Slutspelet 2024

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
thelinho
Inlägg: 986
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet 2024

Inlägg av thelinho »

Eriksson skrev: 2024-04-04 23:26:50
thelinho skrev: 2024-04-04 22:49:03 Hur usla vi än må vara kommer vi slå ut Mora.
Lägger den till samlingen :wink:
Misströsta inte. Skål! :wink:
Wikegårds järnkaminer
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet 2024

Inlägg av Mattias_87 »

Ska verkligen bli kul att se hur vi står oss mot storfavoriterna Brynäs.
Avskaffa tre mot tre.
Praetori
Inlägg: 13760
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Slutspelet 2024

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev: 2024-04-12 22:23:09 Ska verkligen bli kul att se hur vi står oss mot storfavoriterna Brynäs.
Brukar alltid vara bra matcher mellan DIF Brynäs. Det är på riktigt sedan gammalt. Alltså typ sedan decennier.
Hetare än SHL finalen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7176
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Bredden tar oss vidare. Tack KG.
Vi växte och blev starkare desto längre serien gick.
Mora såg riktigt trötta ut idag.

Fy fan för Brunsås. Hatar den dyngan. Värdelöst stöd och publik.
Usch.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
KnoxBlue
Inlägg: 295
Blev medlem: 2016-03-11

Slutspelet 2024

Inlägg av KnoxBlue »

Vore lite småmysigt om Norman kan spela.

Gamla apan Benn kommer #7 och #21 åka åttor runt.
Wrong one - Holmqvist out

Bring Hank home
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1402
Blev medlem: 2021-01-22

Slutspelet 2024

Inlägg av Exile »

Kom igen nu DIF...Inte bara glädjen av att gå upp, utan också glädjen i att förneka Gävles kommundopade importlag att gå upp hade varit så in i helvete underbart.
thelinho
Inlägg: 986
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet 2024

Inlägg av thelinho »

Bara Brynäs mål-jingel ger mig kalla kårar. Vilket jävla plastpack!

Gävle har allt att förlora och vi har knappt fått ihop ett fungerande spel. Möjligen det som talar för oss..?
Wikegårds järnkaminer
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17526
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Slutspelet 2024

Inlägg av SirDIFalot »

Synd att vi inte fick några dagars mer vila. Tror det kan vara en nyckel till våra chanser. Starkt att gå 8-3 i slutspelet trots medioker 5v5, svagt PP, svagt PK och varierande målvaktsspel som kan klassas som svag också. Finns gott om saker att skruva på till det bättre.

Positivt att vi är relativt skadefria med vår bredd. Även om det är en del spelare som måste ha skavanker. För några veckor sedan hade jag nog sagt att det är 70/30 Brynäs fördel i en final mot oss. Men känns som våra chanser lite sämre än så med tanke på att formen på Klasen, Krüger och ledande pjäser känns väldigt svag.
Expert.
LG08
Inlägg: 158
Blev medlem: 2024-01-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet 2024

Inlägg av LG08 »

Vad tror ni, om ni ser på det REALISTISKT.?

Vi varit ärlighetens namn ett enda mål i förlängningen ifrån att dom flesta av oss skulle ta från vedklyven och bandsågen.

För mig är Brynäs dom störta favoriterna i en HA final på 4-5 år.
Vad tror ni chansen är, realistsikt. ??

Jag säger 85/80 mot 15/20 % i Brynäs fördel. Där någonstans..
Över sju har jag jäääävligt svårt att se att vi kan hota hur mycket jag än försöker.
Sitter och jämnför Brynäs lag i dom ställde på isen i de två senaste matcherna. Mot vår uppställning. Alltså...
"" Jesus Maria - have mercy on their poor souls...""
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Slutspelet 2024

Inlägg av -daniel- »

Inför slutspelet så var det i ett fiktivt scenario med lätthet minst 75-25 till BIF i en ev final.

Nu har pendeln svängt och jag tror vi har en duktigt bra chans, BIF är löjligt överskattade och de kommer inte få en enkel matchserie även om de är favoriter. Låt oss säga 55-45 så är det någorlunda rimligt.

Folk som haussar upp Brynäs är så jävla överdrivna, visst vi har inte varit så superheta men vi har mycket att ta av och jag tror om det är något lag som BIF inte vill möte i en direkt avgörande match så är det DIF.

Låt finalen börja. Helst nu.
Bild
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7176
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Final era jävlar. :D
Hälften av forumet förtjänade inte en vinst idag.

De bara väntade på att få skriva….

