av Tellqvist32 »

supreme skrev: 2024-04-16 10:44:38
Tellqvist32 skrev: 2024-04-16 10:26:49 Fan, Karlskoga tog ändå 3 av 5 matcher till förlängning. Det var ändå förhållandevis jämna matcher.


Det kan gå. BP måste sitta, Andrén måste fortsätta spela på en lika hög nivå och sedan behöver vi såklart marginalerna med oss. Viktigt att få Brynäs stressade. De har ju knappt behövt anstränga sig i år, framförallt har de aldrig ens varit nära att spela med en tillstymmelse till ångest.
Tycker ändå att vi sett tendenser till press hos brynäs. Larssons vattenkastning mot kameramannen är ett exempel.

Kan vi hindra deras fart (Kopacka/Kelleher/Rödin mot Hammarlund :( ), kan vi komma under skinnet på dem, kan vi bromsa deras PP/BP så kan det finnas en chans. Man allt vi tar från dem måste vi själva höja hos oss.
Mardrömmen är ett snabbt PP för dem i match 1 där de rullar upp oss fullständigt.
Vårt BP har ju varit en mardröm hittills, men sista matchen mot Mora var det klockrent. Förhoppningsvis hittade vi något där, för annars är det som du säger ridå.

Brynäs har ju tre förstakedjor av hög kvalité. Vi har ju inget som kan räknas som förstakedja så som det har sett ut hittills, men vi har åtminstone en rätt hög bredd.
Tellqvist32
Inlägg: 584
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av Tellqvist32 »

Donkels-3.0 skrev: 2024-04-16 10:39:36 En sak till som måste sitta är PP och vi har inte råd med att tex lira Liss i pp
Honken har ju vägrat att göra någonting åt PP1 överhuvudtaget, trots att det varit uselt.

För mig är bara Krüger och Klasen givna där. Jag hade plockat bort både Liss och Brodin.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2683
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av klintan85 »

Matcherna mot Brynäs i år har varit jämna och man har vunnit 2 av 4 matcher. Det var bara en period där Brynäs var överlägsna. Det som också talar för DIF är att Brynäs har knappt producerat något fast de har haft den lättaste vägen till finalen. Sen har DIF bättre målvakt med mer erfarenhet av dessa typ av matcher. Och pressen som Brynäs har på sig är den största någonsin i hockeyallsvenskan. Nyckeln är att få bort Kopacka, Kelleher och Vesel. Utan dem är de ingenting.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Slutspelet 2024

Inlägg av Skidlöparn »

Brynäs har ju några gubbar som producerat väldigt mycket i slutspelet, men väldigt smal del av deras trupp. Vi har det betydligt mer utspritt. Får se om det är värt nåt!
Skriv svar