” Sjunde avgörande hemma , vi torskar, jag sa ju att Mora var bättre.”

Morarövare säger jag.

Men nu ska de ju gotta sig åt finalen…..skriva hur bra Brynäs är.

Hockeymorgon på Aftonbladet är Knekt ikväll. Den pitepalten surrade om hur Mora skulle ta detta.
Lär ju kappvända nästa hockeymorgon…eller mest troligt tokhylla Brunsås.
Så jävla trött program, usch….och Abris på det.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Slutspelet 2024

Inlägg av BigJ »

SirDIFalot skrev: 2024-04-12 22:35:33 Synd att vi inte fick några dagars mer vila. Tror det kan vara en nyckel till våra chanser. Starkt att gå 8-3 i slutspelet trots medioker 5v5, svagt PP, svagt PK och varierande målvaktsspel som kan klassas som svag också. Finns gott om saker att skruva på till det bättre.

Positivt att vi är relativt skadefria med vår bredd. Även om det är en del spelare som måste ha skavanker. För några veckor sedan hade jag nog sagt att det är 70/30 Brynäs fördel i en final mot oss. Men känns som våra chanser lite sämre än så med tanke på att formen på Klasen, Krüger och ledande pjäser känns väldigt svag.
Inte går både Klasen och Krüger ner sig som de gjort och dessutom samtidigt...

Visst, kan vara skador men kan lika väl vara att man "sparat" dem så att de är hela till finalen.

Jag tror vi får se mycket inspirerade Klasen och Krüger i finalen
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17526
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Slutspelet 2024

Inlägg av SirDIFalot »

BigJ skrev: 2024-04-12 22:51:06
SirDIFalot skrev: 2024-04-12 22:35:33 Synd att vi inte fick några dagars mer vila. Tror det kan vara en nyckel till våra chanser. Starkt att gå 8-3 i slutspelet trots medioker 5v5, svagt PP, svagt PK och varierande målvaktsspel som kan klassas som svag också. Finns gott om saker att skruva på till det bättre.

Positivt att vi är relativt skadefria med vår bredd. Även om det är en del spelare som måste ha skavanker. För några veckor sedan hade jag nog sagt att det är 70/30 Brynäs fördel i en final mot oss. Men känns som våra chanser lite sämre än så med tanke på att formen på Klasen, Krüger och ledande pjäser känns väldigt svag.
Inte går både Klasen och Krüger ner sig som de gjort och dessutom samtidigt...

Visst, kan vara skador men kan lika väl vara att man "sparat" dem så att de är hela till finalen.

Jag tror vi får se mycket inspirerade Klasen och Krüger i finalen
Sparat hur då? Dom har ju spela tunga minuter genom hela serien men bara inte levererat sportsligt. Vi har ju en solid bredd som räddat upp det här i semifinalen, men tror inte det håller i en final mot Brynäs om våra ledande spelare inte kliver fram igen.
Expert.
Användarvisningsbild
KnoxBlue
Inlägg: 295
Blev medlem: 2016-03-11

Slutspelet 2024

Inlägg av KnoxBlue »

Är Brynäs så jävla bra?

Man har en italienare i mål i hockey?

Trötta pojkar som Rödin, Larsson, Bertilsson hur bra är dom under press? Att prestera i grundserien mot Västervik, Östersund är en sak, att prestera i skarpt läge en annan.

Benn är omskolad till back om jag förstått saken rätt?

Deras spets är jänkare som skiter i Gävle och Brynäs dessa kommer få kontrakt i SHL/NL oavsett.
Wrong one - Holmqvist out

Bring Hank home
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17526
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Slutspelet 2024

Inlägg av SirDIFalot »

KnoxBlue skrev: 2024-04-12 22:54:15 Är Brynäs så jävla bra?

Man har en italienare i mål i hockey?

Trötta pojkar som Rödin, Larsson, Bertilsson hur bra är dom under press? Att prestera i grundserien mot Västervik, Östersund är en sak, att prestera i skarpt läge en annan.

Benn är omskolad till back om jag förstått saken rätt?

Deras spets är jänkare som skiter i Gävle och Brynäs dessa kommer få kontrakt i SHL/NL oavsett.
Att det är Clara/Coreau som är deras målvakter ger oss defintivit en bra öppning. Dom är absolut inte oslagbara. Men vi måste höja oss, helt klart.

Jordie Benn är och har alltid varit back. Vet inte om du tänker på hans bror Jamie som forfarande är stjärna (nåja) i Dallas.
Expert.
Skriv svar